PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HB87

HB87 Lid

7 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    België

Bij ons proberen ze altijd eerst 2 keer met 50 mg, omdat ze weten dat er zo'n gevallen als ik zijn :cool: Eerst weigert het lichaam maar nadien komt het op gang. Een beetje koppig hé :p

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Gek he al die verschillende behandelingen en ideeën in de ziekenhuizen.

Wist niet dat het kon dat dezelfde dosis de tweede keer wel aan kan slaan! Thanks voor de uitleg :)

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    @xElles: geef de moed nog niet op!! Bij mij waren het ook 3 eitjes die gingen groeien, uit mn hoofd gezegd had ik 11,12 en 14mm ofzo. Uiteindelijk was er één 20mm en één 15mm geworden, die derde was verdwenen. Dus het kan gewoon! :D
    Maar toch gek, zou je dan misschien toch weer terug moeten naar 100mg? Nou ja, ik ben in ieder geval blij voor je dat alles goed aanslaat nu :) Groei, eitjes, groei..! En wat je zelf ook zei: je weet in ieder geval dat alles werkt, aangezien het al een keertje raak was.. :)

@Daantjuh: haha, dat scheren met echo's.... zo herkenbaar!
    Ik doe dat nu ook niet echt meer, maar ik kleed me wel altijd netjes om in het hokje. Op de een of andere reden voelt dat dan weer stom ofzo, als ik dat gewoon midden in die kamer doe.;)

@Ryanne: leuke dagen om naar uit te kijken! Geniet er van!!

@Leaf: balen dat je schildklier niet goed blijkt te werken. Ik heb geen idee of dat je PCOS zou kunnen veroorzaken. Wel fijn dat er in ieder geval iets aan gedaan wordt nu!

@Aimee: ja, die opvliegers zijn vervelend, he?! Ik vind het vooral 's nachts echt irritant. Maar het is voor een goed doel! :)
    Wil je mij trouwens ook op het lijstje zetten?
    Kaila, 28 jaar, 1e kindje, Clomid 25mg
    Dank je wel!

@Catmommy: Oh, ik kan me ook zo ergeren aan die topics met meiden die echt doen alsof het krijgen van een kindje zo vanzelfsprekend is. Helaas heb ik ook één vriendin die er zo over denkt. Ze weet best dat het niet bij iedereen zo gaat, maar dat lijkt ze elke keer weer te vergeten en vertelt dan weer ronduit over haar cyclus en hoe makkelijk het allemaal wel niet ging (we zijn bijna gelijk begonnen, zij heeft nu een kindje... ) :(

@Lets: ik ben hier een tijdje niet geweest, maar wat rot dat je zwangerschap niet geëindigd is zoals je hoopte... :( ik had niet gehoopt je hier zo snel terug te zien.

Hier moet ik morgen weer aan die rotpillen.. Ik zal ook wel weer lekker bijwerkingen krijgen. Afgelopen maand werd ik gek van de opvliegers. Ook merk ik dat ik echt dikker word. :( Hebben meer mensen daar last van? Ik let heel erg op mijn eten, beweeg genoeg, en toch ben ik de afgelopen 2 maanden 4 kilo aangekomen. Het rare is dat het vooral op mijn buik erbij komt, terwijl ik daar echt normaal nooit vet heb zitten. Ik baal zo, voel me echt niet lekker in mijn vel daardoor... :(

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik merk helaas ook dat ik aankom maar ik doe er ook te weinig voor op het moment! Ik kan gewoon de puf niet vinden.
    Maar moet zeggen dat ik alweer strenger wordt.
    Maar ik zie op tegen volgende week, dan voel ik me weer zooo opgeblazen tijdens mijn menstruatie. Verschrikkelijk.

En de opvliegers waren met 50mg echt niet leuk.. ik zie op tegen de 100!

Maar als we straks zwanger zijn met zn allen weten we waarvoor we t hebben gedaan!

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Haha, ja... daarvoor doen we het!
    Hoewel ik het soms een beetje lijk te vergeten, dan is het alleen maar frustratie dat alles niet lukt en vervelend is :p

Dat opgeblazen gevoel... pff.. daar heb ik nu ook erg last van. :( Hoop dat het weer wegtrekt straks.. :(

Okee, nu hou ik op met zeuren. Hoog tijd om te gaan slapen. Weltrusten! :p

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het lijkt soms alsof het nooit meer weg gaat dat opgeblazen gevoel. En dan als ik de menstruatie kwijt ben voel ik me meestal opgelucht maar ik heb er nu wel echt moeite mee met mn gewicht. Ik ben altijd iemand die erg bezig is met het gewicht en ik durf nu niet op de weegschaal te staan.
    Maar heb net met vriendlief afgesproken dat hij me weer helpt om streng te zijn.

Geen cola zero meer, alleen water eventueel met citroensap.
    Geen aardappelen of ovenfriet (andere friet of pizza eet ik toch al niet net als brood weiger ik ook)
    Pasta beperking tot eens per week.
    En verder oppassen met sausjes.
    Savonds niet snacken meer, nu beperk ik het snacken tot 1 blokje chocola of een handje cashewnootjes maar ook dat laten we maar ff.
    En dagelijks minimaal 1 uur buiten actief zijn. Tuinieren, wandelen of fietsen, gewoon iets.
    Als ik dat weer even 1 week doe (zo leef ik al een jaar alleen heb ik er de laatste maand heel veel moeite mee) voel ik me volgende week alweer wat frisser.

Dat gewicht is mijn grootste strijd.
    Maar mijn bmi blijft rond de 23,5!

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Nog twee nachtjes en ik heb mijn eerste fm. Vandaag steeds steken in m'n buik en mijn buik is ook opgezet. Maar dat zou ook best kunnen komen van drie dagen barbecuen :p

Slaap lekker allemaal!

8. linda1987

linda1987 Actief lid

2 jul 2014
    176
    1
    18
    Hey meiden,
    Hier ook wat aangekomen door die clomid. Geen idee hoeveel want sta nooit op de weegschaal. ;) Balen balen.
    Ik moet zeggen dat ik op het moment met eten erg goed bezig bezig ben, drink meestal gewoon water. Nogmaal eet ik s' avonds voor de tv flink wat weg maar dat probeer ik nu wat te beperken.
    Maar ze zeggen dat dat weer weg trekt als je stopt met clomid....we zullen zien..

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    @Kaila, dat stelt me gerust! Ik laat het even los voor nu en dan zie ik donderdag wel weer verder.

Opgeblazen gevoel heb ik heel erg! Erg vervelend..
    Aankomen gelukkig niet. Moet ook zegen dat ik veel let op wat ik wel en niet eet.

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Wil jullie even een dikke knuffel geven 💋

11. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ooh.. kan dat door de clomid gekomen zijn?
    ik weeg niet consequent, maar was afgelopen jaren 50/51kg en nu ineens 52,5! stond er even van te kijken..
    of t is nog van mn allinclu-vakantie xD

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Light, succes bij je follikelmeting!

Volgens mij redelijk normaal dat je wat aankomt. Is het niet door de hormonen dan wel door de spanning als je al aanleg hebt.
    Ik was ook best wat aangekomen, heb nu drie weken sonja bakker gedaan en gelukkig ook weer bijna drie kilo kwijt. Maarja dat wel zonder hormonen!

13. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    gewichtstoename is een heel veel voorkomende bijwerking.
    Zowel bij de clomid als bij het spuiten...

Ik ben in 2 jaar 10 kg aangekomen...

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    hier ook wel aangekomen hoor.. Tenminste ik sta niet op de weegschaal, maar ook mijn broeken zitten wat strakker. Maar goed.. afvallen komt ooit nog wel..

Jammer dat we van deze stress niet gewoon super slank worden ;)

Succes Light en Junyor met je eerste echo!! *spannend!!*

15. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Ik ben alleen aangekomen na mn trouwen ( slecht ik weet t :p ) maar kon ook geen kwaad. Op mn trouwdag woog ik 54 kg (ik ben 1,74 dus veel te weinig) en laatste jaren weeg ik er 59 :D
    Maar ik moet zeggen dat toen n jaar of 2 geledeb de weegschaal kapot ging ikgeen nieuwe heb gekocht. Sta er nooit op... Mn kleren passen nog perfect dus zal dan wel goed zijn ;)
    Met de clomid nooit aangekomen voor zover ik weet. Wel hield ik veel vocjt vast tegen mn menstruatie aan. Zo veel dat mn broek op knapoen stond overal. Maar dat was dan ook zo weer klaar als ik ongesteld werd gelukkig :)
    Denk dat het heel normaal is dat je daar war in schommelt als je met hormonen bezig bent.
    Overigens met het spuiten nu nergens last van. Geen enkele bijwerking.. :)

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wow....de kg's en bmi's die voorbij komen. Had ik die maar denk ik dan :). Ik probeer sinds januari jaar langzaam af te vallen. Het gaat gelukkig goed. Ik moet er wel veel voor doen. Caloriebeperkt eten en 4x per week sporten. Sinds januari tot nu toe 4 kg afgevallen. Heb nu bmi van 28 en moet naar 25. Dus nog 8 kilo te gaan. Maar als ik van clomid weer ga aankomen is dat wel een tegenvaller pffff. Zoals iemand zei het is voor een goed doel, dan maar aankomen als het maar een baby oplevert.

17. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Zo, terug van mn follikelmeting..
    10,8 was de grootste, en een van 10,4.. rest zat onder de 8,5
    vrijdag weer terugkomen

18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    #798 iez, 15 jul 2014
    Laatst bewerkt: 15 jul 2014
    Even ego berichtje: het is zo geweldig voor anderen als ze zwanger worden, maar waarom krijg ik dan meteen tranen in mn ogen en mis ik mijn overleden baby en krijg ik het gevoel dat het nooit meer gaat lukken :(. En dat terwijl ik oprecht blij ben voor hen, maar het voelt alsof elke keer dat een ander zwanger raakt ik erop wordt gewezen dat ik het nog niet ben of misschien wel nooit zal worden....

sorry moest even uit.

19. MissLove

MissLove Actief lid

13 jul 2014
    101
    0
    0
    @ knutselkitty: ik hoop dat je eitjes goed door blijven groeien.

@ overgewicht: hier heb ik gelukkig nog geen last van(BMI 19,5). Misschien ga ik ook langzaam aankomen begin vandaag met ronde 2 van clomid 50.

Net de uitgangsecho gehad. Alles is goed. Gelukkig heb ik een hele lieve gynaecoloog die wel begrijpt dat zo'n echo vervelend is tijdens je menstruatie. Vanmiddag weer beginnen aan mijn clomid. Leg de zakdoeken maar alvast klaar. Word een emotioneel wrak van die pillen haha.

Zodra mijn lichaam zelf 2x op rij een eisprong kan aanmaken mag ik het onder eigen beheer slikken zonder echo's. Is een stuk makkelijker met mijn werk.

20. MissLove

MissLove Actief lid

13 jul 2014
    101
    0
    0
    Dikke kus voor jou! Ik hoop dat je droom snel uitkomt!

Deel Deze Pagina