PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Geen onduidelijkheid meer ben ongesteld geworden:(

2. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
  3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh nee, Sophia! Jij hebt dus exact hetzelfde meegemaakt als mij! Echt een rotmoment hé! Zeker nu rond die feestdagen. Heel de familie gaat weer vragen wanneer wij aan kindjes "gaan beginnen"... Pfff! Als je dan zwanger bent, vind je die vraag natuurlijk niet erg meer, maar nu... Ik haat het! Wij gaan met Nieuwjaar de drukke plaatsen vermijden. Wij gaan gewoon met 2 een weekend weg. Geen familiefeesten voor ons! Geen zin in...

Ik vraag me wel af waarom een zwangerschapstest licht-positief is als je niet zwanger bent. Het was bij mij en nu ook al bij Sophia... Iemand een antwoord hierop? Ik heb altijd witte tests gehad en deze maand een licht streepje met twee verschillende merken. Toch ongesteld geworden... Wil dat dan zeggen dat er een beetje HCG gevonden werd in onze urine en dat wij dus een mislukte innesteling hadden? Of kan een zwangerschapstest ook gewoon FOUT zijn. (Vals-positief)??

Voor al de duidelijkheid: Ik heb geen Pregnyl of andere medicatie waar HCG zou kunnen inzitten gehad de afgelopen cyclus. Ik ben terug zonder opvolging aan't proberen. Dus daar kan het al niet mee te maken gehad hebben.

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    er kan altijd een fout in een test hebben gezeten, maar het kan ook dat het een MA is geweest, je weet het niet, het was vroeg, en je bent rond je nod gewoon ongesteld geworden. dus je gaat er ook nooit meer achterkomen, helaas.

Hier heb ik weer eens een rare ongesteldheid... raar genoeg dat ik gisteren bij de uitgangsecho ook meteen moest bloedprikken, omdat ze twijfelde.....
    BMS was nog groter dan op dag 3 verwacht, en ze zag wat vocht zitten.
    Bloedtest was een negatieve uitslag, maar ze wilde wel dat ik vandaag pas begon met spuiten weer, zodat BMS nog wat kon krimpen.

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Heb dezelfde vraag aan mijn gyn gesteld. Die antwoordde letterlijk:

Enkel een bloedname kan (kon) uitsluitsel geven, maar de kans is reëel dat je zwanger was.

:(

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja, maar achteraf heb je er ook niet zo heel veel meer aan natuurlijk. In ieder geval ben je alweer een flinke stap dichterbij gekomen. Je hebt een eisprong gehad en de kans is reëel dat er een bevruchting is geweest.
    Na een geslaagde bevruchting is de kans op een miskraam maar liefst 50% en na een geslaagde innesteling gaat het in 10% van de gevallen mis. Dat geeft een goed idee van hoe kritisch dat moment van innesteling is...

7. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Apart knutselkitty, nooit eerder gehad?

Ik had gister echo op dag 17, was niks te zien. En dat terwijl ik de komende maanden wel zonder echo's mocht. Had al een voorgevoel en blij dat ik ernaar geluisterd heb. Anders had ik nog wel tijd die troep voor niks geslikt. Maandag weer, zit er dan nog niks waar ze van uit gaan dan meteen prikinstructie. Vind ik ook eng, maar ze wilde ook niet dat ik weer clomid ga slikken.

Eerste keer dat ik onder werktijd moet, dat is wel vervelend.

8. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Spannend hoor. Lijkt me heel raar om jezelf te prikken. Balen dat de Clomid niks deed maar goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd. Ik ga na komende ronde ook beginnen met prikken. De echo polie is dicht komende twee weken dus we doen nu 1 maand zonder echo. Ik ga ervan uit dat t gewoon weer niet werkt dus bereid me vast voor op IUI.

9. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Doen ze dat bij jullie meteen met IUI? Waarom?

Mijn vriend begon er ook over, die vindt het verplicht klussen echt niet leuk. Lukt wel maar er is niet zoveel aan. Maar dat zal vast geen reden zijn voor IUI denk ik

10. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Pinac, gewoon je dagen niet zeggen en manlief verleiden! Of is dat geen optie?

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik snap wat jullie bedoelen! Daarom dat wij even terug proberen zonder Clomid, zonder echocontroles,.... Nu is het allemaal veel fijner. Ik heb gelukkig wel eigen eisprongen, alleen is het soms pas op dag 25 in mijn cyclus of nog een beetje later. Het is gewoon minder stresserend niet te weten wanneer juist en ook niet te weten hoe groot de follikel is en aan welke kant ... Veel te technisch voor ons. En kijk ik zat er al dichtbij de vorige cyclus he! Volgens mijn gyn was ik waarschijnlijk eventjes zwanger en is het vroeg misgegaan.

Wij hebben in juli ook al 1 IUI gehad. Dat was ook niet alles hoor. Mijn man moest op een vooraf afgesproken tijdstip zijn potje binnenbrengen op het labo. Dus daar stond hij... in de badkamer... hij kreeg zijn potje niet gevuld... Lukte niet. Toen heb ik echt moeten helpen en gelukkig was hij niet veel te laat in het labo.

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik heb van mezelf helemaal geen eisprong dus ik zal wel moeten helaas..

Vanmorgen stuurde zwager een filmpje op de app, ging over baby's.. met de woorden erbij speciaal voor jullie. Vorige week andere auto gekocht, gewone ipv een bakje. Dus nu krijgen we steeds vragen en dit soort dingen. Maar dit filmpje deed me wat..dus zodra eerste kerstdag met familiediner er iemand over begint gooi ik t op tafel.. Zit me te hoog continue dit soort dingen.

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ook van in het begin eerlijk geweest tegen mijn ouders en schoonouders. Mijn ouders moest ik wel vertellen dat we bij de gyn liepen want ik had een hele vragenlijst meegekregen over eventuele vruchtbaarheidsproblemen in de familie.

14. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Hier weten ook wat mensen in omgeving het
    Aan de ene kant fijn, want dan kun je soms je tranen kwijt
    Aan de andere kant, ze gaan soms rond de NOD vragen stellen, dus ik lieg nu over waar ik uithang... Maar dan kun je je tranen niet op moment van kwijt bij ze ;)

Ik heb zelf ook geen eisprong, of eigroei
    Als ik geen Clomid of injecties krijg, groeit alleen mijn bms
    Als ik wel injecties doe maar geen ovitrelle/pregnyl dan groeit alles gewoon grenzeloos door

15. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik ben weer terug uit ziekenhuis, was nog niks veranderd ten opzichte van vrijdag dus ronde voor niks geweest.

Hele tas vol prikspul etc. meegekregen en nu maar weer aan de primolut. Over 2 weken leren prikken en dan maar verder..

16. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen Pinac.. Erg frustrerend lijkt me dat..

17. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Apotheekmeisje was ook geen helder licht, loop weg rent ze me achterna met een ding waar spuiten na gebruik in moeten. Kom ik thuis zie ik dat spul in de koelkast moet, heeft ze ook nooit gezegd. Maar goed :D.

Wilde overstappen naar Interpolis zorgverzekering, bel ik voor meer info over vruchtbaarheidsbehandelingen hebben ze op dat punt geen contract met het ziekenhuis. Grootste ziekenhuis van provincie! Beetje kneuzig..

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik heb FBTO, wordt alles van dit traject wel vergoed zag ik :)
    Naja, 3 pogingen ivf/icsi maar zover ben ik nog niet
    Misschien is dat een betere optie dan Interpolis?

Wel balen hoe die stomme contracten werken

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Heb nog een keer gebeld en na 45 min. kon ze me melden dat alles in verwarring was. Staan tegenstrijdige dingen op de site en haar leidinggevende wist het ook niet meer. Wordt morgen teruggebeld, wordt vervolgd ;).

20. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Altijd fijn die zorgverzekeraars... Als ze het nou in ieder geval zelf eens begrepen...

Deel Deze Pagina