Dag Wivine, Dit is nog maar je tweede ronde met Clomid, dus het kan zeker nog geen gewenning zijn. Ik had mijn eerste 3 à 4 rondes met Clomid (toen nog geen IUI) op dag 12 altijd al een rijpe follikel. In het begin ging het dus nog goed. Nu (een jaartje later) heb ik ook zoals bij jou, op dag 14 nog maar iets van een 12 à 14 mm meestal. Vorige ronde was mijn follikel van 15 mm ineens twee dagen later gekrompen of weg???! Ik vertrouw het dus pas van zodra de follikel voorbij 16 mm is. (Maar ieder lichaam is anders!) De eerste ronde had ik op dag 10 al twee follikels van 18 mm. Ik reageerde wel heeeel goed en snel op Clomid, maar nu niet meer. Het heeft helaas ook nog niks opgeleverd... Daarom denk ik dat er iets anders aan de hand is hier. Ik kijk uit naar 11 juni. Het gesprek met de fertiliteitsarts. Hopelijk moet ik niet geopereerd worden en gaan ze eerst mijn man zijn zaadjes (morfologie) verder onderzoeken. Ik denk dat daar het probleem ligt... Met IVF zullen we waarschijnlijk wel geholpen kunnen worden. Deze 2 laatste rondes met Clomid en IUI is gewoon om de tijd tot juni sneller om te krijgen. Anders heb ik weer een immens LANGE cyclus van 40 à 50 dagen...en moeten ze in het andere ziekenhuis wachten tot ik mijn regels nog eens krijg. Zo'n tijdverlies... En ook, als ik de 6 IUI's gehad heb, nemen ze mij ook pas echt serieus in Leuven denk ik. Hopen maar, dat alles eens goed komt....!!!!! Ik begin er stilaan gek van te worden hoor!
@lenamill wat een verhaal! Ik ga voor je meeduimen. De arts zei dat het ipc geen probleem is , als het maar groeid, vrijdag nog een keer kijken, misschien is er een groeispurt? Snap er sowieso weinig meer van. Vorige ronde op dag 14 een follikel van 18 mm week erop was im ongesteld? Maar goed duidelijke antwoorden krijgen is een vak apart.....
meestal gaan ze uit van de normale gang van zaken, en als het anders is, wordt er vanuit gegaan dat er maar een kleine afwijking is. Tijdje terug had ik een FM met een arts in opleiding, en mijn FM-meter zei tegen de arts in opleiding: als we iemand hebben die zoals mevrouw al best lang hier komt, wegen we haar mening ook veel mee. ik kreeg toen de keuze of we gelijk van 50 naar 75 gingen, of rustig deden en van 50 naar 62,5 gingen. ik heb toen 62,5 gekozen. ik kreeg de keuze in wat er gebeurde. ze betrekken mij in de gespreken, ook de follikel-metende arts die de gyn erbij roept, dan gaan we met 3en in gesprek over wat we het beste kunnen doen. ik voel me erg gehoord in mijn ziekenhuis ze leggen ook uit waarom ze bepaalde dingen wel doen, en bepaalde dingen niet doen.
Ik hoop dat je een beter gevoel hebt in Leuven, LenaMill en anders niet te lang blijven hangen daar en verhuizen naar Antwerpen of Brussel bijvoorbeeld. Ik denk dat het in een medisch traject toch echt wel belangrijk is dat je je prettig voelt bij de mensen en de gang van zaken, het is allemaal al stresvol genoeg dus dan kan je de frustratie over een slechte begeleiding niet gebruiken!
Oh knutsel😔 niet leuk... Hoop vol goede moed naar volgende ronde!! Fijn dat ze je zo goed begeleiden en ook zelf een keuze geven!! Ik vind ook dat ik goed begeleid word Door mijn ziekenhuis,, heb intussen alle gynes al meegemaakt en allemaal even vriendelijk en begripvol! Heb er totaal geen moeite mee dat het soms iemand anders is dan mijn eigen geen id hoe groot me follikel was op dag van pregnyl lenamill! Geen echo weer gehad..nu op t wachtbankje na eerste iui ☺ Hoop dat ze je goed helpen in leven lenamill! Vriendin van me is nu ook doorverwezen naar daar,, en haar behandelende arts heeft gezegt dat als t daar niet gaat dan nergens.. Dus goede hoop 😊 Saartje! Fijn een cyclus uit t boekje!!! Hoop dat t zelfde gaat als 2 jaar geleden!! Wivine succes morgen hoop dat je follikel goed gegroeid zijn! Sophia Hoe is t met jou? Fijne dag allemaal!! Xx
@ annejo: Mag ik vragen wat bij jou de aanleiding was voor de kijkoperatie? Hebben ze iets medisch gevonden tijdens de kijkoperatie, waaruit ze konden vermoeden wat het probleem is bij jullie? Ik ben zo onzeker of ik wel een kijkoperatie wil laten doen. Ik heb ze al kunnen uitstellen (want normaal moest ze deze maand), tot na ik in Leuven geweest ben. Als ze in Leuven ook beginnen over operatie, kan ik niet langer uitstellen en moet ik ermee doorbijten he. Ik ben alleen zo bang dat dan de problemen pas echt gaan beginnen. Een gezond persoon opereren en onder narcose brengen...ik weet het toch niet zalle. Ik begrijp het nut niet. Wat voor meerwaarde zal die operatie hebben? Wij starten toch zowieso met IVF na de 2 laatste IUI's.
Tja, ik snap dat je tegen die kijkoperatie ophikt, maar anderzijds geef je ook aan dat je vermoed door een operatie in het verleden verklevingen of iets dergelijks te hebben, en dat het daarom bij jou nogsteeds niet was gelukt. als ik zo'n sterk gevoel heb dat dit bij mij zou zijn, had ik bij de eerste aankaart voor die operatie meteen met 2 handen aangegrepen, maar misschien is dat mijn kijk op mijn lichaam en het leven. aanstaande maandag mag ik in ieder geval de HSG dat ze kijken of alles goed is, straks mijn antibiotica ophalen. als het aan mij had gelegen had ik die HSG al in Januari gehad, maar.. omstandigheden ben stiekem namelijk beetje bang voor mijn blindedarmoperatie van 5 jaar geleden..
Bij mij hebben ze de leo operatie gedaan omdat ik geen reactie meer had op de clomid. Zaten teveel cysten op de eierstokken die ze allemaal kapot hebben geprikt om plaats te maken voor eitjes..Ze hebben me eileiders doorgespoten en me baarmoeder na gekeken en een poliep weggehaald aan een kant.. Ik zag de operatie eigenlijk als een grote beurt(nl) / groot onderhoud(Belgisch) om uit te sluiten dat er verder niks aan de hand is. Zodat ik daarna vol goede moed met iui kon beginnen terwijl deze pogingen miss wel tevergeefs zouden zijn als ik nooit was geopereerd,, okee narcose is niet goed...maar minder risico als je gezond bent dan in andere situaties! En dan maar weekje last..gaat wel weer over Succes met je hsg knutsel!!! Hopen dat t helpt
Thanks Annejo! Hopelijk gaat deze cyclus met IUI goed voor je En sowieso, het zou beter zijn als we intussen deze topiclijn na zo'n 2 jaar eindelijk stil zou vallen al ben ik bang dat we binnenkort een part 4 aan zullen moeten maken
Zou geweldig zijn als we geen deel 4 nodig hebben!!!!!😀 Ben weer veel te ongeduldig heb last van me onderrug en hoofdpijn sinds gisteren
En weer een echo gehad slijmvlies is nu 6,4 ( was 5,6) en alleen de rechter follikel groeit nog , van 13.3 naar 15,6 zondag nog een echo! Hoop zo op een eisprong!
@ Wivine: Dan gaat het wel de goede kant op hoor! Baarmoederslijmvlies is met Clomid altijd wat aan de dunnere kant hebben ze mij uitgelegd. Daarom kreeg ik er vorige ronde ook Utrogestan bij. @ Knitselkitty: Oh jij hebt ook een blindedarmontsteking gehad, net zoals ik. Ik had het 10 jaar geleden... Mijn HSG was een jaar geleden heel goed, geen aanleiding voor een operatie... Dus ik snap nog steeds niet waarom ze nu plots wel willen opereren. Zou het niet gewoon kunnen dat mijn man zijn 96% abnormale zaadcellen de boosdoener zijn?? In Leuven is de norm maximum 90% abnormale zaadcellen. Dus daar zit hij ver over... Ben benieuwd wat die fertiliteitsarts er 11 juni over te vertellen heeft. Stiekem hoop ik dat het probleem niet meer bij mij ligt... en dat ik niet geopereerd moet worden. Want: iedere operatie geeft nieuwe verklevingen... Waarom draaien ze altijd de vrouw binnenstebuiten en kijken ze niet naar de man??? Het probleem ligt soms toch ook gewoon bij de man?!
Ja ben er iets geruster op, werd net gebeld dat ik morgen al terug moet voor een echo, kunnen ze me niets geven dat het springt?
Ze kijken zeker ook wel naar de man hoor LenaMill! Bij ons zijn ze met mij begonnen omdat ze al zagen dat er wat aan de hand was voor we aan de bel trokken dat we niet snel zwanger werden. De onderzoeken bij mij waren gestart maar er is wel afgesproken dat als we in een traject zouden stappen, mijn man ook verder onderzoek moest laten doen, juist omdat het geen zin heeft om mij aan de medicatie te zetten als hij ook een probleem zou hebben. Gaat de goede kant op Wivine! Wat betreft deel 4, niet voor degenen die er al van het begin bij waren maar wel voor de nieuwe PCOS dames en mama's die voor de 2de gaan!
Na een jaar ziekenhuisopvolging, is mijn man zijn zaad nog steeds niet verder getest. Ik hoop dat ze er in Leuven eindelijk werk van gaan maken. 96% abnormale vormen is toch VEEL!! Ik heb het al 100 keer gezegd tegen de gyn, maar die wil eerst mij helemaal binnenstebuiten keren. Ik heb PCOS en onregelmatige cyclussen, dus die medicatie heb ik wel nodig. Toch denk ik dat het nog steeds niet lukt omwille van de superkleine kans dat 1 van die 4% normale zaadjes tot bij mij eicel geraakt...
Shit, heb telkens gigantisch veel getypt, en dan gaat het fout volgens mij had ik iets in deze trent getypt: Wivine, meestal doen ze alleen eisprong opwekkers gebruiken als de follikels blijven doorgroeien, en zelf niet snappen wanneer ze moeten springen, óf als men IUI etc gaat doen, omdat ze dan alles in kunnen plannen en zeker weten dat ze op het juiste moment insemineren. Bij mij bleven follikels doorgroeien tot bijna 30mm, ipv springen tussen 18 en 24mm, dit was met clomid al, dus toen kreeg ik ovitrelle om het te helpen Lena, mijn vriend is ook gecontroleerd nog voor ik de clomid kreeg, ze hebben toen niks afwijkends gevonden zover ik me kan herinneren. wel raar dat ze daar zo verschillen van mening over wanneer het kwalijk is dat de kwaliteit anders is.. fijn weekend alvast gewenst verder
Ja, het is inderdaad wel raar dat ze jouw aan de medicatie zetten en voorbij gaan aan het feit dat er bij hem misschien ook wat aan de hand is...