PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb even een vraag:

Als eenmaal blijkt dat een bepaalde dosering clomid aanslaat gaan ze je die meegeven zonder echo's in de daaropvolgende rondes of blijven ze je monitoren met echo's elke ronde?

Ik vraag dit omdat ik met een dilemma zit. We willen op vakantie, maar dat houdt in dat we een ronde zouden moeten overslaan omdat ik niet zonder toezicht de eerstvolgende ronde clomid mag nemen. Maar ja, één ronde overslaan is ook een maand langer verwijderd van een mogelijke baby....

Maar stel dat als ze 1 ronde volledig goed hebben kunnen monitoren en ze me dan zelfstandig zouden laten slikken zonder monitoring dan zou ik zonder verlies van een maand in aug op vakantie kunnen gaan en zonder dat ik juli over hoef te slaan.

Tja moeilijk uit te leggen hopelijk snappen jullie het nog.

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Bij mij controleren ze helemaal niet :) dus dat kan hoor

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Maar je 1e ronde clomid hebben ze wel gecontroleerd?

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Je kan in je wachtweken op vakantie gaan? Of juist aan het einde daarvan en je medicatie meenemen?

In november zijn wij naar Mexico geweest tijdens de laatste dagen van m'n menstruatie en eerste 10 dagen van de cyclus. Toen ik thuis kwam had ik gelijk een echo.

Niks gemist dus. Helaas ook geen eigroei :mad: , maar dat terzijde :p

In April zijn we vlak na m'n missed abortion naar de Filipijnen geweest en daarna weer gestart met de behandelingen. Dus wel een kleine pauze.

Uiteindelijk is de Quality time met je lief ook belangrijk! En hierdoor kan je er na de vakantie juist weer vol op tegenaan!

5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik zat ook te denken aan de wachtweken. Maar omdat je progesteron moet prikken 7 dagen na eisprong zit dat dus ook in de weg dacht ik. En ik heb echt op dag 10 echo. En naar het strand terwijl ik ongi ben vind ik niet echt ideaal (helemaal omdat ik soms heel hevig ongi wordt). Maar zoals je zegt tijd voor ML is heel belangrijk. Oh heerlijk filipijnen (staat op mijn droombestemmingen lijst naast o.a. Malediven, Frans Polynesie etc.). Maar daar moet ik eerst een paar jaar voor sparen :)

6. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @iez ik heb eigenlijk nooit die echo's gehad.. Alleen vorige maand een keer boor de rest helemaal niet ook niet met mijn vorige zwangerschappen

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    #247 iez, 2 jul 2014
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014
    Oh echt?? wow ik verbaas me soms van alle verschillende behandelmethodes. Ik mocht absoluut niet zonder controles clomid gebruiken. Maar ja, ieder case is different

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Het kon ze blijkbaar niet schelen als ik een vijfling zou krijgen haha ;)
    Bij mijn vorige zwangerschap zelfs 150 Mg gekregen en geen controles

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Bloed prikken op Progesteron kan je toch een x overslaan? Je merkt vanzelf wel of je wel of niet ongesteld wordt?

Als je niet ongesteld wordt en ook geen positieve test hebt, kan je er wel vanuit gaan dat clomid niet heeft gewerkt.

Wordt je wel ongesteld dan is ook wel een eisprong geweest.

En we gaan er natuurlijk vanuit dat je gewoon gelijk zwanger bent :)

10. linda1987

linda1987 Actief lid

2 jul 2014
    176
    1
    18
    Hier ook geen echo's. Alleen bloedprikken.

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Bloedprikken deden ze toen om te kijken of ik een ei heb gehad.. Nu niet

12. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Daan, ik weet heel goed dat die twaalf weken zo belangrijk zijn. Maar ik moet me ergens aan vasthouden.. Ik wordt er anders echt zo onzeker van

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik dacht dus ook aan het overslaan van het prikje, maar ze zeiden dat ze die waardes nodig hebben om te achterhalen of het een goede eisprong was. Je kunt namelijk ook een slechte eisprong hebben. Verder niet gevraagd wat dat dan was. Dat zou natuurlijk het mooiste zijn als ik zwanger zou zijn :).

Want ik vroeg me nl ook af nu ze mn linkereierstok niet hebben gezien, weet niemand nu of er 1ei of meerdere gesprongen zijn.

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wow Truelove, dat is wel een spannende behandeling. Dat je dus nooit weet hoeveel eitjes je hebt enzo.

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja klopt.. sommige krijgen ter ondersteuning dan Pregnyl of Ovitrelle.

Maar goed.. Je kan het beste denk ik overleggen met je arts.
    Je zit nu in ronde 1 met Clomid. Als deze ronde goed gaat kan je ook gewoon een half jaar worden gestuurd met tabletjes.

Maar dat ligt echt per ziekenhuis anders!

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Even iets anders: kennen jullie Alisa Vitti? Zij had PCOS en heeft met voeding en andere producten te gebruiken (zonder bepaalde middelen) haar menstruatie genormaliseerd enzo.

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik hoop dat ze me een half jaar met tablettjes naar huis sturen, dat zou mooi zijn.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    @Linda, welkom! Balen dat je bij ons clubje hoort. Hoop dat je hier kunt vinden wat je nodig hebt!

Ik heb ook controles. Zit nu alweer op dag 9 na Duphastonkuur, dus weet niet wanneer ik ongesteld ga worden en dus op vakantie kan.
    Wij hebben vandaag 3 dagen Zandvoort geboekt. Kunnen we altijd nog even op en neer naar ziekenhuis als het echt nodig is! En anders plannen ze de afspraak er maar omheen ;)

19. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo meiden, wat een geklets weer haha!

Iez, ik ken haar niet maar Pitahaya (de laatste tijd zie ik haar hier niet meer) heeft de hormoonfactor gevolgd (doe ik nu ook!) en gaf de laatste keer aan dat ze hiermee weer een regelmatigere cyclus had!

Er gaan altijd geruchten dat PCOS met bepaalde voedingsmiddelen te ´bestrijden´ zou zijn. Maar ik geloof daar niet in, vooral omdat in mijn familie mijn zusje en tante het ook hebben en ook mijn moeder bekent is met een zeer onregelmatige cyclus (nooit onderzocht en altijd op gewenste momenten zwanger geraakt)...

Ik geloof wel dat je lichaam beter af is bij zo natuurlijk mogelijke voeding, zonder smaak, kleurstoffen en rare E nummers of toevoegingen uit pakjes en zakjes.
    Ik ben hiermee begonnen op 23 juni (nadat ik alle boeken had gelezen over de hormoonfactor) en ondanks dat ik dus niet veel loop en niet sport in de afgelopen weken in 2 weken tijd 2 kilo kwijt!
    (ik heb een bmi van 29 en met pcos is het moeilijker om af te vallen)

dus...... ik ga daar gewoon mee door en wie weet wordt mijn pcos wel minder!

20. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda! Welkom!

Ik hoop voor je dat de 150 mg wel aanslaat. Ik ben net gestart met de clomid, eerste ronde.... had je last van bijwerkingen?

Ik heb het af en toe warm, maar of dat nu van mijn menstruatie komt (nauwelijks gemenstrueerd natuurlijk door de pcos) of dat het warm is of door de clomid weet ik niet.

Deel Deze Pagina