Bij pcos is je LH hormoon verhoogd, daardoor kans op vals positieve testen. Maar met Pcos kan je nog steeds een ovulatie krijgen. Dus seks kan sowieso geen kwaad. Betrouwbaarder is het nemen van je temperatuur, omdat na je ovulatie je temp altijd omhoog gaat en hoog blijft.
Ovulatietests... tja bij PCOS is dat niet echt betrouwbaar denk ik. Ik heb eens die van clearblue gebruikt met smiley. Als smiley flikkerde kwam LH-piek dichterbij en als smiley aanwezig bleef op schermpje, zat je op je LH-piek. Bij mij bleef dat meer dan 10 dagen flikkeren. Ik werd er echt GEK van! Toen had ik nog niet de diagnose PCOS gekregen. Ik had dus geen flauw benul, al had ik wel een vermoeden dat er iets niet klopte. Ik kreeg toch elke maand een menstruatie, maar soms alleen bruinverlies. Sinds ik weet dat het PCOS is, heb ik die tests buitengegooid! Een echo-controle is toch veel betrouwbaarder. LH is inderdaad bij PCOS vaak hoger dan FSH-hormoon. En het hoort dacht ik net omgekeerd te zijn. Zonder FSH geen groeiende follikel, dus geen eisprong. Ik voel precies dat het bij ons met IUI zal lukken. Weet niet waarom. Heb gewoon weer veel zelfvertrouwen en een gevoel van opluchting! Misschien is er al wat aan't gebeuren? We wachten het rustug af. Fijne avond nog iedereen!
Bij mij waren/zijn de ovulatietesten ook niets cht betrouwbaar. Soms had ik een week lang positieve tegen en soms ook weken lang een vaag tweede streepje. Ik gebruik ze dan ook niet meer. Toch lees je overal dat als je aan Clomid zit oid en je cyclus regelmatig is ovulatie testen toch wel kunnen werken. Denk dat t per persoon verschilt....
Jaa heb gisteravond goed met mn vriend kunnen praten eindelijk.. Hihi toch fijn dat je die duidelijke streep hebt pinac indd begin t maar te geloven!! Ik geloofde t zelf ook pas na de bloedtest van de dokter je bent al zo lang bezig en als t zover is, is t bijna onwerkelijk Ovulatietesten waren bij mij ook altijd positief,, maar als je ook al negatieve hebt gehad werken ze misschien bij jou wel!
Hoe gaat het met jullie? @Sophia: Ik zie dat onze cyclussen wat gelijk lopen deze maand. Kunnen we samen testen! Mijn man zijn collega heeft gezegd dat zijn vrouw 2 keer een miskraam heeft gehad voor de geboorte van hun oudste zoon. Achteraf bleek dat zij meisjes afstootte! Ik wist niet eens dat zoiets kon! Ze kreeg dus een zoon, daarna nog een zoon en daarna een tweeling (1 zoon en 1 DOCHTER). Bij die tweeling zou het meisje dus blijven zitten zijn door de aanwezigheid van die jongen. Hebben jullie ooit al zo'n verhaal gehoord?
Inderdaad Lenamill we lopen gelijk. Hoop dat ik t deze keer volhoud om niet eerder te testen haha. Dat verhaal over afstoten ken ik niet lijkt me eerlijk gezegd ook nogal sterk....
Hallo, hoe gaat het met jullie? Ik voel me heel nerveus de laatste dagen... Heb er geen verklaring voor. Ik vind precies geen rust en slaap slecht, zonder reden. Blij dat ik volgende week en weekje verlof heb hoor! Ik zal het kunnen gebruiken om bij te slapen. Ik word soms om 4u00 's nachts al wakker, lig te draaien en te keren in bed... Pff
Ik denk het niet, want heb vandaag al getest! Negatief natuurlijk! (Veel te vroeg ook, maar kon me niet in bedwang houden)
O Lena.. ja veel te vroeg getest.. Hopelijk eind van de week een mooie test.. Ga jij je inhouden Sophia?
Ohhh Lenamill tegen beter weten in..... Hopelijk later in de week positief. @boefje: hou me er tot nu toe netjes aan. Heb ook niet t idee dat ik zwanger ben... Zit nu lekker aan een wijntje. Test op z'n vroegst vrijdag denk ik
O heerlijk Sophia lekker een wijntje zou ik ook graag willen.. Maar mag ze nu niet ivm met ontsteking aan alvleesklier en de antibiotica die ik nu krijg.. (lijkt me niet verstandig dat ik het neem) Hier in afwachting van mijn ongi.. gisteren was officieel mijn nod, maar ga er vanuit dat mijn cyclus in de war is door dat ik nu niet helemaal lekker in mijn vel zit! Gelukkig zijn de waardes van de ontsteking goed aan het dalen, maar het nog veel buikpijn.. Hopelijk gaat dat snel over.. Ben benieuwd of jullie een mooi Valentijns kadootje krijgen.. zou erg leuk zijn!
Ik heb hier ook niet het idee dat ik zwanger ben hoor. De IUI was op 31 januari. Als ik de dag van IUI/eisprong mee tel, zit ik vandaag op 11 dpo. Heb niet eens gevoelige borsten. Heb helemaal geen enkel symptoom! (Alleen buikkrampen, maar dat komt omdat ik van de zenuwen gisteren te veel chocolade heb gegeten) Ik ga nu pas zaterdag terug een testje doen. Als het dan negatief is, weet ik dat ik er niets meer van moet verwachten. Hoeveel dagen na de eisprong nestelt het zich eventueel in? Iedereen heeft daar precies een andere mening over? Heb je vanaf de innesteling symptomen of pas na nod? (Voor diegenen die zwanger zijn)
Ik heb plots een drukkend - pijngevoel in mijn onderrug en mijn benen zijn superzwaar. Ik krijg niks gedaan precies. Hopelijk krijg ik de griep niet! Zijn jullie daartegen ingeënt? Zou dat moeten als je zwanger probeert te worden?
Ik heb nog nooit een griepspuit gehad, heb ook nooit griep trouwens (snel afkloppen haha). Innesteling geen idee, heb er niks van meegekregen. Ik had toen op woensdag mijn eisprong en was zondagmiddag niet lekker. Raar gevoel, wat misselijk, moe..misschien had het er mee te maken, ik weet het niet. Die week erna was ik steeds wat dizzy als ik me snel omdraaide en moe, dus al een week voor nod. Maar iedereen is anders en helemaal met dit soort dingen geloof ik.
Ik heb nog steeds niet getest. Denk dat ik t nog nooit zo lang heb kunnen uitstellen om te testen haha. Overigens denk ik niet dat ik zwanger ben. Heb normaal wel heel pijnlijke en opgezette borsten een week voordat ik ongi word maar dat heb ik nu niet. We zullen zien.....
Ik heb sinds gisteren niet echt pijn, maar wel een raar en vooral zwaar en lastig gevoel in mijn onderrug, onderbuik en bovenbenen. Ik moet ook vaak naar toilet (grote boodschap - sorry voor details). Heb voortdurend krampen (en geen chocolade meer gegeten). Het gaat een beetje op en af. Ik voel me echt niet goed. Precies alsof mijn menstruatie al gaat beginnen, terwijl ik meestal 2 tot 4 dagen overtijd ga! Ik verwacht mijn menstruatie pas volgende week maandag ofzo. Ik probeer er niet aan te denken, maar ben zo bang straks bloed te ontdekken... Daarnet voelde ik me zelfs dronken, terwijl ik uiteraard niets met alcohol gedronken heb. (Als niet meer sinds de IUI) Net vandaag is het weer woensdag en een hele drukke namiddag en avond! Pff, ik hoop dat ik me straks wat beter begin te voelen! X
Hier ongi aan het worden. bruinverlies en wat bloed spannend meiden. Lenamill geen idee wat het kan wezen hopelijk geen ongi voor je.. en zijn het beginnende kwaaltjes..