PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Spannend Sophia!
    Een paar dagen wachten kan altijd. Scheelt je een hoop tijd ;)

2. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden, zou ik met jullie mee mogen lezen en schrijven? Ik heb vandaag na een inwendige echo gehoord dat ik mogelijk ook pcos heb. Net als de meeste van jullie geen andere symptomen als overbeharing, overgewicht of acne.

Ik mocht kiezen of ik doorverwijzing naar fertiliteitspoli wilde of nog zelf proberen. We hebben besloten de verwijzing aan te nemen, ondanks we pas 3 maanden gestart zijn zonder anticonceptie. Zonder enkele eisprong in 7 maanden is het namelijk niet heel waarschijnlijk dat dit nog vanzelf gaat komen binnenkort en ik ben dankbaar voor deze mogelijkheid. Ik ben wel benieuwd wat ons te wachten staat en op welke termijn we bij de poli terecht kunnen..

3. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw

Dat dacht ik ook elles. Geduld is een schone zaak. Dat leer je al snel in de mmm....

@ boogy: welkom vervelend dat je ook PCOS hebt. Gelukkig ben je er relatief vroeg bij.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Welkom Boogy!
    Spannend voor jullie.
    Weet je al wat de vervolgstappen zijn? Heb je bijvoorbeeld al bloed geprikt?
    En weet je in welk termijn er een eventuele behandeling kan starten?

5. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Ik kan t niet meer volgen al die nieuwelingen :p
    Allen welkom iig!

En wens jullie ook gelijk weltrusten :p helemaal op. Hoe meer spuiten ik zet hoe moeier ik word met de dag...
    Hopelijj vant weekend ovitrelle :)

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    @boogy: welkom hier!

@benthe komt de vermoeidheid als bijwerking?
    Waarom heb jij menopur eigenlijk? Ik kom vaker andere soorten tegen bij injecties. Heb je die ook geprobeerd? Of had je geen keus?

Is ovitrelle net zoiets als pregnyl?

Morgenochtend om 20 voor 10 FM.
    Dag 17. Ben benieuwd, hopelijks is er wat te zien maar daar gaan we maar niet vanuit, en anders afbreken die handel of misschien gelijk door naar de 150!

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    tantetan

Sorry maar ik vind het ergens wel kwetsend dat je hier komt schrijven met het vermoeden dat je pcos hebt, terwijl je nog aan de pil
    Bent.

Wij zitten hier met een hele diepe kinderwens en de meeste van obs hebben echt moeten zeuren om een verwijzing van de huisarts.
    Bij jou gaan ze nl echt niets zien op de echo en aan je bloed omdat je kunstmatige hormonen slikt.
    Dus stop met je pil en wacht gewoon je cyclus af.

Als het eenmaal blijkt dat je pcos hebt, ben je uiteraard van harte wellom.

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik heb straks ook weer een FM!!

Hoop dat ik maar 1 of 2 eitjes heb hoor!

Spannend!!!

9. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Succes daantjuh :)

ik heb sinds gisteren ochtend last van mn onderrug en buik, zelfs nu is het nog niet fijn... maar bloed.. nee -.-'
    Gelukkig heb ik sowieso dinsdag een afspraak staan om te kijken hoe t nu zit, nu hopen dat ik niet nog eens 2 weken moet wachten...

10. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie gastvrijheid.

Er is bloed geprikt op glucosespiegel (goed), bezinking (goed), hb (goed), tsh (schildklier) goed, prolactine goed. Het laatste werd getest vanwege melk uit tepel. Er is nog geen bloedonderzoek geweest op Lh enz., ze zag op de echo al dat er geen eisprong is geweest deze afgelopen 7 maanden. Ze zag meerdere follikels rond de 6 mm. Als we de verwijzing nog niet hadden aangenomen, moest ik volgende maand wel op die hormonen laten prikken en in ieder geval in december weer terugkomen. Ik ben me ervan bewust dat mijn snelle verwijzing wellicht frustrerend is voor meiden die meerdere malen zijn weggestuurd met de boodschap: wacht nog maar even. Juist daarom ben ik bewust dankbaar voor deze kans die ons is geboden.

De gyn van het plaatselijke ziekenhuis stuurt een fax naar de fertiliteitspoli en volgende week mag ik daar naartoe bellen. Dan hoor ik wanneer ik mag komen.

Ik heb met jullie meegelezen over wie je vertelt hierover. Ik was me nog niet bewust hiervan en heb vannacht met mijn man besloten alleen onze ouders hierover te vertellen. Broers en zussen vind ik zelfs al vervelend..

Wat was jullie eerste stap in het ziekenhuis na de constatering van de pcos? Ik weet nog niet zo goed wat me te wachten staat...

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Spannend Daantjuh!
    Ik hoop het zo voor je!

Kitty, waar zit je nu ergens in je cyclus? Menstruatie zou nu wel zo'n beetje moeten komen toch?

12. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    als we dat wisten ;) ziekenhuis had beter t gewoon kunnen laten springen destijds denk ik, nu weten ze niet wat er gebeurd is, wat er gaat gebeuren, ze hebben alleen vage omschrijving gegeven wat de mogelijke opties dinsdag zijn.
    weinig/geen follikels dominant: provera
    wat meer/veel follikels dominant: 2 weken weer wachten

13. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Succes Daantje! Hoelaat moet je?

@Boogy: nadat ik de echo had gehad, heb ik bloedgeprikt. Een paar dagen later was die uitslag binnen en toen heb ik opnieuw een afspraak met de gyn gehad, en die vertelde kort wat pcos inhoudt en gaf me een recept mee voor primolut (om de menstruatie op te wekken en dus met een schone lei te beginnen) en Clomid 50mg, de laagste dosis.

Dus ik moest 10 dagen primolut slikken, 2 dagen na het stoppen met slikken was ik ongesteld, toen moest ik direct op cyclus dag 1 bellen voor een follikelmeting op dag 10.
    Zoals je in mijn onderschrift ziet heeft de 50mg niet geholpen.
    Ik moest daarna op dag 20 opnieuw de cyclus afbreken, ongesteld worden, en vervolgens met Clomid 100mg beginnen.

In die cyclus zit ik nu, het sloeg tot nu toe niet aan, maar ik heb zometeen de laatste follikel meting voor deze ronde, en anders kan ik naar de 150.

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Och ook lekker irritant, Kitty!
    Alsof het allemaal nog niet lang genoeg duurt!

15. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Moesten jullie niet meerdere keren bloedprikken dan? Ik heb al bloedgeprikt maar moet nu na primolut op dag 14 en 21 weer om te zien hoe en wat. En chlamydia ook trouwens, standaard zei ze.

Uit eerste algemene bloedtest is Lh, schildklier en nog wat dingen getest.

Spannend Daantje!! En Catm. ook!

Nou zal aan het werk, weekend in zicht :D

16. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    @Boogy, welkom hier. Spannend allemaal hè. Ik heb eerst bij de gyn bij de huisarts een echo gehad en werd daarna doorverwezen naar de gyn in het ziekenhuis. Heb daar weer een echo, inwendig onderzoek en een uitstrijkje (Ik was niet naar het bevolkingsonderzoek geweest toen ik 30 was omdat ik niet durfde...) gehad. Ook moest ik bloedprikken, een vragenlijst invullen en manlief kreeg een zaadanalyse. Vijf weken later kregen we de uitslag en omdat alles goed was en het bms dun (4,5) mocht ik meteen beginnen met 50mg clomid. Op cd12 moest ik voor het eerst terug komen en heb toen binnen enkele dagen verschillende echo's en bloedonderzoek gehad. Ik bleek uiteindelijk in de eerste ronde al een eisprong te hebben gehad en zie nu mijn onderschrift :)

@andere meiden, pfff wat moeten jullie toch bikkelen.

17. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Succes daantjuh!

18. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw

Ik had een hele lijst waarop ik werd getest vorig jaar. Deze keer alleen op chlamydia omdat die de vorige keer dubieus negatief was. Gelukkig was er helemaal niks aan de hand.

daantjuh en cat mommy succes vandaag!!!

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    TrueLove!! Jij hebt je echo vandaag! Succes!!!

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dank je wel :) zenuwen gieren weer door mijn lijf
    Moet om 11 uur

Deel Deze Pagina