Oh ik zal me daarin verdiepen. Thx for sharing! Altijd afvallen moeilijk gevonden. Nu ben ik ook aan het afvallen. In januari begonnen. Ik sport 4x per week (2x zumba & 2x fitness). En voor het eerst in mn leven val ik af. In het begin was het alleen maar 100-200 gram per week. Sinds kort hou ik mijn calorieinname bij via de app van voedingscentrum en sinds ik dat doe gaat het afvallen veel beter! En ik kan gewoon nogsteeds lekkere dingen eten, elke avond chocolade ijs bijv. en nu val ik meer richting 400-500 gram af. Ik had een BMI van 29,4 en nu zit ik op 28,1. Ik hoop ooit de 25 te bereiken. Ik had ergens gelezen dat als je bmi te hoog is en je afvalt dat positief invloed kan hebben op clomidwerking. Dus dat hoop ik dan maar Ga zo door meid! Wie weet gaan de pcos kenmerken weg, zou mooi zijn.
@linda: Welkom! @opvliegers: Ik had ook opvliegers, op de laatste dag van de Clomid, vreselijk! Hele slechte nacht gehad ook. @controle: als de Clomid eenmaal aan sloeg mocht ik zonder echo controle Clomid een half jaar gebruiken. Ik hoefde dan alleen bloed te prikken om zeker te weten of er een eisprong is geweest. Maar eigenlijk hoeft dat van mij niet zo, even elke maand de bevestiging dat er echt wat groeit zou ik wel fijn vinden. Sinds een dag of 3 valt het me op dat mijn string gewoon echt ranzig is aan het eind van de dag. Vandaag heb ik m zelfs halverwege gewisseld. Ik had het dus ook al voor dag 10, gister dus, en er was geen groeiend ei te zien. Het is ook geen vruchtbaar/rekbaar slijm, maar het is gewoon meer afscheiding dan normaal, maar wel in normale vorm. Herkent iemand dit? Is dit een goed teken dat er misschien toch iets goeds gaande is van binnen? Ben zo benieuwd vrijdag! Of er al iets te zien is.. Vandaag drukke dag gehad, morgen nog drukker, dus de tijd komt wel om
Catmommy: het is normaal om in de periode dat je ei groeit en daarna afscheiding te hebben. Je hebt meerdere soorten afscheiding: Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting
Ik ook, maar lijkt wel rekbaar. Laatste weken bijna constant, heel vervelend. Denk soms dat ik ongi wordt (gebruik nog geen medicatie), incl. lichte buikkrampen e.d.
Ik kreeg ook opvliegers van de clomid en moeheidsaanvallen leken het wel, ik zat soms na het eten al te knikkebollen op de bank en dan schrok ik weer wakker. Betreft afscheiding, de ronde met clomid leek m'n afscheiding elke dag wel die "vruchtbare" rekbaar en doorzichtigst volgens de gynaecoloog kan dat ook komen door om de dag klussen.
Voelt meteen goed hier, bedankt voor het welkom heten meiden! Hier ook last van bijwerkingen van clomid. Opvliegers, terwijl ik het eigenlijk altijd koud heb en ontzettend last van hoofpijn. Ook zie ik op de dagen van het slikken minder goed/wazig.
Nemen jullie clomid ook in de avond/voor het slapen? Dan schijnt je volgens gyn minste klachten te hebben Mijn opvliegers waren dus altijd binnen 2-3 uur na inname over
Ik doe het 's ochtends. Toen ik het in de avond slikte had ik juist 's nachts last van oopvliegers. Dan maar liever overdag
Nou... Ik heb een bmi van 22, en bij mij deed Clomid bij 50 en 100 niets.. Dus of het daar echt mee te maken heeft? Het is natuurlijk wel goed om een gezond gewicht te hebben, maar ik hoop dat je niet het idee hebt dat als je een bmi van 25 hebt, alles ineens weer goed werkt of medicatie ineens beter aanslaat.
Ik slik Clomid trouwens ook gewoon 's ochtends.. Heb dan het idee dat het al net wat langer z'n werk kan doen En heb wel wat last van opvliegers/hoofdpijn, maar niet heel erg..
Het geld natuurlijk niet voor iedereen, er stond niet dat het altijd zo is, maar dat het mede ten goede kan werken. Dus ik hoop dat ik zo'n geval ben en anders baat het niet dan schaad het niet.
Ik hoop het voor je! Als je maar geen ondergewicht hebt, soms kan ondergewicht ook voor verminderde vruchtbaarheid zorgen nl. Ik hoop natuurlijk dat dat niet voor jou geldt. Verloskundigenpraktijk Tiel - Meriam en Corien
Ja ik heb dus wel ondergewicht dus probeer mezelf goede moed in te praten. Werd me ook geadviseerd om aan te komen, maar dat probeer ik m'n hele leven al, dus... Je hoort me in tijden van barbecueweer niet klagen (hihi) maar zou toch fijn zijn als al dat eten ook terug te zien zou zijn middels een paar kilo erbij!
Tjonge, dat hoor je niet vaak, dames die aan willen (of moeten) komen. Voor mij is mijn gewicht mijn hele leven al een big deal en ik heb ook met moeite een BMI van 23. Zodra ik snoep of slecht eet (patat, pizza, teveel e nummers, ander drinken dan water of Light) dan kom ik enorm aan. Maar kan me voorstellen dat ondergewicht ook niet fijn is. Zul je ook weer veel reacties op krijgen. Ik neem t Clomid sochtends tegelijk met foliumzuur. Heb pas op de laatste dag in de avond en nacht opvliegers gehad. Ik mag niet klagen Heb even gegoogled op de witte afscheiding, maar 'klagen' meer vrouwen over maar waar t nu precies van komt en of het een teken is dat er toch iets bezig is weet ik niet. Maar opvallen doet t wel