PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik had het liever ook niet geweten... Nu denk ik er nog erger over na. Maar helaas... als het (in ons geval) zo lang duurt voor je zwanger wordt, begin je wel naar een reden te gaan zoeken waarom het niet lukt. Ikzelf geloof niet dat PCOS DE reden is hoor.
    Ik denk dat er iets anders als reden kan worden aangeduid in Leuven...

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij zou ik er toch anders over denken als ik al langer bezig was, net als jij. Dan zou het toch wel fijner zijn denk ik om te weten wat er aan de hand is zodat er wat aan gedaan kan worden. Eigenlijk op dezelfde manier als dat jij nu hoopt dat er in Leuven wat anders ontdekt wordt. Ik deel je mening dat het heel goed mogelijk is dat PCOS bij jou niet de oorzaak is.

Dat is dus juist ook wat ik zo erg moeilijk vind, er is iets wat mogelijk een probleem kan opleveren maar niet noodzakelijk een probleem is. In jouw geval heb je daardoor misschien een hele tijd de oplossing in de verkeerde hoek gezocht , in mijn geval word ik bang gemaakt dat ik moeilijk zwanger zou kunnen worden terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Misschien denk ik te veel in probleem-oplossing hoor (ik ben ingenieur, dus dat is een beetje beroepsmisvorming!)

In ieder geval hoop ik dat het laten doorgroeien van je follikel al een goed effect heeft gehad. Als dat niet zo is duim ik met je mee dat in Leuven de echte oorzaak aan het licht komt en dat er dan met de juiste oplossing gewerkt kan worden!

3. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het hoeft zeker niet alleen aan de poos te liggen hier is het een combinatie van slecht tot weinig zaad en mijn pcos.
    Hier zit het ook totaal niet in de familie zussen hebben allemaal kids en moeder was snel zwanger.
    ik hoop lenamill dat deze ronde je geluk brengt en anders dat ze in Leuven meer weten.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, dat bedoel ik dus eigenlijk precies, boefje! PCOS wordt nogal makkelijk op tafel gegooid als veroorzaker van problemen maar dat is vaak niet volledig terecht. Het maakt veel vrouwen onzeker over hun gezondheid en vruchtbaarheid terwijl dat dus niet hoeft!

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    De enige reden buiten "gewoon pech" waar ik bang voor ben is dat ik gewoon helemaal niet zwanger kan worden.
    laat mij maar gewoon denken dat ik PCOS heb met een extra snufje dikke pech.

Mijn vriend heeft goed zaad, mijn cyclus is zelfs met de medicatie nog niet helemaal onder controle, ene keer langer, andere keer overstimulatie...

Het zal niet bij iedereen op PCOS (alleen) vallen, maar om nu te zeggen dat ziekenhuis het aan jan en alleman geven.. mijn huisarts, en de eerste gynaecoloog hebben er alles aan gedaan om niet mij het PCOS labeltje te geven...

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik word met momenten wat misselijk. Niet dat ik naar toilet moet lopen hoor, het is meer een vaag gevoel. Zeker als ik honger heb. Mijn lichaam zit vol progesteron door de utrogestan... Daar kan je behoorlijk misselijk van worden. Ik heb net in de winkel 2 tests gekocht, maar ik gebruik ze nog niet voor woensdag. Ik zit op dag 10 na IUI. Ik vind die wachtweken voorbij vliegen seg!! Soms wou ik dat de wachtweken langer duurden, om de ontgoocheling wat te kunnen uitstellen. Ik weet toch dat het weer mislukt is.

7. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend lenamill fijn dat de tijd snel gaat..
    en waarom denk je dar het mislukt is?
    hoop voor je dat dat niet zo is.

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hallo dames,
    Af en toe neem ik hier nog eens een kijkje. Ik zie dat een aantal dames nog steeds niet zwanger is. Wat ontzettend jammer en balen!
    Ik hoop dat er snel weer wat vrolijke berichten volgen (helaas is het PCOS en zwanger topic gestrand...).
    Groetjes Light

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag Light! Hoe gaat het met jou en met je zoontje? Hoe heb je hem genoemd?

Hier inderdaad nog steeds niks... Ik zou deze week donderdag mogen testen, maar ik heb weer geen enkel teken dat op een zwangerschap zou kunnen wijzen. Echt om gek van te worden. Eigenlijk haat ik de testperiode zo hard, omdat ik die week altijd heel depri ben. Ik weet dat ik erin moet blijven geloven, maar dat is heeeel moeilijk op dit moment!

10. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Snap maar al te goed dat het moeilijk is LenaMill! Zelf ben ik ook een beetje de hoop verloren en moet ik ervoor waken dat ik zeg dat ik geen kinderen kan krijgen. Want dat is helemaal niet uitgesloten..

Vandaag naar het zh geweest. Heb drie eitjes welke alle drie op springen staan. Heb mijn injectie ook weer gehad, dus dat wordt over een aantal uur weer klussen! Hoop niet dat we alle drie de eitjes bevruchten, want dan staan we voor de keuze om er 1 weg te laten halen en dat lijkt mij een erg moeilijk besluit..

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wow 3 dominante eitjes! Dat heb ik nog nooit gehad!
    Ik ken wel iemand die na een IVF-zwangerschap, spontaan een tweede keer zwanger werd. Na 8 weken kreeg ze een bloeding. Toen bleek 1 van de 3 baby's gestorven te zijn!!! Ze schrok zich rot dat het er eerst 3 waren. Als ze alle 3 bevrucht worden, is de kans heel klein dat ze het alle 3 halen hoor! Je bent al zo lang bezig zonder succes, dus niet te veel zorgen maken.
    Al de keren dat ik 2 eitjes had ben ik ook niet zwanger geworden. Toch dacht ik steeds: meer kans, want 2 eitjes! Bij ons ligt de reden toch ergens anders volgens mij.

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    wow, 3 eitjes is wel spannend! Geven ze dan niet een klusverbod omdat er te veel kans is op een meerling? Het lijkt me zo'n verschrikkelijke keuze als je moet besluiten om embryo reductie te doen. Er is op dit moment een mama in het zwangeren forum die een 3-ling verwacht trouwens.

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Saartje, kon jij niet bijna testen?
    Spannend!

Ik kijk al iets minder op tegen de kijkoperatie die mij waarschijnlijk te wachten staat. Het neefje van mijn man wordt op dit moment geopereerd aan zijn rug! De wervel drukte tegen zijn longen omdat die zo scheef gegroeid was! De operatie duurt 8 uur lang. Ze hebben gezegd: Je komt lopend binnen, maar we weten niet hoe je buiten zal gaan!! O my god! Ik heb al heel de dag zenuwen voor hem! Hopelijk komt het goed! Zo riskant he, naar verlammingen toe. Als ze merken dat een zenuwbaan toch anders ligt dan ze dachten, moet de operatie meteen stopgezet worden enzo...

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jakkes, wat een spannende dag, LenaMill, ik neem aan dat het nog en kind is (aangezien je neef"je" zegt). Hopelijk gaat alles goed, de rug en zenuwen zijn toch kwetsbaar!

Vandaag zit ik op 10 dpo, mijn langste LF was 9 dagen dus ik loop al de hele dag zenuwachtig naar het toilet. We hebben afgesproken niet voor woensdag te testen en te proberen vol te houden tot vrijdag of zaterdag. Ik ben zo gefocust op symptomen dat mijn gevoel me wel in de steek zal laten, omdat ik het nu al 2x zeker wist en juist zat weet ik niet meer of de dingen die ik voel nu echt zijn of dat ik mezelf alleen maar gek zit te maken :-D

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het is een kind van 15 jaar ja... De operatie duurt van 08u30 tot 16u30! Ik hoop straks dus een verlossend sms'je te krijgen!

We zullen dan samen testen woensdag, Saartje. Jij maakt meer kans dan ik, want hier geen enkel teken van zwangerschap! Helemaal weer niks!

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    oh, 15 is al een ouder kind maar nog wel een kind! Hopelijk komt het allemaal goed, de puberteit kan al zo'n moeilijke periode zijn en als je dan nog eens zoiets te verduren krijgt!

Deal, samen woensdag testen (als het dan nog nodig is tenminste) Ik heb ondertussen echt meer en meer het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Ik ben er bijna zeker van dat ik straks een veeg bloed heb :(

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik mag eigenlijk zaterdag pas testen met mijn LF van 17 dagen... Maar ik ga woe al eens een testje doen, is het weer zo blanco al iets, dan kan ik al stoppen met de utrogestan.

Hopelijk is het een innestelingsgevoel ipv menstruatiegevoel, he Saartje!

18. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Jaja, we komen weer dicht bij onze NOD's...
    Hopelijk een positieve test, mag wel weer eens gebeuren

19. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lenamill hoe is het met je neefje al wat van gehoord.

Naturel: jee drie eitjes!! hopelijk worden ze dan niet alle drie bevrucht.

Ja we zijn zeker toe aan wat positief nieuws..
    Hier NOD al voorbij maar nog geen ongi..
    Moest zaterdag normaal ongi worden. Nog niet getest. Ga ik woensdag doen als ik nog niet ongi ben geworden. Mijn lichaam zit me gewoon voor de gek te houden...

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Maar Boefje, stel dat je nu spontaan bent zwanger geworden! Een wonder bestaat he! Dat zou echt super zijn! ik begrijp wel dat je nog niet durft testen, ik ben zo namelijk ook...

Neefje is uit de operatie sinds 16u. Hij ligt nu op intensieve. Meer weten we nog niet... (Het was vooraf gezegd dat hij 1 nacht op intensieve zou liggen)

Deel Deze Pagina