PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by xElles, Jun 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Mijn ziekenhuis heeft mij zelf op geattendeerd. Maar ik zie dat je op deze website helemaal onderin als je naar links of rechts scrolt kunt zien welke ziekenhuizen hier gebruik van maken: https://www.digitalepoli.nl/

2. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    ik had de site FertiScreen van mijn huisarts gekregen. maar heb er maar weinig gebruik van gemaakt, aangezien ik dan achter al die gegevens aan moest gaan, om de preciese nummers te krijgen. en uiteindelijk... had ik meer aan praten met jullie dan de antwoorden daar

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Mijn ziekenhuis staat er niet bij helaas. We jammer, was misschien wel leuk als er ook meiden in de omgeving ermee bezig waren.

Maar ach wie weet doe ik nog wat leuke contacten op als het eenmaal raak is.
    Bij zwangerschapszwemmen bijvoorbeeld of groepscontrole bij verloskundige.

4. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ryanne, haha leuke plaatjes en heel herkenbaar!! Zou ze bijna op facebook zetten haha!

Iez, dikke knuffel...heel herkenbaar je gevoel..jouw kindje was zelfs al heel wat weken of niet? Wat verdrietig zeg, en dan komt het er ook nog bij dat het zwanger worden moeilijk gaat...
    Ik had t vorige week ook moeilijk, zou dan twaalf weken zijn geweest, het moment waarop je t meestal bekend maakt...

Kitty, ik ken de groottes niet die jullie follikels moeten zijn? Waren ze nu goed dan?

5. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Knutselkitty: ik ben ook heel blij dat we hier met elkaar kunnen praten. Het enige wat misschien fijn is aan zo'n forum is dat je een vraag kunt stellen waar de arts of verpleegkundige antwoord op kan geven. Maar ja, dat kun je ook vragen als je fm hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niets heb laten horen op de website van de kliniek.

Zoals je zegt Catmommy, je komt vanzelf andere dames tegen als je eenmaal zwanger bent :).

6. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Dank je wel Lets. Mijn kindje is met 24,5 weken geboren. En hij heeft 4 dagen geleefd. Hij lag bij het NICU (neonatale intensive care unit) waar alle vroeggeboren baby's worden opgenomen. Ik merk gewoon als de maanden voorbij gaan dat ik minder goed in staat ben om blijde zwangerschapsmededelingen van vrouwen die rap zwanger worden kan hanteren. Dat ik naast de blijdschap voor hen, steeds geconfronteerd wordt met mijn angst (het nooit meer zwanger raken). Of als ik bijv. hoor dat een kind/baby uit de dood is opgestaan, vraag ik aan God waarom die van mij niet. Maar het gaat al wat beter door hier te praten en met mijn man zojuist, dat lucht wel op.

Nu weer in de positieve hoopvolle modus komen.

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja das heftig...

Pfff wat jij heb moeten meemaken.. Heel
    Erg..
    Onze tijd komt echt wel.

Ik ben er van overtuigd..

8. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    I hope so

9. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pff heftig verhaal zeg iez, ik ben er ook van overtuigd dat erover praten een beetje kan helpen.
    Maar zwangerschapsaankondigen zijn nou eenmaal gewoon erg confronterend....xxx

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Inderdaad heftig iez, vreselijk!
    Je bent mama geworden maar er is geen kindje on voor te zorgen:)

En dan moet t ook nog zo moeilijk gaan..

11. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ladies, ik hoop zo erg dat jullie wensen gauw in vervulling gaan. In de maand dat ik nu meeschrijf ben ik ontzettend met jullie gaan meeleven, hoe gek dat misschien ook klinkt. Ik realiseer me nu meer dan ooit wat een wonder het is om een kindje te mogen krijgen...

Kun je na de Clomid ook last krijgen van bijwerkingen? Ben sinds een paar dagen echt doodmoe, heb hoofdpijn, duizelig, buikpijn, een opgezette buik en nauwelijks honger. :(

12. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik had anderhalve week na clomid nog erge bijwerkingen dus kan idd!

13. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    PFFFF meiden wat kunnen jullie schrijven zeg! Ik heb echt een hele lange zware werkdag gehad en moet het even van mij afschrijven. Ik probeer zo professioneel over te komen, maar ben ook maar een mens helaas.

Heb al eerder gezegd dat ik werk met gezinnen, lekker breed he? Vanmiddag heb ik een heel kleine beeb uit het ziekenhuis opgehaald om naar een tijdelijk warm thuis te brengen! OW man....wat was dat zwaar zeg, zo;n klein hummeltje.... :( snap je soms echt niet, sommige mensen die heel graag een kindje willen of een kindje thuis willen houden (terwijl dat ze dit soms niet kunnen opvoeden) en er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en het kindje dan weggeven!

pfff... dan maar ff heel hard en vaak tegen mezelf zeggen, vannacht heeft dit babytje liefdevolle mensen om zich heen die zorgen dat ze verschoont wordt, eten heeft en een warm bedje....

dus ff bij komen hiero!! (gelukkig morgen vrij!)

nu zo relaxed hier even alle berichtjes terug lezen vanaf pagina 79...

14. MissLove

MissLove Actief lid

Jul 13, 2014
    101
    0
    0
    Ik had wel wat bijwerkingen zoals pijnlijke eierstokken, geen honger en emotioneel. Ben vandaag aan mijn tweede ronde begonnen dus ben benieuwd.

15. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Lijkt me heel logisch dat je daar van even bij moet komen!
    Confronterend lijkt me het zeker!
    Lijkt me echt heel moeilijk

16. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, ff bij gelezen.

Ik hoop echt dat we ook in het onderste lijstje komen en snel!

Hier nu 2de dag 100mg clomid, ben vooral heel erg moe, slaap ontzettend slecht en collega vond dat ik er ook heel erg moe uit zag.
    Maar VL komt vanacht thuis (nachtje eerder) en hoop dat ik wat beter slaap, maar moet nog ff bij komen van mijn werkdag....

Dus Catmommy, bij mij vallen de bijwerkingen wel mee, gister ook niet echt heel warm gehad als de vorige x.

Over aankomen:
    De week dat ik clomid gebruikte was ik in een week tijd 0,7 afgevallen. Dacht juist vandaag, oooh ff in de gaten houden of ik nu niet weer zo veel afval van de clomid...maar met al jullie aankom berichten ben ik niet blij...

Mijn BMI is 29, dus te hoog. Er moet zeker 10 kilo af (nu 83) maar met PCOS en afvallen is dat erg moeilijk en heb niet altijd fut en zin om naar de sportschool te gaan en met deze clomid dagen ook geen zin om op mijn eten te letten....maar goed, we gaan er morgen weer tegen aan, nieuwe dag, nieuwe kansen :)

17. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Wow heftig, ik krijg tranen door zulke verhalen....zwaar...ik zou zo'n baan niet aankunnen.

Ga maar lekker bijkomen...

18. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ik had tijdens gebruik nergens last van, vrijdag laatste tabletje en nu pas last. Ach, misschien word ik gewoon ziek?

Aimee, erg herkenbaar. Ik heb wel eens gepleit voor verplichte sterilisatie en toen wist ik nog niet eens dat het bij mezelf zo moeilijk zou gaan.

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Nee ik heb de eerste ronde clomid na anderhalve week ontzettende hoofdpijn gekregen.. Huisarts zei dat het door clomid kwam.. Dus het kan

20. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jee aimee, wat knap, maar o zo confronterend zeg... De wereld zit maar raar in elkaar he?

Light, al die hormonen doen echt wel wat met je, dus het zou best kunnen...

Share This Page