PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    In principe is m'n nod tussen nu en woensdag. Maar ik denk dan: 2 dagen voor nod zou ie toch op z'n minst licht positief moeten zijn? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik ooit met een positieve test in handen sta. Te onwerkelijk....

2. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophia: heerlijk in Frankrijk. Probeer te genieten ondanks je negatieve test.. En geen bloed is nog moed! Misschien test je alsnog positief ook al geloof je daar niet in! duimen draaien
    Ik snap je ongeloof al te goed ik heb dit ook een beetje zo van het lukt ons nooit!

Aimee: Wow gefeliciteerd hopelijk blijft het dit keer wel een plakbeeb!

Lenamill: geen idee, kun je niet naar het zkh bellen of dit mogelijk is. Ben niet bekent met Pregnyl dus weet ook niet hoelang dit in je lichaam blijft, en of dit invloed heeft op de waardes!

3. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    sophia, ik heb vandaag op mijn nod een licht streepje, de vorige keer teste ik zelfs 2 dagen na mijn nod nog omo wit en pas op 5 dagen na mijn nod positief (zelfde sterkte als nu). Ik zeg, zolang er geen bloed is is er hoop!

4. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Dank jullie wel meiden. Hier haal ik weer een beetje moed uit.

Boefje wij lopen toch ongeveer tegelijk op? Heb jij al getest?

5. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb morgen of woensdag mijn NOD maar test nog niet.. durf ik niet zo goed bang voor de teleurstelling wacht denk ik tot woensdag!
    Denk ook dat het niks is hoor. voel namelijk niks normaal voel ik van alles zere borsten, zeurend gevoel in de buik, darmkwaaltje niks van dit alles. Van het weekend ook ziek geweest griep! dus voel nu alleen al mijn spieren(spierpijn)

6. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Snap je gevoel helemaal. Ons leek t leuk om op vakantie een positieve test te hebben... Morgen gaan we weer naar huis maar we hebben nog wel vakantie. Dat je niks voelt kan ook een goed teken zijn. Je hoort vaak dat mensen allerlei kwaaltjes hadden behalve de keer de t wel raar was ;) ga voor je duimen xxx

7. TalChan

TalChan Lid

17 mrt 2014
    57
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Misschien kan iemand van jullie mij helpen? Ik heb bijna een jaar geleden een curettage gehad. Sindsdien zeer korte menstruaties, met slechts bruinverlies, geen enkel bloed! Voor de miskraam en curettage menstrueerde ik normaal. Een hysteroscopie twee weken geleden wees gelukkig geen verklevingen uit.

Op de echo afgelopen vrijdag, de dag ná mijn eisprong, had ik een baarmoederslijmvlies van 6 mm. Ze zag vocht in de baarmoeder en dat zou aanduiden dat er een eisprong is geweest. Mijn temperatuur is echter nog laag (vier dagen verder), terwijl die normaal gesproken stijgt na de eisprong. Ik betwijfel nu of ik wel een eisprong heb gehad en of 6 mm niet sowieso te weinig is voor een eventuele innesteling?! Ik heb overigens drie maanden getemperatuurd dus zo weet ik dat mijn temp normaal keurig stijgt na de eisprong en weer daalt op de dag van het eerste bruinverlies. Ik weet dus niet of ik altijd een eisprong heb (cyclus circa 32-34 dagen).

Ik krijg volgende maand echo's, te beginnen op dag 12 na mijn eerste bruinverlies, dus ik hoop meer zekerheid te krijgen over de eventuele eisprong en de opbouw van het baarmoederslijmvlies. Vanaf januari zouden we verder gaan spreken over de eventuele vruchtbaarheidsbehandelingen. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee of kan iemand me een handige tip geven?

Graag hoor ik van jullie.
    Groetjes

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ennnnn waarom post je dit in een PCOS topic??
    Ik snap de link met je vraag niet zo goed?

BMS van 6mm is trouwens helemaal niet slecht hoor!

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Bedankt voor je felicitaties meiden :D

Aimee!! Gefeliciteerd!! Xxx

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag Talchan:
    Heb jij toevallig PCOS? Is uw bloed al gecontroleerd (FS-hormoon en LH hormoon?) Ik dacht dat deze twee belangrijk waren is een diagnose PCOS. Ik had ook vaak bruinverlies, maar 3 keer op een jaar echt goed bloedverlies. Ik denk dat ik de keren met bruinverlies zelfs geen echte eisprong gehad heb... Toen is mijn bloed gecontroleerd, kreeg ik een inwendige echo en een HSG onderzoek. PCOS was de diagnose.

Wat betreft je eisprongen... Ik twijfel eigenlijk of je wel een eisprong hebt als je enkel bruinverlies krijgt. Je neemt dus nog geen hormonen? De gyn zal wel weten wat ze doet. Goed dat je echo's zal krijgen. Als ze dan merkt dat er geen follikels groeien, zal je Clomid ofzo voorgeschreven krijgen.

Veel succes!

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    #2691 Saartje5, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt: 21 okt 2014
    Ik kom nog maar eens piepen en nu zie ik Aimee en Daantjuh met mooie berichten, gefeliciteerd meiden!

Hier alweer op dag 41 van mijn cyclus, ik weet niet wat ik ervan moet denken maar ik blijf het testen steeds maar uitstellen...

12. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik zou gewoon testen dan ben je van alle onzekerheid af...

13. Bami

Bami Lid

22 jul 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ook ik heb pco en heb nu net de eerste keer clomid moeten slikken. Gister de eerste echo op 9 dagen gehad, maar nog niet een eitje die al groter werd dan de rest en vrijdag moet ik weer.

Ik heb wel erg last van bijwerkingen. En dat al met 50mg per dag. Ik wordt er heel erg moe van. Zo moe dat het mijn rijvaardigeid beïnvloedt. Dat is wel lastig, want voor mijn werk moet ik veel de weg op. Als ik moe ben ga ik dubbel zien en dat is nu ook het probleem.

Hebben jullie last van bijwerkingen? En hoe lang houden die bij jullie aan? Want op dit moment durf ik de weg niet meer op. Heb op werk wel verteld dat ik medicatie slik, maar niet waarvoor. En mijn manGer vindt het maar irritant dat ik niet kan zeggen hoe lang het duurt. Heb ik zelf namelijk ook geen idee van...

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag Bami,

Dat is een vervelende situatie! Misschien kan je toch best tegen je baas zeggen wat je slikt en wat de bijwerkingen ervan kunnen zijn? Als je nu al last hebt van je zicht, is het toch levensgevaarlijk als jij nog met de auto rijdt? Ik had bij Clomid 50 in het begin zeer snel reactie, maar na een aatal rondes was deze dosis precies niet meer hoog genoeg. Ik moest direct overgaan tot Clomid 100. Toen zag ik lichtflitsen... Precies alsof heel ons huis van laserstralen hing!:(
    Ik had overstimulatie door Clomid 100. Dus als er nog een volgende ronde moet komen, zal het 75mg worden denk ik...

Veel succes!

15. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Dat is ook vervelend! Ik had niet echt bijwerkingen van de 50, als ik wakker werd smoorheet maar dat was t ook. Begin binnenkort met de 100, vind het wel weer spannend.

Kan me ook voorstellen dat je er niet op zit te wachten je manager te vertellen hoe en wat. Lastig!

16. Bami

Bami Lid

22 jul 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten. Vind ik echt nu al prettig. Hoop echt dat het bij jullie snel niet meer nodig is.

Ik heb een hele vervelende manager. Iemand die van nature geen goede manager is. Het gaat hem principieel niets aan. Mijn directe teamleden heb ik het wel verteld omdat als ik minder kan werken dit ook op hun effect kan hebben. En het zijn wel prettige mensen.

Ik heb mijn manager wel verteld dat ik medicatie slik en dat dit één van de bijwerkingen is. Als ik hem precies vertel welke medicatie slik gaat hij het googlen en dan kom je er natuurlijk alsnog achter. Ik kan ook moeilijk inschatten hoe lang de vermoeidheid blijft hangen. Voor nu stap ik gewoon niet meer in de auto. Gelukkig heb ik werk wat grotendeels vanuit huis gaat, dus ik kan wel gewoon blijven werken. Al is het werk wat ik thuis kan doen op gegeven moment wel een keertje op...

Had jij die lichtflitsen voor een langere periode LenaMill? Of alleen voor de dagen dat je de clomid moest slikken? Ik hoop echt dat er vrijdag wel wat te zien is op de echo, want een dosering hoger zit ik echt niet op te wachten. Wel vervelend dat jij met 100mg overstimulatie had.

En succes vast Pinac. Hopelijk slaat de 100 goed aan!

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ LenaMill ik had ook lichtflitsen en moest direct stoppen met Clomid.
    Overigens had ik ook geen groei bij Clomid.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik had de lichtflitsen alleen tijdens de 5 dagen waarop ik Clomid 100mg moest slikken. Daarna stopte het meteen, gelukkig!
    Tja, die overstimulatie... Ik vond het in eerste instantie wel erg, 3 follikels die groeiden boven de 12mm. Als ze alle3 zouden blijven doorgegroeid zijn, moest ik die cyclus overslaan van de gyn! MAAR gelukkig zijn maar 2 van de 3 follikels doorgegroeid en zijn wij er toch maar voor gegaan. Misschien iets meer kans dat 1 van de 2 het redt? Laat ons hopen! Ik mag volgende week woensdag testen. Ik voel op dit moment natuurlijk nog helemaal niks. Morgen ga ik bloed laten prikken om te controleren of mijn eisprong goed is gegaan. Als je progesteronwaarde heel hoog is, kunnen ze daaruit naar't schijnt ook afleiden of er meerdere eisprongen zijn geweest. Ik ben zo benieuwd of dat tweede eitje mee gesprongen is of niet.
    Op zondagvoormiddag moest ik op echocontrole: 1 follikel van 17,.. mm en 1 follikel van 15,..mm. Op maandagavond 21u30 liet ik de Pregnylspuit zetten. Op woensdag rond 15u was de druk rechtsonder in mijn buik weg en denk ik dat ze gesprongen zijn... Dus van zondag tot woensdag zullen die follikels nog wel allbei een beetje zijn doorgegroeid. Die van 15mm is toen waarschijnlijk ook boven de 18mm geweest...

XXX

19. Bami

Bami Lid

22 jul 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim voor een positieve test voor je!

20. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    dag allemaal!

Eerder schreef ik op dit blog dat ik was gestopt met de behandeling (provera - 100 clomid) omdat het me allemaal te veel werd. Ik had veel last van bijwerkingen en stress: elke dag ben je er toch mee bezig en elke keer weer die teleurstelling.

Niet lang hierna werd ik spontaan ongesteld en rond cd 13 had ik het idee dat er misschien wel een ovulatie aan zat te komen (afscheiding in combinatie met zin in seks).
    Rond cd 18-25 kon ik voelen dat ik inderdaad weleens geovuleerd zou kunnen hebben want ik had alle symptomen die ik ook had toen ik geovuleerd had met clomid.
    En rond dag 31 werd ik niet ongesteld....... en dag 33 had ik een positieve test! Ik ben zwanger!! ik kan het nog nauwelijks geloven...

De reden dat ik dit jullie even wilde laten weten is omdat goed nieuws de moed erin houdt, toch?

Wat er nou voor heeft gezorgd dat het is gelukt? Ik wijd het deels aan het feit dat ik inmiddels al bijna 1,5 jaar met de pil gestopt ben en mijn lijf pakt het misschien weer langzamerhand op nu.
    Ook heeft het zeker geholpen dat ik het even los had gelaten. Ik heb veel rust genomen, ben een tijd niet wezen werken. Ook heb ik veel ontspanning gevonden in (hormoon)yoga, meditatie en bidden.

Ik ben in juni uitgerekend en ik hoop natuurlijk heel hard dat het allemaal goed gaat komen.
    Een nadeel van 1,5 jaar pcos-stress: nu ik eenmaal zwanger ben, kan ik niet geloven dat er niet iets mis zal gaan. Als de eerste echo geweest is en die goed is, hoop ik dat ik het wat meer kan geloven.

Liefs, Sue

Deel Deze Pagina