Succes iedereen op t wachtbankje... Ik schuif ook lekker aan heb denk ik gisteren m'n eisprong gehad. Was woensdag voor fm. Had 1 ei die was echt heel mooi en mooi bs. Ideale omstandigheden maarja dat waren de vorige keren ook.... Hoop op veel positieve testen deze maand
Nou Ladies, dan is hier de eerste! Ik had een duidelijke 2e streep vanochtend (kruidvat 2 voor 5 testen, cyclusdag 29!)
Gefeliciteerd! Ik voel me belabberd, vandaag echo. Had het gevoel en de hoop dat clomid 100 wat zou doen. Nou helemaal niks... domper. Donderdag nog een keer en als er dan nog niks is clomid 150..zie ik tegen op.
Gefeliciteerd annikaatje! Pinac: balen zeg! Hopelijk gaat er nog wat groeien en anders 150 Mg meer succes... Ik zit nu nog aan mijn proverakuur, die 10 dagen duren erg lang.. Dan mag ik ook starten met clomid, ben heel benieuwd maar ga niet teveel hopen om teleurstelling te voorkomen.
Gefeliciteerd annikaatje!! Geniet ervan En pinac! Bij mij was dat 1e x met 100 ook!!had op dag15 nix en op dag 19 wel!! Dus niet opgeven Hier beetje depri..stomme wachtbankje en allus wat mis kan gaan gaat mis vandaag! En net nog goeie ruzie met vriendlief dus we zijn klaar voor t weekend pffff....
Misschien wel een tweeling Annikaatje?! Had jij geen twee eicellen deze cyclus? Spannend! Net zoals bij Daantjuh! Proficiat!!! Hopelijk komt mijn tijd ook nog... Ik voel me wat hulpeloos deze cyclus. Geen clomid, geen opvolging. Het lijkt wel alsof ik het opgegeven heb. (In afwachting tot ons gesprek met een echte fertiliteitsarts in een ander ziekenhuis) Eén voordeel van deze cyclus: het is wel leuk en spannend terug in ons bedje, omdat er niks MOET. Die "tijd" staat niet te tikken. We hebben het altijd moeilijk met het moment van de eisprong. Na Pregnyl telden we altijd uit wanneer, maar we genoten er dan absoluut niet van. Het was een te verplicht nummertje... Bovendien zorgde de Clomid bij mij voor een te dun baarmoederslijmvlies, terwijl ik voor Clomid al 9 mm had voor de eisprong. Ik heb dus schrik dat Clomid niet mijn wondermiddeltje is.
Lena, ik had inderdaad 2 eitjes! Dus het zou zomaar kunnen! Jouw tijd komt vast nog wel! Ik heb deze maand minder erop gefocust en nu is het gelukt!
Hè dames. Laatst al gevraagd of ik hier een beetje mee mocht schrijven. Nou heb ik gelukkig geen bijwerkingen gehad van de clomid. Maar vandaag 1e fm gehad en dan komen toch de vragen. Ze zag 1 follikel van 14 en 1 van 10 vooral die van 14 zou waarschijnlijk doorgroeien zei ze. Maar hoelang duurt dat dan ongeveer? Op Internet staat zoveel dat ik liever ervaringsdeskundige hoor. Anikaatje gefeliciteerd met je zwangerschap.
Tot ie rond de 15 is gaat t niet heel snel. Die laatste 5 gaat sneller. Maar t hangt ook af van hoeveel eitjes je hebt (groot of klein). Ik had vorige ronde heel veel eitjes en daardoor ging t proces minder snel dan de eerste keer.... Zo is t mij uitgelegd tenminste
Ahh super thanks! Het blijft afwachten natuurlijk, morgen inderdaad nog een fm, maar was nieuwsgierig. Er zaten in mijn rechter eierstok inderdaad heeeeel veel kleintjes, maar zei vertelde dat zo blijft bij pcos. Die van 14 zat links en daar heeft ze niet naar de kleintjes gekeken. Maar een eisprong voor cd 20 zou al beter zijn dan niks
Dag dames, ik heb hier een tijdje geleden al eens geschreven en ik lees af en toe mee. We zijn nu exact 1,5 jaar bezig voor een kleintje, maar hebben onderweg al heel wat obstakels tegen gekomen. Mijn vorige cyclus was de eerste met Menopur en Pregnyl. Om één of andere reden had ik echt een goed gevoel en geloofde ik er in, maar zoals jullie weten is dat geen garantie op succes... Ik moest tijdens deze cyclus 2 pregnylspuitjes zetten. Eén op de dag waarop een eitje groot genoeg was, en exact één week later nog eentje. De laatste spuit was vorige week zaterdag. Van mijn gyn mocht ik vandaag testen mochten er nog geen regels zijn. De voorbije dagen had ik wat bruinverlies, maar zolang het geen helder rood bloed was bleef ik positief. Gisteren had ik een licht streepje op mijn zwtest maar ik wist dat dit wellicht van de pregnyl was. Deze morgen opgestaan met een immense hoeveelheid bloedverlies. Ik denk niet dat ik ooit al eens zoveel bloed ben verloren, toch nog een testje gedaan en opnieuw het zelfde streepje als gisteren. Ik deed de test om te zien of de pregnyl al uit mijn bloed was, om in evt. volgende rondes te kunnen weten hoelang het duurt vooraleer het uit mijn bloed is. 't Is hier dus opnieuw op naar de volgende ronde. Maar het wordt zo ontzettend zwaar. Letterlijk iedereen in mijn omgeving is zwanger en blijft maar zagen wanneer wij er nu eens aan gaan beginnen... Heel zwaar. Maar, de combinatie menopur en pregnyl sloeg blijkbaar aan, nu maar duimen dat het ons brengt waar we al 1,5 jaar naar uitkijken zeker? X
Anikaatje: Gefeliciteerd wat een mooie test! Super Pinac: wat vervelend zeg! Ja de bijwerkingen kunnen je zo aan het twijfelen brengen of je dit wel maanden gaat trekken.. een dikke knuffel!. Lenamill: kan je goed doen even een maandje rust! hoop voor je dat het snel raak is.. Ook voor jou een dikke knuffel. Knutsel: hoe gaat het nu met je? Zou geweldig zijn als die droom uitkomt.. Ik ben ook wat emo geworden door de Clomid, maar gelukkig verder geen bijwerkingen meer de eerste maand wel, nu alleen wat moe en emotioneel! Veel geklets weer dames het is niet bij te houden als je een paar dagen niet actief lees!
@Mamalap, ik heb ook een vrij lange cyclus. Mijn eitjes groeien wel goed, maar hebben even nodig om te springen. Hier dus ook rond dag 20 m'n ei. @Belle25, wat vervelend... Hoop dat het gauw raak is.
Hallo, Mag ik mij hier toevoegen? Het PCOforum in België is blijkbaar niet zo actief, maar ik wil toch ook even mijn verhaal kwijt. Ik heb hier al veel meegelezen en eigenlijk ben ik niet zo'n forumfan, maar omdat het mij al enorm geholpen heeft en het emotioneel begint te wegen, ga ik het toch eens doen. Misschien help ik daar dan weer anderen mee. Ik ben in maart 2013 gestopt met de pil, in augustus nog steeds geen maandstonden, dus afspraak bij gynaecoloog. Duidelijk beeld van PCO, dit hadden ze mij ooit op mijn 17de al eens gezegd zonder veel uitleg (zeer onregelmatige maandstonden, soms 3 à 4 maanden geen), dus het was ook niet schrikken om dit te horen. Gynaecoloog raadde aan om eerst een beetje af te vallen en daarna te starten met clomid. Kheb een half jaar een diëtiste bezocht, niet superveel afgevallen, kben ook geen volhouder op dat gebied... en in januari 2014 met clomid gestart. Kheb alle mogelijke dosissen geprobeerd zonder resultaat. Doorverwezen naar fertiliteit in april 2014, vriendlief werd ook getest: alles oké bij hem, bij mij werd HSG onderzoek gedaan, ook alles prima. Ze zeiden ons dat we nog alle kansen hadden, dus met frisse moed begonnen aan menopur + pregnyl in mei/juni ongeveer. Ik moet 2 keer pregnyl inspuiten: één keer voor eisprong op te wekken en 1 week later om een eventuele innesteling te bevorderen. Op dit moment zit ik in de vierde ronde, ik heb héél veel menopur nodig, kheb al elke ronde ongeveer 22 à 23 dagen spuitjes gezet vooraleer ik pregnyl mag zetten, kmoet elke ronde gemiddeld 5 keer naar het ziekenhuis voor follikelmeting en al dat gedoe begint zwaar te worden. Vandaag is het dag 25 en er is nog geen ei te zien, maar hormonenwaarde stijgt wel, dus de komende dagen zal er wel één doorgroeien normaalgezien. ik ben momenteel de dosis 150 aan het inspuiten en voel me een opgeblazen kikker. (die afgevallen kilo's zijn er al lang in het dubbel terug bij) Stel dat het deze ronde niet lukt , dan mogen we overschakelen naar inseminatie (hopen dat dat niet nodig is natuurlijk) en moet ik clomid bijnemen zodat het hopelijk wat sneller vooruit gaat. Zoals de meeste hier ervaar ik ook de emotionele rollercoaster: het 'commando', de wachtweken waarin je lichaam je voor de zot houdt, de hoop, de teleurstelling, op de eerste dag van je maandstonden al onmiddellijk je eerste spuit terug moeten zetten (dit vind ik vreselijk), de ene aankondiging na de andere, de 9 maanden van anderen zien voorbijvliegen , mensen die polsen wanneer we eraan zullen beginnen, ... Ik ben al enorm geduldig geweest en positief gebleven, maar het begint wel moeilijk te worden om dit te blijven doen, merk ik... Het is misschien stom, maar ze zijn een nieuwe parking met verdiepingen aan het bouwen bij het ziekenhuis, kheb het bouwproces van in het begin meegemaakt en nu is hij bijna af. Ik hoop altijd dat ik daar niet zal moeten parkeren zolang ik niet zwanger ben. 'k Ben binnenkort ook jarig en dat zijn ook confronterende momenten merk ik... Vandaar dat ik hier eens langskom zodat we er samen tegenaan kunnen!!! Veel succes allemaal!