PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Is het intussen al goed doorgebroken bij je Wivine?

ik dacht dat de progesteron bloedtest een week na de eisprong gedaan werd? maar ik kan het fout hebben, heb m maar 2x gehad, 1x bij ronde Clomid, en 1x bij een ronde Gonal-f.
    wat mij betreft klopt de dag 14 eisprong dag 20 bloedprikken gewoon dan, dus waarom die uitslag niet overeen kwam..

Hoe dan ook, ondanks dat het balen is dat het niet met ronde 1 meteen gelukt is, is het goed dat je een veel kortere cyclus hebt dan ervoor :)

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach meid, dat kan ik wel geloven... Je moet voor de weg gaan waar jij het beste gevoel bij hebt, moeilijk te kiezen in ieder geval!

3. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Het is niet echt losgebarsten om het zo te noemen, wel kramp en wat roodverlies maar vooral een beetje troep, denk nog geen tampon vol (details i know).

De gyn zegt dus dat hij verwacht dat het een menstruatie is, mijn progesteron op dag 18 was 11 dus geen goede eisprong, betekend dit ook weinig tot geen bloed bij de menstruatie?

Liefs

4. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ben nog steeds stille meelezer..

Balen Lenamill! Menopur is ook spuiten toch? Ik zou dag een kans geven. Nu krijg ik al stress bij woord operatie, maar werkt dat niet kun je altijd nog kijkoperatie doen lijkt mij. Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt!

Hou vol dames...

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja, Menopur zijn spuitjes. Mijn gyn spreeks enkel over Menopur. Als had ik liever Gonal-f (omdat dat makkelijker zou zijn met die prikpen). Ik ga nu een zelfstandige verpleegster moeten laten komen elke dag.
    Ik denk wel dat Menopur eerst aangevraagd moet worden bij een adviserend geneesheer van het ziekenfonds (om er terugbetaling voor te krijgen). Dus waarschijnlijk verlies ik nu een maand omdat ik nog moet wachten op die goedkeuring.

Zou ik dan nog 1 keer Clomid doen? Om niet een maand weer tijd te verliezen? Langs de andere kant heb ik nog maar 2 IUI's over die terugbetaald worden. (Als ik me niet vergis worden er maar 6 pogingen vergoed)

Pff ik vind het allemaal zo moeilijk.

Ik vraag me vooral het NUT af van zo'n kijkoperatie. Ze kunnen er toch alleen uit concluderen of alles er normaal uitziet ofwel endometriose aanwezig is. In het ene geval is het verder doen met IUI en in het andere geval is het IVF. Tja, ik doe sowieso nog 2 IUI's en dan ga ik over op IVF. Ik ga mij maandag al op een wachtlijst laten zetten voor IVF. Dan moet ik na die 2 mislukte IUI's niet meer te lang wachten om door te kunnen gaan. Ik voel gewoon aan dat IUI en zeker clomid geen oplossing zal zijn voor ons! Er is meer nodig. Meestal klopt mijn voorgevoel perfect!

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De Utrogestan zorgt er blijkbaar voor dat mijn menstruatie uitgesteld wordt... Ik heb nog nooit zo hard zitten wachten op mijn bloedverlies dan nu! Ik wil verder met een nieuwe ronde, maar die stomme menstruatie begint niet en mijn temperatuur wil maar niet zakken. Dat wil dus zeggen dat er nog teveel progesteron in mijn lichaam zit om een menstruatie op gang te kunnen laten brengen. Pfff en ik ben echt niet zwanger. Heb deze ochtend voor alle zekerheid nog eens een testje gedaan. Negatief natuurlijk. Ik vraag me af of ik OOIT een streepje zal zien op zo'n test! Ik heb me daarstraks moeten inhouden om niet zelf met een stift er een streepje op te tekenen! Ik zou zo graag eens een streepje zien!

Ik heb half juni een afspraak bij een fertiliteitsarts in Leuven voor verdere opvolging, waarschijnlijk opstart IVF...
    Ik heb besloten aan hem te vragen of een kijkoperatie nog nodig is dan of niet. Tot ik bij hem moet komen, hoop ik nog met IUI door te kunnen doen, met Menopur ipv Clomid!

Nog een lange weg te gaan dus. Maar OOIT moet het echt eens lukken!!!!

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De collega van mijn gyn wou Menopur opstarten, maar mijn eigen gyn wil dat nog niet...

8. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Dan zou ik overstappen, je bent nu al zolang zo bezig zonder resultaat.

Menopur kun je gewoon zelf zetten hoor, heb je geen verpleegster voor nodig.

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    2 maanden is niet zo lang meer he. Binnen 2 maanden zullen we met IVF starten en wordt het zeker andere medicatie...

Ik geloof toch niet in IUI bij ons!

10. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Lastige beslissingen @lenamill , ik ga voor je duimen!

Ik heb vrijdag op dag 9 een follikel meting, dan ga ik ook starten met ovulatietesten (mocht er iets aan het groeien zijn) Want heb nu geen idee of ik wel/niet een eisprong gehad heb gezien mijn progestoron 11 was..

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Wivine,
    Ik denk dat temperaturen beter is dan ovulatietests. Bij iemand met PCOS is een ovulatietest vaak onterecht positief. Ik had soms 2 weken aan een stuk een knalpositieve ovulatietest... Ik merk aan mijn temp perfect wanneer de eisprong geweest is. Voor eisprong 36,3 à 36,4, na de eisprong 36,7 à 36,8.
    Er komt bij mij dus 0,4° bij. Deze ronde had ik zelfs (heb ik trouwens nog steeds) 36,9° à 37° ! (Dat komt natuurlijk door de utrogestan! Dat stomme middel houdt mijn regels op! Ik wil zo graag dat ze doorbreken, zodat ik verder kan!!!)

12. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    O! dat wachten op doorbreken is zo vervelend! Ik had het na de provera kuur, kwam maar niet op gang.. Dus toen blind gestart met de Clomid, en nu dus een vroege regels achter de rug.

Zat net te denken dat het natuurlijk ook daardoor kan komen dat er geen eisprong geweest is.. ?

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Sommige fertiliteitsafdelingen geven clomid mee voor een half jaar, en zeggen "succes". andere fertiliteitsafdelingen kijken wat meer mee, het wisselt veel.

Ik ga mijn verhaal met 1e keer clomid niet delen, ik verschil teveel met de normale gang van zaken, dat het niet wijs is mij als een "voorbeeld" te geven :)
    Mijn gyn denk tegenwoordig al veel soepeler met mij, ze heeft al paar "protocol-wijzes" afgeweken, omdat ik altijd buiten het bootje val.. :)

Over een paar dagen kan ik gaan testen, hopelijk heeft de IUI een wondertje gemaakt, want anders ontkom ik deze keer écht niet aan de HSG, tenminste, 11 mei is geen vrije dag toch? :p

14. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer Lenamill.

Hier keken ze een paar rondes mee voordat ik een 3 maanden het zelf mocht proberen.
    Dat is per arts/zkh verschillend.

Ga heel hard voor je duimen Knutsel..

15. Annejo

Annejo Niet meer actief

Dag dames lang geleden!! Heb al een beetje terug gelezen ;)

Lenamill!! Pff.. Jammer van negatieve test en dat je maar niet ongesteld word... Niet leuk.. :(

Wivine jij zit dus nu ook weer in een nieuwe ronde! Hopen dat deze beter gaat :)

Knutsel spannend:) hoop t zo!! Wanneer mag je testen?

En de rest? Hoe gaat het en staat t met jullie?

Hier weer andere gyn gehad,, die van mij was op vakantie.. Maar deze beredeneerd het weer anders... Op dag 15 1 eitje van 14.. Op dag 17 : 16 en toen op dag 19 : 18.. Mijn eigen gyn had me op dat moment een pregnylspuit gegeven... Maar deze wou dit niet! Volgens hem was mijn vrouwelijk hormoon veel te laag! Dus nu moet ik om de dag bloedprikken.. Zit intussen op dag 24.. Morgenvroeg opnieuw prikken en dan weer bellen voor uitslag.. En dan hopelijk eindelijk nieuws over wanneer pregnylspuit en de eerste iui..

Ben hier wat minder aanwezig omdat ik dan minder nadenk en aan t opzoeken enzo ben :) sorry daarvoor!!

Xx

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ annejo: Misschien wel goed? Wie weet kreeg je steeds je Pregnyl te vroeg waardoor een eitje dat nog niet rijp genoeg was, toch al springt. Een fertiliteitsarts in hasselt, waar wij eens gingen voor een tweede opinie heeft eens gezegd dat de ene vrouw een rijpe eicel heeft als die 18 mm is en de andere vrouw haar eicel is pas rijp als die 24 mm is... Misschien is het dus wel prima om zo vaak je bloed te laten controleren? Ik zou willen dat mijn gyn dat ook wat beter zou opvolgen in het bloed. Zij laat maar 1 keer bloed trekken en als follikel dan 18 mm is krijg ik Pregnyl. Ik heb ook al bij 24 mm Pregnyl gehad en bij 20 mm en bij 19 mm,... Het is iedere keer anders. Ook vreemd zalle. Ze doen precies een gok! Bloedresultaten liegen niet.

17. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Lastig hoor Lenamill snap dat je gefrustreerd raakt op deze manier...

Ik zit er ff helemaal doorheen. Vrijdag fm gehad mooie follikel van 14mm en bms van 7.5 goede hoop dus lag wel iets achter op schema. Vandaag moest ik terug en er is niks gebeurd. Follikel nog steeds 14 mm. Ik kon wel janken. Al die spuiten voor niks. Binnenkort gaan m'n man en ik er nog eens goed over praten. Misschien stop ik ermee het gaat me teveel beheersen.

Sorry voor m'n ego bericht.....

18. Annejo

Annejo Niet meer actief

Nix mis met een ego bericht!! Tis ook zwaar allemaal!! Elke x hoop en dan weer niks vooruitgang... kop op meis!! Maar praat er goed over..Dat helpt bij mij in elk geval wel..

Wie weet lenamill.. afwachten maar..zit weer klaar in de wachtkamer voor bloedname..

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Sophia: kunnen ze de dosis niet aanpassen? Volgens mij MOET er dan toch groei zijn hoor! Bij IVF geven ze ook prikmedicatie en willen ze zo'n 10 eicellen tegelijk rijp krijgen... Eentje moet dan ook zeker lukken, mits de juiste dosis. Volhouden he! De volhouder wint! Als we binnen enkele jaartjes allemaal één of meerdere kindjes hebben rondlopen, zullen we nog eens terug op dit forum komen kletsen. Dan is het heel wat leuker nieuws, dat we te melden hebben!

Hier nog steeds GEEN menstruatie! Pffff Ik wil zo graag verder met nieuwe poging... komt die bloeding maar niet door!

20. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    @lenamill , irritant dat wachten op de regels!

Ik mag vrijdag om 8:30 voor een echo, dezelfde dosis Clomid (50mg) dus ben bevreesd dat ik deze cyclus weer geen eisprong krijg.. Weten jullie waar dat aanligt? Wel een Follikel van 18,6 mm maar geen eisprong? Lege Follikel?

Liefs

Deel Deze Pagina