Bedoelt Boefje niet over anderhalve week? Zoo..elke keer zo lang daar wachten is ook waardeloos! Nou, eerste clomid genomen, ben benieuwd. Moet afspraak maken voor dag 12 en dan maar zien wat t doet.
Vandaag zit ik op cd 8 en ik heb gisteren mijn laatste Clomid geslikt. Ik moet op cd 9 komen voor de eerste FM. Heb met Clomid beide rondes op cd 14 een eisprong gehad! pfff zo'n lange wachttijd vreselijk.. gelukkig valt dat bij ons hard mee, langste is toch een kwartier uitloop wat ik mee heb gemaakt. Spannend Pinac. En geen last van bijwerkingen?
ik heb ook wel eens een uur moeten wachten.. Er kwam een spoedkeizersnee door. Op die info zat ik dus ook niet te wachten op dat moment... :S
Hoi meiden, Ik heb me al een keer eerder voorgesteld door middel van een nieuwe blog op te richten maar helaas geen reacties op gekregen... Graag zou ik in contact willen komen met meiden die op dit moment ook in de MMM zitten voor een lief, klein wondertje.... In 2007 is er bij mij PCOS geconstateerd en sinds mei 2014 zitten wij in de MMM. Wij zitten nu in de 4de ronde met Clomid en deze ronde voor het eerst Clomid 100 mg en één injectie Pregnyl 5000 IE om mijn Ei te laten springen... Over 12-15 dagen mag ik testen en hoop dat het nu wel raak is en ik eindelijk een positieve test in handen mag hebben! Wel twijfel ik of het raak zal zijn gezien de tijd dat tussen de vorige zaadlozing en de lozing na injectie zat. Hier zat namelijk 7 dagen tussen en door wisseldiensten konden we pas middennacht klussen. De injectie heb ik vrijdag rond 09:30 uur gezet en 's nachts om 01:00 uur konden we pas klussen dus ik hoop dat we nog op tijd waren.... Zaterdag en zondag konden we ook pas laat klussen..... Dit stukje maakt mij erg onzeker.... De kans dat het raak zal zijn bestaat maar hoe groot zal die kans zijn?!?!?! Wie heeft er ervaring met Clomid en Pregnyl 5000 IE en hoe lang heeft een zwangerschap op zich laten wachten?
@ Jennifer. Als je eenmaal een eisprong hebt zal het gem een half jaar tot een jaar duren. Precies hetzelfde als een gezond persoon die ook een eisprong heeft. De ene is gelijk zwanger. De ander moet een jaartje geduld hebben (ik).
@Daantjuh85 ; Het is inderdaad per persoon verschillend..... En wachten duurrttt zolang maar is helaas niets aan te doen.... Dank je wel voor je reactie
hey sluip er nog even tussen... ik moest 16 sept. naar gyn om te kijken hoe de zwangerschap verliep en er was beeb te zien van 2 mm groot! nu 2 okt weer terug kijken voor hardslag... en hopelijk gaat het verder goed... maar er is hoop hoor dames met lange cyclus want ik zat ook op +100 dagen
Annikaatje: succes hopelijk slaat Clomid aan! Kima: wauw dat is nog eens mooi nieuws! Gefeliciteerd. Hier net terug van de FM niet zo leuk er zitten een stuk of 10 eiblaasjes allemaal onder de 10mm. Nu aankomende vrijdag weer terug om te kijken hoe het dan ontwikkeld is. en is het hetzelfde dan krijg ik een gesprek over hoe verder. Blehhhhhh deprimerend dit!
Balen boefje, op welke dag zit je nu? maar volgens mij is de optie dan om volgende ronde een half tabletje erbij te doen, dus dat is nog niet zo eng toch? alleen balen dat er wéér een ronde voorbij gaat zonder zwangerschap
Ojeej balen boefje. Hopen dat er toch nog eitjes gaan groeien en anders hopen op een goede oplossing.... Ik heb morgen fm ga duimen voor goed resultaat weinig last van de Clomid gelukkig maar wel echt doodmoe
Dat is niet leuk Boefje.. Ik lees zo je onderschrift en vroeg me opeens af, de vorige ronde clomid sloeg dus wel goed aan? Geloof dat ze in ziekenhuis zeiden van als de 1ste ronde aanslaat maar niet zwanger moet je je erna een half jaar redden met clomid zonder echo's en dergelijke. Maar het kan dus zijn dat de 1ste ronde wel werkt en erna niet meer? Dan is dat toch ook weer verloren tijd en veel onzinnige hormonen voor niks..
Knutselkitty: Ben geminderd omdat de vorige ronde te veel was reageerde daar op door teveel hormonen aan te maken kreeg ik vandaag te horen. Dus een half tabletje erbij is geen oplossing volgens arts, dus nu vrijdag afwachten en dan hopen dat er wel een goed eiblaasje zit beschouw dit als een verloren ronde kan het alleen nog maar meevallen. maar wat wordt je geduld toch beproeft zo! Zit nu op CD 9 Pinac: Hier in het Fertiliteitskliniek zeiden ze wel als je de goede dosis te pakken hebt dat je dan ook een half jaar zelf moet proberen, maar zit nog niet op de goede dosis. Dus het kan wel zijn de eerste ronde heb ik een goede eisprong gehad, tweede ronde niet. Ben wel blij dat ze nog mee keken, want anders slik je een half jaar voor niets en al die hormonen die je binnen krijgt is ook niet fijn..
Succes meiden! Boefje, wat doet je lijf gek. Ik hoop dat er toch nog een mooi eitje groeit! Als je na een goede ronde zelfstandig mag slikken moet je wel bellen als je cyclus langer dan 35 dagen duurt. Dus het is niet zo dat je het niet merkt als je geen eisorong hebt gehad. En als je eerste ronde een beetje 'gek' was dan volgen ze je nog een cyclus. Tenminste, zo zou het bij mij zijn gegaan...
Ladies, ik begin vandaag met duphaston en daarna met clomid. Hoeveel last hadden jullie van bijwerkingen?
In België blijven de follikelmetingen gebeuren, ook als er een goede dosis Clomid gevonden is. Ik heb al 5 keer Clomid binnen en steeds dezelfde dosis. Ze blijven een FM doen om te controleren of er geen 2 of 3 of meer rijpe follikels tegelijk zijn. Staat 4 keer in bijsluiter van Clomid: Kans op meerlingzwangerschap... Ik ken zelfs iemand die nadat ze een jaar Clomid nam eindelijk zwanger werd en nadien toen haar baby 8 maanden oud was spontaan zwanger werd van een drieling! Zou nog een nawerking van dat jaar Climid geweest zijn! Die vrouw is vorige week bevallen van 2 baby's. 3e is gestorven tijdens de zwangerschap. De 2 baby's zijn veel te vroeg geboren/ zuurstoftekort..., met alle gevolgen op langere termijn... Lijkt me eng een half jaar zonder FM...
Clomid heb ik bijna geen last van alleen wat vermoeidheid en een opgeblazen gevoel. Duphaston had ik heel veel last van maar volgens de gynaecoloog komt dat bijna nooit voor.....