@ Boefje: Ik ben ook benieuwd voor jullie. Wij hebben volgende week donderdag een gesprek voor IVF. Ben er eigenlijk wat zenuwachtig voor! Hopelijk kunnen we na de zomerstop allebei starten met IVF he! Dan kunnen we elkaar wat opbeuren en steunen! Ik besef dat dat heeel zwaar gaat worden, maar ik heb er alles voor over. (alleen die kijkoperatie...die wil ik proberen te vermijden) In Gent is een vrouw haar benen en 9 vingers kwijt geraakt doordat tijdens een kijkoperatie (vruchtbaarheidsoperatie) haar darm geperforeerd werd door de gyn. De gyn hield geen rekening met een vroegere operatie die de vrouw gehad had. IK heb ook al een operatie gehad in het verleden en ik wil niet verlamd worden! Dus liever geen operatie. Vertrouw het niks... Mijn eigen gyn is ook zo'n losbol, die zou dat ook nog kunnen voorhebben. Zij heeft eens een kennis van ons gesteriliseerd en die operatie was zelfs mislukt! Ze moest daarna opnieuw onder het mes en mijn gyn lachte haar fout gewoon weg! Een gyn maakt ook fouten en dat met een grote verantwoordelijkheid! Ik vertrouw het dus niet. X
Dank je , ik hoop dat het deze keer wel goed gaat. LenaMill, ik vraag me soms ook af of ze niet een foute diagnose hebben gesteld. Nooit medicatie geslikt en nu 3x een positieve test. Aan de andere kant, misschien ben ik wel een van de uitzonderingen bij wie PCOS eigenlijk geen significante invloed heeft op de vruchtbaarheid. Ze hebben wel bloedonderzoek gedaan en daar kwamen wel afwijkende hormoonwaarden uit, in combinatie met het beeld op de echo was dat voldoende voor een diagnose blijkbaar. In ieder geval duim ik heel hard voor jullie dat jullie snel een mooie test hebben, ik blijf wel meelezen en meeleven!
Hoi meiden. Sorry heb een tijdje niet mee geschreven. Ik voelde me heel slecht en kon het niet echt opbrengen. De behandeling met Gonal is tot nu toe echt een drama dus we hebben eind juli een gesprek over een vervolg. Na de laatste cyclus die waarschijnlijk in een vroege miskraam eindigde zit ik er aardig doorheen. In m'n nieuwe cyclus waarbij ik ook ben opgehoogd naar 75 EH heb ik veel bijwerkingen en weer een hele trage eigroei. Als het goed is heb ik vandaag m'n eisprong maar veel hoop op een zwangerschap heb ik niet. Zaterdag gaan manlief en ik op vakantie voor bijna drie weken dus we gaan daar nu op focussen. We willen nog wel een keer samen goed praten over de toekomst want er is ook een mogelijkheid dat we stoppen met de behandelingen en samen verder gaan. Sorry voor m'n ego bericht ik weet dat er meerderen het moeilijk hebben momenteel. Ik hoop dat het voor jullie allemaal positief gaat uitpakken. Liefs
Ach meid, wat een moeilijke situatie! Ik hoop wel dat de vakantie even rust brengt voor jullie, zo te horen kunnen jullie het wel gebruiken!
Laten we hopen dat het deze keer raak is bij jullie! Wat een moeilijke tijd zitten jullie in.. Hopelijk komen jullie er samen uit wat betreft de toekomst. Laat de vakantie jullie maar veel positieve energie geven!
Sophia wat vervelend hopelijk brengt de vakantie jullie weer wat rust. geniet er van meid..je kan het nu wel gebruiken zo te lezenlezen. Een dikke knuf
Sophia, ik moet even reageren op jou.. Ben verder vrijwel niet meer actief in dit topic, maar lees zo af en toe nog wel even mee. Wat vervelend dat Gonal zo verschrikkelijk is voor jullie. Raar toch, dat het zo verschillend is bij iedereen?! Ik hoop toch dat je over twee weken een prachtige test hebt. Geniet van jullie vakantie en tijd samen. Ik ga duimen voor jullie. Dikke knuffel
@ Sophia: een hartverscheurende keuze die jullie gaan maken. Ik begrijp het volledig! Soms zeggen wij hier ook al wel eens: als het nooit lukt, dan maar met ons twee verder. Ik wil IVF wel nog proberen, maar geen 6 keer zoals sommigen hier wel doen in België. Dat heb ik er niet voor over. Al die hormonen zijn al zo ongezond voor mijzelf, laat staan voor een baby die in mijn lichaam gaat groeien. Ik haat het ook allemaal! Geniet in ieder geval van jullie vakantie en laat komen wat er komt... Dikke knuf! X
Sophia, wat balen dat de gonal zoveel bijwerkingen geeft, en niet de eigroei geeft die je wilt snap dat het dan frustrerend en zwaar kan gaan Het zal een zwaar onderwerp zijn om over te praten, maar ik vind het knap dat je het in overweging neemt. Hopelijk kunnen jullie samen goede afspraken erover maken Verder wil ik je veel gezelligheid op je vakantie wensen, en misschien wel een verrassing ik duim voor je
Temperatuur was vanmorgen 36,8! Tussen de middag maar ff klussen vor de zekerheid. Nog niet eerder getempt. Klopt t dus wat ik zeg?
Mijn temp is 36,4° voor eisprong en 36,7 à 36,8° 2 dagen na eisprong. Ik weet niet hoe hoog je temp eerst was? Als ze al gestegen is, is je eisprong dus al zeker geweest en ben je nu te laat met klussen. Je kan aan je temp dus niet zien wanneer er een eisprong aankomt, wel wanneer er een geweest is.
In principe is dat zo dat je temp stijgt als je ei is geweest maar vergeet niet dat eitjes nog 24 u leven. Met mijn zoontje had ik een sprong en die dag hebben we het nog gedaan. Of het van die keer was weet ik niet, anders hebben de zaadjes van mijn man het een week volgehouden, kan ook natuurlijk.
Ja de eicel leeft inderdaad nog 24 uur, maar de temp stijgt meestal pas na die 24u. (heeft dacht ik met progesteron te maken) Daarom dat de IUI altijd zo goed getimed moet worden. De zaadjes moeten ingebracht worden voor of vlak na de eisprong, maar niet te veel later. Ze moeten namelijk nog wat zwemmen en daar doen ze ook nog uren over he. Bij IUI is het stukje dat ze nog moeten zwemmen korter dan wanneer je nog op natuurlijke manier bezig bent. Het is geen exacte wetenschap... Ik ben zooo misselijk. Pfff, van miserie denk ik. Ik heb geen test meer gedaan na gisteren.
Oke Thx ladies. Denk dat mijn ei dan al geweest is aangezien me temp. hoger was vanmorgen. Spannend hoor! Hopelijk hebben we dan wel op tijd geklust!!
Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes dat doet me goed. Ik gun het jullie ook allemaal zo erg.... Zal wel proberen vanuit Amerika nog op jullie te reageren want de iPad gaat natuurlijk wel mee. Nu nog 'even' 20 kilo wasgoed wegwerken haha
hahaha Sophia, dat ken ik! Wasgoed wegwerken! Hier staat nog 20 kilo strijk! Het blijft gewoon staan. (Ik begin er niet graag aan)