Oh raar? Weet ik ook niet. Nog nooit gehad. Ik val vaak gewoon in slaap joh.. Nooit ergens last van gehad. Mijn ovulatietest is vandaag eeeeiiindelijk negatief! Vanaf zaterdag was ie al positief.
Ik heb ook al eens wat bloedverlies gehad na betrekking, maar het was nooit oranje. Eerder rood/bruin. Mag ik eens iets vragen? Heeft iemand van jullie al eens acupunctuur gevolgd? Zou dit nuttig zijn in onze situatie? Om bijvoorbeeld een innesteling te kunnen bevorderen of gewoon een meer ontspannen lichaam te krijgen? Ik ben wel bang van die naalden, dus ik hoop dat iemand daar al ervaring mee heeft en mij wat uitleg kan geven...
Ja ik hoef toch nog maar n paar dagen te wachten op mijn ( asjeblieft niet) ongesteldheid. Dood zal ik niet aan gaan @xElles, Ik hoop dat jullie flink je best hebben gedaan dan de afgelopen dagen!! Moet je nu wel nog bloed laten prikken? Om te kijken of je ei een goede sprong heeft gemaakt?
Oranje afscheiding... Ik denk dat dat gewoon licht rood is. Oftewel vers bloed gemengt met blank vocht. Ik heb een keer gelezen dat licht rood bloed nieuw bloed is van een recente bloeding. Donker of bruin betekent dat het van een oude bloeding is, een beetje resterend bloed dat je lichaam alsnog uitstoot.
@ LenaMill, Acupuntuur heb ik nog nooit gedaan. Ik moet er niet aan denken om als een egel met naaldjes in me op die tafel te liggen. Krijg het al benauwd als ik er aan denk! Maar toch hoor ik wel soms dat het goed doet voor vrouwen met pcos. Zelfs vrouwen die daardoor spontaan zwanger zijn geworden en dat het ontspannend werkt! Het kan iniedergeval geen kwaad om het te doen! Het kan je of heel veel goeds opleveren of niet meer opleveren dan ontspanning. Dus als je je over de angst voor naaldjes heen kan zetten, is het misschien wel de moeite waard!
Hihi ja heb m'n vriend het bed ingesleurd Vanavond voor de zekerheid ook nog maar even. Althans.. Daar ga ik m'n best voor doen Nee hoef geen bloed te prikken omdat het de vorige keer allemaal goed was. Mijn progesteronwaarde was erg hoog zei ze, dus dat was goed. Nu gewoon proberen tot het eind van het jaar. Anders weer terug en een ander traject opzetten. Waarschijnlijk iui dan.
Ok, bedankt Rosavise! Ik zal het maar eens overwegen denk ik. De eerste afspraak is toch een kennismakend gesprek. Misschien voel ik me dan beter op mijn gemak, als ze alles hebben uitgelegd. Ik vond nu ook nog een ander interessant weetje. Gember zou heel goed zijn voor de bloeddoorstroming en helpt dus bij een innesteling. Het doet een beetje hetzelfde als acupunctuur. Dus veel Gembersoep, Gemberthee...klaarmaken!
Chell3, ik denk dat de kans groot is dat je ei nog niet geweest is. Bij mij is de follikel soms wel boven de 30 mm. En mijn ervaring is ook dat ovulatietesten niet werken. Op de clear blue digital staat zelfs dat het wordt afgeraden te gebruiken als je PCO hebt. Het blijft bijzonder dat ieder ziekenhuis zijn eigen werkwijze heeft. Bij mij zijn er 2 fertiliteitsarts en zelfs zij verschillen beiden vaak van mening. Hier is het zo dat als je een cyclus hebt met een goede fm en naar hun idee de meting juist is je gewoon zonder controles zelf thuis verder kunt gaan met Clomid. Helaas heeft dit bij mij nooit goed gewerkt. En naar de ervaringen met accupunctuur ben ik ook erg benieuwd. Heb zelf een aantal keer Shiatsu gevolgd, best een goed gevoel bij gehad omdat ik daardoor sinds jaren ineens een regelmatige cyclus kreeg. Alleen voelde ik mij niet prettig bij de behandeling en de persoon die het uitvoerde. Ik heb al best veel boeken gelezen over zwanger worden enz, en lees toch diverse keren dat accupunctuur wordt aangeraden ter bevordering van de vruchtbaarheid. Maar persoonlijke ervaringen zijn toch iets geloofwaardiger.
Ik bel morgen naar iemand voor acupunctuur, om een eerste afspraak te maken. Heb net ook gembersoep gemaakt. Zou ook heel gezond zijn voor bloedsomloop en zuivering van het lichaam... Goed bij vruchtbaarheidsproblemen,... Dus ja, we proberen maar alles wat we kunnen hé! Alles voor dat babytje! Hoe gaat het met jullie? Zijn er onder jullie die ook nog extra dingen doen om een zwangerschap te bevorderen (buiten Clomid en andere hormonen gerekend)? Liefs, LenaMill
LenaMill, ben erg benieuwd wat er uit het gesprek gaat komen. Vanaf morgen begint de controle weer voor fm. Sinds vorige cyclus gebruik ik een glijmiddel. Schijnt stimulerend te werken voor innesteling en snelheid van het zaad. Vooral gekozen om het voor ons zelf wat aangenamer te maken en hopen dat dit ons er extra bij gaat helpen. Er is nog een merk, Preseed, wil deze vanaf deze cyclus gaan bestellen. Ervaringen zijn veelbelovend maar of het ons ook gaat helpen? Tevens wil ik deze cyclus beginnen met tarwekiemolie. Aangezien ik zelf het gevoel heb dat ik er zelf iets aan bij wil gedragen hiervoor gekozen. Schijnt het slijmvlies dikker te kunnen maken waardoor er makkelijker een innesteling plaats kan vinden. Maar nogmaals, alles nog zonder resultaat, dus als er nog meer goede tips zijn dan houdt ik mij zeker aanbevolen!
@ madam 1983: Is het een speciaal soort glijmiddel? Mijn gyn zei onlangs dat ze vlak voor IUI geen inwendige echo meer doet omdat het glijmiddel op die staaf zaaddodend zou zijn. raar he?
Dames ik heb even een paar dagen afstand genomen. Was een beetje te emotioneel . Er zijn wat nare dingen gebeurt dit weekend. Maar nu wil ik weer door... Moet wel even bijlezen want is veel gebabbeld.. Morgen weer voor de eerste FM van de 2 de ronde Clomid. Deze keer gelukkig geen opvliegers gehad, maar was wel emotioneler, kon om hele stomme dingen al janken.. Hormoonyoga nog nooit van gehoord, maar misschien de moeite waard om te proberen.. Van Preseed hoor je wel goede verhalen, maar welk ander glijmiddel gebruik je nu dan. Want meeste glijmiddel is zaaddodend.
@ Boefje: Alles hopelijk oké met jou? Het is soms moeilijk he! Ik weet hoe je je voelt. Er gaat geen dag/ geen uur/ geen minuut voorbij dat je er niet aan denkt... Ik heb doorgebeten en start dus volgende week dinsdag met acupunctuur. Of het nut heeft, weet is niet, maar ik ga het gewoon proberen. Ze gaat me ontstressen en de vruchtbaarheid aanpakken!? Ben eens benieuwd. Het is zoals mijn huisarts zegt: Baadt het niet, het schaadt ook niet. We zien wel... Vrijdag heb ik FM in deze rare cyclus van 2 keer Clomid. Gelukkig terug bij mijn eigen gyn!
Hi Dames ik heb ook PCOS en loop sinds mei 2013 onder de Gyn, heb nu iedere maand clomid 100 mg en Ovitrelle. In januari kwam ik er achter dat ik zwanger was, maar in Februari heb ik een miskraam gekregen.. Ben nu bijna 4 jaar bezig voor een kindje en zit nu in de wachtweken. Mijn nod is volgende week dinsdag. Mocht ik ongesteld worden (wat ik wel verwacht) dan krijg ik die ronde een HSG onderzoek, en daar zit ik dus echt niet op de wachten.. eng pff
@ madam1983 ik heb ook preseed. In de eerste ronde was ik zwanger, maar in de 2 pogingen daarna niet. Maar in het kader van baadt het niet....
Ja hoor met mijn verder alles goed, beetje een dipje.. Bijwerking van Clomid en gezeur in familiesfeer.. Schoonmoeder is spullen aan het opruimen en vraagt normaal aan iedereen of ze het kunnen of willen hebben.. Nu deelde ze van het weekend plomp verloren mee. Ik heb de kinderstoel verkocht.. Het raakte me zo dat ik en ook mijn man dichtklapte en we niks gezegd hebben, ondertussen gebeurde er van alles met zussen/schoonzussen van man zijn kant. dus niet verder over kunnen gaan. Maar het zat en zit ons niet lekker. Omdat het voor ons voelt er komt toch geen kleinkind meer in te zitten, en daarom heb ik hem maar weg gedaan. Terwijl een groot deel van mijn schoonfamilie incl. schoonmoeder op de hoogte is van onze situatie.. En nu wel met een schoonzus gesproken die er bij was toen kinderstoel verkocht werd, hoe het precies is gegaan, maar zij was alleen bij ander schoonzussen hebben dit met mijn schoonmoeder besloten. Ik wil dit nog wel met hun bespreken, en man vindt het eigenlijk ook maar we weten het antwoord eigenlijk al.. (sorry totaal niet aan gedacht) Vanavond nog een verjaardag van man zijn broer.. zo geen zin in, maar ja we gaan en we zien wel hoe het gaat.. Zulke situaties maakt het niet makkelijk om vriendelijk te blijven, en door te gaan. Ben erg blij dat mijn lieve mannetje me steunt en niet zijn familie in bescherming neemt en er niks mee wil.. Morgen weer naar zkh voor een FM ben erg benieuwd wat ze nu zien.. LenaMill: Spannend ik ben benieuwd of het wat uitwerkt... Kun je er al snel terecht?
@ boefje, He dat is vervelend voor je. Misschien toch je schoonmoeder een beetje op weg helpen door te zeggen: " als jullie de volgende keer nog eens iets weg doen, vraag mij dan even. Want ik had die stoel graag willen hebben!" Ik merk het hier ook door opmerkingen en dergelijke dat anderen er gewoon niet 24/7 mee bezig zijn.. En ik wel. Soms leidt dat bij mij ook tot ergernissen dat ik denk waarom denken ze niet even na voordat ze iets doen of zeggen, ze weten het immers toch? @ LenaMill, Ik ben eens benieuwd! Laat je even weten hoe het voelde en vooral of het pijn deed of niet? Succes en geniet ervan zal ik dan maar zeggen Ikzelf zit nu 2 dagen voor Nod. 3 september is Doomsday Ik probeer mezelf niet gek te maken met symptomen hier en daar. Maar de hoop maakt me moe deze maand. Morgen vier ik mijn verjaardag en dan komt mijn familie eten. Dan ben ik tenminste even bezig met voorbereidingen en koken. En dan overmorgen zullen we het zien.. Fijne avond allemaal!
@ eenwensdroom, Je bent van harte welkom hier! Lijkt me ook eng zo'n hsg. Maar wie weet ben je erna vruchtbaarder! Het is je gegund!