PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien eens opzoeken bij de mutualiteit? Ik snap wel waarom ze eerst IUI proberen, het is toch minder ingrijpend en ik denk minder duur om IUI te doen dan IVF.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Klopt, maar als IUI weinig zin heeft omwille van die morfologie, vind ik het persoonlijk minder ingrijpend om meteen met de juiste behandeling te starten (die wel nuttig is): dan verlies je het geld al niet van al die mislukte IUI's, al die mislukte pogingen waarna je telkens weer in een diep gat valt,...

Daarstraks aan de telefoon heeft de gyn toegegeven dat morfologie belangrijk is en dat we na deze IUI moeten gaan bekijken of we niet beter naar IVF gaan... Eindelijk gaf ze toe dat er bij mijn man wel een probleem was! Misschien wel het probleem waardoor het niet lukt! Ik heb totaal geen vertrouwen meer in IUI. Deze vierde en laatste poging, zal ik ondergaan, maar dan met mijn hoofd al bij IVF. Misschien ook wel positief? Dan verwacht ik er niet te veel meer van, van deze IUI.

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is wel waar. Jullie ziten natuurlijk op het randje van wat aanvaardbaar is. In ieder geval goed dat er naar een volgende stap gekeken wordt.
    Probeer in ieder geval vantevoren de vragen op te schrijven die je hebt, dan vergeet je ze niet te stellen als je een afspraak hebt. Ook niet te verlegen zijn en gewoon meedenken en aangeven wat jij ervan denkt. Een beetje assertiviteit kan geen kwaad ;)

4. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik denk ook dat ze eerst met iui proberen omdat hij op de grens zit. Maar wel balen..
    Zou zeker ook al je vragen opschrijven! want je vergeet anders zowat. of je komt er tegen die tijd niet op!
    Doen wij hier ook. Er ligt nu al een hele lijst klaar!
    Woensdag krijgt man een echo en moet hij weer bloedprikken!

Wivine89: balen dat er pcos is geconstateerd. Hopelijk ben je snel ongi en kun je met Clomid beginnen.

5. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Ja dat hoop ik ook! Nu op dag 3 van de 10 provera, de duphaston kuur van de vorige keer heeft niet gewerkt, dus de vraag die ik steeds in mn hoofd heb is .. Zou dit wel willen werken?!?!

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Welkom wivine
    Als provera niet aanslaat wordt 2 weken na laatste tablet als nieuwe cyclus gezien, in ieder geval, dat zeggen ze mij iedere keer
    Succes!

Hier op dag 9 van de 10 provera-slik dagen, vanaf nu kan ieder moment alles doorbreken bij mij, als ik naar mijn provera-ervaringen kijk, dus ben benieuwd! Ben wel toe aan nieuwe ronde nieuwe kansen
    Ondertussen ben ik bezig een kraamkado te maken, dit is nr 2, binnenkort nog nr 3 maken, hoe ver kunnen sommige dingen uit elkaar liggen he... Voor nu doorbijten en super schattige kadotjes maken!!

7. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knutselkitty.. Hopelijk breekt het snel door, en kan je verder!
    Ai ja is niet niks, ik moet vanmiddag ook op kraamvisite. Zie er als een berg tegenop. Maar we gaan wel.
    Gun het iedereen, maar toch begint het nu toch wel moeilijker te worden, omdat het voor ons op dit moment allemaal onzeker is.

8. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Hi knutselkitty,

Ja klopt, als er 10 dagen na de laatste pil nog niets gebeurd is mag ik starten met de Clomid!

Moeilijk hoor kraamcadeautjes maken nu.. Zelf probeer ik het even te vermijden ben er zoveel mee bezig anders..

Liefs

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja, inderdaad heel vervelend. Na verloop van tijd kan je geen zwangere buikjes of zwangerschapsaankondigingen van andere mensen meer horen of zien! Heb ik ook! Ik blijf de laatste tijd zelfs thuis van babyborrels.

Heeft iemand van jullie ervaring met Flixar? Zou het mannelijke zaad verbeteren? (=voedingssupplement met o.a. zink,... vitamines...) Heb dit besteld voor mijn man. Ben eens benieuwd of we verbetering gaan merken.

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb sinds mijn miskraam al 2 paar babyslofjes gebreid voor mijn collega's.

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh dat is wel superlief, saartje. Maar gaf het je geen beklemmend gevoel? Ook niet gemakkelijk als je beseft dat die sokjes ook voor je eigen ukje geweest hadden kunnen zijn... Pff, het is echt hard he! Ik wou dat ik een wens kon doen en dat wensen uitkomen!

12. Annejo

Annejo Niet meer actief

Welkom wivine! Hopen dat je nu wel snel ongesteld bent :)

Lenamill geen id of ze in mol ook ivf doen.. bel er is heen :)

Indd saartje superlief dat je die sokjes maakt!! Gelukkig is het hier nu even rustig met geboortes.. kan t ook nie altijd zo goed hebben :)

knutselkitty hopen dat je snel ongesteld bent:)

Ze hebben mij vanmorgen weer de spuit pregnyl gedaan..eitje was 20.. ben benieuwd..vanavond en morgenavond weer klussen en hopen dat t goed komt!!

Hoe gaat t met jullie? Xx

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kan er wel tegen en gun het ze van harte. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en ook bij beide collega's lag zwanger worden niet voor de hand. Voolopig hooef ik me nog geen zorgen te maken, zwanger worden ging snel vanaf het moment dat mijn cyclus terug kwam en 30% van de zwangerschappen gaan nu eenmaal mis. Pas als het nu lang duurt of nog eens mis gaat zal ik waarschijnlijk mijn klap krijgen.

Ik heb gisteren het dekentje gewassen dat ik eigenlijk gemaakt had voor mijn zoontje in de kinderwagen. Ik had het nog niet afgemaakt omdat we overgingen op de wandelwagen maar met een frupke in mijn buik had ik weer een goede reden om verder te gaan. Nu ligt het klaar voor de volgende...

14. Annejo

Annejo Niet meer actief

Ik gun t iedereen van harte dat is t niet:) en weet ook dat er veel mensen zijn waarbij t lastiger gaat.. maar kan er soms gewoon ff niet tegen :)

Leuk dat je zo creatief bent saartje!!

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Annejo: Jij vroeg je af (enkele berichtjes geleden) waarom ik niet naar Mol zou gaan. Bij mijn weten doen ze daar maar evenveel of even weinig als waar ik nu ga. Voor IVF zullen we altijd naar een grote stad doorverwezen worden.

Ik was aan't denken: ik neem bijna 1 jaar Clomid, zit nog steeds op Clomid 50, MAAR misschien zijn mijn eicellen wel van niet zo'n goede kwaliteit met Clomid. Zou gonal-F betere eicellen geven, ook al werkt clomid nog? Ik vraag het dinsdag ook zeker aan de gyn. Misschien wil ik nog wel 2 extra IUI's met andere medicatie proberen, alvorens over te gaan op IVF. Ik kijk daar zo tegenop!

Waarom kan alles niet gewoon NORMAAL verlopen?!!! Pfff:x

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet vergeten op je lijstje te zetten met vragen, LenaMill!! Bespreek gewoon alle opties goed door met de gyn, wat de kansen zijn etc.

*hug*

17. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    @annejo nog nooit zo graag ongesteld willen worden!

@lenemill sterkte!

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Mijn lijstje met vragen ligt al klaar hoor! Dinsdag vuur ik al de vragen op haar af en HOPELIJK maakt ze tijd voor mij!

19. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik heb ook weleens dit soort vragen gesteld Lenamill. Het antwoord was dat ze liever niet te snel van behandeling switchen omdat als iets aanslaat ze een x aantal kansen willen benutten. Ik moet nu ook 6 maanden Gonal-f gebruiken en daarna komen we eventueel in aanmerking voor IVF. Snap dat je gefrustreerd raakt van deze lange weg maar IVF echt een veel intensievere behandeling dan wat je nu doet en daarbij ook vele malen duurder. En als je het gevoel hebt dat ze je slecht behandelen waar je nu zit zou ik het er wel voor over hebben om verder te reizen maar als patiënt heb je het nou eenmaal niet voor t zeggen....

Ik heb gister een HSG onderzoek gehad. Ik vond het echt een hel. Enige positieve was dat de doorgang wel goed is. Vandaag weer ff gehad wat door de stroomstoring bijna niet doorging. Heb 1 goed ei en moet zondag ovitrelle zetten. Als t deze ronde niet raak is gaan ze kijken of ik de dosis kan ophogen om meer eitjes te krijgen. Spannende tijd dus weer....

20. Annejo

Annejo Niet meer actief

@ wivine hihi stom he eerder vloekte je op je ongesteld zijn en nu kun je niet wachten!!tenminste zo had ik t..heb vaak de pil doorgeslikt om maar niet ongesteld te zijn :p

@lenamill tja ik weet t ook niet:) weet alleen dat ze me in mol erg goed helpen..

@sophia hopen dat deze lukt!! Lopen ongeveer gelijk ;) heb donderdag pregnyl gehad

@knutselkitty en jij al ongesteld?

Voor de rest hoop ik dat alles goed is met iedereen :) sorry als ik iemand vergeten ben:) maar iedereen een super fijn weekend en succes met alle behandelingen!!

Deel Deze Pagina