@!#%$^&^%$ mag niks typen ofzo :S Edit: hehe.. nou, wat ik 4x getypt had: bijsluiter niet kunnen vinden, sorry Voor de dames die spuiten, ik hoor vaak vanalles over blauwe plekken... ik heb nergens last van.. 1x blauw plekje gehad. misschien omdat de instructie in het ziekenhuis was dat je de naald recht in de huid zet, ipv schuin? die 1e keer was namelijk dat vriendlief m er schuin in had gezet
@ Saartje .. hier zijn er ook een hoop zwanger of net bevallen.. Helaas vind de ooievaar mij niet zo lief denk ik.. @Kitty, ik heb ook nooit een blauwe plek gehad hoor. Heel soms een punt bloedinkje.
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Ik heb PCOS en ik zou het leuk vinden om contact te hebben met anderen die herkennen wat ik doormaak. De afgelopen periode in het kort: aug 2013 gestopt met pil, niet ongesteld geworden, dec 2013 huisarts, jan 2014 naar gyn --> diagnose pcos. besloten om ene periode te wachten en proberen wat af te vallen juli 2014 ben ik uit mezelf ongesteld geworden en direct met clomid (50 mg) begonnen. die maand erg veel bijwerkingen/symptomen en inderdaad een ovulatie (bloedtest cd 23) maar geen zwangerschap, ongesteld op cd 31. deze maand dus ronde 2 (weer 50 mg). Nu ervaar ik iets heel vreemds: vorige maand had ik veel symptomen rond en na de ovulatie, zoals pijn in mijn borsten. Nu helemaal niets!! Misschien heeft de clomid dan deze maand niet gewerkt.... Maar ik blijf hoopvol en daarom vraag ik me af: Heeft iemand van jullie er ervaring mee dat je van clomid de ene keer wel symptomen hebt en de andere keer niet? Maar dat het beide keren wel was aangeslagen (en er dus wel een ovulatie was)? Groetjes! Sue
Saartje ik lees hier nog steeds mee... Maar reageer niet zoveel. Toch antwoord op je vraag; ik moest 2 maanden gestopt zijn met bv voordat ik weer met clomid mocht beginnen.... Hoop toch echt dat binnenkort weer positieve verhalen bij komen! Sommige van jullie zijn al zo lang bezig, hopelijk wordt het teveel gevraagde geduld snel beloond!
@Daantjuh: Jammer dat je test nog steeds wit is! Ik ken het gevoel... Van anderen horen dat ze doorleuk zwanger zijn geworden, zonder problemen en zelf...ja zelf zitten we hier met een hoop hormonen en een hoop miserie daar rond! En als de gyn dan ook nog eens fouten maakt (zoals bij mij deze maand), dan duurt alles gewoon nog langer. Ik krijg woensdag een extra echocontrole om te zien of ze de reden kunnen vinden waarom ik deze maand geen eisprong heb gehad. Zo zei de gyn het aan de telefoon! Ze hebben me verdorie Pregnyl gegeven terwijl ik een cyste had ipv een follikel. Ze zal wel zien, dat ik gelijk heb. Ik voel toch wat ik voel. Een follikel die groeit en bijna openbarst VOEL ik altijd zitten! Een cyste voel je niet. (Ik toch niet) En deze maand voelde ik niks, maar de gyn luisterde niet naar mij... Ze liet ook geen bloed prikken. Oké, iedereen kan fouten maken, maar dit... @Sue: Ik voel van Clomid niet veel. Het enige wat ik heb vlak VOOR ik Pregnyl krijg, als er dus een grote follikel is, dat ik hoofdpijn. Ik heb 2 dagen voor eisprong tot 2 dagen na eisprong enorme hoofdpijn en steken in mijn onderbuik (links of rechts). Pijnlijke borsten had ik in mijn eerste ronde met Clomid en Pregnyl ook. Ik kreeg meteen veel hoop, maar niks. Vorige ronde met IUI had ik helemaal geen pijnlijke borsten, maar vanaf een week na IUI had ik al menstruatiekrampjes (maar geen menstruatie). Dat was weer iets nieuw, dus dacht ik weer dat het eindelijk gelukt was. Weer niks. Deze maand voel ik absoluut niks, waarschijnlijk ook omdat Clomid en Pregnyl niks afgedaan hebben deze keer... Het is dus iedere keer anders bij mij. Ik merk ook aan mijn temperatuur of ik wel of geen eisprong heb gehad.
Pitahaya en Catmommy: Hoe gaat het met jullie? Lang niets meer gehoord van jullie. Hopelijk komen jullie hier binnenkort met supergoed nieuws! Ik kan anders wel wat positieve verhalen gebruiken...om erin te blijven geloven!
Weer veel bijgekletst! @knutselkitty: 3 follikels, waarvan 1 iets groter. Klinkt goed, toch? @daantjuh: aiii... Pijnlijk moment. Kan me voorstellen dat je je rot voelt. Mensen zijn zich er echt niet van bewust wat ze zeggen... @ nieuwe leden: welkom! Hier: al 3 dagen menstruatiepijn.. Ik wil dat het doorzet!! Officieel nog tot donderdag Primolut maar ik hoop eerder te kunnen stoppen.. Vraagje: Pregnyl is niet altijd nodig toch? Wanneer kiezen artsen hiervoor?
@ Boogy: geen idee wat betreft de Pregnyl. Ik heb direct vanaf de eerste cyclus na de diagnose Clomid EN PREGNYL gekregen... De gyn zei alleen dat ik zo beter zou kunnen inschatten wanneer de eisprong is. Met IUI geven ze denk ik altijd Pregnyl. Ik denk dat je met Pregnyl veel meer zekerheid hebt dat het eitje ook echt springt. (Als er geen lege follikel is of een cyste ipv follikel tenminste!)
Dankjewel voor het meedenken LM. Ik zou trouwens ook gefrustreerd zijn als ik jou was. Weeeer wachten.. Ik ben benieuwd wat ze zeggen woensdag bij je echo.. Anyone else wat betreft de Pregnyl?
Pregnyl is zeker niet standaard. Een ei springt normaal tussen de 18-22 mm, met clomid kan 'ie iets groter groeien. Bij mij is 'ie ook gewoon uit zichzelf gesprongen! (Lees nog steeds mee, af en toe ff een reactie )
Ik kreeg ovitrelle (soort van pregnyl) omdat die van mij niet zelf gingen springen, hij is toen met 26mm ofzo gepushed met ovitrelle Sindsdien mocht ik die ook met iedere cyclus erbij (naalden )
Ach Daantjuh, dikke knuffel meid, als ik een ooievaar zie zal ik hem zeggen dat hij snel even bij je langs moet komen met een bundeltje @Klets, dank je, daar was ik inderdaad ook al bang voor. Ik heb besloten dat ik na de vakantie in ieder geval even bij de huisarts langs ga om het te bespreken.
Een week na je ovulatie moet je bloed laten prikken. Als bv je progesteron waarde laag is kan dat betekenen dat je ei niet goed is gesprongen. Je krijgt dan(de volgende ronde) een shot pregnyl/ovitrelle om een eicel te laten rijpen. Hierdoor springt ie binnen 36 tot 40 uur. Meestal springt je ei overigens wel gewoon hoor. Maar dat zullen ze allemaal bij je gaan uitzoeken. Het blijft de eerste maanden zoeken naar de juiste dosering/medicatie. En soms heb je geluk en is het gelijk helemaal goed en ben je zwanger zoals Light. Als je start met hormooninjecties krijg je wel standaard de Pregnyl/ovitrelle. Bij mij springt mn ei overigens wat later heb ik het idee. Maar dat ga ik met de arts bespreken. Het kan ook zijn dat ik een dag te vroeg heb gespoten.
Bedankt Light, Kitty en Daantjuh. Duidelijk. Vervelend Daantjuh. Ik had het graag in jouw plaats gekregen: jij zwanger en ik starten met Clomid..
Balen zeg Daantjuh en helemaal als mensen in je omgeving lekker komen vertellen dat ze zwanger zijn en dat t wel een half jaar duurde... snap je frustratie @hier: werd zwaar ongeduldig van t uitblijven van mn menstruatie was nu al een week na mn laatste tablet duphaston. Maar einde van de ochtend werd ik ineens ongesteld. Vanaf zaterdag aan de Clomid en dan 4 september eerste meting. Ben zo benieuwd. Het gaat nu echt beginnen
Daantjuh 85, wat ontzettend jammer. Helaas weet ik al te goed hoe ontzettend vervelend het is als het weer niet gelukt is en de hele wereld zwanger lijkt. Ik hoop heel hard voor jou dat het de volgende cyclus wel raak is. Ik lees alle berichten maar weet nog niet zo goed hoe ik alles moet bijhouden of er op moet reageren. Nog in de opstartende fase.
Hey meiden, ik heb een tijdje niet gereageerd hier op het forum, omdat ik in te veel clubjes mee kletste. Echter heb ik wel weer behoefte om de volgende ronde met jullie te delen en natuurlijk met elkaar mee te leven hoe het gaat. Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen (voor diegene die het nog niet wisten) Was bij mij de eerste ronde clomid (na de goede dosis) gelijk raak, maar mocht het helaas niet zo zijn dat het beebje ook bleef plakken. Nu twee weken pauze dan Primolut om menstruatie op te wekken en dan weer starten met Clomid 100mg. De gyn had goede hoop en was zeer positief, want wie is er nu bij het eerste de beste ei zwanger? Nu moeten alleen nog alle zwangerschapskwaaltjes uit mijn lijf, maar ik merk dat het elke dag een beetje beter gaat, de misselijkheid is sinds vandaag weg alleen nog erg moe en buikpijn.... Sophia, fijn dat je nu kan beginnen! Spannend, maar ook erg slopend.
Sophia, fijn dat je kunt gaan starten! Ik hoop dat ik ook bijna mag Aimee, helaas welkom terug. Had het al gelezen.. Vreselijk dat het niet zo mocht zijn..
Jeetje Aimee wat naar voor je. Hoe ben je er zelf onder? Kan je t een beetje een plekje geven? *dikke knuffel*