Hoe zit t trouwens met vergoedingen? Heb eens op mijn pagina van de zorgverz. gekeken maar vind er niks over. Valt het allemaal onder eigen risico? Vanuit ziekenhuis kan ik nog niks vinden..
Zonder een hsg weet je nooit zeker of een rijpe eicel wel kan opgevangen worden en doorgang heeft naar de baarmoeder. Een hsg is gewoon een (pijnlijk) onderzoek om te kunnen vaststellen of alles goed doorlaatbaar is of niet. Indien er kleine verklevingen of obstructies zijn in je eileiders, kunnen die weggespoten worden (tijdelijk). Als je eileiders helemaal dicht zitten aan 1 of 2 kanten, heeft Clomid nemen geen nut. Je hebt dan wel een eisprong, maar dat rijpe eitje geraakt nooit waar het zal moeten geraken... Daarom doen ze hier altijd EERST een hsg, voor ze een vrouw met hormonen laten starten. Is de hsg niet goed, dan moet je eerst geopereerd worden. Ik heb in mei een hsg gehad. De cyclus erna ben ik met Clomid mogen starten. Bij mij was alles zeer goed open. Gelukkig... Hormonen laten starten enkel en alleen op een diagnose PCOS, zonder dat je weet of al de rest wel in orde is, zou voor niks kunnen zijn. Erg jammer dan he! Ik weet niet meer of ik iets terugbetaald heb gekregen van die hsg. Ik weet zelfs niet meer hoeveel het juist kostte. Was niet goedkoop, want er zijn 3 personen aanwezig: radioloog, gynaecoloog en verpleegkundige... Die moeten alle 3 betaald worden.
FBTO vergoed bij mij de HSG, en als gyn het nodig vind, ook de LEO. heb ze toevallig van de week gebeld. Ik wilde eigenlijk iets anders weten, maar daar hadden ze geen informatie over
Sorry dat ik even kom binnenvallen. Ik heb een paar pagina's terug gereageerd op wat berichten die gingen over het HSG onderzoek. Ik stond op het punt om te beslissen of ik z'n onderzoek zou laten doen. Heb besloten om het direct te laten doen en dit is vanochtend gebeurd. Helaas is t mij wat tegengevallen vooral het inspuiten van t contrastvloeistof deed bij mij erg zeer. Het lijkt erop dat mijn eileiders doorgankelijk zijn maar de foto's moeten eerst nog bekeken worden door een fertilliteitsarts voor ze een definitieve uitslag kunnen geven. Jammer had gelezen/gedacht dat dit direct zou gebeuren. Was dit bij jullie ook t geval? Er was op t moment van t onderzoek een verpleegkundige en een gynaecoloog aanwezig. Verder ben ik ook wel benieuwd of t onderzoek vergoed gaat worden, mijn eigen risico heb ik dit jaar al verbruikt dus heb stille hoop dat t gewoon vergoed wordt
als je zeker wil weten of het vergoed wordt, gewoon even de verzekering bellen. Dan hoef je daar ook niet over in te zitten. Hier de eerste rekening gehad. Hoppa eigenrisico is er doorheen! Moeten we gewoon ff betalen. had de zorgverzekering gebeld want snapte er geen snars van. Datums klopte niet. Maar hun gebruiken de datums dat het zkh het indient en niet de datums dat je in het zkh geweest ben. Man o man wat kost het allemaal veel zeg.. Blij dat de verzekering heel veel dekt. Shophia: Hier als ik de goede dosis Clomid heb 3 maanden proberen en als het dan niet lukt kijken we verder. Maar zit nog steeds niet op de goede dosis. Morgen uitslag van het bloedprikken. Ben benieuwd, denk zelf dat het niet goed is, want voel totaal niks. geen zere borsten, wat ik normaal wel heb tussen ei en nod. Darmen zijn ook erg rustig, normaal heb ik hier ook veel meer last van.
Van wanneer was die rekening dan? Ik ben in mei voor eerst in ziekenhuis geweest, maar nog niks ergens gezien qua rekeningen of declaraties. Ben stiekem ook wel benieuwd wat een (inwendige) echo kost?
Een inwedige echo kost in België 70 euro, op de thuispraktijk van de gyn. Ik heb wel de indruk dat ze hier mogen vragen wat ze willen, want toen ik op een zondag naar de gyn van wacht moest (niet mijn eigen gyn) vroeg die maar 65 euro VOOR OP EEN ZONDAG!! Raar hoor... Wat wij hier terugbetaald krijgen an die 70 euro, weet ik niet. Houd altijd een vijftal getuigschriften bij, voor ik ze naar het ziekenfonds opstuur voor de terugbetaling. In ht ziekenhuis werken ze met derdebetalersregeling. Daar moet ik alleen het remgeld betalen. De rekeningen van het ziekenhuis komen soms pas na 3 maanden ofzo...
Kleine update van mij Gister op de 1e echo 2 kloppende hartjes gezien Nu maar duimen dan ze blijven plakken Leuk he
@ Sweetnesz: Ik had tijdens de HSG vooral veel pijn van het inbrengen van al die instrumenten (eendenbek, ballonnetje,...). Vanaf het moment dat ze begonnen met het doorspuiten, haalde mijn gyn er al wat instrumenten uit. Ik heb van dat doorspuiten helemaal niks gevoeld. Ze zeggen dat je niet veel voelt van het doorspuiten als alles goed open is. (Sommigen hebben achteraf wel wat buikpijn, omdat de baarmoeder open is geweest. De baarmoeder is een spier die normaal altijd plat is. Door die contrastvloeistof schiet die open en dat kan achteraf wat krampen geven.) Ik had achteraf nergens last van. Ik ken wel iemand die bijna flauw viel en niet meer kon stappen na de HSG, maar bij haar was vanalles aan de hand: endometriose enzo... Zij is uiteindelijk geopereerd en meteen met IVF moeten starten. 1e IVF was ze zwanger...!
Oh Daantjuh LEUK! Wist je het al dat het er twee waren of was het een verrassing? SUPER eh! (Hier ook kleine kans op tweeling als het deze ronde lukt.... Had twee rijpe follikels. Ik zie het als twee kansjes.)
Er zaten 2 eitjes op de dag voor de ovitrelle 1 van 18mm en 1 van 15mm.. Dus ik denk dat ze 2 eiig zijn..
O my god! Dat is exact hetzelfde dan bij mij! Ook eentje van 18mm en eentje van 15 mm! (laatste inwendige echo) Ik heb pas de dag nadien Pregnyl gekregen. Toen waren ze waarschijnlijk nog 1 of 2 mm groter geworden. Wat is Ovitrelle? Heeft dat dezelfde werking als Pregnyl? In ieder geval: gefeliciteerd!!!
Daantjuh leuk leuk leuk. hopelijk blijff het goed gaan. Pinac: inwendige echo weet ik niet omdat ik daar nog niks van gezien heb alleen afspraak bij fertiliteitsarts. en medicatie. ik ben in juni geweest voor de eerste keer. Dus zal bij jou ook wel eerdaags komen.
@ Lenamill , Ovitrelle is het zelfde als pregnyl. Alleen door een fabriek gemaakt ipv uit urine. @Pinac, nee zit niet in de familie. Komt door de Gonal F.
Ik denk dat wij allemaal al een verhoogd risico hebben op een meerlingzwangerschap. (Staat minstens 3 keer in bijsluiter Clomid)
Die heb ik bewust niet gelezen . Dus dat wist ik ook niet. Je hebt natuurlijk wel meer risico, maar vind die tweelingkindjes altijd enorm schattig
Vind ik ook enorm schattig hoor! Hier op de praktijk al drie keer een tweeling in behandeling gehad. Die hangen enorm aan elkaar en helpen elkaar, steunen elkaar. Ze zouden voor elkaar door een vuur gaan. Speciaal denk ik, die band die tweelingbroertjes of -zusjes met elkaar hebben.
Bij mijn intakegesprek in ziekenhuis werd t zelfs met ons besproken, 'de kans op meerlingen is groter, bij 2 follikels breken we niet af, bij meerdere wel'
Knutselkitty, zo is dat bij ons ook gezegd. Ik heb geluk gehad dat deze cyclus is kunnen doorgaan, want ik had oorspronkelijk 3 follikels! Gelukkig is eentje gestopt met groeien. De twee andere follikels zijn mooi doorgegroeid. Ik heb wel nooit meer dan 1 rijpe follikel tegelijk gehad, enkel deze ronde (Clomid 100). Voordien had ik Clomid 50... Misschien maakt dat een verschil?