@boefje: kan me voorstellen dat dat steekt. Bah, naar gevoel kan dat je geven! Alsof je niet al genoeg emoties rond je kinderwens ervaart.. @eenwenseendroom: welkom. Moeilijk zeg, al 4 jaar bezig. En ook een miskraam.. Ik hoop dat je gauw weer een positieve test hebt. @rosavice: spannend! Overmorgen je NOD! Hier: vandaag een veeg bloed. Zou kloppen, donderdag de laatste dag Primolut geslikt. Het was net voor 1 uur, en ik moet voor enen bellen, dus ik snel gebeld voor een fm afspraak. Ik mag volgende week vrijdag komen. Maar... Nu haast nog geen bloed te zien, alleen af en toe met afvegen.. Ik hoop dat ik wel echt goed ongesteld word, want ik vraag me af of ik anders wel mag beginnen met Clomid woensdag. Heb wel buikpijn... Heel stom, maar ik dacht vorige week echt even dat ik zwanger was.. (Maar dat heb ik vaker gedacht dit half jaar ) Vlagen van misselijkheid enzo... Kan een bijwerking van de primolut zijn toch?
Ja.. Progesteron doet gekke dingen met je. Pre menstruele klachten lijken heel erg op zwangerschap symtomen. Inprincipe kan je met clomid op dag 2 beginnen, maar ook op dag 5. No worries!
Dankjewel meid!! Ja.. ze zeggen dat je dan wat vruchtbaarder zal zijn en ken ook een aantal verhalen waar het ook zo was maar het is niet bewezen.. wel spannend al had ik gister dag 7 DPO wat bloed verloren.. kan van een innesteling zijn maar ga er maar niet van uit
LenaMill: Het schijnt een " zaadvriendelijk" glijmiddel te zijn die ook zorgt voor een juiste zuurgraad van je slijmvlies. Inderdaad best vreemd dat ze niet gebruiken voor de IUI. Ben echt reuze benieuwd naar de ervaringen met acupunctuur. Boefje1983: Ik heb afgelopen 2 cyclussen Conseive Plus gebruikt. Deze is nu op dus ga nu maar Pre Seed proberen. Beiden schijnen vriendelijk te zijn voor de zaadjes dus dat hopen we dan maar. Vervelend om te lezen dat er geen rekening met jullie gevoelens worden gehouden. Ik ga hard duimen voor een mooie fm. EenwensEendroom: Wat wordt jullie geduld op de proef gesteld. Hopelijk slaat de Clomid wel aan. Ik heb in april een HSG gehad en mij is het echt 100% meegevallen. Zag er ook enorm tegenop maar als ik er nu weer in zou krijgen zou ik dat helemaal niet meer hebben. Daantjuh85: Bedankt voor je reactie inderdaad baadt het niet..... Rosavise: Je hebt het mooi omschreven. Wat spannend dat je zo vlak voor je NOD zit. Heeeeel hard duimen ga ik voor je. Bij mij vandaag een hele positieve fm. Gek genoeg al op dag 12. 2 follikels, 1 van 16 en 1 van 15 mm. De kans is groot dat ze beiden gaan deze cyclus maar er kan er ook maar 1 dominant worden. Weer spannend momentje dus. Dames ik ga weer heel hard duimen en hopen voor iedereen die vlak voor zijn NOD zit.
@eenwenseendroom: Welkom! Al 4 jaar bezig en stellen ze nu pas voor om een HSG te doen? Bij mij deden ze dat al voor ik met Clomid mocht beginnen. Als "de weg" niet open is, hebben de hormonen, zelfs in combinatie met IUI niet veel zin. Het zaadje moet bij het eitje geraken. Dus goed dat je een HSG krijgt! Het inbrengen van de instrumenten is geen lachertje, maar als alles goed open is, voel je van het doorspuiten zelf niks. TIP: neem 2 sterke pijnstillers een uurtje vooraf! @Madam 1983: Ik heb Pre ceed ook eens opgezocht en het lijkt (uit de verhalen) een wondermiddeltje te zijn. Ik ga dit ook proberen EN combineren met acupunctuur. ik hou jullie op de hoogte van de acupunctuur. Ik heb er zelf ook wat schrik voor zalle. @Boefje: wat een gedoe seg! Dat snap ik goed, dat jullie er niet goed van waren! De schoonmoeder van mijn beste vriendin is het tegenovergestelde. Zij heeft bij haar thuis al een hele babykamer ingericht 2 jaar geleden, terwijl mijn vriendin en haar verloofde pas trouwen in mei 2015 en daarna pas aan kindjes willen beginnen... Dat is ook niet leuk. @Rosavise: Ik hou je zeker op de hoogte! Zal laten weten hoe acupunctuur voelt. Ik ben zelf niet voor naalden enzo, maar nu met dit hele ziekenhuisgebeuren van bloed prikken en Pregnylspuiten, ben ik al wat gewoon aan't geraken aan prikjes! We zien wel.
@ madam 1983 & @LenaMill Bedankt dames. Ja zeker, geduld wordt zeer op de proef gesteld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik de HSG onderzoek nog niet eerder heb gehad. Zal ook wel komen doordat ik zwanger ben geweest dat ze dachten dat het wel goed zal zitten of iets. Maar dan natuurlijk nog, dat was al bijna 9 maanden na mijn eerste bezoek aan de gyn. Ik weet van mezelf dat ik gevoelig ben daar onder voor de instrumenten. De eendenbek na mn miskraam was echt een helse ervaring deed vreselijke pijn! Zal zeker een pijnstiller nemen van te voren dankje!
@Lenamill, ben het met je eens dat het " vreemd" is dat er niet eerder een HSG uitgevoerd is. Bij mij was het na 6 maanden Clomid gebruik. Eigenlijk best logisch dat ze dit onderzoeken voordat je hier aan begint. Want inderdaad, als er daar iets niet goed is gebruik je het al die tijd wellicht voor niets. Ben benieuwd hoe het jou vergaat met Preseed en de acupuntuur @EenwensEendroom, vervelend dat je een minder prettige ervaring hebt met inwendig onderzoek. Ik heb zelf ook behoorlijk wat pijnstillers ingenomen vooraf. Aleve Feminax en paracetamol. Hopelijk blijft het je bespaard.
@ madam, Ik duik voor je dat je een mooi ei krijgt. Of 2 natuurlijk! Ik heb vandaag de gyn gebeld voor uitslag progesteron. Mijn waarde was 60. Is dat goed? Normaal? Als ik wakker word is mn (N)od
Btw boogy, Is primolut ook iets om ongesteld mee te worden? Net als provera? Hoop ook voor je dat het goed doorzet en dat je snel weer aan de clomid zit. Stelletje hormoonjunkies wat we zijn
Ja iemand van mijn man zijn werk heeft ook een jaar Clomid gepakt voor niks. Zij kreeg na een jaar pas een HSG en wat bleek? Ze moest geopereerd worden, want alles zat dicht. En IUI was zelfs niet mogelijk bij hen. Wel jammer dat ze dan een jaar voor niks hebben moeten proberen met die hormonen. Dat zijn geen snoepjes he! Ik vind persoonlijk dat sommige dokters er wat te licht over gaan zalle! Zo lang ze het zelf maar niet moeten inpakken... Veel succes iedereen! Ik moet deze vrijdag naar gyn om te zien of er nu wel een eicel groeit, morgen kunnen we pre ceed afhalen bij de apotheker (moest besteld worden) en volgende week dinsdag moet ik naar acupunctuur voor de eerste keer. Ik hou jullie op de hoogte. We kunnen maar proberen he! Nog 1 vraagje: wij hebben al 1 IUI gehad (die geeft iets meer slaagkans dan natuurlijke wijze), maar normaal moesten we 4 maanden zo proberen met Clomid en Pregnyl. Nu denk ik dat gyn aan mij gaat vragen of we nog even zo willen proberen of toch met IUI willen doorgaan. Wat zouden jullie doen? Bij mijn ventje is alles heel goed: beweeglijkheid, aantal, vorm,...! Ik weet het niet goed. Mijn man zegt om niet te veel tegelijk te proberen: geen Clomid, Pregnyl, Pre ceed, acupunctuur en IUI tesamen. Wat denken jullie?
60 is een hele goeie waarde Rosavise! Dat wilt dus zeggen dat je een eisprong gehad hebt. Ga je vandaag testen?
Spannend Rosavise .. heb je al getest? Of ga je gewoon afwachten? 60 is een prima waarde. Je hebt indd een eisprong gehad.
Wat een spannende tijden voor veel meiden. Hopelijk hebben we veel positieve testen deze maand!!! Weet je al of je wilt testen Rosavisa? Ik heb morgen m'n eerste fm. Echt heel spannend. Heb weinig bijwerkingen van de Clomid behalve wat opvliegers en ben wat sneller op m'n teentjes getrapt. Doe nu paar dagen ovu testen en die lopen mooi op (heb ik nog nooit meegemaakt in 2 jaar tijd). Ik weet dat dit niet altijd iets hoeft te betekenen maar geeft wel een beetje hoop. Ga hard duimen voor iedereen!
@ Sophia, Nu hopen dat je bij de FM al wat ziet groeien. En als er iets groeit weet je wat je te doen staat he!? Ik wacht nog even met testen, als het er morgen niet is dan test ik overmorgen!
Ik duim heel hard voor je! Hopelijk test je positief. Ik heb sinds begin van de middag een soort plopjes in m'n buik. Iemand enig idee wat dit is?
Die plopjes had ik ook toen ik pas met Clomid begon. Nu voel ik ze soms nog, meestal vlak voor of vlak na mijn eisprong. Ik weet niet hoe het komt of waar het vandaan komt, maar dat kunnen inderdaad je darmen voor een deel veroorzaken. Ik ben vandaag al heel de dag misselijk. Ook raar hoor! Als ik niet beter wist, zou ik denken dat ik zwanger ben, maar dat kan absoluut niet, want ik heb nog geen eisprong gehad! Vrijdag FM (tweede poging binnen zelfde cyclus!). Ik heb echt schrik...
@ LenaMill, Vervelend dat je je misselijk voelt. Ik denk dat het ook dan door de hormonen komt. Vooral als je 2x clomid gebruikt terwijl er geen menstruatie is opgetreden na de eerste keer. Hormonen kunnen je echt heel rot laten voelen. Voel mezelf ook niet lekker. Ik kreeg net met avond eten geen hap door mijn keel en voel me al minder lekker sinds een paar dagen na mijn eisprong ( die was 20aug) Hier nog geen bloed, wel de gedachte dat het er elk moment kan zijn.:x