PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat is dan toch 1 voordeel hier in het ziekenhuis. De HSG doen ze meteen, alvorens met Clomid te laten starten. Als je eileiders dichtzitten, komt de eicel niet of moeilijker waar ze moet geraken. De weg naar de baarmoeder moet open zijn, anders heeft Clomid helemaal geen zin. Raar en onverantwoord dat ze pas na een jaar een HSG willen doen. Dat onderzoek duurt 10 minuten. (Is geen lachertje, maar is goed te doen.) Het is toch niet in elk ziekenhuis dezelfde werkwijze precies.

Ben jij van Nederland of België?

2. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik ben een nederlandse :)

Tja, bij mij hadden ze wel meteen het zaad van de man gecontroleerd, en mijn bloed gechecked.

Tijdje terug hebben ze voor t eerst een uitstrijkje gemaakt, omdat ik toen onverklaarbare pijn had (bleek niersteen)

Maarja, wat ik ook niet snap is dat ze bij jou een ronde overslaan omdat je overstimulatie had?
    bij mij wachten ze gewoon tot ik ongesteld wordt, en dan krijg ik weer medicatie, want anders is het toch alleen maar weggegooide tijd..

over dag HSG gesproken, sommige ziekenhuizen in nederland hebben nu "Echo-schuim" schijnt veel minder pijnlijk te zijn, las ik in een tijdschrift voor vrouwen die moeizamer zwanger raken.
    Helaas doet mijn ziekenhuis er niet aan :(

3. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Dat tijdschrift heb ik hier ook :p.

Oeh dan staat je nog wel wat te wachten, lijkt me echt helemaal niks een HSG en zo'n Leo lijkt me ook maar eng. Hopelijk is t niet meer nodig!

Ik lees idd op internet best veel verhalen dat de man helemaal niet gecheckt word, of dat ze bij clomidgebruik nooit echo's krijgen..dat vind ik ook vreemd.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo ik heb jullie gevonden!

Hier niet zo'n goed nieuws. Ik had al een tijdje last van mijn heup en nu hoorde ik vandaag dat ik waarschijnlijk geopereerd moet worden, de revalidatie duurt makkelijk 6 maanden. Ik moet kiezen, opereren en dus onze kinderwens een tijdje op pauze zetten of wachten met opereren tot nr. 2 er is.
    Dat laatste kan zo maar 2 jaar zijn waardoor ik dus nog makkelijk een aantal jaar met pijn rond zal lopen...

5. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Zo Saartje dat is geen makkelijke keuze!

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Balen Saartje :(

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    En wat zie je zelf zitten Saartje? Als de pijn onuithoudbaar is, zal het misschien helemaal niet meer te doen zijn met een groeiend buikje, dat steeds zwaarder wordt? Gelukkig heb je al een kindje, waar je volop van kan genieten!;)

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Daantjuh, je onderschrift is superfijn! Dat moet een zalig gevoel zijn, de kerstdagen binnenkort in de kunnen gaan met een tweeling in je buik! Geniet er maar van!! XXX

9. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Bah wat vervelend Saartje..

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helemaal gelijk LenaMill, voorlopig kan ik nog normaal functioneren maar sporten is moeilijk. Ik weet ook dat met een nieuwe zwangerschap het zwaarder kan worden, gelukkig weet ik ondertussen want de pijn veroorzaakt en kan ik het redelijk onder controle houden door die bewegingen te vermijden.

Voor jou wordt deze wel spannend met de afspraak bij de nieuwe gyn toch?

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja dat klopt Saartje, ben nu al wat nerveus voor vrijdag... Ben zelfs wat ziekjes opgestaan. Eigenlijk heb ik schrik voor wat hij te zeggen heeft. Ik weet dat mijn lichaam wel functioneert met Clomid en Pregnyl, maar de zaadjes moeten ook nog meewillen he.

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ah, sterkte meid, voor je het weet is het vrijdag!

13. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Wel spannend! Succes alvast!

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben langs de ene kant wel opgelucht dat er zich eindelijk een echte fertiliteitsarts gaat bezighouden met ons. Iemand die er iets van kent! Het enige dat ik zo spannend vind is wat hij ons gaat aanraden: IUI of IVF? Ik hoop natuurlijk dat eerste... Ik laat jullie vrijdag iets weten.

Met jullie alles oké? Nog iemand die met IUI of IVF gaat beginnen?

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    zal wel niet gelijk ivf zijn toch?

Ik denk eerder stoppen met clomid en overstappen naar FSH injecties.

Met eventueel iui.

16. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik denk sowieso niet dat je er zelf veel invloed op hebt. Hier mag je in ieder geval niet zelf beslissen wat je doet. De dokter bepaald en dat lijkt me ook t beste gezien die er jarenlang voor heeft gestudeerd. Het is gewoon heel veel afwachten. Irritant maar waar.

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja het is inderdaad afwachten wat de fertiliteitsarts zegt. Wij zijn nog nooit naar een fertiliteitsarts geweest. Ondertussen weet ik wel (uit mijn eigen boeken anatomie en pathologie) dat 4% zaadcellen met een normale morfologie onrustwekkend weinig is! Vroeger was de norm 15% moest normaal zijn wat betreft morfologie. Die norm hebben ze nu naar 4% gezet, dus mijn man zit is een risicozone... Als zijn zaadjes goed genoeg zijn voor IUI, zou dat SUPER zijn, maar dat is afwachten. Ik vermoed dat ze eerst nog eens een nieuw sperma-onderzoek gaan voorstellen... Eerlijk gezegd heb ik er even genoeg van hoor. Het is niet dat ik zo op een kind zit te wachten. Heb vandaag op de praktijk 12 verschillende kinderen over de vloer gehad en er zijn er niet veel bij die ik dag en nacht in huis zou willen hoor... Ben HEEEEL blij dat ik ze na een half uur of na een uur met de ouders terug kan meegeven! Het enige dat me irriteert is het feit dat bij ons weer iets niet normaal kan verlopen. Dus niet het feit dat ik nog niet zwanger ben. IVF zie ik trouwens niet zitten hoor. Als dat de enige manier zou zijn voor ons, zal ik niet meteen erop ingaan. Dan wil ik er eerst over nadenken. Misschien ga ik zo ver niet voor een kind. Ik weet wel dat mijn man heeeel graag een kindje wil. Maar hij zou er ook wel mee kunnen leven, als het nooit zou lukken. Dan doen we met die 2 "slaapkamers" boven wel iets anders.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Daantjuh: Wat zijn FSH-injecties? Is dat iets wat je zelf moet injecteren met een prikpen? Of nog iets anders? Mezelf injecteren is zeker geen optie. Ik val flauw als ik een naald zie. Laat staan dat ik die in mijn eigen lichaam moet steken. Er zal dan iedere dag een thuisverpleegster moeten komen, vrees ik. Daar zal ik dus ook over moeten nadenken, als de arts dat voorstelt.

Door deze Clomidvrije maand ben ik echt anders gaan denken. Mijn kinderwens is precies plots aan't verdwijnen. Ik kan het echt loslaten. Raar he? Misschien wel goed, want ik heb nu geen stress meer en voel me veel fitter!

Ben vooral nog benieuwd naar jullie en hoe het met jullie gaat?

19. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Fsh injecties is wat ik nu heb, gonal f spuiten
    Maar fijn dat je stress minder wordt

20. Annejo

Annejo Niet meer actief

Dag dames!! Lang geleden!! Was t topic een beetje kwijt!! Hoe gaat t met jullie? Zal zo ff teruglezen alles:)

Hier bagger..clomid werkt Niet zoals het hoort...gister dag 15 geen ei te bekennen. Gynacoloog heeft me doorgestuurd naar een fertiliteitsarts... Volgende week woensdagmiddag samen met vriend er heen..ben benieuwd wat er nu gaat komen!!

Succes allemaal!!

Deel Deze Pagina