PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Helaas was mijn progesteron heel laag. Geen ovulatie dus.
    Had ik al aangevoeld.
    Straks ronde 3 naar 100 mg clomid.

Vraagje: wie van jullie heeft de eerste rondes echos gehad en wie niet?
    Is dat standaard in Nederland?
    Ik krijg ze namelijk (in het UMC) niet.
    Moet ik daar om gaan vragen?

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik krijg elke ronde echo's. Het verschilt echt per ziekenhuis.
    Uit bloedonderzoek kan je ook een hoop informatie halen hoor.

Ik denk dat je met hogere dosissen Clomid of Injecties wel echo's krijgt hoor. Kans is nl wat hoger op overstimulatie.

3. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat ik echo's krijg.
    1 rond dag 3, en dan 1week later aantal keer per week.

Maar zoals er al gezegt werd, overal doen ze het anders.
    Sommigen hebben wel de samenlevingstest gehad, anderen (ik o.a.) weer niet.
    Meesten worden voor Clomid onderzocht op zowel zichzelf als vriend/man, aantal hebben dat nog niet gehad.

Misschien maar beter dat het niet overal hetzelfde gedaan wordt.

Ik mag hopelijk dit weekend de Ovitrelle spuiten, morgen gaan ze nog een controle doen. had vandaag een mooie van 14,5mm

4. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    @ xElles,

Tegen mij zeiden ze ook dat ik zonder echos verder mag. Maar ik wil dat niet. Heb liever dat ik weet wat mn lichaam doet. Denk dat ik anders helemaal gek zou worden. Maar ik woon dan ook nog geen 5min van het ziekenhuis vandaan. Dus dat is voor mij geen probleem!

Vind je het fijn zonder de echos? Wel spannend inderdaad omdat je dan nu niet precies weet hoe en wat!

@ suethatsme,

Wat jammer dat er geen eisprong was!! Maar wat fijn dat ze het je zo snel hebben kunnen zeggen! Ik moet er inderdaad n week op wachten. Maar denk dat ik toch even vraag of t wat eerder kan. Als ik t volgende week te horen zou krijgen ben ik ( hopelijk niet ) al ongesteld.
    Ik heb mn hoop een beetje bijgeschaafd. Lees inderdaad dat meerde meiden het hadden en gewoon hun menstruatie kregen..

Ik ga ook zo bloed prikken!

Fijne dag nog allemaal!

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik krijg ook de laagste dosis Clomid, maar moet steeds op echocontrole komen rond dag 12. (Dus 3 tot 5 dagen na laatste pilletje Clomid)

De gyn heeft om 14u zelf teruggebeld! Ze heeft dus overlegd met haar collega's en ik moet nu direct terug 5 pilletjes Clomid nemen, zonder eerst mijn regels te laten doorkomen. Raar hé? Maar goed, ze heeft het besproken met haar collega's, dus dan is het wel te vertrouwen zeker?
    Wat denken jullie?

6. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    @ lenaMill,

Ik had hetzelfde 3 weken geleden. Ik werd niet ongesteld na een 10daagse provera kuur. Gyn had toen ook overlegd met andere artsen en toen mocht ik ook gewoon beginnen met de clomid. Toevallig werd ik toen die middag ongesteld en begon ik gewoon weer op dag 3.

Maar het kan en mag dus wel!

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Rosavise: Heel hard bedankt voor je reactie!! Nu ben ik helemaal gerustgesteld dat dit een goede "oplossing" is! Het vertrouwen in die gyn was namelijk ver zoek!

Ik mag volgende week vrijdag terug naar mijn eigen gyn.

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    LenaMill, ik vind het een beetje vreemd dat je gelijk weer clomid mag slikken. Degene die gelijk door mochten met clomid/er meteen mee mochten starten, hadden namelijk een heel dun bms. Degene bij wie het bms wel dik(ker) was geworden moesten eerst ongesteld worden om dit weer af te breken.
    Omdat jouw gyn het overlegd heeft zal het vast kloppen, maar gek vind ik het wel.

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja inderdaad, mijn baarmoederslijmvlies is heel dik, maar ik denk dat dit altijd aan de dikke kant is bij mij. Misschien is dat wel de reden waarom ik niet zwanger geraak? Misschien geraakt het er niet door om in te nestelen? Uit mijn bloedresultaten van gisterenavond hebben uitgemaakt dat mijn progesteronwaarde nog erg laag was en er dus geen regels aan zitten te komen. Ze hebben besloten geen progesteron bij te geven om mijn regels te krijgen...
    Wat zou er in het ergste geval kunnen gebeuren als ik Clomid doorslik? Dus nog eens 5 pilletjes van 50 mg binnen dezelfde ronde (maar ruim 2 weken later).

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Een dik bms is juist goed om zwanger te raken! Geen idee eigenlijk, wat er kan gebeuren als je nu clomid gaat slikken. Weet je hoe dik je bms was?

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nee, de gyn heeft niet gezegd hoe dik het baarmoederslijmvlies was. Ik weet wel dat dit vaak op dag 10 van mijn cuclus al 8 mm dik is vaak... Dus wie weet hoe dik was dat al! Nu wordt het alsmaar dikker zeker? Pff, we zien wel. Ik ben Clomid gewoon weer aan't innemen. Ik zal er niet van dood gaan. Volgende week vrijdag ga ik toch terug bij mijn eigen gyn. Die kent er veel meer van! Zij heeft 12 jaar op fertiliteit gewerkt in Leuven. Ik ga heel mijn verhaaal doen en zien hoe zij reageert op de medische blunder van haar collega's!

12. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, mag ik een vraagje stellen!
    Ik slik nu mijn eerste ronde clomid. eergisteren op CD12 had ik een FM en die was 18mm, ze zei dat ze verwacht dat hij vandaag gaat springen, echter zijn mijn ovulatietesten spierwit! wie heeft dit ook meegemaakt? Ik heb ook het idee dat ik mijn ei voel zitten nog.

groetjes

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    met pcos zijn ovulatietesten niet echt betrouwbaar, soms wel, maar ik hoor vaker van niet...

heb je m ook afgelopen dagen gedaan? ze zijn namelijk ruim voor de sprong goed positief en daarna is de piek alweer weg.

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wat Kitty zegt.. waarschijnlijk is het hoogtepunt van je LH hormoon al geweest.

En PCOS en ovutesten zijn niet betrouwbaar. Temperaturen is duidelijker.

15. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    LenaMill, je zal er zeker niet van dood gaan. Komt vast goed!

Chell3, dat is nou het voordeel van echo's: geen gedoe met temperaturen of ovulatietesten. Ik had op woensdag een follikel van 21mm en die was op zaterdag weg (gesprongen). Een follikel springt tussen de 18-22 mm, maar met clomid kan 'ie iets langer doorgroeien. Ik neem aan dat je nu een gemeenschapsadvies van om de dag hebt gekregen? Dan kun je bijna niet missen ;) Succes!

16. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reactie! ik voel hem nog zitten dus weet dat hij nog niet is gesprongen haha. Wel raar dat die testen niet werken, dan maar vertrouwen op de echo! Ja vanaf woensdag tot aan zondag zei ze, voor de zekerheid volgende week om de dag.

17. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Uhhh.. Kan iemand mij nog eens helpen:D

Gister gevreeen met mijn vriend en dan leg ik altijd een klein handdoekje tussen mn benen.. Anders lek ik t hele bed vol :p

Nu vanmorgen ging ik naar de wc, haalde het doekje weg en ik zag oranje vlekken!! Ik had oranje afscheiding

Nog nooooit gehad:( Iemand anders hier wel?

Sorry voor mn beetje onsmakelijke detaillering, maar ik dacht What the hell is dit nou weer...?

18. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Rosavise,

Geen idee heb dat nog nooit gehad. Maar ga jij nooit naar het toilet na geslachtsgemeenschap?

19. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Soms wel, maar niet altijd ;)

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Oooh als ik dat niet doe heb ik geheid een blaasontsteking haha.
    Misschien is er gister een klein adertje gesprongen en heeft dat zich gemengd...

Deel Deze Pagina