PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Misschien eens een beetje geduld, en respect krijgen voor de hulp die je krijgt Lena, tuurlijk willen we allemaal meteen raak, maar ze gaan je echt niet IUI geven omdat jij vind dat t na 3 pogingen nog niet snel genoeg gaat. Weet blij dat je zo snel de juiste dosis Clomid hebt gevonden!

Sommigen van ons blijven rommelend door cyclussen heen komen met verschillende sterktes. Zover ik weet doen ze IUI als er aanleiding voor is, en heb jou nog geen specifieke aanleiding horen vertellen.

Ik heb een angst voor naalden, en heb nu mijn 3e cyclus met prikken. Mijn vriend wordt steeds geïrriteerder om het te moeten doen, ik moet zelf maar over mijn angst heenkomen van hem.. En om die reden is er voor mij een trajectvervolggesprek met de gyn aangevraagd. Om te weten hoelang we met deze wijze proberen voor er iets anders gedaan gaat worden.

2. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Als ik je zo hoor, moeten we geloof ik allemaal maar naar jou fertiliteitsafdeling komen, want dat gaat natuurlijk veel soepeler dan waar wij zitten.

3. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    En...als aanvulling je test nog wit en menstrueert nog niet....ik testte pas vijf dagen na mijn nod positief dus als ik jou was oud ik over twee/dagen het nog een x proberen als je niet menstruatie hebt.

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De kans dat het bij ons niet lukt op natuurlijke wijze is mogelijk. Wegens een buikoperatie in het verleden, is er een kans op verklevingen van de eierstokken waardoor deze onvoldoende trillen en daardoor een (bevruchte) eicel niet goed kan indalen. Ze kunnen dit nader onderzoeken door een nieuwe kijkoperatie te doen, maar het risico is dan wel dat er nieuwe verklevingen ontstaan. Dus zo snel doen ze dat niet, maar ik moet er wel rekening mee houden hebben ze gezegd. Daarom heb ik dus zoveel schrik. Indien er verklevingen zijn, zou het kunnen dat IUI ook niet lukt, aangezien dan nog steeds mijn eicel zelf moet kunnen indalen. Daarom dat de gyn ook maar 4 IUI's gaat doen bij mij ipv 6. Je krijgt er 6 terugbetaald naar't schijnt. Dus mijn situatie is een beetje complexer dan jullie dachten... Mijn gyn weet echt wel wat ze doet hoor! Zij staat al 12 jaar op fertiliteit. Ik doe gewoon wat zij zegt. Ze heeft inderdaad gezegd dat ik ook meteen naar IVF mag overgaan, MAAR dat willen wij nog niet. Wij willen eerst 4 IUI's proberen om 2 redenen: Ik ben heeeel bang voor die IVF en dat kan niet meer in het ziekenhuis waar ik nu ga.

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nou als mijn fertiliteitsarts zou zeggen dat ik zou mogen beginnen met ivf, zou ik dat gisteren nog doen!
    Bang of niet....
    Maar goed, het is jullie traject en jullie keuze.
    Ik word gewoon soms erg moe van sommige posts die hier geplaatst worden..
    Grootste reden dat ik hier bijna niet meer kom.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ga pas over naar IVF als we alles geprobeerd hebben. Onze relatie lijdt er nu al zo onder. IVF is nog ingrijpender dan IUI. IUI viel nog mee voor mij, maar niet voor mijn man (emotioneel). IVF gaat voor ons allebei emotioneel op dit moment te zwaar zijn. Ik wil niet dat ons huwelijk kapot gaat. Mijn man zei vandaag al dat hij het gevoel heeft dat hij op dit moment alleen nog maar een sparmadonor is. Ik vond dat zo'n rare opmerking en daar sta ik nu wel even bij stil...

Jullie zijn erg grof vandaag hoor. Ik weet ook wel dat jullie allemaal, net zoals mij, hormonen slikken, maar ik hoopte gewoon wat troost te krijgen. Jullie hebben me eerder nog dieper in de put geduwd door me een schuldgevoel aan te praten...:(. Het is al moeilijk genoeg.

Misschien voel ik me terug beter, als ik een tijd niet meer op dit forum kom. Veel succes iedereen!

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh ja hoor, geef ons even lekker de schuld :)

Maar even heel serieus. Denk je niet dat ivf de druk er juist afhaalt?
    Dan heb je geen moetjes meer en kun je het gewoon weer leuk hebben.

8. Madam1983

Madam1983 Actief lid

24 aug 2014
    209
    10
    18
    @EenwensEendroom, wat fantastisch. Van harte gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk is. Ik ga heeeel hard duimen dat het wondertje er blijft zitten
    @LenaMill, stiekem mag dat echt wel. Ik begrijp dat helemaal. Ondanks dat je heel blij bent voor een ander voelt jezelf de pijn extra. Dat is mijn ervaring. Wat enorm vervelend dat je weer een negatieve test hebt. Ik begrijp ook heel goed dat je gehoopt had dat de accupunctuur en preseed HET wondermiddel moeten zijn. Misschien moet je het ook even een kans geven? En lukt het wellicht de volgende ronde. Ik snap dat je dit liever helemaal niet hoort en dat je veeeel liever een positieve test had gehad maar probeer positief te blijven meid.
    Helaas werkt het ziekenhuis vaak met protocollen en moet je heeeel veel geduld hebben. Wij zijn al met de 11e ronde Clomid bezig en moeten het eigenlijk al die tijd zonder medische hulp stellen. Dat wij daarvoor al ruim een jaar bezig waren daar hebben zij simpelweg geen boodschap aan. Maar ik snap echt je frustratie wel. Ik denk iedereen hier wel.
    @Sophia89, sluit me volledig bij je aan. Soms denk ik ook weleens, zal ik ooit een positieve test in mijn handen houden
    @Knutselkitty, wat vervelend dat je angst voor naalden hebt. Is dat de enige mogelijkheid bij jou? Is er een mogelijkheid dat je bijvoorbeeld thuiszorg krijgt? Die verpleegsters kunnen ook prikken toch? Wellicht iets om dat na te vragen?

9. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Om thuiszorg ervoor in te schakelen gaat wel erg ver
    Het is gewoon te hopen dat dit de laatste keer is dat ik 2 weken moet prikken. Daar focus ik me ook op, het is even nodig, en ik probeer te doen alsof t niet gebeurd.

Lenamill, als je zoiets niet verteld, kunnen wij dat toch niet weten?
    De meeste van ons delen de redenen waarom de artsen bepaalde besluiten nemen, waardoor we ook weten waarom iets gedaan wordt, of juist niet. Als we je alleen horen zeggen 'als ik ongesteld wordt ga ik tegen de arts zeggen dat ik vanaf dan IUI wil.'
    Kan dat overkomen alsof je de arts in je broekzak hebt, en die alles hoppa voor je doet.

10. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik sluit me hier wel bij aan. De reactie op Lenamill is misschien wel een beetje te heftig. We zijn hier toch om elkaar te helpen en te steunen. Of je nou 6 maanden, een jaar of 3 jaar bezig bent; het is en blijft rot als t niet lukt en je wilt iedere kans benutten... maar voor een volgende keer is iets meer info misschien wel handig vanaf Lenamill, dan ontstaan er geen misverstanden :) slaap lekker allemaal!

11. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Ook ik sluit me aan! Je mag je hart luchten en typen wat je wil. Als je iets niet interesseer scroll je gewoon verder. Dat is het handige van internet... Je kunt reageren maar het hoef niet!

12. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Dat is dubbel want als je dus mag typen wat je wil mag de rest ook terug typen wat ze willen toch? Er zit ik een verschil tussen irritatie en interesse.

13. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Dat is waar, ik erger me niet snel aan iets, ik scroll dan ewoon door. Ik heb alleen mijzelf er namelijk mee! Haha maar ik weet dat niet iedereen zo in elkaar zit.

14. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ongesteld geworden:( Gekke is normaal erg buikpijn dat ik bijna niks kan doen, nu nergens last van.
    Ben ook een raar mens. Kan er geen peil op trekken.
    Straks het zkh maar weer bellen wanneer ik weer moet komen.

Knutselkitty: Hopelijk hoef je niet te lang meer te prikken. De thuiszorg weet ik niet of ze daar voor komen.. Maar lijkt me wel wat zit zelf in de thuiszorg. Vind het geweldig om andere te spuiten zolang het maar niet bij mezelf is..:) Maar man lief zou het hier ook nooit doen, dus vind het al heel wat dat de jouwe het wel doet.

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier even goed nieuws!!!!

IK BEN ZWANGER!!!! AAAAAAAAAAHhhhhh

ik zou vandaag uitgerekend zijn, en uitgerekend vandaag test ik positief!! Ik ben zo blij!!

Foto staat in m'n profiel!

16. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Oooh Daantjuh wat een top nieuws zeg!!
    Heb in begin van jullie topics een aantal keren een bericht geplaatst..en volg het af en toe nog even..
    Maar super meid!! Tis je gegund na alle ellende..

17. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik ben zoooooo blij voor Daan! :)

18. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!! Gaaaaafff!

19. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Wauw Daantjuh wat een goed nieuws!! En dat op deze bijzondere datum. Gefeliciteerd :)

20. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daantjuh gefeliciteerd en wat bijzonder..

Deel Deze Pagina