PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag Aimee,

Jij volgt dus ook acupunctuur. De vrouw waar ik ga zei ook dat ze liefst werkt zonder al de rest (hormonen, IUI, IVF,...), maar blijkbaar zou ze ondanks hormonengebruik toch een positieve invloed kunnen uitoefenen. Bij prikte ze gisteren ook 3 naaalden in mijn onderbuik. Ze sprak ook over de milt en dat die heel belangrijk was naar zwangerschap toe. Ze zei ook dat mensen met PCOS vaak een vitamine D tekort hebben. Ik heb mijn bloed laten testen op vitamines en ik heb een heel groot vitamineD tekort! De waarde stond zelfs negatief aangeduid ipv positief! Ik moet nu blijvend vitamineD olie nemen. 7 druppels per dag op mijn boterham, in joghurt, op mijn eten,...

@eenwenseendroom: Ik vraag me ook steeds af of jij al wat wijzer bent geworden ondertussen?

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ dames die al eens zwanger geweest zijn: herkent iemand dit? En is het een negatief of positief signaal denken jullie?
    Ik had afgelopen weekend de start van mijn innestelingsperiode. Ik zit nu op 10 DPO. Deze morgen voelde ik absoluut nog niets, maar nu heb ik plots iets heel raar aan de hand. Bij bewegingen zoals van zittend naar rechtstaan of van rechtstaan naar zitten of bij stappen voel ik zeer pijnlijke steken linksonder in mijn buik! Het voelt een beetje zoals bij een eisprong, maar die is dus al achter de rug. Afgelopen weekend vertelde ik jullie ook dat ik barstende hoofdpijn heb gehad en heel duizelig was. Ik heb deze steken nog nooit eerder gevoeld na mijn eisprong en ben nu wel een beetje ongerust dat het met de acupunctuur te maken heeft. Ik weer ook niet of het negatief of positief kan zijn. Heeft iemand dit al eerder gehad toen die net zwanger was?

Heel erg bedankt voor reacties!

3. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope, ik herken het niet Lenamill....ik was vanaf dag 1 van de bevruchting ontzettend misselijk en voelde de dag van mijn eisprong wel een steek, maar daarna heb ik me niet veel anders gevoelt dan alleen maar misselijk.

Maar zoals eerder gezegt, lichamelijke klachten van zwangerschap lijken veel op die van een menstruatie....

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik heb van alles gevoeld aan het begin van mijn zwangerschap. Dit wil echter niet perse wat zeggen. Het enige dat duidelijkheid kan geven is een zwangerschapstest en daar hoef je nog maar een paar dagen geduld voor te hebben.
    Tot die tijd zou ik het proberen los te laten, niet op elke lichamelijk seintje te letten en afleiding te zoeken. Hoe moeilijk dat misschien ook is. Succes!

5. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel
    Ik dacht ik wacht nog een paar dagen met testen zodat ik zeker weet of de test negatief blijft. Het kan zo zijn dat je minder snel HCG opbouwt en ook dat je pas veel later een innesteling hebt of dat ik in die paar dagen toch nog ongesteld zal worden. Ik heb niet gezegd dat ik negatief blijf testen want heb enkel en alleen vrijdag een test gedaan en verder niet. Ik heb zaterdag online testen besteld en die moet ik vandaag in huis hebben. Zodra ik die heb doe ik nog een test om het ''uit te sluiten'' en dan wat het antwoord is, zwanger of niet bel ik morgen (want is nu al aan de late kant) naar de gyn van hoe verder. Verder vind ik het ook eng om te testen, bang op weer een teleurstelling want dat gaat immers al 4 jaar lang zo! Maar nu is de eerste keer dat ik echt positieve gevoelens heb omdat ik sinds ik Ovitrelle spuit nog altijd mijn eisprong heb gevoeld en de menstruatie op tijd heb gehad. Als iemand mij dan vraagt of ik al een positieve test heb zeg ik natuurlijk nee.. want ik heb nog geen nieuwe test gedaan. Begrijp je het nu een beetje? En die hormonen die ken ik, dan ga je je wel eens aan dingen lopen ergeren dus neem het je niet kwalijk

6. EenwensEendroom

EenwensEendroom Bekend lid

22 mei 2013
    607
    567
    93
    Vrouw
    ,,,
    Tiel

Misschien toch een innesteling! Toen ik zwanger was (wat helaas verkeerd liep) had ik ook allemaal vreemde steekjes en krampjes .. nog een paar dagen en dan kan je testen. Zo spannend!

7. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik duim voor jullie allemaal!!

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Ryanne: Hoe is de HSG geweest bij jou? Deed het doorspuiten pijn? Bij mij deed enkel het inbrengen van die instrumenten veel pijn. Het doorspuiten zelf voelde ik niet. Veel dames hebben heel veel schrik voor een HSG (net zoals ik toen, want heb het maanden uitgesteld). Toch vond ik het wel meevallen!

9. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hoi!

Ik dacht ik schrijf even een update over mijn vooruitgang.

Even kort, ik heb een diagnose PCOS gekregen en mijn schildklier was niet in orde (Hashimoto). Nu ben ik aan de medicijnen voor mijn schildklier en aankomende dinsdag krijg ik te horen of de dosis aangepast moet worden of niet.

Maar volgens mij is mijn diagnose PCOS niet juist geweest. Ik ben namelijk weer ongesteld geworden! Of kan het ook zo zijn dat je ongesteld wordt zonder een eisprong?

Liefs,
    Leaf

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jeetje Leaf, wat een gedoe zeg. Volgens mij kwamen wij ongeveer tegelijk in het topic meeschrijven, of niet?
    Denk je dat je ongesteld bent geworden door de medicatie voor je schildklier? Ik ben twee keer in een jaar spontaan ongesteld geworden. Geen idee of ik een eisprong had. De gyn zei wel dat ik zwanger kon worden maar het zo wel erg lastig is. Maar volgens mij kan het ook zo zijn dat je geen (goede) eisprong hebt. Voor jou hoop ik natuurlijk dat de diagnose pcos inderdaad onjuist was en dat je cyclus dadelijk weer op gang komt!

11. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ja we kwamen er volgens mij ook gelijk in! Ik zie dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

Ik ben voordat ik begon aan de medicatie spontaan ongesteld geworden na 200 dagen en nu dus na 38 dagen weer. Zo vreemd allemaal. Het lijkt net alsof ik gewoon heb moeten ontpillen maar omdat ik allemaal diagnoses heb zal dat wel niet!

12. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Leaf, mijn moeder heeft ook hashimoto!
    En je kan idd gewoon een aantal keer spontaan menstrueren

13. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Lief, dankjewel. Ik heb heel veel geluk gehad.

Nou, wie weet dat je cyclus dan toch op gang komt! Als je schildklier in orde is en je zwanger mag worden, zullen ze je toch nog wel even monitoren, of niet?

14. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik wil de toekomstige HSG'ers niet bang maken maar het was echt een nachtmerrie..
    M'n baarmoeder lag gekanteld dus die moest ze eerst naar beneden trekken en dat deed ongelofelijk veel zeer, daarna moest ze m'n baarmoederhals oprekken anders wou de katheter er niet in, vervolgens het doorspuiten vond ik ook een naar drukkend gevoel geven. De hele dag blijven bloeden en de dag er na lichte bloedingen. De dag na de HSG bleek ik al een ei van 21 mm te hebben maar vandaag gelukkig pas lh piek want de dag na HSG deed de seks nog te veel pijn.
    De gyn zei al tijdens de HSG ach meisje het is dat je het voor een mooi doel doet, maar dit gaat pijn doen.
    Ik heb liggen janken van de pijn op die tafel.. Was geen succes dus.. Hopelijk is de pijn niet voor niets geweest.. 4 oktober m'n nod.

15. Madam1983

Madam1983 Actief lid

24 aug 2014
    209
    10
    18
    @LenaMill, blijft nog even spannend dus. Ik blijf duimen!

@EenwensEendroom, hoe is het nu bij jou. Blijf het volgen hoor. Zo benieuwd hoe het bij je gaat

@Ryanne91, wat ontzettend vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt met het HSG. Ondanks voor een goed doel is dit echt niet wat je wilt. Hoe is het nu met je?

Helaas is menstruatie bij mij al in opkomst :$:(

16. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Bedankt ryanne voor je toelichting. Woensdag is mij voorgelegd om een hsg te laten maken en dat het weleens zeer kan doen maar nu ik dit lees stel ik het uit.

Zijn er ook meiden die dit anders hebben ervaren? Of is het bij iedereen zo extreem :(

17. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik heb t zelf niet gehad maar een vriendin van mij wel. Zei vertelde dat t meeviel. Ze voelde wel een druk met t doorspuiten maar verder viel t mee....

18. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Wat vervelend. Jij had toch ongeveer rond zelfde tijd je nod als ik? Weet je zeker dat t je ongesteldheid is?

19. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Oké thnx dat stelt me dan weer gerust haha :)

20. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Sweetnesz laat mijn ervaring je alsjeblieft niet afschrikken! Is bij iedereen anders en als het je meer kans op een zwangerschap geeft.. Als ik nu hierdoor zwanger raak dan laat ik het daarna nog wel 10 keer doen als het zou moeten.. Dan maar even pijn lijden

Deel Deze Pagina