Nou, nou, dames! Laten we er vanuit gaan dat Chellie zich niet bewust is van haar enorme misser en dat ze gewoon erg onhandig is en geen idee heeft hoe een forum werkt. En als ze dat wel weet is ze zich vast niet bewust van hoe ze op anderen overkomt *pssst, Chellie, excuses zijn wel op z'n plaats!*
Ik ook. Hoop dat als er eitjes groeien dat het er dan max 2 zijn. Hun gooien het erop dat ik nog geen kansen heb gehad zonder eisprong dus dat ik het zo een jaar moet proberen indien t lukt. Nou, denk het niet dus :x
Ik kreeg iets meer uitleg (maar ik negeerde ook haar 'haast' en stelde gewoon vragen) over het bloedonderzoek en de zaadanalyse. En ik hoefde niet eerst mijn menstruatie op te wekken, kon meteen met Clomid beginnen. Ik heb cd12 mijn eerste echo. Als de goede dosis Clomid is gevonden mag ik een tijdje zonder controles proberen.
Haha, ik denk dat Chellie gewoon nog niet helemaal doorheeft hoe het forum werkt en misschien niet eens doorhad dat ze in ons gesprek zo maar iets neerzette... Of ze las alleen 'zonder andere symptomen' ofzo?? Naja, ik denk niet dat ze hier nog gaat reageren in ieder geval.. @Linda, heb je helemaal geen echo's gehad, ook niet aan het begin?? Want ik moet nu ook zonder echo's verder, maar dat is omdat ze 2 rondes meegekeken hebben, en daarom er van uit gaan dat het nu ook zo verder gaat. @Leaf, ik kon je eerdere berichtjes niet zo snel terugvinden, maar ik begrijp dat je morgen voor het eerst naar de gyn gaat? Of medicatie krijgt? Super spannend joh! Succes! @xElles en HB87, succes morgen met jullie follikelmetingen!! Ik duim voor mooie eitjes!!
Fijn light, dan kon je gauw verder. Ook vreemd, ik moet t telkens wel opwekken, 12 pilletjes, en dan nog een week wachten. Scheelt jou weer 3 weken.
Hoi hoi. Ik ben nieuw hier en zal even kort mijn verhaal vertellen. Juni 2012 gestopt met de pil. In 9 maanden tijd 1x ongesteld geweest. Naar de huisarts geweest en doorverwijzing gehad voor het ziekenhuis. Diagnose vermoedelijk pco. Een aantal symptomen zijn er. Slechte huid, niet ongesteld, wat haartjes op mijn arm, veel eitjes. Gelukkig geen overgewicht en gezichtbeharing wat helaas wel eens voorkomt. Ik ben toen begonnen met provera en er was geen resultaat. Zwaar balend ging in naar het ziekenhuis. Na de echo bleek ik zwanger te zijn, geweldig nieuws! December is onze zoon geboren. We hebben besloten niet aan de pil ge gaan om te kijken of mijn cyclus zich zal herstellen. Maar helaas. Na 5,5 maand nog steeds geen ongesteldheid. Halverwege vorige maand ben ik begonnen met provera en clomid 50. Gelukkig sloeg dit aan en had ik twee eitjes. Eentje groeide heel hard maar wilde niet springen. Cyclus 17 ovitrelle gespoten om mijn eisprong op te wekken. 17 dagen na deze spuit mocht ik testen, helaas vandaag ongesteld geworden. Morgen bellen voor een uitgangsecho om te kijken of ik geen cystes heb. En daarna hopelijk weer beginnen met clomid. Waarom ik dit forum heb opgezocht is omdat er in de buitenwereld veel onbegrip is. Mensen snappen mijn verhaal niet maar raken zelf na een keer knipperen zwanger. Mensen kunnen en willen niet begrijpen wat het met je doet als je te horen krijgt dat je pco hebt. Ik hoop dat ik met jullie mee kan praten
@Linda, de gyn zei dat als er niets is om op te wekken dat dus ook niet hoeft. Ik weet niet hoe het zit als nu de Clomid niet aanslaat maar m'n bms wel gegroeid is. Denk dat ik dan wel mijn menstruatie moet opwekken. Maar ik ga er vanuit dat de eerste dosis gewoon meteen goed is Hoop doet leven... @MissLove, welkom hier. Je zult zeker veel begrip en steun ondervinden van de meiden. En wat fijn dat het al een keer bij jou gelukt is om een kleine te krijgen. Dat geeft hoop!
@Light: we moeten ook hoop blijven houden met zijn alle😊 Hoe doen jullie dit in combinatie met je werk? Ik moet 1001 smoesjes verzinnen om even weg te gaan voor een echo. Vanaf cyclusdag 10 heb ik om de dag een echo. En nu waarschijnlijk morgen of overmorgen die uitgangsecho.
Bij mij kwam het tot nu toe echt heel gunstig uit toevallig! Steeds op mijn vrije middag of dag, ik heb maar 2x verlof moeten vragen. Ik heb het gewoon in het midden gelaten waarom ik verlof wilde, en ze vroegen niet door. Ze zullen natuurlijk wel zelf vanalles gedacht hebben, maar hebben niks hardop gezegd. Ik heb alleen verteld dat ik naar het ziekenhuis moest voor onderzoek. En dat het geen ingreep was waar ik langer voor afwezig zou zijn. Als het er straks naar uitziet dat ik vaker afwezig ga zijn denk ik dat ik wel ga vertellen dat ik bij de fertiliteitskliniek loop. Dan zal er misschien ook wat meer begrip zijn voor mijn afwezigheid.
Ik heb tot nu toe mijn afspraken bijna allemaal op vrije dagen kunnen plannen, maar dat zal straks wat lastiger worden. De volgende keer zeg ik dat ik naar huisarts moet. Mocht ik vaker naar het ziekenhuis moeten dan zal ik zeggen dat ik onderzoek moet of zo, maar ik was in eerste instantie niet van plan om meer info te geven. In principe kan ik op mijn werk wel redelijk mijn eigen agenda plannen, dus dat komt wel goed uit. En mijn baas is vanaf volgende week een paar weken op vakantie, dus hopelijk niemand die mij mist Uiteraard maak ik mijn uren wel, moet toch mijn werk af krijgen.
Tjonge, kletskousen! Kan het amper bijhouden hihi. Morgen alweer dag 4 van de primolut. Tijd gaat gelukkig wel snel. Komende week best leuke week. Donderdag komen vrienden op bezoek en zaterdag tot en met maandag komt een vriendin logeren en dinsdag ga ik samen met een andere vriendin naar het dorpsfeest. En dan verwacht ik alweer te gaan menstrueren. Nu lekker slapen na een heerlijke wk finale Degene die morgen voor FM moeten of andere afspraak bij gyn: succes!! @werk: hier gelukkig geen problemen, omdat VL en ik beide thuis werken (eigen baas). Maar wel verantwoording afleggen tegenover familie die vinden dat we de laatste tijd wel veel afspraken met klanten hebben haha. (Onze smoes omdat we vanwege werk altijd thuis zijn en nu ineens 4 keer in korte tijd met de auto weggaan) Ik ga overigens altijd alleen naar binnen met de FM. Ik wil niet dat VL mij in die oncharmante houding ziet liggen en alleen achter de deur of gordijn blijven heeft ook weinig zin. Dus VL blijft altijd lekker in wachtkamer. Hoe doen jullie dat?
Ben pas twee keer geweest en toen ging het ml ook aan ivm de uitslagen. Onderzoeksruimte was echter in een aparte kamer aan de spreekkamer. Ik ben ook alleen gegaan omdat ik het zelfs voor m'n man gênant vond. Daarnaast vind hij het super vervelend voor mij dus ik zou me dan alleen maar druk maken hoe het voor hem is dat ik het 'moet ondergaan'.
Welkom Miss Werk, ik heb meestal dat t buiten werktijd valt, dus dat scheelt Wat betreft vriend, als die mee is (vakantie/weekend) dan zit ie op de stoel met uitzicht op het scherm ipv mijn benen
werk: bij mij op kantoor heb ik 1 collega die bijna alle dagen samen met mij werkt. Ik heb het aan haar verteld. We zitten nu tijdelijk zonder manager (wel een interimmanager maar die zit hier nooit op kantoor) dus heb ik het niet aan mijn manager verteld. Tot nu toe kan ik het prima met werk combineren omdat de afspraken vaak vroeg zijn en ik op 2 min op de fiets van het gebouw van de fertiliteitskliniek vandaan mijn werkplek heb. Dus kost het me gelukkig niet veel tijd. Mijn andere collega's werken op woensdag of donderdag en die krijgen dit nog niet mee. Dus zolang dat niet nodig is vertel ik nog niets aan hen. Mijn man is alleen de 1e keer geweest. Hij zou wel elke keer willen gaan, maar dat kost hem meer tijd omdat hij 20 min met de auto van het ziekenhuis vandaan werkt. Dus zei ik zelf tegen hem dat ik het prima vind om alleen te gaan. En dat gaat prima zo. Meiden met FM vandaag suc6!
Mag ik mee kletsen ? Ik ben Lisanne 22 jaar , Ik en m'n vriend zijn bezig voor een 2e kindje . We hebben al een zoontje van 19 maanden . Zit nu in m'n eerste ronde clomid . Vandaag op dag 14 . Op dag 10 een echo gehad , was niks te zien (veel eiblaasjes maar veelste klein) . Morgen weer een echo (dag 15) . Hoop zoooo dat er wat te zien is ! Op welke dag hadden jullie je eisprong ? En voor hoeveel dagen is een eisprong eigenlijk uitgesloten als ze niks zien op een echo , weet niet hoelang ze het van te voren aan zien komen ? Als er bijvoorbeeld 5 dagen tussen de echo's zitten en op de 1e echo zien ze niks , kan je dan toch in die dagen een eisprong hebben ? Doen jullie ovulatietesten ?
Druk weekend geweest hiero! Jullie zijn zelfs lekker aan het kattenkoppen geweest hier . Laten we er maar vanuit gaan dat dit meisje dr verhaal hier per ongeluk heeft geplaatst. Ook zij heeft vast dr eigen onzekerheidjes. Elles! Heel veel succes vandaag! Ik duim voor je dat dit eindelijk de juiste dosis is. Lets, super fijn dat je geen curettage nodig hebt. Ik hoop dat je alles op vakantie een beetje naast je neer kan leggen. Qua werk; Iedereen weet het hier bijna. Ben vorige maand ook naar het ziekenhuis gebracht door een collega voor een FM. Super relaxed. Vriendlief gaat hier ook bijna nooit mee. Vind ik ook niet nodig. Tis al erg genoeg dat ik hierdoor tijdverlies @ work. Hier dag 4 van de utro. Denk dat mn 4dubbele eisprong bezig is. Super veel slijmverlies en buikpijn. We hebben ons maar aan het advies van het ziekenhuis gehouden en hebben dus geen seks. We zijn natuurlijk al een keer zwanger geweest. Dus er is een match.. 4 ling of erger lijkt ons niks Maar goed.. Wel weer een maand weggegooid. Gister was mn mannetje jarig en zaterdagaaf zijn we wezen eten bij een sterwaardig restaurant (super gaaf om een x te doen). 7 gangen incl begeleidende wijnen. Als een kommetje gingen we naar huis.
@daantjuh wat leuk een 7 gangen diner! Hebben wij ook nog nooit gedaan Wilde even nog laten weten dat ik op 8 augustus mijn eerste echo krijg..
Phoe nou wat een geklets. Ineens paar nieuwe ook! Bij mij opt werk weten ze het gewoon. Het is tenslottr al een jaar aan de gang. Op den duur zijn de smoesjes op En nu iedereen t weet krijg ik veel meer begrip. Niemand doet er moeilijk over als ik weg moet ook dan. Hier alweer 1dpo ...wacht....wacht.
Sorry Daantjuh, zal me meer inhouden volgende keer De vierdaagse-feesten zijn hier begonnen. dus 7 dagen/nachten weinig slapen gok ik zo, in t weekend merk je niet zoveel verschil, maar denk dat het komende dagen wel anders zal zijn