@Sweetnesz: Ik heb in mei een HSG gehad (had het maanden uitgesteld omdat de gyn zei dat het veel pijn kon doen). Uiteindelijk heb ik doorgebeten. Ik was zeer zenuwachtig en bang. Toen het aan mij was, kwam een lieve verpleegster me halen. Ik moest in een kleedhokje mijn onderbroek uitdoen en daarna in de radiologiekamer op een tafel gaan liggen. Toen kwam de radioloog zich voorstellen, ook een vriendelijke oudere man. Ik begon te wenen van de stress en angst. Ze gaven me papieren zakdoekjes en stelden me wat gerust. Toen mijn gyn eraan kwam, begon het. Ik had Brufen forte moeten inpakken (1 's morgens en 1 een uurtje voor de HSG). Ze begon met het inbrengen van allerlei instrumenten. Dit deed echt pijn. Ik moest blazen en puffen, net zoals bij een bevalling. Dat hielp wel! (Misschien een tip!) Anders ga je je lichaam verkrampen van de pijn, waardoor het nog meer pijn doet! Als het ballonnetje erin zit spuiten ze de contrastvloeistof erin en worden er al wat instrumenten terug uitgehaald. Op het moment van het doorspuiten voelde ik helemaal niks. Waarschijnlijk omdat de instrumenten eruit waren en alles was goed open, baarmoeder was ook normaal. Ik vond dus alleen het inbrengen van de instrumenten pijnlijk. Pijnstillers of niet, je bent daar onderaan niet verdoofd he. Je voelt alles. Ik vond het al bij al nog goed te doen hoor! Ik had vlak na de HSG geen pijn, geen bloedverlies, kon goed stappen,... Ik voelde me direct terug goed. Heb de volgende dagen ook geen bloed gehad... Ik mocht die cyclus zelf wel niet benutten, omdat de contrastvloeistof er nog in zat. Niet elk verhaal klinkt dus gruwelijk. Er zijn er die heel veel pijn en last hebben en zelfs achteraf bijna flauwvallen en niet meer goed kunnen stappen. Er zijn er ook zoals mij die alleen het inbrengen van die stomme instrumenten voelen. Het kan twee kanten op. Je weet nooit op voorhand hoe het bij jou zal zijn, maar ik zou het echt NIET uitstellen. Je moet doorbijten! Een bevalling doet veel meer pijn volgens mij! Komaan he! Je wil toch weten of alles goed doorgankelijk is? Dan kan je niet anders dan dat onderzoek laten doen! Ik duim voor je! Liefs Lena
@ eenwenseendroom: Wij zijn benieuwd hoor! Heb je iets te melden? Zijn je zwangerschapstesten nu geleverd?
Dames vraagje.. ik werd vandaag gebeld door zkh nu blijkt dat mijn progesteronwaarde te hoog is. dit kan komen door clomid of door dat er twee eitjes zijn gesprongen. nu moet ik als ik ga menstrueren een half tabletje Clomid slikken en weer FM. 1Ste ronde clomid wel goede waarde nu 2de ronde niet. is iemand daar bekend mee?
Oei, geen idee Boefje. Misschien reageer jij gewoon te fel op Clomid? Ik zag dat je de eerste ronde ook al 2 eitjes had? Ik ken wel mensen die ook maar een half pilletje per dag moeten slikken. Op zich wel goed hé, als je met een halfje al toekomt, heb je minder van die hormonen in je lijf. Zo'n dingen als Clomid en andere hormonenmedicatie wordt door ons lichaam opgeslaan en nooit uitgestoten. (Dat zei mijn acupuncturist toch) Lijkt me niet gezond! Wees blij dat een halfje misschien genoeg is! Minder rotzooi in je lijf!
Hii dames ik ben een paar dagen weg van huis maar heb inmiddels al 3 positieve testen! oke.. ze knallen niet maar wel echt duidelijk dat het er 2 zijn! Nu hopen dat dit wondertje blijft plakken.. vind het zo spannend!
Proficiat eenwenseendroom! Ik hoop het voor jou mee! Geniet van het idee dat er een kleine wondertje groeit in je buik! Ik ben stiekem wel heel jaloers. Mag dat? Deze week 2 zwangerschappen aangekondigd op facebook. Als ik naar de winkel ga, zie ik ook niets dan zwangere vrouwen lopen... Pff, soms ben ik zo bang dat ik dat nooit ga meemaken. Als ik één keer een positieve test heb, ga ik dat volgens mij zelfs niet kunnen geloven. Ik mag maandag testen.
Heel herkenbaar..... Overal waar ik kom zijn baby's of zwangere vrouwen. De afgelopen 2 dagen 2 mensen uit onze omgeving bevallen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik dat ga meemaken. Volgens mij val ik flauwe als ik ooit een positieve test heb. Maar we moeten positief blijven het gaat ons ook lukken. Ga duimen voor jou!!!
Net getest 4 dagen voor NOD. Omo wit natuurlijk..... En toch ben ik er ff helemaal klaar mee. Het ziekenhuis belde gisteren en ze zeiden dat m'n progestoronwaarde heel erg mooi was dus dat gaf me dan weer hoop. Moet zo de hele dag leuk doen op m'n werk echt geen zin in
Fijn dat de clomid aangeslagen is en je een goede eisprong heb gehad... Er is nog hoop misschien te vroeg getest.. Nog een paar daagjes geduld hebben, en wie weet dan wel een positieve test. Hier ook vanmiddag en vanavond werken zo geen zin in, liefst duik ik onder en wil ik alleen zijn. Vannacht weer bijna niet geslapen, kan dit komen door te hoge progesteronwaarde? of na/bijwerkingen van Clomid? Word het zat deze week al een paar nachten zo
Bedankt voor je lieve berichtje Lenamill dat stelt me weer gerust! Boefje vanaf welke waarde spreken ze van een te hoge progesteron? Ik zelf had 38
Ik had een nu een waarde van 80 mag tot 60 gaf ze aan. vorige ronde was het 40.dat was goed dus 38 ook.
Ik heb morgen mijn NOD, maar kon me niet meer inhouden. Ik heb getest en het is weer WIT!!! Het lukt echt niet eh! Pff en preceed en acupunctuur zijn dus ook geen wondermiddeltjes! Mijn borsten/ tepels worden wel wat gevoelig en zien er raar uit. Nogal wit met bobbeltjes op... (Sorry voor de details). Tot nu toe nog niet ongesteld. Als ik mijn regels krijg, ga ik vragen aan de gyn om door te doen met IUI. Dat geeft iets meer kans. Pff mijn dagje is mooi verpest. Ik testte liever vandaag negatief dan morgen. Morgen moet ik werken en is er geen tijd om zielig te zijn.
Ik heb ook heel de nacht weer slecht geslapen. Dromen, zweten, draaien en keren. Mijn temperatuur is nog altijd hoog, dus mijn regels zijn nog niet voor vandaag.
Uhm, ik denk dat je gyn dat echt niet zomaar doet hoor.. Kun je zelf wel willen, maar artsen houden zich aan een protocol en gaan daar echt niet van afwijken omdat jij dat zo graag wil. Ik zit al in ronde 6 met Clomid en ik moet gewoon tot het eind van het jaar zelf proberen hoor. Kan ik hoog of laag springen, maar ze gaan dan pas verder kijken. Je hebt nu namelijk net zoveel kans als een ander en ze gaan dan echt niet na 3 rondes al zeggen: Joh, als jij iui wil, dan doen we dat gewoon! Geduld geduld LenaMill..... Helaas moet je dat hebben met PCOS
Ik heb in de 2e ronde al IUI gehad hoor! En wij moesten maar 4 pogingen zo proberen met clomid en Pregnyl, om over te schakelen op IUI. Ik heb nu 4 keer Clomid genomen... Volgens mij gaat ze echt al wel met IUI beginnen hoor. Een collega van mij mocht zelfs direct met IUI starten...
Ik vind dat je ook weinig geduld hebt hoor.. Nu je een eisprong hebt duurt het gem. een jaar voordat je zwanger word. Je hebt nu net zoveel kans als vrouwen zonder PCOS.. Waarom ga je niet gelijk door met IVF?