PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annejo

Annejo Niet meer actief

Miss heel stomme vraag.. Maar heb je al is opnieuw getest lenamill?

Wivine geen id.. Bij mij geven ze pregnyl om m te laten springen..

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    nee, ik ga geen nieuwe test meer doen. De gyn zei dat mijn regels gewoon uitgesteld zijn door het gebruik van die utrogestan. :x
    Pas als dit uit mijn lichaam is, daalt de progesteronwaarde en komen mijn regels wel door. Het is gewoon wachten...

Het voordeel is wel dat sommige dames na utrogebruik de volgende ronde al heel snel een eisprong krijgen. Dus ik moet er vroeg bij zijn, dat ik hem zeker niet mis! Ik ga op dag 10 al op echo-controle moeten gaan ipv dag 12.

Toch ben ik er al redelijk van overtuigd dat mijn appendicitisoperatie van 10 jaar geleden verklevingen ofzo heeft veroorzaakt. Dat zal wel de reden zijn waarom het bij ons niet lukt. Zonder een operatie of zonder IVF, zal het dan nooit lukken vrees ik. Ik heb dus geen hoop in die 2 laatste IUI's. Waarschijnlijk hangen mijn eierstokken wat verkleefd, waardoor die zich niet tegenover de eileider kan buigen. Dus de eicel komt niet in de eileider, maar springt gewoon in het wilde weg en geraakt niet eens bevrucht. Bij mij beginnen de puzzelstukjes wat in elkaar te vallen... Ik zal die operatie dus MOETEN laten doen waarschijnlijk. MAAR ik wil dat pas in de zomer, want ik kan nu geen week verlof meer nemen. Het moet in een schoolvakantie gebeuren. Na die operatie zal het wel de juiste kant op gaan! Spannend!

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Knuffel Sophia, ik sluit me aan bij Annejo...
    Ik kan je helaas ook niet helpen Wivine.
    Ach LanaMill, ze maken het je niet makkelijk. Moet je vrij nemen voor een operatie? Wat raar! Ik neem aan dat je in het onderwijs werkt, de grote vakantie geeft je dan wel meer tijd om rustig bij te komen.

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben zelfstandige logopediste, dus ik neem niet graag een weekje vrij buiten de schoolvakanties. Dan valt het te hard op naar de patiënten toe dat er iets niet klopt en ik vertel het hen nog niet graag waar wij mee bezig zijn. Er wordt nogal snel geroddeld he...

Mijn regels zijn gisteren eindelijk doorgebroken. Superveel pijn gehad weer: wenen van de pijn, niet van toilet afkunnen (echt diarree en alles erbij), pijnstiller helpt niet, kersenpitkussen ook niet... Volgens mij het gevoel van weeën, heb ik de eerste uren van mijn menstruatie altijd. NIET TE DOEN!!! Er klopt echt iets niet. Dit doet te veel pijn om nog normaal te zijn. Ik denk dat ik die operatie wel zal moeten laten doen. Misschien is daarmee het probleem wel gedeeltelijk opgelost. (buiten PCOS gerekend natuurlijk, want dat zullen ze niet kunnen oplossen)

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach ja, logopediste, was ik even vergeten ;)
    Wat erg dat je zo'n last hebt, klinkt inderdaad niet echt normaal. Het is niet leuk zo'n operatie maar het zou dan wel zijn nut hebben, mogelijk beter vruchtbaar en minder last van je regels.

6. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Hoi meiden. Moest vandaag weer terug voor fm had totaal geen hoop maar verrassing!!!! M'n ei was toch nog doorgegroeid naar 18mm. Mag morgen (vrijdagavond) ovitrelle zetten. Heb dus toch nog een goede kans deze maand ben echt opgelucht :)

7. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Zo net een echo gehad voor dag 9 van de cyclus, nog niet echt een duidelijk beeld baarmoederslijmvlies 2.3mm en follikels gezien maar niet boven de cm. Nu weet ik dat ik erg vroeg was , maar zou er nog hoop zijn voor deze ronde? Maandag dag 12 mag ik weer ..

Liefs

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Op dag 9 is er normaal nooit iets, dus geen zorgen maken!
    Beter nog, de enige keer dat er iets op dag 9 bij me zat, was dat een cyste! Die ze nog klein genoeg hadden bevonden op dag 3...

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik heb ooit op dag 10 een rijpe follikel van 18 mm gehad. (eerste ronde met Clomid) Toen reageerde ik er nog heel goed op! Nu heb ik meestal op dag 12 maar iets van 14 à 15 mm... En moet ik daarna zelfs nog Clomid bijnemen soms. Gewenning aan de medicatie zegt de gyn...

10. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    dankjewel voor de reacties.. Ik ga gewoon ademhalen en hopen dat het maandag beter is:) ze zeggen dat een follikel gemiddeld 1 mm per dag groeid toch? Geldt dit ook voor het bms?

11. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Vorige keer werd mij uitgelegd dat bms gelijkwaardig aan de follikels groeit, dat zei ze nadat er een follikel gekrompen was, en mijn bms ook ietsje kleiner was geworden.
    Dus als je follikel groeit, gaat het bms netjes mee

12. Annejo

Annejo Niet meer actief

Ik heb als ik een follikel heb deze pas op dag 19.. maar ze hebben me blijkbaar te vroeg pregnyl gegeven de vorige keren..zat gister op dag 27 en mijn bloedwaardes waren eindelijk goed dus gisteravond pregnyl en morgen iui!

Dus het is voor ieder van ons anders:)

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow, ik heb zomaar even een cyclus uit het boekje gehad, 28 dagen! Ik wist al dat de kans erg klein was dat het raak zou zijn, mijn man is al bijna 2 weken goed ziek dus die had niet veel zin op het moment dat ik dat wel had ;)
    Op naar de volgende ronde! Wel grappig, 2 jaar geleden had ik ook een korte ronde en werd ik begin mei ongesteld, in juni was het raak :)

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    #3514 LenaMill, 2 mei 2015
    Laatst bewerkt: 2 mei 2015
    Dat is interessant Annejo! Weet je eventueel ook hoe groot je follikel al was op het moment van de Pregnyl (dus toen je bloedwaardes eindelijk goed genoeg waren)? Ik heb de indruk dat ze bij mij niet voldoende opvolging doen in het bloed. ze geven gewoon die pregnyl vanaf een follikel van 18mm. Misschien springt mijn follikel pas bij 25 mm en is die op 18 mm nog lang niet rijp? Ofwel springt die zowieso door de Pregnylspuit, maar is die nog niet rijp genoeg om bevrucht te worden en hebben ze het te vroeg geforceerd?

Ik ga dit ook eens navragen bij mijn gyn. Laatste hoop! (nog 2 IUI's - dan operatie - dan IVF...) Ik hoop echt dat er nog een wonder gebeurt! Ik doe niets anders dan wenen de laatste tijd! Die operatie en IVF maken mij al zo bang op voorhand...

11 juni moet ik naar een fertiliteitsarts in Leuven.

15. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Vandaag ongesteld geworden :(

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Pfff knutselkitty! Hoe irritant he! Precies alsof het ons niet gegund is! En dan zeggen ze dat je de moed niet mag opgeven en er in moet blijven geloven. Hoe doe je dat toch in godsnaam? ik weet het niet hoor! We gaan samen verder met een nieuwe poging he! Hopelijk eens wat geluk op ons (lange) pad!!!
    Slaapwel!

17. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Oo knutselkitty zeker irritant! :(

Ik ben net geweest , rest 1 van 10.4 mm en links 3! Van 11.3 11.4 en 11.6 mm, dus ik hoop dat er daar 1 van doorgroeid , de vorige keer was rechts de grootste kant .. Woensdag weer een echo dag 14, en hoe is het bij jullie?

18. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Oh knutsel wat balen...:( *dikke knuffel*

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach nee, jammer dat het weer niet gelukt is knutselkitty...

LenaMill, wat goed dat je naar een andere gyn gaat. Misschien moet je dat, in combinatie met de operatie en IVF zien als een nieuw begin. Het is vervelend en lastig maar het moet je wel dichter brengen naar je uiteindelijke doel, een kindje. Heel veel sterkte de komende tijd, probeer er vertrouwen in te hebben dat het allemaal goed komt!

20. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Ik ben net voor echo dag 14 geweest. Mijn vaste echoscopiste was niet blij met de echo's van maandag ( door iemand anders) dus heeft vrijdag alles onder de 10 mm als doormeet punt genomen. Nu is er links een follikel van 12.6 en rechts 13.5 volgens haar gaat het de goede kant op..

Zelf denk ik oke vrijdag was het rond de 8-9 mm dus een groei van 4 in 5 dagen is dat niet erg weinig?

Iig vrijdag weer terug..

Deel Deze Pagina