vind het eigenlijk maar raar dat je niet een uitgangsecho hebt gekregen? vooral met jou rare cystes verleden. Straks doe je het weer allemaal voor niks.
@ Sophia & LenaMill: Fijn dat jullie beiden duidelijkheid hebben en aan een nieuwe ronde kunnen beginnen! Hier een stressvol weekje. Dag 46 van mijn cyclus en geen tekenen van ongesteld worden, omdat ik niet weet wanneer mijn ei was en of het wel is gesprongen heeft testen eigenlijk nog niet veel zin. Mijn moeder krijgt woensdag de uitslag van een hersenscan, ze heeft last van evenwichtsstoornissen en een raar gevoel in haar oor. Zelf krijg ik dan donderdag hopelijk meer te horen over wel of niet aan mijn heup opereren. Op het werk is het ook heel spannend of ons bedrijf het gaat redden, de dalende benzineprijzen zijn voor ons juist heel slecht nieuws.
ooh Saartje, wat een gedoe! Hopelijk goed nieuws! @ Daantjuh: Ik heb nog nooit een uitgangsecho gehad. Dat wordt hier niet gedaan. Waarom doen ze dat bij jullie?
Ik heb maar 1 cyste hoor. Die zit niet in mijn eierstok, maar hangt aan mijn rechtereierstok. Ze groeit niet en gaat ook niet weg. Kan geen kwaad volgens de gyn. Ik moest een keer bij een collega van mijn gyn en zij had niet goed gekeken, waardoor ze me pregnyl gaf voor die cyste (22 mm). Zij dacht ten eerste dat het een follikel was en ten tweede dat het in mijn eierstok zat. Zij was wel nog maar 3 maanden aan 't werk in het ziekenhuis toen en had nog niet veel ervaring. ze liet me ook geen bloed prikken etc... Zo'n fout zal nu wel niet meer gebeuren, zeker niet bij mijn eigen gyn!
Dat zijn wel veel spannende dingen tegelijk Saartje, niks aan! Hopen dat t goed uitpakt allemaal. Succes met jullie nieuwe rondes! Hopelijk nu met topresultaat! Ik ben happy, vanmiddag op dag 14 2 eitjes te zien. Een van 22 mm en een van 18, dus net de pregnyl gezet. Vond die vrij pijnlijk trouwens! En nu maar klussen en hopen! Maar gonal f is top, dit werkt zo perfect en meteen goede aantal eenheden.
Ik hoop dat mijn moeder vandaag net zo'n goed bericht krijgt als ik net kreeg. Ik had al het vermoeden en heb vanochtend eindeleijk getest. Zwanger!!
Waauw Saartje!!! Proficiat! En zonder de medische hulp dacht ik hé? Of nam je toch al Clomid ofzo? Gelukkig lees ik hier af en toe goed nieuws! Hopelijk kan ik ooit ook eens goed nieuws melden. Soms ben ik de moed even kwijt. Jullie zullen dat gevoel ook wel kennen zeker? XxX
Dank je voor de felicitaties! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo snel zou lukken, ik ben 2x ongesteld geweest afgelopen jaar, de eerste keer heb ik waarschijnlijk ook geen eisprong gehad en de tweede keer moesten we vanwege de CT scan een ronde overslaan. Dit was dus de eerste keer dat er een kans was en meteen raak, zonder temperaturen of ovulatietesten. Pure mazzel... Het voelt wel heel raar naar jullie toe hoor, dezelfde diagnose maar toch zo'n verschillende resultaten. Ik duim heel erg dat jullie snel een mooie + hebben en dan zie ik jullie bij het PCOS en zwanger groepje wel weer verschijnen!
Mjah.. hoop wat is dat? datgene dat ik rond september begon kwijt te raken, even opleefde en in december zn koffertje heeft gepakt en AJU! zei? achja, ik wacht nog even tot 10 februari en dan ga ik fertiliteit lastig vallen weer. @#$%^&%$ Cystes!!
@ Pinac: Mag ik je vragen hoe lang jij Clomid hebt genomen, voor je resistent werd? Ik was aan't denken dat ze me waarschijnlijk voor een vaste duurtijd Clomid laten nemen, alvorens ik in aanmerking kom voor spuitjes. MAAR: Voorlopig heb ik nog niet echt bijwerkingen van de Clomid. (Heb er nog maar 3 genomen, Clomid lage dosis: 50) Ik heb wel af en toe vapeurs. Misschien komt dit wel door de Clomid. Als het daarbij blijft, vind ik het helemaal meevallen!
Mag je je dan weer melden knutselkitty? Klinkt niet zo positief allemaal, sterkte ermee. Ik heb 1x 50mg geslikt, deed niks, toen 100 die deed wat maar heel laat. Tweede keer 100 deed niks meer, toen vonden ze me resistent. En ook om de hoeveelheid bijwerkingen wilden ze geen 150 proberen.
ja, ik mag 10 februari weer melden, als ik niet eerder ongesteld raak, maar daar ga ik niet vanuit Maarja, sowieso blij dat ik niet meer zo hoef te rommelen met die stomme Clomid. 5 dagen slikken, en dan afwachten of het allemaal wel reageerd... dan is spuiten, checken, spuiten, controle, aanpassen toch wel beter te doen.
Ik heb maandagavond rond 8en pregnyl gespoten. Voel mijn 2 dino eieren nog zitten, doet echt pijn gewoon. Maar na 40 uur maximaal horen ze te springen toch, of kan dat ook nog later?
Ah zo, dus Clomid heeft nooit gewerkt bij jou? Dan is het inderdaad goed dat je mocht beginnen spuiten. Volgens de fertiliteitsarts (waar we 1 keer langsgingen voor een tweede opinie) kan het zijn dat mijn eicel pas veel later dan 38u na Pregnyl springt... Dat zou wel eens de reden kunnen zijn waarom ik pas 18 dagen na Pregnyl mijn regels krijg. Zo legde hij het uit. Hij stelde zelfs voor om 2 IUI's per maand te doen om meer succes te hebben wat betreft de timing. Dus ik denk dat het perfect mogelijk is dat je eitjes later springen dan 40u. Die 38u op de bijsluiter (als dat er op staat - heb de bijsluiter nooit gelezen) is maar een gemiddelde...
Ooh ik had net een tweeling bij mij op de praktijk. (3 jaar oud, bijna 4) Het meisje is volledig normaal aan't ontwikkelen en heel bij de hand. Het jongetje heeft bij de geboorte zuurstoftekort gehad en ... lijkt zich niet te ontwikkelen. Hij loopt alleen rond te mompelen in een onverstaanbaar klanken-taaltje, hij kijkt niemand aan, kan niet focussen op iets of iemand, is al 2 keer van school veranderd omdat ze op geen enkele school wensen te werken met hem. Ze geven hem overal op. De ouders willen hem geen medicatie geven. Zo erg! Dat mannetje kan zelfs niet zeggen wanneer hij naar toilet moet. Hij heeft autisme en volgens mij ook een ernstige mentale beperking. Plots stond hij in een plas... Hij had in zijn broek geplast! Die mama heeft hem in zijn blote poep bij mij achter gelaten om thuis propere kleren gaan te halen. Dat kindje heeft geweend!! Ik was nog een vreemde voor hem + hij begrijpt niets. Ik kon hem niet troosten. Dit was zooo zielig! Ik ben er echt door gepakt. En het ergste is dat ik hem ook niet kan helpen. Hij moet eerst medicatie krijgen om zich te kunnen concentreren op iets, anders zal hij nooit kunnen communiceren. En dat allemaal terwijl de mama een normale zwangerschap had! Dat jongetje heeft gewoon bij de geboorte zuurstoftekort gehad! Nu heb ik dus weer even een dipje! Ik pieker daar al lang over, omdat ik weet wat er tijdens een bevalling allemaal kan mislopen met de gevolgen voor het kind! Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar omdat ik met zo'n zorgkindjes dagelijks in contact kom... lukt het me niet om dat los te laten. Zou dat de reden kunnen zijn waarom ik na 2 jaar nog niet zwanger ben? Denken jullie dat ik zo'n zwangershap uit schrik, onbewust kan tegen houden? Dat vroeg ik me even af... Mijn man denkt dat het kan.