PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Leaf even een berichtje voor jou! Misschien en geruststelling.

Ik ben in oktober 2013 gestopt met de pil en na lange cyclussen bleek ik pcos te hebben. Een te trage schildklier had ik al vanaf mijn 18e jaar. Door het stoppen met de pil zijn mijn waardes achteruit gegaan en ging mijn schildklier weer te traag werken. Ik kwam onder behandeling van de fertiliteitsarts en binnen 6 weken was ik zwanger (juni 2014) (doordat mijn waardes weer goed zaten). Helaas eindigde dit in een miskraam. maar zodra je waardes goed zitten heb je net zoveel kans als mensen zonder een te trage schildklier :)

2. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leaf: Hopelijk mogen de pilletjes helpen. En dat je snel een stabiele waarde heb.

Boogy: fijn dat je een goed gevoel heb over gisteren. Fijn dat je gelijk kon starten met primolut, hopelijk laat je ongie niet snel op zich wachten, en kun je snel beginnen met Clomid.

Daantjuh: ik snap je helemaal zo overtuigd als je kan zijn zo laat dat gevoel je ook snel in de steek. Je lichaam kan je zeker voor de gek houden..
    Ik heb mezelf iedere keer proberen wijs te maken het is toch niet zo, maar nu ik nog steeds veel afscheiding heb, en zere boobs en vanmorgen beetje duizelig, draaierig gevoel. krijg ik ook wat hoop.
    We hebben ongeveer gelijk onze nod, hopelijk beide een mooie test in handen.

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Bedankt voor je hoopgevend berichtje! Wat erg dat het uiteindelijk op een miskraam uit is gelopen :(.

Ik heb nu (uiteraard) wel wat vragen :p. Ben je alleen behandelt op je schildklier? Als ik het goed begrijp waren je waardes goed en werd je meteen zwanger zonder clomid?

Liefs,
    Leaf

4. Leaf

Leaf Niet meer actief

@boogy Wat goed dat je meteen primolut hebt meegekregen! Dus je kunt beginnen :D. Hopelijk is het snel raak!

@Pinac Ja hij was inderdaad eerst te snel en nu te traag. Super vreemd allemaal. Ze had het over ontstekingen en dat het daarom heen en weer gaat. Ik begreep er eerlijk gezegd niets van. Ik dwaalde af en besefte me toen echt dat dit een hele lange weg gaat worden!

@Daantjuh Maak jezelf niet te gek he! (zo makkelijk gezegd haha) Ik duim iets harder voor je!

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Daantjuh: het kan nog altijd zou ik zeggen! Geef de moed nog niet op voor deze cyclus!

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om bloed te laten trekken, omdat ik denk geen eisprong gehad te hebben na de Pregnyl. Ik kreeg 6 dagen geleden Pregnyl en mijn temperatuur is niet echt gestegen. Sinds vandaag is mijn temperatuur wel ineens een beetje hoger... Heel vreemd! Heb ik nu een latere eisprong gehad of is het normaal dat je temperatuur soms pas 6 dagen na Pregnyl, dus ongeveer 4 dagen na vermoedelijke eisprong, stijgt? Normaal heb ik dit dus niet!

Morgen weet ik of er daadwerkelijk een eisprong geweest is OF de gyn Pregnyl heeft gegeven voor een cyste die aanzien werd als follikel. Ben eens benieuwd! Pfff

6. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vraag me ineens af... Wanneer moet je dan met Clomid starten? Ik neem aan dat het niet tegelijk met de Primolut geslikt wordt?

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    op dag 3 vd cyclus. Je stopt met Primolut als je ongesteld bent geworden.

8. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, echt waar? Ik dacht dat je de kuur gewoon moest afmaken. Thanks!

9. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    @leaf
    je mag alles aan me vragen! Voor ik aan de clomid zou gaan wilde ze me 1 maand in de gaten houden (of ik eisprong heb en zo ja wanneer) In die maand kreeg ik te horen dat mijn schildklier weer te langzaam werkte, dus pilletje erbij. 3 weken later kreeg ik de uitslag dat mijn schildklier helemaal goed zat en had ik een echo om te kijken of alles er goed uit zag zodat ik met opwekkers en clomid kon beginnen. Maar tijdens de echo zag ze ineens een ei van 21 mm! toen ben ik zwanger geraakt (eispong op dag 29), dus zonder clomid. Na de miskraam, nu ongeveer 6.5 week geleden werd ik niet meer ongesteld en werden mijn eitjes niet groter dan 12 mm! Dus menstruatie opgewekt vorige week en Nu ben ik met mijn 3e pil clomid bezig! Dus hoop dat ik alleen dit extra zetje nodig heb! Bij jou komt het ook goed hoor, zodra je waardes goed zijn is je kans op een goede eisprong al veel hoger

10. MissLove

MissLove Actief lid

13 jul 2014
    101
    0
    0
    Zo zo.... Wat een geklets weer:):). Morgen gezellig een dagje naar de dierentuin met mijn kleine man:)! Hopelijk is het mooi weer. En vrijdag weer een meting in het ziekenhuis. Ben benieuwd, we gaan voor 3x is scheepsrecht!

11. Leaf

Leaf Niet meer actief

Veel plezier vandaag, hier schijnt het zonnetje :D
    En succes vrijdag!

12. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss Love: veel plezier vandaag het weer heb je mee.
    en succes morgen.

Boogy: idd Clomid beginnen op dag 3 van je cyclus.

Lenamill: heb je de uitslag al?

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nee, ik heb mijn bloeduitslag nog niet. Heb deze morgen al gebeld, maar de dokter zou me vanmiddag terugbellen, om de resultaten te bespreken...:(. Ben eens benieuwd en bang tegelijk precies!

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De dokter heeft niet teruggebeld... Dus ik belde zelf maar eens terug. Haar spreekuur was voorbij zei iemand van het onthaal. pff, dat wordt nog wachten tot morgen. Ondertussen is mijn temperatuur 36,1. Dat is heel laag en ik heb al een week vruchtbaar slijm... RAAAAAR!!! Waarom ben ik niet normaal?!

15. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Goed weer gehad in de dierenruin misslove?

Das frustrerend lenamill. Heb t ook s gehad op die manier. Gyn al weg terwijl ik n telefonische afspraak had. Ik had geen gemiste oproepen enbik had oo de afgesproken tijd al naast mn tel zitten wachten. Na aantal uur erna zelf maar gebeld. Assistente: ja maar hier staat dat hij u gebeld heeft hoor mevrouw...
    Ja uhu ... En ik ben sinterklaas
    Maarja gyn al wel weer weg...weer n dag wachten.
    Lekker geregeld :p maargoed valt int niet bij t feit dat ze zomerstop voeren op inseminaties. Gelukkig volgende maand aan de beurt :)
    Sommige ziekenhuizen....

16. MissLove

MissLove Actief lid

13 jul 2014
    101
    0
    0
    @boefje en leaf: bedankt! Ik heb echt een topdag gehad. Heerlijk weer:). Mijn kleine man snapte nog niet zoveel van de dierentuin maar dat maakt niet uit. Hij is super lief geweest!

@lenamill: irritant dat de gynaecoloog niet heeft gebeld. Moet je nog een dag wachten!

17. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig had je mooi weer MissLove! Ik hoop dat je je lekker hebt kunnen ontspannen en minder hebt gedacht aan je meting morgen.

Vervelend LenaMill.. Weeeer wachten!

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het was de huisarts die moest bellen voor mijn bloeduitslagen. Uiteindelijk heeft ze nog gebeld, 4 uur na het einde van haar spreekuur. Ze wist dat ik vandaag moest werken en belde zo laat mogelijk, zodat ik zeker gedaan had! Vervelend als er bloeduitslagen besproken worden terwijl ikzelf met patiënten bij mij zit. Ik had niet verwacht dat ik vandaag toch nog telefoon zou krijgen, maar goed... toch sympathiek van haar hé!

MAARRRR: Mijn bloeduitslag was heel raar! Ik heb jullie verteld dat na de Pregnyl mijn temperatuur niet is gestegen en ik ook geen eisprong heb gevoeld. Verder blijf ik met veel vruchtbaar slijm zitten en heb ik iedere dag hoofdpijn... Dat was dus de reden van mijn bloedtest. De huisarts liet 4 testjes doen: test 1 gaf als uitslag dat de eisprong geweest is, test 2 gaf als uitslag dat mijn eisprong er nog aan zit te komen, test 3 en 4 gaven een zeer onduidelijke uitslag!! DUS: We begrijpen er nog niks van!!! Ik heb bloed laten trekken en ben gewoon niets wijzer geworden ! Nu ben ik al aan't denken dat je bloedresultaten beïnvloed kunnen worden als je Pregnyl hebt gehad. Er zit namelijk dat zwangerschapshormoon in je lijf... De bloedname was wel een weekje na de Pregnyl, maar dan zal dat spul nog niet uit mijn lijf zijn geweest misschien? Hebben jullie een idee? Ik vroeg aan mijn huisarts wat ik nu moest doen. Ze zei dat ik voor een nieuwe echocontrole zou kunnen gaan, als ik het echt wil weten. MAAR zij zegt dat ze me aanraadt om gewoon af te wachten tot mijn eigen gyn terug uit verlof is en ik deze maand best zo snel mogelijk vergeet. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Zouden jullie willen weten of er een fout gemaakt is door de gyn als jullie Pregnyl hebben gehad voor misschien een cyste die aanzien werd als rijpe follikel? Langs de andere kant: Wat levert het op als ik het weet? Ik ga gewoon nooit meer naar die collega van mijn gyn! De volgende keer als zij nog eens verlof heeft, neem ik ook een hormonenverlof. :)

19. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lenamill pfff wat verwarrend zo'n uitslag. en wat gek zo afwijkend.
    ik zou een controle echo willen om te zien of ei/cyste was. lijkt me niks frustrerender dan deze onzekerheid. Ik zou zeker willen weten of er een fout is gemaakt.
    Zou zeker niet meer naar die collega gaan. je krijgt altijd het gevoel zou ze het wel goed hebben.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik heb net naar het ziekenhuis gebeld. Weer een secretaresse aan de lijn. Heb heel het geval uitgelegd en zij gaat nu aan de gyn (die me dus de Pregnyl gegeven heeft) de bloedresultaten voorleggen en me daarna terugbellen! Pfff, ik ben eens benieuwd! MAAR het fijne is dat deze gyn volgende week ook met verlof is! Dus kan ik weer naar iemand anders ofwel wachten tot mijn eigen gyn terug is (1 september). Wat een miserie! Ik ben echt een raar wezen precies! Niks kan normaal gaan bij mij! Zelfs met een opvolging in het ziekenhuis loopt het nog mis! Hoe is dat nu mogelijk!

Een tip naar iedereen toe en vooral naar mezelf! Een dokter kan het dus ook mis hebben! Laat altijd bloed trekken VOOR je Pregnyl laat zetten. Bij ons in het ziekenhuis gebeurt dat dus zelden! Ze gaan gewoon uit van de echo!

Deel Deze Pagina