In België kost de inseminatie zelf 170 euro. Wij betalen dit cash aan de gyn. Het ziekenfonds betaalt dan zo'n 100 euro terug. Voor het bewerken van het zaad vroegen ze nog eens over de 100 euro. De precieze bedragen ken ik niet meer. Goedkoop was het niet. Ik denk dat je hier in belgië ook maar 6 pogingen met IUI vergoed krijgt. Daar ben je niet veel mee, want je wil weten hoe het in Nederland vergoed wordt zeker? Waarschijnlijk is dit helemaal anders dan in België?
Of mannen ook met inseminatie worden aangeschreven op kosten weet ik niet Weet wel dat ze onbepaald IUI vergoedingen doen bij mijn verzekeraar Van de LEO operatie wisten ze het niet zeker, maar toen had hun leidinggevende gezegt, als je gyn het nodig vind, wordt het vergoed.
Bedoel je onbeperkt IUI vergoedingen, Knutselkitty? Mijn gyn vertelde dat de eerste 4 IUI's de meeste kans geven op succes. Als het na 4 pogingen nog niet gelukt is, zou de kans nog maar klein zijn dat het ooit lukt met IUI. Ik zou dat dus zeker geen 10 keer proberen. (Misschien daarom dat hier maar 6 pogingen terugbetaald worden.) Ik heb in juli 1 IUI gehad. Het is toen weer op niks uitgedraaid.
Dag dames!! Hoe is t hier? pff zie paar weer ongesteld...niet leuk!! maar vol goede moed naar t vervolg traject!! hier echt heerlijk om ff hormoon vrij te zijn!! en niet verplicht moeten doet goed!! ben benieuwd naar de operatie..ben alleen nog steeds niet weer ongesteld geweest..maar dat zal wel komen omdat ik geen eisprong zou hebben gehad? Zit nu op dag 42 ofzo.. succes met zoeken naar de juiste zorgverzekering!! En ook iedereen met de behandelingen!! xx
Ovulatie-inductie Ovulatie-inductie is een behandeling met hormonen waarmee de eisprong wordt opgewekt. Deze behandeling wordt volledig vergoed. IUI en kunstmatige inseminatie IUI en kunstmatige inseminatie worden volledig vergoed door de basisverzekering. Voorwaarde is wel dat de vrouw jonger is dan 43 jaar en de behandeling door een arts wordt aangeraden. De kosten van een eventuele spermadonor worden niet vergoed.
Ben gister weer teruggebeld en stond dus niet goed op de site. Wordt idd wel vergoed, kost wat tijd maar antwoord wat ik graag wilde.
Pfff, die verzekeringen wordt er niet makkelijker op! Eens je zwanger bent krijg je hetzelfde verhaal opnieuw want daar zit ook weer veel verschil in de aanvullende verzekeringen. Tot nu toe blijf ik enkel basis verzekerd, blijkt nog steeds een goede keuze en het geld wat ik uitspaar zet ik opzij voor als ik het wel een keer nodig heb. Vaak vergoeden ze maximaal maar iets meer dan wat je per jaar betaalt, tenzij je natuurlijk heel veel aanvullende dingen tegelijkertijd nodig hebt.
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier en zal me in het kort even voorstellen! Ik ben dus 'hummeltje5' vanaf nu We wonen in nederland (hier zijn ook veel belgische dames actief, toch?) en zijn bijna 9 jaar samen. Sinds 3 jaar is m'n man (inmiddels dan, vorig jaar getrouwd ) ook zover om vader te worden. Helaas gaat dat bij ons niet zonder slag of stoot, aangezien bij mij redelijk gauw na het stoppen met de pil PCOS geconstateerd werd. 'Helaas' heb ik totaal geen overgewicht. Was dat maar waar!... wil ik bijna zeggen, dan kan ik tenminste nog afvallen en als ik mazzel heb komt dan ook weer de cyclus op gang. Maar bij mij moet er echt geen pondje af, want dan zit ik weer op ondergewicht. M'n gewicht/bouw is altijd al slank geweest. Vorig jaar hebben wij een miskraam gehad. Ook is er het een en ander op m'n werk gebeurt, waardoor ik last kreeg van PTSS en uiteindelijk een depressie ontwikkelde. Die is nu op z'n retour gelukkig, ben er bijna vanaf! Maar wel doodsbenauwd dat die ooit weer terugkomt... brrrrr eng hoor! Maar goed, ik herken nu wel stukken beter de symptomen natuurlijk, dat scheelt al een hoop. Hoe dan ook, ik lees graag mee met dit topic, aangezien hier blijkbaar meerdere vrouwen zijn met PCOS maar zonder overgewicht. Op het forum waar ik al een poosje actief ben mis ik dat! Daar heb ik helaas voor mij geen 'medestanders' In januari hebben wij weer een date met onze gynaecoloog. Dan gaan we ook bespreken hoe we verder gaan. Door de PTSS en de depressie heeft m'n cyclus 9,5 maand stilgestaan. Uiteindelijk is hij gelukkig vanzelf weer op gang gekomen, maar helaas de tweede rond niet Dus toen moest ik wederom aan de Duphaston en daarna Clomid. Als het goed is zou dat de laatste lichting Clomid zijn, voordat we op IUI gaan overstappen. Maar eerst maar eens het gesprek afwachten, want manlief is er nog niet helemaal van overtuigd of hij het deze ronde wel wil (mede door mijn depressie en daardoor korte lontje)!
Hallo Hummeltje, In kom uit België. Ik weet dus niets te vertellen over de terugbetaling van medische kosten in Nederland. In belgië is de "ziekenkas" nog goedkoop. Ik betaal denk ik zo'n 80 euro per jaar en bijna alles wordt vergoed. (Niet voor 100%, maar toch veel terugbetaling). Het hangt er vanaf of de arts geconventioneerd is of niet. D.w.z. dat als ze niet geconventioneerd zijn, dat ze dan mogen vragen wat ze willen en je krijgt maar terugbetaling op het wettelijk vastgelegd bedrag dat ze maar mogen vragen als ze wel geconventioneerd zouden zijn. Mijn arts mag blijkbaar wettelijk gezien maar iets van een 40 euro vragen voor een follikelmeting en ze vraagt dus 70 euro (is niet geconventioneerd). Ik krijg dus maar terugbetaling op die wettelijke 40 euro... Wij hebben in juli 1 IUI gehad. Verloop is eigenlijk nogal gelijkaardig als bij een gewone Clomid-cyclus. Dag 12 eerste follikelmeting, als follikel groot genoeg was kreeg ik Pregnyl, bloedcontrole om te kijken of het een goed eitje is, man moet bloed laten trekken en controleren op HIV en hepatitis enzo (anders mogen ze wettelijk gezien het zaad niet inbrengen bij de vrouw, omdat er kans op besmetting "zou" kunnen bestaan), ongeveer 36u na de Pregnyl was mijn IUI (ik denk om 20u Pregnyl en niet de volgende dag, maar de dag erop 's morgens IUI), man moet de ochtend van IUI zijn zaad binnenbrengen op een vooraf afgesproken uur op het labo, de IUI voelt een beetje zoals een uitstrijkje nemen en duurt maar een minuutje, daarna moest ik nog 10 minuutjes op die gyn-stoel blijven liggen met benen omhoog. Dat was het. Stelde niks voor. Wij beginnen in januari ook terug met IUI. Toch hoop ik stiekem nog op een spontane zwangerschap, omdat ik gewoon eisprongen krijg (wel heeeel onregematig, maar cyclussen van toch max. 40 dagen, valt dus nog mee), aan ons werd Clomid voorgesteld om "beter te kunnen timen"... Met Clomid lukte het helemaal niet meer en was het zelfs niet plezant meer in bed. Bovendien werd mijn baarmoeder er behoorlijk dun van, wat meer negatief was naar innesteling toe... Vorige maand had ik een licht-positieve test (ook in een spontane cyclus), dus wij proberen zo nog maar eens een ronde. Veeeel leuker, minder stress,... Deze maand ben ik er zelfs zo weinig mee bezig geweest in mijn hoofd, dat ik niet eens getemperatuurd heb. Ik weet niet of ik voor of na mijn eisprong zit op dit moment. Vind ik erg spannend. Ik denk op kerstavond een eisprong gevoeld te hebben (voel deze altijd), maar dat was dus op dag 10 in cyclus. Redelijk vroeg dus, maar dat heb ik nogal gehad. Ik wacht gewoon af... We zien wel wat er komt. Acupunctuur volg ik ook. Dat doet me heel goed. Ik word er enorm rustig van en verlies de moed niet. Ik werk zelf ook met kinderen (logopediepraktijk), die niet altijd even rustig en braaf zijn. Soms ben ik zoooo blij dat ik nog geen kinderen heb. Ik kan het dus vrij goed loslaten. Sommige ouders gaan door een hel deze tijd he. Die kinderen zijn 2 weken thuis in de kerstvakantie, maken ruzie met elkaar, zijn wild en brutaal. De ouders kijken er naar uit hen terug naar school te sturen... Dan denk ik wel eens: nu zit je daar met je kinderen en die heb je dus voor altijd he! We zien wel wat komt. Komt er een baby, dan hoop ik dat het een rustig kind is en dat we het netjes opgevoed krijgen (ondanks de invloed vanuit school, waar ze de slechte manieren leren van andere kinderen). Komt er geen baby, dan zal ik nooit weten hoe het is om zelf mama te zijn en eigen kinderen te hebben (waar je hopelijk meer geduld mee hebt). Ik wacht het gewoon rustig af. Veel succes allemaal! Hopelijk veel lieve baby's in 2015! XxX
Hallo Hummeltje5, Wat balen dat je zoveel stress en tussenkomsten heb moeten doorstaan. alvast succes met het laatste staartje daarvan! en hopelijk komt het ook niet meer terug voor je Wat betreft de zorgverzekering heb ik toevallig een paar postjes boven de jouwe een link gezet met informatie. ik heb met deze site dit jaar besloten hoe ik mezelf ga verzekeren (waar ik op ging letten in ieder geval) Ik heb zelf nog geen informatie over IUI, maar ik heb a.s. vrijdag mijn afspraak over de HSG en IUI, en dan ga ik volgende ronde ermee aan de slag, als ik het goed begrepen heb. Hopelijk hebben we allemaal in 2015 eindelijk een mooie 2e streep! wordt in ieder geval wel tijd!
voor jullie allemaal een heel geweldig gezond gelukkig en vooral een vruchtbaar nieuwjaar!!!! Ik snap er geen jotaaa van!!!! Zit dus weer in een cyclus van 55 dagen..ik dacht ik doe ff een zwangerschapstestje voor t geval dat want nieuwjaar is nogal veeeel wijn en cava!! En dat kan natuurlijk niet met iets in je buik... Krijgen we t onderstaande!!!!!!! Ik hoop t zo maar kan t eigenlijk niet geloven...morgen bloedtest... Want huhhh?? Ik zou worden geopereerd 22-1!!!!!!!! Ik heb er drie gedaan maar geloof het echt nog steeds nie!! Voel me ook helemaaal niet zwanger!! Morgen even afwachten maar hoop op positief nieuws!!!! En dat alles goed is want heb het nogal losgelaten afgelopen weken dus niet op een wijntje meer of minder gekeken........ Maar hoop echt dat dit een geweldige start is voor een super jaar voor ons allemaal!!!!! Dikke kus
Danku wel!! Maar snap er toch nix van hoor na 5 uur kan ik bellen voor de uitslag bij de dokter...ben benieuwd!! Welkom trouwens hummeltje sorry was ff in een huuhhhh wat is dit fase woon ook in belgie dus weet nix over zorgverzekeringen in nl! Heel veel succes met alles!! En hopen dat je indd snel van de clomid af kunt want daar word je emotioneel ook gek van..(ik toch) Fijne dag allemaal!! Xx
Annejo wat prachtig ziet er goed uit.. hopelijk straks goed nieuws.. Voor iedereen een gelukkig gezond en liefdevol nieuwjaar dar het een zeer vruchtbaar jaar voor ons wordt.
Dankjulliewel!!! Ben dus duidelijk zwanger!! 4-6 weken!! Heel fijn weekend allemaal en hoop dat er snel meer van jullie volgen!!!