PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    #3821 LenaMill, 17 jun 2015
    Laatst bewerkt: 17 jun 2015
    Oei computerproblemen:)

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Opnieuw typen dan maar... Ik heb een jaar geleden al een HSG gehad, anders mocht ik niet met Clomid beginnen. Alles was goed doorgankelijk! Nergens een verkleving BINNEN mijn eileiders te bespeuren. Door een operatie kunnen er ook verklevingen ROND je eileiders en zelfs eierstokken komen, zegt de gyn. Hierdoor kan het zelfs zijn dat eileiders verplaatst zijn en niet meer recht tegenover de eiestokken liggen. Die verklevingen aan de buitenkant van je eileiders kunnen ze alleen opmerken door een kijkoperatie uit te voeren. Op 5 aug weet ik pas of ze die operatie voorstellen of niet. Ze hebben in Leuven veel vragen gesteld naar kenmerken van endometriose toe, omdat 50% van de vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen blijkbaar endometriose zou hebben! Ik moest op al hun vragen/kenmerken nee antwoorden, dus denk niet dat het echt een erge vorm van endometriose kan zijn. Heb alleen heel veel pijn de eerste 2 uur als mijn menstruatie doorkomt. Als ik dat gevoel beschrijf zegt mijn mama dat dat precies lijkt op de pijn die je ervaart tijdens een bevalling (weeën). Van mij mocht het al augustus zijn! Ik kan niet wachten om met iets te beginnen, al is het IVF.

3. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Na een gesprek met de gyn besloten overgestappen naar puregon spuiten , als ik dit weekend eisprong gehad heb moet ik dus volgend weekend ongesteld worden en dan beginnen. Best eng zelf spuiten' hebben jullie ervaring met puregon gecombineerd met pregnyl?

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    oh Wivine, amai nu al over op spuitjes! Heb je enkel Clomid 50 mg geprobeerd? Krijg jij die spuitjes dan wel al terugbetaald/ vergoed? Elk ziekenhuis werkt blijkbaar anders! Ik kreeg Menopur spuitjes vorige ronde. Dat was met een aanvraagformulier waarop de gyn moest verklaren dat ik Clomidresistent was geworden na .... rondes (weet niet meer hoeveel). Die spuitjes zette ik niet zelf, de vroedvrouw in het ziekenhuis deed dat elke dag. Gelukkig! Zou het zelf nooit doen.
    Goed dat je op spuiten over mag zo gauw! Spuiten hebben een hogere slaagkans dan Clomid hebben ze in Leuven gezegd.

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik heb de blindedarmoperatie gehad, na een accute blindedarmontsteking.
    toen ik naar het ziekenhuis ging heb ik een boekwerk in moeten vullen, waar ook de vraag naar die operatie zat.
    buiten HSG (die ik vorige cyclus heb gehad) heb ik geen aanwijzingen gekregen dat ik verklevingen zou kunnen hebben.

Verklevingen kunnen veel pijn en problemen opleveren.
    ik weet wel van verhalen die door soa verklevingen hadden gekregen, en iedere menstruatie was drama voor haar.
    ik heb een buurvrouw gehad die door haar hele buik verklevingen had gekregen van de operaties die ze heeft gehad, o.a. om de problemen op te lossen, zij had altijd buikpijn en problemen.

Je kan er altijd om vragen in Leuven, maar ik denk niet dat je er echt zorgen over hoeft te maken.

6. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Ja snel he!

Ik reageer heel langzaam op de clomid, en volgens de arts is dit ren betere "fit" dus in ga ervoor. Mijn moeder gaat de spuitjes zetten.. Vind het ook niets! Fijn om te lezen dat de slagingskans hoger is we gaan het zien!

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @Knutsel: door SOA verklevingen opgelopen hebben is bij mij ook al niet mogelijk. Ik heb nooit een andere partner gehad dan mijn man en hij geen andere dan mij. We hebben bovendien altijd een condoom gebruikt. Hier stopten we 2 jaar geleden pas mee. Had ik het geweten dat het zooooo lang zou duren, waren we beter al veel eerder begonnen voor een eerste kindje. Waarom hebben we toch zo lang gewacht! We hebben gewacht tot 27 jarige leeftijd. Nu zijn we 29! We zijn bovendien al 12 jaar samen!

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Gisteren op een kleuterschooltje hier in de buurt meer dan 60 kleuters moeten screenen op spraak en taal. Er zaten echt schattige kindjes tussen!:) Ik heb ervan genoten!

Hoe gaat het met jullie? Ik heb nu een cyclus zonder medicatie, dus ben eens heel benieuwd wanneer er een eisprong zal komen en OF er een zal komen! Eigenlijk hoop ik op een lange en rare cyclus, zodat ze in Leuven zien dat ik echt wel PCOS heb (want ze volgen mij wekelijks in het bloed deze cyclus). Ik denk dat ze willen weten of er van mezelf al een eigroei ontstaat in het begin van de cyclus of niet. Er is blijkbaar een korte en lange weg als je met IVF begint. Als je zelf follikelgroei hebt, moet je eerst 3 weken een neusspray gebuiken (en soms zelfs terug aan de pil om cyclus plat te gooien). Daarna mag je pas met de spuitjes beginnen om een tietal follikels rijp te krijgen. Als je van jezelf geen cyclus hebt, is die neusspray niet nodig en mag je direct met de spuitjes beginnen. Ik ken iemand die door die neusspray een gesplitst baarmoederslijmvlies kreeg en daardoor moeilijk met IVF zwanger kon worden omdat de innesteling niet kon lukken. Dus PCOS is heeeel nuttig als je aan IVF begint! Dan heb je de korte weg tot aan de punctie! DUS: duimen jullie dat mijn cyclus weer heel raar en lang zal zijn!? Hopelijk niet plots een normale cyclus he! (Want alles is mogelijk bij mij)

9. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha l namill..
    Hier hadden ze het ook over pil om cyclus plat te leggen om vervolgens met spuiten te beginnen.
    Ben benieuwd wat het voor ons gaat worden..

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh, volgende week weet jij ook meer boefje, spannend!
    LenaMill, ik hoop met je mee op een rare cyclus :)

11. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Oo weer onduidelijkheid hier..

Ik heb maandag progesteron laten prikken en nu was de waarde daarvan 10 zelf denk ik dus dat ik vrijdag of zaterdag eisprong gehad heb!

Maar! We zijn alleen "actief" geweest op zaterdag... En ergens dinsdag of woensdag.. Pf had het toch moeten bijhouden..

Zou er kans van slagen zijn? Bms was mooi 7,6

12. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik hoop het voor je wivine! Helaas hebben we daar geen invloed op

13. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Nee maar heeft gemeenschap net na de eisprong zin?

14. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Dames, het kan echt!
    De 18e rond 1:00 snachts zijn m'n kindertjes geboren! Quint van 2200 gr en Livia van 2400 gram! Ze liggen nog wel ter controle op de kinderafdeling maar alles gaat prima!

15. boefje1983

boefje1983 Actief lid

11 apr 2014
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anikaatje gefeliciteerd wat fijn dat het goed gaat.. lekker ervan genieten

16. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd Annikaatje!

@wivine, ze zeggen dat er net na ook zin kan hebben, mits het niet te lang er na is natuurlijk. Weet niet hoeveel tijd er voor staat. Weet alleen als ik een injectie krijg om het te laten springen de ei daadwerkelijk met 36 uur springt. Maar dit kan ook weer verschillen..

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Annikaatje: supergoed nieuws! Blij dat alles goed gaat met jou en de kindjes! Nu genieten maar! Is het een natuurlijke bevalling geweest of een keizersnede? Was het een beetje te doen voor jou?

18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Annikaatje!!

Wivine, zelfs als zaterdag misschien te laat was is dinsdag of woensdag ook niet te vroeg! Bij mijn zoontje was mijn ei op zaterdag of zondag en hadden we het enkel dinsdag en zondag gedaan. Bij mijn mk op vr de laatste keer en op wo denk ik pas mijn ei.

19. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Ik heb na inleiding uiteindelijk toch een ruggeprik gekozen omdat ik 5 weeën in 10 min niet dacht op te kunnen vangen als het nog n paar uur zou duren. Door de ruggeprik gaat het ietsjes langzamer. Toen ik uiteindelijk persweeen kreeg, hadden ze de ruggeprik uitgezet. Maas dan mag je er wat mee doen, dat scheelt een hoop! Ze zijn beide op de natuurlijke manier gekomen!

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    #3840 LenaMill, 20 jun 2015
    Laatst bewerkt: 20 jun 2015
    Waauw knap, Annikaatje! Ben je al thuis met de kindjes? Nu volop genieten, al zal het ook wel wat druk zijn nu?

Deel Deze Pagina