@ iez : als je gewoon in de gaten gehoudeb word met echos komt dat vanzelf als er n ei zit in beeld. Zeker als je je netjes op bepaalde cyclusdagen echo-en. Dus als ze er nog geen gezien hebben zal er helaas ook geen gesprongen zijn,en ik kan uit je kaartje ook geen duidelijke eisprong aflezen. Het kan makkelijk zijn dat deze dosis gewoon niet aanslaat...ik hoop voor je dat er op de volgende echo gewoon groei is en dan gewoon wat laat. Maar als er nog steeds niets is zullen ze je cyclua wel afbreken en op de volgense dosis overgaan.... Maar maak je daar niet druk om! Wat is dat is,op naar t volgende in dat geval..! Komt wel goed hoor meis
Meestal sta ik op rond 7:30 uur. Vandaag en gisteren rond 6:40 uur. Bij mij is het zo dat als ik eerder dan 7:30 uur opsta mijn temp lager is dan 36,4. Dus normaal zou mijn temp meer in lijn met gisteren 36,3 zijn. Vandaag was het rond zelfde tijdstip als gisteren 36,5. Dat is een stijging van 0,2. Die ene bullit die alleen zweeft is van tijdstip 8:30 uur. Snap je het nog? Moeilijk uit te leggen. Ik heb contact kunnen leggen met secretariaat, ik moet verpleegkundige bellen zo meteen.
Ja ik snap je wel.. Maar temperaturen heeft eigenlijk alleen nut als je het exact op het zelfde tijdstip doet. Maar de komende 3 dagen zou je temp wel moeten doorstijgen dan. Maar wat Benthe zegt. Op een echo had je wel echt wat moeten zien. Daarom ben ik ook gestopt met tempen. Vind al die bezoekjes en spuitjes al intensief genoeg. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er binnen 4 dagen een ei gegroeid moet zijn en ook nog gesprongen, hoewel het ook weer niet onmogelijk is. Heb je geen eisprong symptomen? Ik heb bv altijd harde tepels na mn ei.
Ik heb dus gebeld met verpleegkundige. N.a.v. mijn verhaal mocht ik halfuurtje later bij hun terecht voor weer een echo en weer bloedprikken. Na veel duwen heeft ze vandaag eindelijk wel mijn linkereierstok kunnen zien. Deze was leeg. Zij vermoed dat als een eisprong vandaag door bloedonderzoek wordt bevestigd dat ze het gemist hebben en dat het waarschijnlijk in de linkereierstok zat die verscholen was. En dat kan kloppen want de dag dat ik een positieve ovulatietest had, had ik eipijn links. Dus vanmiddag weet ik meer.
He bah, ik mag helemaal niet klagen, maar heb toch wel even zin om te klagen Vandaag dag 10, maar er was nog helemaal niets te zien. Het vlies was dun en alle eitjes zowel links als rechts waren klein. Vrijdag weer terug, dus dag 13. Helaas niet bij de gyn, maar bij de verpleegkundige.. Hebben meerdere dat van jullie? Moet zeggen dat ik het wel jammer vind. En als je eenmaal bij een verpleegkundige bent geweest, kom je dan voor andere metingen nog wel eens terug bij de gyn of zit je vanaf dan telkens bij een verpleegkundige? De gyn zegt dat nog niets verloren is, want ze controleren me tot dag 18 tot 20. En dat dit nog helemaal niks zegt, maar toch baal ik wel. Maar we gaan weer vrolijk verder met wachten
Das wel balen catmommy, meestal moet er rond dag 10 idd wel wat te zien zijn... Ik hen ook altijd de eerste FM bij de echoscopiste hoor,niet bij de gyn. Maar daarna ga ik naar de gyn omdat ze bij mij ook gelijk samenlevingstest doen.
50 mg sloeg bij mij ook niet aan dus werd na dag 18 afgebroken, eitjes bleven 8 mm. Maar dag 10 hoeft volgende gyneacloog nog niet te betekenen dat deze ronde gedoemd is. Ze zei dat het bij sommige later begint te groeien, als het voor dag 18 maar iets groei heeft laten zien. Ik zal voor je duimen!
@Catmommy: Ik snap je teleurstelling, ik had precies hetzelfde bij cd10. Ik zit telkens bij echocopiste en verpleegkundige. Ze zitten altijd met 2 personen. Soms zelfs met 3. Maar ze hebben mij vandaag uitgelegd dat ze standaard tot cd20 monitoren en dan pas opgeven. Dus je ei heeft tijd genoeg om te gaan groeien.
Tnx meiden! Geeft me weer hoop. Ben benieuwd vrijdag! Dus ik ben verwend nu begrijp ik, dat ik de eerste FM bij de gyn had. Ach als ze maar wat aardig zijn. Maar sommige mutsen kunnen zo onpersoonlijk doen en het gevoel geven dat je echt gewoon een nummer bent. Terwijl de gyn mij vandaag bij binnenkomst vroeg hoe de bruiloft van mijn vriendin was (omdat ik daarom 2 weken heb gewacht voor ik begon met de behandeling had ik dat verteld). Toch super lief dat ze daar aan denkt Met hoeveel ze zijn maakt me niet uit, is tot nu toe elke keer een staigiar bij geweest. Ze doen maar, als ze me maar goed nieuws geven vrijdag haha!
Ik zit zelf wel altijd bij de gyn, maar heb niet echt een gevoel of je dan beter af bent. Ze kijken naar je ei. En ze kunnen helaas geen groei toveren Ik moet maandag weer.. CD 12 Vind zelf CD10 altijd beetje overdreven. Bij mij is er ook vrij weinig te zien en dan moet ik altijd 2 dagen later mezelf weer melden. Beetje kansloos dus en zonde van de tijd. Deze ronde vanaf dag 12 dus in het ziekenhuis. Ben ook wel weer benieuwd..
Gebeld met zkh, ze zei letterlijk: mevrouw u had helemaal gelijk. U ei is idd gesprongen. Dus nu volgende ronde zelfde dosering, en vanaf cd11/12 bloedprikken om lh via bloed in de gaten te houden om te voorkomen dat ze het weer gaan missen. pffff ik ben zo blij, het lag dus echt niet aan mij. Ik had alles goed in de gaten. Wat ben ik blij dat ik mijn temp bijhoudt en ovulatietesten gebruik!!!!
jeetje, wat gaaf! dus nu op het wachtbankje? Ik dacht dat ik ergens las dat je pas na 7 dagen weet of een ei gesprongen is via het bloed?
ja nu op het wachtbankje!!!!! yeahhhhh Ik ben geprikt op lh, oestradiol en progesteron. Ik begreep dat ze het aan progesteron niveau kunnen zien.
Ik dacht dat ook... Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze ook dat je het niet eerder kan zien.. Maar goed.. Dat zeggen zij Ben benieuwd wat de temp doet de komende dagen.. heb je het wel gezellig gehad de afgelopen dagen ?
Iez wat een super nieuws, begin je eindelijk je lijf te kennen en begint het te doen wat het moet doen. Heerlijk gevoel he als je eindelijk concreet kunt beginnen met proberen baby's maken! Heel veel succes
Dank je wel Vissie85! Ik ben heel blij. Daantjuh85: ik heb het idd gezellig gemaakt zondagavond, dus hopelijk kan dat positief uitpakken.
Oh ja ik kwam erachter dat degene die mijn echo vandaag deed en mijn bloedwaarden onderzocht de fertiliteitsarts was, geen echocopiste.
@Catmommy, bij mij was er bij 50 en 100mg ook niets te zien op dag 10 (daarna overigens ook niet ). Bij 150mg had ik op dag 10 al eitjes van 13,6!! Dus als er een dosering niet aanslaat, betekent dat niet dat er bij een volgende ook niets is. Ik had de hoop al opgegeven namelijk @Daan, super grappig dat hij gewoon met je meeging wel lief ook Ik heb vandaag fertiliteit gebeld of ik vandaag als dag 1 mag tellen en dat ik bang ben dat als ik dat doe, ik bijv in het weekend ongesteld word en tegen de tijd van eisprong mijn BMS veel te dun is. Maar dat is niet zo zei ze. BMS groeit gewoon mee.. Zit nog even te dubben of ik nog een paar dagen wacht op menstruatie of dat ik gewoon ga beginnen..... Vandaag alweer 8 dagen na Duphaston kuurtje.... Schiet weer lekker op allemaal.