PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Pfffff wat een verhalen weer allemaal zeg. Zou leuk zijn als er weer iemand een positieve test in handen had dat geeft altijd weer hoop. Hier zit eerste paasdagen er weer op huis vol met 5 stiefbroers en zussen en hun kids. Toen ik even boven was hoorde ik de kinderen beneden spelen en dacht ik: wat hebben wij normaal een rust haha. M'n schoonzus is zwanger en heb met haar ff gekletst over d'r zwangerschap ze vroeg een paar keer naar mij of wij al bezig waren. Heb toen t hele verhaal verteld. Was een goed gesprek en ze stuurde net nog een berichtje dat ze echt heel erg respect heeft en dat het wel ff Eem realitycheck was voor haar. Zo zie je maar weer ... Soms helpt het dus wel om erover te praten dat kweekt wel bewust wording. Jullie ook allemaal een leuke Pasen gehad?

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Pasen was leuk ja.

Vandaag weer naar ZH geweest voor de 4e FM! Eicel was weer amper 13 mm (ben nu al 3 dagen Clomid aan't bijnemen).
    Woensdag nog maar eens terug!
    Zaterdag is het de vrijgezellendag van mijn beste vriendin! Ik heb heel de dag mee in elkaar gestoken en je zal zien dat we net dan IUI zullen hebben! Dus ik en mijn man hebben beslist deze ronde nog eens zo te proberen, zonder IUI. Dan stel ik mijn kijkoperatie automatisch ook nog wat uit, want die doen ze pas na 4 misluke IUI's?
    De gyn wil vanaf volgende cyclus met Menopur starten bij mij, aangezien ze denkt dat ik resistent aan't worden ben voor Clomid...

Iemand ervaring met Menopur? Blijkbaar zou het ziekenfonds er een goedkeuring voor moeten geven...
    Weet iemand hier meer over?

XXX

3. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    ZO ik mocht gisteren onverwacht toch beginnen met de clomid.. nu pil 2 naar binnen en volgende week een echo.. ben zo benieuwd, maar reken gewoon nergens meer op!

liefs..

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    In het begin werkt Clomid meestal wel hoor! Als je het al een hele tijd neemt, zoals ik, kan het zijn dat je er resistent voor wordt. Het probleem met Clomid is ook dat het je baarmoeder dunner maakt, terwijl die net dikker moet worden. Ik ben dus wel blij dat ik eindelijk over mag op andere medicatie!

5. Annejo

Annejo Niet meer actief

Hoop dat je snel resultaat heb wivine 😊

Fijn sophia dat je er over hebt kunnen praten! Lucht op vind ik! lekker druk geweest bij jullie dus met pasen 😉 voel je al iets? Je mag volgend weekend testen toch?
    Hier pasen bij schoonfamilie geweest,, was gezellig!

Hopen dat je eicel doorgroeit lenamill!!

Hier giga ongesteld,, morgen gyne bellen,, ben benieuwd wat ze ervan zegt..

6. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Thanks @annejo

@lenamill ik 'voel ' me ipc nog niet anders ofzo.. Maar na een paar tegenslagen ben ik nogal negatief over medicatie geworden (provera en duphaston geen resultaat). Dat je baarmoeder dunner wordt is dat alleen bij langer gebruik?

Liefs

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik denk het wel Wivine, toen ik pas met Clomid begonnen was, was mijn baarmoeder nog minstens 1 cm dik, nu nog maar tussen 5 mm en 7 mm. Zeker als ik Clomid moet bijnemen zoals nu, wordt de baarmoeder steeds dunner tot er nog maar 4 mm overblijft. Daarom laat ik deze maand waarschijnlijk geen IUI doen. Te weinig innestelingskans. Als je Clomid nog maar 3 dagen inneemt, voel je nog niks hoor! ;) Ik voel mijn ei pas zitten als het boven de 18 mm groot is en na de Pregnylspuit. Als de druk in je buik weg is, is de eisprong achter de rug en gaat je lichaamstemp omhoog!

@ Annejo: Oh nee, ik was net aan't hopen op een innestelingsbloeding voor jou! Wat raar dat je menstruatie ineens zo snel al begint. Pff het is gewoon klote allemaal! Als je gemakkelijk zwanger geraakt, ben je toch een luxepaardje zalle! Pfff, wij zien allemaal zo af! Iedere maand weer hoop, daarna weer in de diepe put...

8. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Aha @lenamill! ik ben weer iets wijzer:)

Voorlopig is het enige wat ik 'weet' dat de Clomid een eisprong moet gaan opwekken en ik op Cyclusdag 10 terug moet, over de spuit heb ik nog nooit gehoord!?

Ben blij dat ik via dit 'groepje' ook wat meer informatie krijg, hoe rot het eigenlijk ook is dat we het allemaal moeten weten.. !

9. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Je baarmoeder slijmvlies hoeft niet dunner te worden hoor Wivine. Het kan een bijwerking zijn door de Clomid. Ik had altijd tussen de 5&8 mm en volgens mijn gyn kan je daarmee prima zwanger worden. Hoe dikker hoe meer kans maar ook hoe heftiger je menstruatie als t niet lukt. Nu met gonal was m'n baarmoeder slijmvlies niet dikker dan met Clomid. Moet jij op de natuurlijke manier zwanger worden of met IUI? Als je met iui zwanger word krijg je een spuit icm clomid of met complicaties. Ik had ook geen pregnyl oid icm Clomid (helaas er ook niet zwanger mee geworden maargoed). Snap hoe je je voelt als je net in de MMM zit komt er ontzettend veel op je af...

Ik mag idd testen volgend weekend Annejo. Heb sinds gisterenavond steekjes rond m'n schaamstreek en bij ik denk m'n baarmoeder. En m'n (.)(.) doen niet normaal veel zeer. Als ik ernaar kijk doet t al pijn haha. Hoop morgen op goed nieuws voor je.....

10. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam

Aha! Kijk weer wijzer:) waarschijnlijk is de echte uitleg van de gyn ook langs me heen gegaan... :cool:

Nee we gaan het "natuurlijk" proberen. Even kijken hoe het lichaam reageert, dus nog geen spuiten inderdaad!

11. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Meestal start je alleen met Clomid
    Mocht daarna de eisprong niet zelf willen komen, krijg je pregnyl/ovitrelle
    Mocht de Clomid niet reageren met 50mg, dan bouw je langzaam via 100 en 150 op, of zelfs 75, 100, 125, 150.
    150 is de hoogste dosis van Clomid, mocht dit niet werken stappen ze over
    Dit kan gonal-f of menopur zijn, deze gaan bijna altijd samen met ovitrelle/pregnyl.
    Clomid en gonal/menopur kunnen in combinatie met IUI gedaan worden.

IUI is laatste stap voor IVF, zover ik begrepen heb is het daar nog wel zelfde medicaties, alleen daarnaast ook wat er voor de rest nodig is.

12. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Dankjewel @knutselkitty nu weet ik ook echt wat ons te wachten staat, al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is. Volgende week maandag een afspraak voor de echo, tot die tijd ga ik maar proberen te ontspannen:)

Hoe was jullie paasweekend?

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, ik ben ook echt ongesteld geworden, en behoorlijk ook.
    Wat een gedoe LenaMill, ik hoop echt dat je snel eens resultaat hebt want dit schiet niet op!

@Sophia: het kan inderdaad erg opluchten om erover te praten. Dit soort dingen is gewoon fijn om te kunnen delen met iemand.

@ Annejo: voel je je al weer beter?

14. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    LenaMill: hmm balen dat je ei zo langzaam groeit..

Wivine: Hier altijd een mooi bms ondanks slikken van Clomid en heb dat nu 7 maanden geslikt dus hier heeft het geen invloed gehad.
    Hopelijk snel een goed en mooi resultaat.

Shophia: fijn dat je er met haar over heb kunnen praten, dat lucht vaak op!

Knutsel: fijn dat je cyste weg is! Hopelijk nu een goede ronde voor jullie.

Saartje: ook ongesteld geworden. niet fijn..

Hier gisteren ongesteld geworden. pfff wat kwam het hard aan dit keer. Was boos en heb gejankt. En dat nog een paar keer voor dat we weten waar we aan toe zijn! pff hoe ga ik dat iedere keer doen!

15. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    He boefje, moeilijk hoor als je het keer op keer weer moet verwerken.
    Ik vond het deze keer niet erg, we hebben maar 1x onbeschermd geklust want we zouden een ronde overslaan na de mk. Het zou eerder per ongeluk zijn als ik nu zwanger zou zijn :). Ik heb nu in ieder geval weer een startpunt.

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    In België is de werking een beetje anders. Mij hebben ze meteen bij ronde 1 al Pregnyl gegeven. (Ook al heb ik niet zo'n erge vorm van PCO, want ik krijg uit mezelf ook een eisprong maar wel pas na dag 30 ofzo) De gyn heeft nooit uitgelegd waarom ze meteen met Pregnyl wou starten, maar ik denk dat het was om alles beter te kunnen timen. Zij gaf dan gericht vrijadvies op uur en tijd! Een lekker verplicht nummertje waar je absoluut niet van kan genieten...

Bij mij spreken ze nu al om over te gaan op Menopur. Ik weet niet waarom... Clomid 50 deed raar deze ronde. Mijn eicel groeide, kromp terug, groeide weer... Dus weer een 5 dagen Clomid 50 bijgenomen. Morgen weet ik of er nu wel iets groeit en groot genoeg is!

Ik heb beslist om de kijkoperatie niet te laten doorgaan. (Voorlopig toch nog niet) Ik wil zo graag de IUI nog wat kans geven. Ik heb er nog maar 3 gehad. Waarom moet ik na 4 mislukte pogingen al onder het mes?

17. Annejo

Annejo Niet meer actief

Boefje,,tis gewoon ronduit 😡 en dat jullie nog zo lang moeten wachten..kopop meid!!

Hier ook gejankt en boos...had zoveel hoop voor deze ronde..omdat alle kansen optimaal waren na operatie...niet dus gyn gister niet kunnen bereiken..straks weer bellen :)

Knutsel lena en wivine hoop op een super eitje voor jullie!!

De rest succes met ongesteld zijn..ben t al helemaal zat!!

En sophia de voortekenen zijn al goe ;) hoop t zoooo voor je!!

18. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    @boefje sterkte!

@annjo ook sterkte! Al iets gehoord van de gyn?

Na vandaag nog 1 dag clomid, heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen.. Is dit een slecht tegen? :-o

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Wivine: Een goed teken dat je geen bijwerkingen hebt! Zou je liever wel bijwerkingen hebben? ;)

Ik moest gisteren terug naar de gyn en vanvond nog eens! Ik heb al zoveel echo's gehad deze ronde, dat ik gisteren zelfs niet moest betalen! Nu zit ik wel weer met een vervelende kwestie. Ik heb plots meerdere follikels die groeien, waarvan de grootste vandaag waarschijnlijk groot genoeg zal zijn. MAAR als ik goed kan rekenen zou het dan vanavond Pregnyl zijn en zaterdagmiddag de IUI! Ik heb zaterdag en zondag net een weekendje Knokke (vrijgezellenweekend van een vriendin) op het programma staan! Waarom loopt toch altijd alles mis?! Ik kan ook moeilijk de IUI niet laten doorgaan? Ik heb er Clomid voor moeten bijnemen en ik heb zo'n 6 follikelmetingen gehad! Ik wil ook niet dat het allemaal voor niks is! Maar als ik niet mee op vrijgezellen ga, moet ik iedereen vertellen waar we mee bezig zijn en dat wil ik ook niet. De helft van die vrouwen die mee gaan is zwanger! Pffffff En ik heb bijna heel die vrijgezellendag samen met nog iemand in elkaar gestoken. Ik breng enkele essentiële zaken mee, de rode draad doorheen heel het vrijgezellenweekend.
    Graag jullie tips, advies, ... ! Help me meedenken naar een oplossing aub? Wat zouden jullie doen?

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    da's echt #$%#$!

Wat ik zou doen: degene met wie je het georganiseerd hebt vertellen wat er aan de hand is, eventueel met haar een vervanger voor jou afspreken zodat alles zoals gepland kan doorgaan. De essentiële zaken kan je toch nog even langsbrengen of is het zo ver rijden?
    De rest moet je echt niks zeggen, gewoon de 2 die het wel weten laten zeggen dat je ziek bent zonder verder erop in te gaan. Waarschijnlijk zijn ze allemaal zo afgeleid van het coole weekend dat ze er verder ook niet bij stil gaan staan.

Deel Deze Pagina