PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @LenaMill: Ik herken jou gevoel deels wel. Ik ben iemand die altijd over alternatieve scenario's nadenkt, als een soort van zelfbescherming voor als iets wat ik heel graag wil niet zou lukken. Daardoor sta je inderdaad veel relaxter in het leven omdat je vrede hebt met de alternatieven!

Met mijn kinderwens had ik dat ook vrij snel hoor. Ik wilde wel graag een kindje maar als dat niet voor ons weggelegd zou zijn was dat ook goed. Nu bij een tweede is het heel anders, ik wil vooral niet te veel tijd ertussen. Het is zowel leuk voor de kids als voor mezelf want ik word er ook niet jonger op.

2. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Heb je nu clomid 100 annejo? Lees in je onderschrift dat die eerst wel werkte, nu niet meer?

Voor dat scenario ben ik wat huiverig, zonder echo's heb je geen idee wat er in je lijf gebeurt en dan slik je straks die troep terwijl het niet goed werkt. Hoewel het niet meer moet wil ik daarom elke ronde sowieso echo laten maken, controlfreak haha.

Ik heb je idd wel andere dingen horen Eggen wat betreft je kinderwens, wel fijn opzich dat je nu wat afstand kan nemen.

Hoewel ik op wachtbankje zit en er iedere dag vaak aan denk ben ik er in mijn hoofd ook minder mee bezig.. Wat relaxter.

3. Annejo

Annejo Niet meer actief

Goeiemorgen!!

@pinac jaa had indd clomid 100.. 3 x een goede eisprong van gehad en nu dus nix te zien..dus zei mijn gynacoloog ik wil je doorverwijzen naar een fertyliteitsarts. Heb gebeld en assistent zei letterlijk, ja zoals we nu bezig zijn gaan we niet ver komen volgens dr. M (ze hadden mijn bloedwaardes van die dag en mijn geschiedenis bekeken) dus was echt......okee....duss nu volgende week woensdag afspraak:) geen flauw id wat ik moet verwachten!! Maar mijn motto alles komt goed!! Al had ik gister een giga jankbui en kon ik t toen ff moeilijk geloven:p

Lenamill!! Heel veel succes vandaag!! Ben benieuwd wat ze gaan zeggen!!

En de rest ook veel succes!! Op het wachtbankje ;) en met de rest natuurlijk ook!!

4. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Goedemorgen,

Succes Lenamill vandaag!

Hoe ben je daar achter gekomen dat het niet meer werkt dan? Kreeg je wel elke ronde echo's?

Ook spannend dus!

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoe lief van jullie, om me succes te wensen! Ik ben vandaag toch wel wat nerveus aan't worden... Ik hoop echt dat mijn man zijn zaadjes nog goed genoeg zijn voor IUI!!!! Duimen maar!

@ Annejo: Je kan resistent worden tegen Clomid blijkbaar. Ik had eerst direct reactie met Clomid 50 (2 cyclussen). De derde cyclus heb ik na een kuur met Clomid 50 diezelfde cyclus nog een tweede kuur met Clomid 50 moeten bijnemen. Toen pas reactie. De laatste cuclus ook eerst een kuur met Clomid 50 (Dat snapte ik al niet, als het vorige cyclus ook al niet werkte?!) en daarna binnen zelfde cyclus Clomid 100 moeten bijnemen. Ik had dus 150 mg binnen in totaal die cyclus. Dus: overstimulatie! Ze deden zomaar wat, had ik het gevoel. Bij een echte fertiliteitsarts zitten we hopelijk beter he!

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    O my god! Ik heb een spontane eisprong gehad!! (rond dag 27 van cyclus) Vanmorgen ineens hoge temperatuur. Zat al heel de maand november rond 36,1°C en nu vanmorgen plots 36,7°C. Normaal als mijn temperatuur boven 36,5°C uitkomt, heb ik een eisprong gehad!

MAAR: Ik weet niet of we wel op het goede moment betrekking hebben gehad... Bovendien lukte het nooit eerder op natuurlijke manier, dus zal dat nu ook niet het geval zijn. Ik ben gewoon al blij dat mijn lichaam ook terug werkt zonder Clomid, alleen heb ik dan lange en onregelmatige cyclussen. (zoals voor ik met Clomid begon)

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    hij moet 3 dagen hoog zijn he Lenamill... ;)

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je weet het pas achteraf eigenlijk maar je kan het zekere voor het onzekere nemen natuurlijk, zo is het ons wel gelukt ;)

In ieder geval veel succes met je afspraak vandaag!

Ik denk dat ik gisteren mijn eisprong heb gevoeld maar met de CT over 2 weken kan ik er dus even niks mee. Ach ja, mijn cyclus is in ieder geval weer op gang aan het komen dus dat is al heel wat.

9. Annejo

Annejo Niet meer actief

Hee ik krijg ook elke ronde echo's :) door de echo en aan mijn bloedwaardes konden ze zien dat het nu niks meer doet..

En lenamill? Hoe ging de afspraak? En Hoop dat je eisprong hebt gehad!! Vandaag nog extra gezellig maken dan;) kan nooit geen kwaad toch ;)

Saartje balen dat je er niks mee kunt doen!!maar indd fijn dat je lichaam toch werkt:)

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik moet om 17u15 bij de fertiliteitsarts zijn.
    Tja, die temperatuur... Ik denk dat ze wel bloed gaan trekken om te weten waar ik zit in mijn cyclus. Anders kan de fertiliteitsarts niet beginnen. Dan weten we het natuurlijk pas zeker. Ik ben ook wat verkouden, misschien daarom verhoging van temperatuur? Maar heb ook veel witverlies, zoals bij eisprong. En ik had voor ik de diagnose PCOS kreeg al minstens 10 eisprongen per jaar. Er is alleen geen regelmaat in. In mijn ogen is er met Clomid ook geen regelmaat in. Ook lange cyclussen hoor... Zelfs 18 à 20 dagen na Pregnyl pas mijn regels enzo. Voor ik Clomid en Pregnyl gebruikte, kreeg ik exact 14 dagen na mijn eisprong mijn regels.

Ik laat vanavond nog iets weten. Pffff ik ben zoooo zenuwachtig!!

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nu nog mooier: Er is blijkbaar met ons allebei op het eerste zicht NIKS aan de hand. Ik kan zonder Clomid zwanger ook worden, moet alleen wat langer geduld hebben dan dames die wel elke maand een eisprong krijgen. Die diagnose PCOS, daar geloofde hij precies niet echt in. Dat is de diagnose van de eeuw zeker...

De fertiliteitsarts zei dat we 5 keuzes hebben:
    1) Proberen op natuurlijke wijze met eigen eisprongen
    2) Clomid in combinatie met natuurlijke bevruchting
    3) Om het te bespoedigen: Clomid in combinatie met IUI
    4) Clomid met IUI (2 keer per maand!) Dus 2 inseminaties in dezelfde cyclus. Zou meer kans geven qua timing...
    5) Spuiten met IUI

Na een half jaar, doen ze dan een kijkoperatie om te zien of mijn operatie van 10 jaar geleden verklevingen heeft teweeggebracht.

We moeten nu een keuze maken. Wij hebben besloten het een tijdje aan te zien en MISSCHIEN na de feestdagen met IUI te beginnen.

Misschien lukt het spontaan tegen januari. You never know!

XXX

12. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Maar... de fertiliteit zei dus eigenlijk dat er niks mis met je was, en je dus voor niks in de MMM zat?
    Wel raar dat als hij vind dat er niks aan de hand is wel zoveel keuzes geeft.

Hier morgenochtend weer een controle, ben benieuwd. hopelijk mooie groei.

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hij heeft niet gezegd dat ik voor niks in de MMM zit, maar hij heeft gezegd dat we nog jong zijn en allebei gezond. Op het eerste zicht kon hij uit de onderzoeksgegevens geen aanwijzingen vinden voor ernstige vruchtbaarheidsproblemen. In principe zou het zelfs moeten lukken zonder medicatie. Natuurlijk kan het dan nog een jaar of langer duren, omdat ik geen 12 eisprongen op een jaar heb. (Slechts 7 of 8) Om mijn kansen te vergroten kon ik één van bovenstaande mogelijkheden kiezen... Die man heeft echt zijn tijd genomen en we hebben al onze vragen kunnen stellen.
    Ik heb dus voorlopig nog geen echte fertiliteitsarts nodig. Terug naar mijn eigen gyn dus, na de feestdagen. Ik denk dat we voor IUI gaan kiezen. (eventueel 2 keer per cyclus) De fertiliteitsarts dacht wel dat ik mijn eisprong pas later krijg. (Dus later dan 36u na de Pregnyl) Omdat ik altijd pas 18 tot 20 dagen na Pregnyl ongesteld word... Daarom zei hij dat 2 IUI's per cyclus meer kans zou geven.

Ik ben gerustgesteld en langs de andere kant ook teleurgesteld. Ik had gehoopt dat hij zou zeggen DAT is nu de oplossing. Maar nee, we moeten erover nadeken en zelf een optie kiezen... Zo gaat het hier dus in België he! De patiënt heeft het dus voor het kiezen.

XXX

14. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Apart verhaal. De pcos is bij jou toch aangetoond door een echo en bloedonderzoek neem ik aan? Dat is toch niet zomaar verwerpbaar? En je man had toch erg slecht sperma, dat is toch ook niet zomaar opgelost?

Anderen zonder vruchtbaarheidsproblemen hebben echt niet de keus uit bijv. Spuiten met IUI, lijkt me dat ze die keus niet zomaar geven.

Succes knutselkitty!

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Vind het ook maar raar..

Maar he! Als jij er blij met bent.. Who cares..

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De fertiliteitsarts zei dat gynaecologen tegenwoordig tegen bijna elke vrouw met onregelmatige cyclussen zegt dat zij PCOS heeft. Dit terwijl in deze tijd meer dan 50% van de vrouwen onregelmatige cyclussen hebben door stress,... Bijna al de vrouwen gaan nu werken, wat vroeger anders was. Ze geven snel een labeltje om je "gerust" te stellen: Jij hebt PCOS... Nu weet je waarom het niet zo snel lukt.

Mijn man heeft nog steeds 96% zaadcellen met abnormale morfologie. Maar blijkbaar heeft hij 3 keer meer zaadcellen dan de gemiddelde man en procentueel gezien is die 4% normale zaadcellen dus veel meer. En 4% is tegenwoordig zelfs de norm! Bijna geen enkele man heeft nog superveel normale zaadcellen tegenwoordig. Ook een groot verschil in vergelijking met 20 jaar geleden.

De fertiliteitsarts waar ik ging is zo'n 60 jaar, schat ik.
    Hij heeft dus al heel veel ervaring!

Dus PCOS wil niet zeggen dat je pillen moet slikken om een kind te kunnen krijgen, maar ze geven je dat gewoon om het wat te bespoedigen! Zelfs met Clomid moet je nog veel geduld hebben. Dat is zijn boodschap geweest: Jij wordt zeker zwanger, maar het kan nog een tijd duren. GEDULD GEDULD GEDULD
    Als ik geen geduld meer zou hebben, mocht ik met IUI beginnen.

Ik ben nog maar 28 jaar, dus nog tijd he! Mijn collega kreeg haar eerste kindje op haar 36ste.

Hij heeft me doen inzien dat we in een tijdperk leven waarin iedereen wel een diagnose krijgt: PCOS, ASS, dyslexie, dyscalculie, ADHD, ADD,... Zeer veel onder hen kregen onterecht een diagnose.

Bij PCOS zijn er twee vormen, zei hij (wat ik bijvoorbeeld niet eens wist):
    1: Vrouwen met overgewicht en veel beharing in het gezicht en op andere plaatsen,... Dit is de categorie die suikerziekte kan krijgen en andere aandoeningen.

2: De vrouwen met normaal gewicht en onregelmatige cyclus. Die geven ze een lichte vorm van PCOS.

Echt waar: toen ik zie dat ik de diagnose PCOS kreeg, lachte hij in zijn vuistje. Volgens mij is hij niet het type man dat iedereen in hokjes plaatst. Ik ben wel blij dat ik bij hem langs ben geweest.

Nu geloof ik er terug in. We zullen wel zien wanneer het komt. IK voel me heel goed, zonder die hormonen. Dat is op dit moment het belangrijkst!

XXX

17. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Fijn Lena!

18. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat iemand zomaar een label als pcos krijgt. Is toch duidelijk aantoonbaar met echo en bloed.

Mijn arts zei dat de mensen zonder symptomen juist lastiger te behandelen zijn. Dus verschillende opvattingent. Ik ben blij dat ik wel een arts heb die me in een hokje zet. Maar dat is voor iedereen anders, als jij er maar tevreden over bent.

19. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Zo te horen is er ook een groot verschil tussen Belgische en Nederlandse fertiliteits-afdelingen

Hier hebben ze heel lang geroepen dat ik onmogelijk pcos kon hebben tot de kralenkrans en hormonen duidelijk overeen kwamen met dit 'hokje'
    Ook heb ik al 13 jaar onregelmatige cyclussen, dat ik 2 tot 4 menstruaties per jaar had.
    Lijkt me sterk dat ik al vanaf mijn eerste menstruatie stress heb ;)

Zaterdag heb ik m'n ovitrelle trouwens gespoten, dus veel klussen nu, en dan over 2 weken testen :D

20. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt apart dat ze je zelf die keuzes voorlegt.
    Er zit dus ook echt weer verschil tussen de Belgische en Nederlandse artsen.

Met Clomid moet je zeker ook geduld hebben, maar dat is de hele mmm.. Ik ben blij dat ik Clomid krijg heb anders zou ik nooit een mooi eitje krijgen.

Wel fijn dat je nu weer er geloof in heb, en het is het belangrijkste dat jij je goed bij de behandelingen voelt..

Knutselkitty: Ga heel hard voor je duimen.

Deel Deze Pagina