Weer een groei naar 18 mm en een spuit pregnyl 5000 gekregen. Dan moeten we over 36 uur klussen.. Toch?! Was even in een waas allemaal
als je de spuit hebt gehad mag je de komende 48 uur gezellig maken hij springt binnen 36 uur nu, en dan is het ei 12uur nog bevruchtbaar. dus chopchop, weekendje tussen de lakens Beter teveel dan te weinig toch
Pregnyl is hetzelfde als ovitrelle, het zorgt ervoor dat het lichaam het seintje krijgt dat het eitje moet gaan springen Dus dit weekend zou je een eisprong horen te hebben 36 uur is een gemiddelde trouwens, kan sneller maar kan ook nog iets langer duren, gewoon zoveel mogelijk kansen benutten deze week
Nou danne gaan we er maar voor haha.. Ik zeg gewoon vanavond beginnen en dan om de dag.. Hij is nu aan het werk dus heb hem al voorbereid..
Dag iedereen, Ik heb vandaag (deze namiddag) mijn eerste FM voor deze ronde. (IUI 5) MAAR ik ben superbang dat mijn eisprong al geweest is. Ik heb een druk gevoeld rechts (zoals ik altijd voel bij eisprong) dit weekend en vanmorgen was mijn temp plots al 36,6 (zoals na de eisprong)... DUS.... IUI 5 komt te laat volgens mij. Ik ben benieuwd. Waarschijnlijk wordt het bloed prikken om daaruit af te leiden waar ik sta in cyclus. Nu we hebben wel zelf ons best gedaan hoor, want ik voel tegenwoordig heel goed wanneer het bijna zover is... Laat ons hopen dat er een wonder gebeurt!!
Ik hoop met je mee lenamill!! En ook wivine veel succes op t wachtbankje Hier nog geen echte symptomen..wat acne,, af en toe steekjes ongesteldsheids buikpijn.. vorige 2 keren werd ik nu ongeveer ongesteld 9/10 dagen na pregnyl.. Maar tot nu nog geen bloed dus
He meiden sorry dat ik jullie even inbreek op jullie kletsgroepje. Maar gezien jullie ervaringen vroeg ik me af of jullie mij meer kunnen vertellen. Het zit als volgt: ik ben doorverwezen naar de gyn, 26 mei hier afspraak staan (@ UMC Utrecht). Ik heb een afspraakbevestiging gekregen maar verder staat er niets in wat ik kan verwachten of een vragenlijst ofzo (wat ik vaak hier op het forum lees). Iemand ervaring met UMCU? Of wat ik van 1e gesprek kan verwachten. Owja reden doorverwijzing is onregelmatige cyclussen + geen eisprong waar te nemen d.m.v. tempen. Thanks alvast!
Vals alarm... Mijn eicel zit weer rechts en is nog net geen 15mm. Ik heb bloed moeten laten prikken en mag straks bellen voor de bloedwaarden. Dan bepalen ze wanneer ik terug moet komen voor echo. Ik schat dat de IUI vrijdag zal zijn. (of zaterdag) De morfologie van de zaadjes was de vorige IUI blijkbaar beter (6% normale vormen in plaats van 4%) Dus dank u Flixar!! (voedingssupplement voor mannen) De gyn zei dat het echt niet aan de spermakwaliteit kan liggen... Ze begon opnieuw over die operatie... Denk dat ik het dus niet meer lang zal kunnen uitstellen hoor. Endometriose heb ik al niet (of het moet een hele lichte graad zijn, zegt ze). Normaal zie je endometriose echt goed op een echo. Bij mij zien ze niks. Het enige dat nog zou kunnen is wat verklevingen rond mijn eierstokken waardoor ik wel een mooie eisprong heb, maar dat ei weinig kans heeft om in de eileider te kunnen springen. Eierstok hangt misschien niet precies meer waar die moet hangen. Tja, ofwel zit het tussen mijn twee oren he. Misschien denk ik te veel dat ik niet zwanger kan worden en lukt het daarom ook echt niet...
Ik denk dat je eerst een intake krijgt en dan stellen ze allemaal vragen. Zo ging t bij mij tenminste. Ik kreeg ook een echo om bepaalde dingen uit te sluiten. Als je t zeker wilt weten zou ik even bellen en vragen hoe zo'n eerste gesprek eruit ziet. Succes!!
Sorry tijdje niet getypt had t echt druk en was dit weekend ook jarig dus lekker veel afleiding. Zit op t wachtbankje 8dpo verwacht er niet veel van. Hoop dat t goed gaat met jullie
@ Annejo: In heb aan mijn gyn ook gevraagd mijn hormonen beter te controleren door vaker bloed te laten prikken. Mijn follikel is nu bijna 15 mm, maar de hormoonwaarde moet 200 zijn om "klaar" te zijn voor de eisprong en ik heb momenteel nog maar 60!! Dus als follikel woensdag 18mm is, zou ik normaal al de pregnyl gekregen hebben, maar deze keer dus niet. Ik wil eerst weten of mijn hormoonwaarde goed is en ik betwijfel dat die tegen woensdag 200 zal zijn. Ik denk dus dat hier hetzelfde is gebeurd als bij jou: pregnyl steeds veel te vroeg!! Geeft wel hoop naar de volgende pogingen vind ik.
Huh pregnyl te vroeg? Ik word ineens heel Onzeker over de eisprong van dit weekend.. Zoalsik zei wel buikpijn.. En pijn bij het klussen maar had nig niet stilgestaan bij eerst bloed nemen! Follikel was 18 mm toen ik de spuit kreeg
Wivine, niet aan denken nog. ik doe het ook nooit, dat bloedprikken, en heb telkens netjes een eisprong gehad laatste "bloedprikken" voor hormonen was in augustus ofzo voor mij Vandaag mn HSG gehad, was even een schok-pijn, maar alles erna viel wel mee. maar ik zou het niet nog een keer doen, gelukkig is dat maar 1x nodig. leek redelijk door te stromen, over 1,5 week krijg ik officiele uitslag ervan
Hm laat ik dat maar doen @knutselkitty, heb soms het gevoel dat im nog zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd.. Soms een beetje frustrerend. Ik hoop dat je uitslag goed is!
Komt goed wivine, gewoon nu nog luisteren naar het ziekenhuis, op een gegeven moment zie je steeds meer hoe bepaalde dingen werken, en dan kan je rustiger zelf onthouden wat er gebeurd, en wat jij zelf de beste oplossing vind Al hoop ik natuurlijk dat het raak is voor je voor je iedere stap kent Toen ik aan de Clomid zat heb ik ook gewoon gedaan wat ziekenhuis zei, tot ik na 4 a 5 rondjes merkte dat ze het niet stabiel kregen. Maar dat zagen ze toen zelf ook, en had ik voldoende cyclussen gehad om het besluit te nemen naar andere medicatie te gaan. Hier mag ik mee beslissen met de sterkte/dosis, wat wel fijn is, maar Angela (die ik het meeste heb gehad) weet ook dat ik snel reageer op de hormonen
Nee Wivine, je moet je geen zorgen maken. Je bent nog maar net begonnen met alles. Wacht even af en kijk het even aan hoe het loopt. Is bij iedereen anders. Wat de gyn nu wel heeft toegegeven is dat bij sommige vrouwen een eicel pas rijp is bij een follikel van 25 mm ofzo. Ik kreeg daarentegen altijd pregnyl bij 18 mm. Ook niet bepaald logisch dan... Met pregnyl heb ik altijd een eisprong gehad, want nog niet volledig rijpe eitjes worden dan ook VERPLICHT om te springen door die pregnyl. Maar blijkbaar zijn de niet volledig rijpe eitjes dan nog niet in staat om bevrucht te worden! Dus het hebben van een eisprong na pregnyl wil niet altijd zeggen dat de eicel rijp genoeg was... Toch wel handig om te weten. (Ik weet het dus ook nog maaar sinds gisteren) Ondertussen heb ik ook al heel wat IVF-forums gelezen en daaruit is ook gebleken dat de eicelpunctie vaak te vroeg gebeurd... Eicellen van 18 of 19 mm zouden niet altijd rijp genoeg zijn om via IVF bevrucht te kunnen worden. Ze hebben liever dat ze boven de 22 mm zijn... Ik ben heel blij dat ik deze info nu weet.
@Lenamill, Ik ga het inderdaad maar eens afwachten. Genoeg last gehad zondagavond dus een sprong is er wel geweest, of het eitje ook rijp en/of bevrucht weet ik over 2 weken... En zo niet gaan we gewoon door, zit weinig anders op. Hadden ze niet eerder bij je kunnen nagaan of je eitje pas later rijpt? Maar goed nu weet je het, laten we hopen op veel rijpe eitjes!