PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam

Ja met dat verhaal heb ik besloten geen Pregnyl te nemen:) Dank daarvoor!

nu wel wat ' bloedverlies' maar nog steeds niet heel veel! de assistent zegt: vanavond beginnen.. maar ik twijfel zo!

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Doe eens een testje, Wivine. Als je echt zwanger zou zijn, zie je vast al een vaag streepje!

Wij gaan uit eten vanavond, om onze huwelijksverjaardag te vieren. Dat was eigenlijk gisteren, maar toen was het restaurant niet open waar wij naartoe willen gaan. :p

3. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Veel plezier!

Nee het is nu losgebroken, dus de spuit zit er weer in.. Zucht volgende ronde!

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Pfff wivine, het is zo rot allemaal he!! Heb je al een HSG laten uitvoeren? Dat onderzoek deden ze bij mij ALVORENS met Clomid te beginnen. Het is wel niet zo'n leuk onderzoek...

5. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Nee dat hebben ze niet gedaan?

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    HSG is om te kijken of je eileiders wel open zijn. Stel dat uit dat onderzoek blijkt dat beide eileiders afgesloten zijn door verklevingen, dan heeft geen enkele medicatie nut want dan kan je eicel niet geraken waar die moet geraken. Misschien eens vragen wanneer ze dat onderzoek willen doen bij jou? In België (of toch in ons ZH) starten ze met HSG. Is dat niet goed, dan krijg je eerst een operatie alvorens je met medicatie en behandelingen mag starten.

7. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Bij mij werd met 3 maanden proberen in t zh een samenlevingstest gedaan en met 6 maanden proberen het hsg onderzoek. Ben benieuwd welke behandelmethode jouw zh kiest

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    bij mij werd de HSG pas gedaan voor de IUI, dus toen ik al ruim een jaar in het ziekenhuis liep, als ze geen aanwijzigingen zien om nu al de HSG te doen, dan doen ze het pas voor IUI, waar je hopelijk niet hoeft te komen..

Samenlevingstest doen ze niet hier, die test moet zo perfect gebeuren op juiste moment enzo... en anders krijg je misschien te horen dat die test "mislukt" is terwijl ze gewoon op verkeerde moment keken... dat mijn arts daar geen conclusies uit wil trekken

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Zo gaat het in elk ZH dus anders.:)
    België versus Nederland is ook nog een groot verschil.

Ik heb net in mijn beste Duits een weekendje geboekt voor in augustus, om mijn man te verrassen. Hij wordt bijna 30 jaar. Ik had hem zo graag willen verrassen met een positieve zwangerschapstest, maar die kans zit er weer niet in denk ik! Hij verjaart 2 september al. Tegen dan hebben wij geen behandeling meer gehad in het ziekenhuis denk ik.

10. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Bij mij was er ook geen aanleiding voor, maar hun handelswijze. 3 maanden behandeling = samenlevingstest en 6 maanden behandeling = hsg.
    Bijzonder dat het per zh zo kan verschillen!
    Snap goed dat je arts weinig ziet in de samenlevingstest. Stelt ook helemaal niets voor en geeft nog geen garanties.

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik vraag me af hoe een gyn aan de buitenkant kan zien of er aanleiding is om een hsg uit te voeren. Ze kunnen aan de buitenkant of met een echo nooit zien of je eileiders open zijn of dicht. Hier in het ziekenhuis krijgt niemand Clomid of andere hormonen, zolang er geen HSG is geweest. In Leuven (fertiliteitscentrum) zeiden ze dat ons ziekenhuis correct gehandeld heeft op dat vlak... Eigenlijk vind ik dat logisch, eerst HSG! Stel dat je eileiders dicht zitten en je krijgt toch maanden lang hormonen... dan is dat allemaal voor niks geweest. Het zijn geen snoepjes he, Clomid.

12. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Correct of niet. Misschien is t ook per situatie afhankelijk? Ik kreeg clomid om een cyclus te krijgen en op te bouwen. Mocht ik met een halfjaar nog kinderloos zijn dan kreeg ik hsg. Bij vrouwen die zelf een cyclus hebben wordt dit na een jaar gedaan dat ze dan worden doorverwezen naar t zh. Wie weet dat daar dan t verschil in zit?

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik denk dat het verschil vooral zit in Nederland versus België.
    Maakt niet uit. Ik ben na twee jaar nog steeds niet zwanger.
    Heb meteen HSG gehad vanaf eerste afspraak bij gyn wegens kinderloosheid. Daar werd geen probleem gevonden... De reden zit dus ergens anders... Maar waar oh waar!!!!!?????

14. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Zijn er meer onderzoeken die ze nu nog kunnen doen bij jullie? Of is t nu een kwestie van vruchtbaarheidsbehandelingen?

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Onderzoeken die al gebeurd zijn bij mij:
    - hsg: goede doorgankelijkheid van de eileiders
    - hormonen: LH verhoogd, FSH te laag (dus geen spontane eisprong, maar LH is niet dubbel zo hoog als FSH dus geen echte PCOS)
    - genetica: weten we 5 augustus pas
    - infecties: Chlamidia gehad in het verleden, zonder dit geweten te hebben. Hier kan je onvruchtbaar van worden.
    - speciale echo gehad in fertiliteitscentrum: geen verklevingen, alles ziet er normaal uit. (anatomisch is er geen probleem gevonden)
    - kijkoperatie ??? Weet ik nog niet of dat nodig zal zijn. (5 aug weten we meer)

onderzoeken bij mijn man:
    - genetica: weten we 5 aug
    - sperma: 90% beweeglijkheid, dus goed bevonden
    - morfologie: weten we 5 aug pas
    - infecties: weten we 5 aug, maar waarschijnlijk dan ook Chlamidia...
    - andrologisch onderzoek: alles oké

5 augustus weten we of we nog met IUI moeten verderdoen of met ivf moeten starten. Soms weet ik niet meer waar we mee bezig zijn. Net naar een trouw gaan kijken van vrienden, in het gemeentehuis. Er waren zeker 20 peuters aanwezig. Pffffff wat een circus!!! Ik werd zot he! Dat is dus absoluut NIET schattig! Die waren met bloemen aan't sabelen, aan't wenen, rondlopen, roepen, zeuren, ruzie maken,... Van de trouw zelf hebben we niks gehoord.

Dan denk ik wel eens: zijn we het daar allemaal voor aan't doen?! Misschien zijn we wel gelukkiger zonder kind, dus ook zonder last.

16. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Jeetje al heel wat onderzoeken zijn er gedaan! Maar de chlamidia heeft jou niet onvruchtbaar gemaakt dus? Spannende tijd komt er voor jullie aan!

Aan een trouwerij met zoveel kids heb ik ook een hekel. Snap niet waarom ouders hun kind niet stil houden. Op zo'n dag mag het niet om de kids draaien en is daarmee wel gebeurd. Jammer. Er is altijd een verschil in opvoeden he. Bij jullie hoeft t geen last te zijn maar je hebt er dan wel wat meer mee te maken. Ik denk vaak: hou je kind in toom of laat t thuis..

17. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Clamidya is het eerste dat er bij mij gecheckt werd, omdat deze juist verklevingen kan veroorzaken.. omdat ik daarop o.a. negatief teste, hebben ze geen noodzaak gezien dat ik verklevingen zou kunnen hebben

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja Chlamidia kan idd verklevingen veroorzaken en eileiderontstekingen enzo. Ik denk dat ik heel veel geluk gehad heb, want mijn eileiders zijn goed open en ze zagen niks bijzonders tijdens die speciale echo op fertiliteit. Dat was zo'n duidelijke echo, zo helder amai, dat had ik nog nooit gezien. Ik heb zelfs tegen die arts gezegd " amai, dat is helder". Ze antwoordde: "Dat is het voordeel dat we hier hebben, dure machines." Ze konden via die echo zelfs onderzoeken of mijn eileiders trilden, ze konden mijn baarmoeder helemaal zien, ze konden mijn blaas zien, ze konden al de eicellen tellen en ook het volume waarin ze zich bevonden. Ze zagen geen verklevingen rond mijn eierstokken, eileiders, baarmoeder en blaas en zeiden dat het in orde was. Ik HOOP dus dat een kijkoperatie niet nodig blijkt!

19. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Ik hoop het ook Lenamill!

Vandaag had ik de eerste echo voor CD 8 , ik verwachte helemaal niets , en wat bleek! Link een follikel van ruim 15mm! en recht 13mm.. dus activiteit! BMS 6 mm.. Morgen weer terug.

Zou het dan eindelijke een mooie eisprong worden?

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Allé vooruit, ik denk dat ik nog eens een spontane eisprong heb gehad in de nacht van zondag op maandag. Ik voelde het en mijn temp heeft het vanochtend bevestigd. Misschien toch nog 1 kansje VOOR we terug naar fertiliteit moeten om misschien met ivf te starten. ;)

XXX

Deel Deze Pagina