@Pitahaya: Ik weet ook niet waarom ze direct Pregnylspuit voorstelde... Clomid is om zeker een eitje te hebben en dat werkt heel goed bij mij en die Pregnyl is om het eitje te laten springen binnen de 36uur (dacht ik). Zo geven ze gericht advies, wanneer we ons best moeten doen. Ik denk dat zonder Pregnyl, mijn eitje soms zelfs niet springt. Voor ik wist dat ik PCO had (in dat verloren jaar van proberen) gebruikte ik de digitale ovulatietests van Clearblue (met de smiley). Tot mijn verbazing bleef de smiley 10 dagen na elkaar verschijnen en dan een week later nog eens een paar keer een smiley... Dat was heel vreemd. Toen wist ik zeker dat er iets niet klopte met mijn hormonen. Laat ons hopen dat we binnenkort eens geluk hebben. Volgens mij is dat het enige wat je moet hebben. Alleen is het heel moeilijk (voor mij toch) om moedig te blijven en er in te blijven geloven! Ik voel me echt depri soms... We maken dan zelfs ruzie... Dat "niet zwanger worden" knaagt soms precies wat aan onze relatie. Ook al zijn we al 11 jaar samen en ondertussen 2 jaar getrouwd, samen gebouwd,... We hebben dus al veel doorstaan... Maar dit, ja dit is echt iets waar je mee zit. Iets dat veel met je doet! Herkennen jullie dit? Pitahaya Member
Sorry, ik heb blijkbaar weer iets raar gedaan met mijn computer. Wat doet die link van Pitahaya nu onder mijn bericht? Ik ben niet zo handig op de pc.
Woorden heb ik er gelukkig nog niet over gehad met mijn partner. Hij kan alleen beter met de wachtweken omgaan dan ik, en ergens snap ik niet waarom hij niet net zo ongeduldig is dan ik, terwijl hij wel echt liever vandaag dan morgen goed nieuws heeft. Zonet toen ik teleurgesteld was toen we er weg kwamen begon hij weer met: wat van ver komt is beter en het komt wel. Toen heb ik gezegd dat is bullshit ik geloof er even niet meer in. Maar hij weet dat ie me dan even moet laten
Hahah, ja, ik snap dat ook niet hoor waarom die link daar staat. Nou maar als bij jou het probleem daar in zit dan is het toch prima dat je dan ook meteen moet spuiten? En natuurlijk, logiscch dat het veel met zich mee brengt, ook bij je man. Het is ook niet niks allemaal, en dan ook nog die hormonen enzo! Maar praat er met elkaar over, dat is erg belangrijk. @Catmommy, ja, inderdaad, dat is natuurlijk veel beter om meteen een hogere dosis te doen zonder af te breken. Waarom zou het afgebroken moeten worden? @ Elles: temperaturen is gewoon elke ochtend rectaal je temperatuur opmeten. Dat moet ik ook doen als ik met clomid start. Moet jij dat niet van ziekenhuis dan? Je moet dan elke ochtend ongeveer op hetzelfde tijdstip dat doen, voor het opstaan uit bed en meteen als je wakker word.
tja, mijn man is heel positief ingesteld. TOT ik ongesteld word! dan zegt hij: hoe kan dat nu? Alles was toch goed gegaan? Wat kunnen we nog meer doen?! En je voelde toch vanalles? Hij gelooft er altijd te hard in en ik geloof er niet meer in. Ik ben totaal niet positief ingesteld. En dat botst soms wel eens... Het begint zelfs zo zwaar te wegen dat ik geen moed meer heb om naar pasgeboren baby's te gaan kijken (van familie of vrienden). Sommigen beslissen vandaag om zwanger te worden en worden dus ook effectief zwanger die maand he! Ongelooflijk leuk voor hen, maar waarom hebben sommigen alles en anderen niets? Dat spookt in mijn hoofd.
Ja logisch Lena, maar het is ook oneerlijk. Maar jullie tijd komt ook echt wel hoor! Ik wil je alleen maar een hele dikke knuffel geven! vind je het ook juist niet fijn dat je man zo positief is?Mijn man is een optimist en ik een pessimist. Dat is soms zeer prettig vind ik.
@Pitahaya, nee ik hoefde niet te temperaturen. Maar dat is misschien om dat ik zowat om de dag bij het ziekenhuis zat voor een echo en ze het zo controleerden. Ik heb even gekeken naar Fertility Friend (hebben ze het hier in het forum veel over), maar snap er echt helemaal niets van. In t ziekenhuis zeiden ze dat ik de komende rondes ovulatietesten kan gebruiken. Mijn vriend en ik staan er wel een beetje hetzelfde in. Hij steunt mij gelukkig wel tijdens mijn down-momentjes. Maar ik appte hem net dat mijn test dus negatief was.. Appte hij terug: "oké. Maar dat wist ik al. Gingen we ook niet vanuit toch." "Heerlijk", zo'n nuchtere man
Wat betreft je man dat is heel herkenbaar. Mijn vriend heeft een beetje hetzelfde. @Elles: wat balen van die witte test @Ryanne: hopelijk wordt je niet ongesteld @Catmommy: niet leuk dat er niets gegroeid is. Hopelijk slaat de volgende ronde wel aan
Ik ben stiekem wel blij dat ik dit forum gevonden heb. Met "lotgenootjes" spreken doet altijd deugd. Jullie begrijpen het tenminste! Mercikes!
@Catmommy. dat is echt jammer, helemaal geen verschil met de vorige x? Heb je de gyn nog gevraagd of je echt moet afbreken of niet de dosis mag verhogen? De dosis is bij mij direct verhoogd zonder afbreken, omdat er totaal geen eigroei of bmsgroei zichtbaar was....erg jammer! Hoop dat het toch nog doorgroeit! @XElles, jammer van je witte test, ga je het nu morgenochtend nog proberen of wacht je tot zondag! Idd wel fijn dat je weet dat clomid werkt, ook ik probeer dat gevoel vast te houden als deze ronde het toch niet is, want ja je kan wel een ei hebben, maar je moet ook op het goede moment een goed zaadje hebben en we weten inmiddels ook natuurlijk van alle verhalen hier dat je ook nog een goede zuurgraad moet hebben....zwanger worden (en blijven) is echt heel bijzonder! @Lenamill, welkom! Ik zie dat je het hebt over PCO, wat ik altijd begrepen heb is dat de S er achterkomt als het chronisch is (dus als het niet meer weg gaat) en dat PCO (dus zonder de S van syndroom) voorkomt bij meiden met onder- of overgewicht, omdat dit en oorzaak kan zijn van PCO is daar ook sprake van bij jou of ben je de S vergeten? Jammer dat de pogingen met medicatie nog niet zijn gelukt, ik hoop voor jullie dat er snel duidelijkheid komt welke medicatie aan slaat. @Daantjuh, ja dat WWW is veel beter dan MMM... Hier....ik denk dat ik vroeg ga slapen, maar vind het ook spannend om morgen weer te testen. Gisteravond zij vl dat hij het ook niet erg zou vinden als ik vanmorgen zou testen, maar heb het niet gedaan, morgen is 4 dagen voor mijn nod! En vindt het ook zonde van de duren testen. Wil anders zaterdag weer testen als die niet overduidelijk is morgen. XElles waar heb jij je testen besteld? Zijn ze van zwanger&kids? Daar hoor ik ook goede verhalen over.
Ik ga gewoon wachten tot ik ongesteld word. Ben ik zondag nog niet ongesteld, ga ik dan testen. Spannend voor jou!! Hoop dat het raak is meid! Wat je zegt over die S erachter klopt denk ik niet helemaal... De afkorting PCOS komt namelijk van Polycysteus-ovariumsyndroom. Als je de S weg zou halen, blijft er alleen maar Polycysteus-ovarium over. Dat is toch raar? Volgens mij is het hetzelfde. *Edit: lees op internet dat je wel gelijk hebt!! Mijn excuus nooit geweten. Mijn testen waren van Zwanger en Kids ja. Gewoon de dipsticks.
Zo leren we nog eens wat he Xelles Maar denk dat de meeste toch wel de S hebben....want je krijgt PCO echt alleen als je ernstig onder of overgewicht hebt.
Syndroom is een verzamelnaam van meerdere kenmerken. Pcos heb je al je meerdere symtomen hebt. Ik heb bv de kralenketting en afwijkende hormoonwaardes. En andere heeft bv overbeharing & acne Pco en pcos is het zelfde volgens mij
LenaMill, welkom! Hoop dat je snel zwanger mag zijn! Pitahaya, ik kreeg ook op dag 12, 15 en 17 een echo. Plus twee keer bloedonderzoek. Volgens mij is dat meer normaal dan geen echo's. Toen ik eenmaal over m'n gêne heen was vond ik het alleen maar fijn om goed gevolgd te worden. Overigens hoefde ik mijn menstruatie ook niet op te wekken:als er niks is hoeft er ook niets afgebroken te worden, aldus de gyn. Catmommy, wat ontzettend balen. Bah. Hè Elles, wat jammer nou. Ik had het zo gehoopt! Wel ontzettend knap dat je het meteen kunt relativeren. Volgende ronde is het gewoon raak! (Of misschien moet je nog een paar dagen wachten?) Ryanne, bij mij betekenen ongikrampen ook dat ik zwanger ben (hoewel ik er vandaag opeens een stuk minder last van had) Daantjuh, ik ga jouw suggestie van www in de ideeënbus in het ziekenhuis stoppen :-D Gister zat ik in de wachtkamer overigens ook een uur te wachten op m'n afspraak... dus ze nemen het wel heel letterlijk. Aimee, ik duim (nog steeds) voor jou. Spannend morgen!
Over gene gesproken.. Van de 6 gynaecologen hebben er al 5 tussen m'n benen gezeten. Het valt mij wel op dat de ene heel zachtaardig kijkt en de ander soms van links naar rechts loopt te roeren als of hij hutspot aan het bereiden is. (Dan zit ik van oeh au oe au)
Whahahahaha! Mafkes. Hier ook al 6 mensen (naast manlief) die tussen m'n benen hebben mogen gluren :-s