PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ boefje 1983: Waar zit jij ergens in je cyclus? Een collega van mij had dat ook: gevoel dat menstruatie ging komen, rommelende darmen,... Dat was bij haar waarschijnlijk een innesteling. Dus als je een week à 10 dagen ofzo na eisprong zou zitten, kan het wel een goed teken zijn.;)

2. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit nu op 4dpo dus lijkt mijn erg vroeg dinsdag was het 2dpo.
    En had zondag mijn eisprong bevestigd door zkh doormiddel van FM. Anders zou ik gedacht hebben dat het mijn ei was maar dat kan helemaal niet. want als ik er op google dan kom ik op deze twee dingen uit..

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh ja, jij loopt helemaal gelijk met mij. Hier ook 4DPO. Ik heb wat kriebels in mijn onderbuik (vooral 's avonds als ik rustig in de zetel lig). Mijn darmen zitten al overhoop sinds vorige week woensdag. Bijwerkingen Clomid denk ik, en dan Pregnyl er nog eens bij. Ik was gisterenavond zelfs wat misselijk. Ik heb 1 keer inseminatie gehad en toen kreeg ik enkele dagen na de IUI en dus na de eisprong ook het gevoel dat ik mijn regels zou doorkrijgen. Dat gevoel blijf langer dan een week, tot ik echt mijn regels kreeg.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Progesteron zorgt voor rommelde darmen en allerlei andere "zwangerschaps" symptomen. Bij de ene lijkt het daardoor een goed teken en bij de andere betekend het helemaal niks.

Ik ga proberen deze ronde nergens op te letten, want het zegt meestal toch niks ;)

Ik laat me niet gek maken deze keer! :)

5. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Oo ja dames weten jullie wat het is, ik heb wel eens gehad op dag 19 dat ik toch nog ongesteld werd en straks word ik dat nu op dag 20! Normaal test ik ook altijd eerder, maar ik durf gewoon niet.. zo bang voor weer en teleurstelling of een tuurstreepje. Als ik nu zwanger ben wil ik meteen een knaltest omdat het de vorige keer mis is gegaan. Maar eerlijk is eerlijk, pijnig mezelf er wel mee door niet te testen hoor! Zal onze wens na 4 jaar in vervulling gaan? Ik durf niet! Weet dat me zusje de 13e haar nod heeft en een kindje wilt misschien dat ik dan wel tegelijk met haar ga testen dat moet ook mooi zijn als we beiden dan in verwachting zouden zijn .. Heb wel last van mn buik maar echt al de hele week en de laatste dagen een drukkend gevoel onderin en ben steeds bang dat die menstruatie er aan komt dan.... bahbah weer al die echo's en deze ronde een HSG als ik ongesteld word..

6. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    @ eenwensdroom,

Ik weet hoe moeilijk het is om niet te testen! Maar ik zou proberen om toch nog even te wachten! Ik had vorige maand dat mijn cyclus verlengt was met 2 dagen door de clomid. Ik hoop heeeel erg voor je dat een knaltest vast mag hebben! En die hsg is gewoon poep dat je die moet krijgen. Maar geef de hoop niet op en denk aan het positieve dat zo'n hsg voor je kan doen!

7. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Btw, vanochtend helder rood bloed hier, maar nu niet echt meer iets... Dacht dat ik wel ongi zou worden

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Een hsg verandert niet veel hoor. Ze kijken alleen of alles open is of niet, door die contrastvloeistof in te spuiten. De maand van de hsg en de maand erop mag je dan niet zwanger worden, doordat die contrastvloeistof er nog wat in zit en schadelijk kan zijn bij een zwangerschap. Als er een kleine verstropping zit, kan het wel zijn dat de weg dan terug open gespoten is, maar als 1 van de 2 helemaal dicht zit, kan een hsg daar niks aan veranderen. Het is geen behandeling, maar een onderzoek om meer te weten te komen over de oorzaak waarom het niet lukt en om het een en het ander uit te kunnen sluiten.

Ze zeggen soms ook dat je 3 maanden na de hsg extra vruchtbaar bent, maar daar twijfel ik toch aan. Waarom zou dat het geval zijn? Bij mij was alles mooi open. Het doorspuiten was dus pijnloos bij mij.

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Annikaatje: Zit je ook rond je nod of niet? Misschien is het wat innestelingsbloed? Doe eventueel een testje? Als je regels echt doorkomen, stoppen ze meestal niet na een halve dag he! Dus het moet dan wel iets anders zijn...

10. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel

Mag je echt de eerste twee maanden niet zwanger raken? Wel raar want ken dames die diezelfde ronde nog zwanger raakte en alles gewoon goed is verlopen. Als ze bij mij zeggen dat ik 2 maanden niet zwanger mag raken dan doe ik het echt niet. Mocht 2 maanden na mijn miskraam ook niet zwanger raken, en met de rubella(rode hond) vaccinatie ook niet en dan veel rondes waar ik geen eisprong had dus al zo verschrikkelijk veel gemiste rondes...

@ Rosavise, ik ga ook niet testen hoor al ben ik nu 2 dagen officieel overtijd.. ik wacht denk tot het weekend als ik dat red:p

11. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2291 Joyce01, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
    Hoi dames,
    Ik ben best wel een tijd niet meer actief geweest op het forum en in dit topic omdat het me allemaal wat te veel werd (zowel het pco gebeuren als mijn werk). Er is een hoop gebeurd zag ik. Wat nieuwe mensen en nieuwe zwangere dames (dat is helemaal mooi). Zo nu en dan lees ik trouwens wel mee hoor.
    Even een update van mij: 1e keer gonal f had ik overstimulatie en nu de 2e keer had ik 1 goede follikel. Heb 30 aug. voor het eerst ovitrelle mogen zetten en die zondag als het goed is mijn eisprong geweest. Ik heb afgelopen week ontzettend veel pijn in mijn buik gehad en in het ziekenhuis bleek dat na de eisprong allerlei blaasjes gevuld waren met vocht (veel en groot), eierstokken vergroot. Ik moet rustig aan doen niet sporten ed omdat dan mijn eierstok kan kantelen en in het ergste geval zou ik m kwijtraken. Heb morgen weer een echo. Gelukkig heb ik het noodnr. nog niet hoeven bellen. Ik voel me ook weer wat beter. Beetje stom trouwens heb gister een zwangerschapstest gedaan was positief maar kan ook nog van de ovitrelle zijn nog ben ik bang.. durf niet blij te zijn pff

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Das niet niks Joyce! Rustig aan meis..

Spannend.. Ovitrelle moet na 10 dagen weg zijn. Maar zaterdag moet het zeker weg zijn. Ik duim voor je

13. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Ja de ovitrelle was na 7 dagen al weg want ging het testen :)

14. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt? Oh dan word ik een heel klein beetje blij.
    test gister om 18.00 uur ofzo gedaan en binnen afleestijd roze streepje... hoop het zo!

15. Annejo

Annejo Niet meer actief

@madam1983 Wist nie dat je duphaston ook door kon slikken totdat je ongesteld word:) ik moet normaal 10 pilletjes nemen en word 2/3 dagen erna ongesteld...tenminste vorige 2x en nu al ongi na 7 pilletjes! Daarom beetje paniek!

@eenwenseendroom, dat je het volhoud! Ik kan t niet maar heb nu bewust niks van testen meer in huis! Wel super als je indd samen met je zus zou kunnen testen! hoop ook samen zwanger met me zusje te kunnen zijn maar die is net 1 maand gestopt met de pil. Ze Heeft gelukkig geen pcos:)

Daantje laat je indd nie gek maken maar hoop t zo voor je! Voor de rest van jullie natuurlijk ook :)

En joyce en annikaatje spannend!!

Succes allemaal :)

Ik verwacht nog niet teveel van de clomid 100 omdat er zoveel van jullie zijn waar t niks bij deed:)

16. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    jij had vorige keer ook overstimulatie toch? Nu ook een goede ronde gehad dus? Spannend!

17. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Jeetje dames wat spannend allemaal. Nu maar duimen voor positieve testen :D

Ik ben pas paar dagen na dpo maar nu al testdrang haha:) welke testen gebruiken jullie? Ik heb een pakket van sensitest met extra gevoelige zwangerschapstesten. Volgens de website kan je al 4 dagen voor nod testen dus dat zou bij mij de 20e zijn. Eigenlijk moet ik me inhouden maar ik vind t zo spannend!!!!!!

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De gyn raadde aan om de maand van de hsg en de maand erop niet zwanger te worden. Dat wil niet zeggen dat als je toch zwanger wordt, dat het dan zeker misloopt. Het is gewoon beter dat je dat contrastspul helemaal uit je lichaam laat eerst.

Ik heb enkel de maand van de hsg zelf niks gedaan en de maand erop wel hoor. Die hsg moet gebeuren na je regels en voor je eisprong. Bij mij was het op dag 10 ofzo. Het was dus onverantwoord om die eisprong te benutten omdat die hsg nog maar pas geleden was.

@ Joyce: Dat is ook niet alles, wat je moet meemaken. Overstimulatie pff. Hopelijk komt het helemaal goed en pieker je niet te veel. Die positieve test is misschien wel een beloning voor je afzien de afgelopen dagen/weken?:)

19. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL

Nu wil ik het helemaal zeker weten haha... pff

20. EenwensEendroom

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    @ Annejo bij mij werkt 100MG clomid tot nu toe elke maand nog!:)

@ Joyce wat spannend zeg, welke dag zit je? En een streep is een streep toch?

@Sophia, onthoud wel dat wanneer je voor nod test en de test positief is, je gewoon nog ongesteld kan worden op je nod omdat de meeste ''miskramen'' onopgemerkt blijven omdat er dan iets is mis gegaan met de innesteling, je wel even hcg aanmaakt maar toch ongesteld wordt.. natuurlijk kan het ook gewoon positief zijn, maar houd er rekening mee!:)

Deel Deze Pagina