PCOS - zonder andere 'symptomen' deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door xElles, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    :(

2. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hee dames!

Ik heb een tijdje geleden te horen gekregen dat ik PCOS heb en morgen heb ik een afspraak bij de internist om te zien of mijn schildklier goed genoeg is voor een zwangerschap. Pas dan kan ik beginnen met clomid etc.

Maar, nu ben ik vandaag ongesteld geworden! Voor het eerst in 8 maanden! Nu weet ik dat de één lange cyclussen heeft, de ander onregelmatig en sommige gewoon niet menstrueren.
    Ik ben ontzettend opgelucht dat ik ongesteld ben geworden! Maar betekent dit ook dat ik sowieso een eisprong heb gehad?

Ik twijfel nu of ik aan de medicatie wil of dat ik het nog een tijd moet aankijken. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn cyclussen zullen zijn. Elke 8 maanden zie ik niet zitten. Maar als het bijvoorbeeld maar 2 of 3 maanden zou zijn. Ik kan helaas niet in de toekomst kijken maar ik zit te twijfelen of ik het nog even ga aankijken.

Wat denken jullie?

Liefs,
    Leaf

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hee Leaf,

Hoop dat alles goed is met je schildklier!

Het nadeel van 1x in de 2/3 maanden ongesteld zijn is dat je zo lastig erachter komt wanneer je eisprong is... Daarnaast maak je dan wel heel weinig kans per jaar.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hai Leaf,

Met PCOS weet je nooit wanneer je ongesteld wordt. Kan 5x per jaar maar kan ook 1x per jaar.
    Als je een kinderwens hebt, zou ik gewoon beginnen met het traject.
    Afwachten moet je helaas nog lang genoeg.

5. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Hoi lef

Je zou t nog een tijdje kunnen aankijken maar denk dat je uiteindelijk wel in een traject komt. Nu weet je inderdaad niet echt wanneer je je eisprong hebt....

Mag ik ook op het lijstje Aimee?Sophia 25 jaar eerste kindje 1e ronde clomid 50 mg

6. HB87

HB87 Lid

7 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    België
    Ik zou ook beginnen Leaf, het kan zijn dat je geen eisprong gehad hebt maar dat het gewoon onttrekkingsbloed was, dat was bij mij ook geval. En inderdaad, wachten ga je nog genoeg moeten doen (helaas!) :)

7. Leaf

Leaf Niet meer actief

Bedankt voor jullie snelle reacties!
    Ja jullie hebben ook gewoon gelijk. Ik zou het gewoon graag allemaal zonder medicatie doen. Ook al weet ik dat de kans nog steeds klein is dat dat gaat gebeuren.

Hopelijk krijg ik morgen te horen dat mijn schildklier oke genoeg is en kan ik beginnen met clomid.

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Leaf!

Ongesteld worden hoeft helaas niet te betekenen dat er een eisprong is geweest.
    Zelden komt er nog een eisprong voorbij dag 40.
    De meeste menstruaties die daarna beginnen zijn opruimingen van het lichaam.

9. Leaf

Leaf Niet meer actief

Goed om te weten Catmommy! Bedankt.

10. MissLove

MissLove Actief lid

13 jul 2014
    101
    0
    0

Welkom Leaf! Spannend die uitslag, laat je het even weten als ie binnen is?

Mezelf: pfff mijn vriend blijft maat roepen dat het raak is. Hij vertrouwt er teveel in. En ikke maar roepen dat het niet zo is. Wil gewoon geen hoop hebben. En nu is het nog steeds wachten en wachten en wachten en wachten........ tot woensdag en dan testen!!!

11. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Spannend hoor!!! Heb je zelf niet t gevoel dat t raak is of durf je er niet echt op te hopen?

12. Leaf

Leaf Niet meer actief

Wel fijn om een vriend te hebben die positief is/blijft! Mijn vriend zegt heel "realistisch" dat ie er vanuit gaat dat het lang gaat duren. Niet iets wat je wilt horen :p.
    Succes woensdag!! Ik zal voor je duimen!

13. MissLove

MissLove Actief lid

13 jul 2014
    101
    0
    0
    Ik durf het helemaal niet te hopen. Ben zo bang voor de teleurstelling, probeer daar heel nuchter in te blijven. Wil ook proberen niet eerder te testen want dan maak ik mezelf gek ben ik bang. Gelukkig is het heel druk op mijn werk en is het zo woensdag. En woensdag is woensdag dus dan ga ik gewoon s'ochtends testen en niet s'avonds. Anders zit ik die dag in de zenuwen haha.

Ja mijn vriend is heel positief ingesteld. Dat is wel fijn. Ik denk als hij naast me zat op de bank en zei dat het niks ging worden dat ik daar ook niet echt vrolijk van wordt.

14. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leden
    Daantjuh, 29 jaar, 1e kindje
    Knutselkitty, 24 jaar, 1e kindje
    Lets,29 jaar, 1e kindje
    xElles, 27 jaar, 1e kindje
    Benthe1986, 28 jaar, 1e kindje
    Aimee85, 29 jaar, 1e kindje.
    Catmommy, 24 jaar, 1e kindje
    Ryanne1991, 23 jaar, 1e kindje
    Light, 31 jaar, 1e kindje
    Linda1987, 27 jaar, 1e kindje
    MissLove, 24 jaar, 2e kindje
    Boogy, 25 jaar, 1e kindje
    Pinac, 28 jaar, 1e kindje
    HB87, 27 jaar, 2e kindje
    Bloem, 29 jaar, 1e kindje
    Lenamill, 28 jaar, 1e kindje
    Sophia, 25 jaar, 1e kindje

Behandelingen
    Daantjuh, Gonal F, Pregnyl, Utrogestan caps.
    Knutselkitty, Gonal F en Ovitrelle
    Lets, ICSI in Dusseldorf
    xElles, Clomid 125mg
    Benthe1986, menopur + pregnyl, sept iui
    Aimee85, Clomid 100mg
    Catmommy, Clomid 100mg
    Ryanne1991, Clomid 50mg
    Linda1987, Clomid 150mg
    MissLove, Clomid 50 mg + Ovitrelle
    Boogy, Nog geen behandeling gestart
    Pinac, Nog geen behandeling gestart
    HB87, Clomid 50 mg
    Bloem, Clomid 50 mg
    Lenamill, Clomid 50 mg, Pregnyl
    Sophia, Clomid 50 mg

Zwanger
    Rosalinde (Bevallen!)
    Blondie84
    Nana84 (Bevallen!)
    Lasvegas
    Ana Leigh
    Klets
    Leen82
    MariaP86
    Meisjeje
    Hajar
    Troela84
    Misses13
    Wevin
    Junyor
    Vissie85
    Ahl
    TrueLove
    Light

Als je ook in dit lijstje wil, graag even in je reactie de gegevens in een kleurtje doen! Indien nodig pas ik het lijstje om de dag aan!

*edit* Ja, ja we willen allemaal in het onderste lijstje maar jullie snappen wat ik bedoel toch ;)

15. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik wil ook graag "lid" worden! :p

Leaf, 23 jaar, 1e kindje
    Nog niet begonnen met behandeling

16. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha 12e kindje :D

Catmommy, heb je dan morgen weer een echo? Misschien heb je het al 10x verteld in dit topic, maar gaat jouw man/vriend elke keer mee? En weten ze het op jouw werk?

Leaf, volgens mij kwamen wij elkaar al eerder tegen in een topic waarin we op onze menstruaties wachtten.. ;)

17. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Ah lets.. Dat zou jammer zijn als je niet eens ff langskwam zo nu en dan :(
    Maar ik begrijp je gevoel wel. Kan er ook wel s van balen als hier ff iemand langskomt en in de eerste ronde clomid zwanger is. Hoe hard je t n ander ook gunt...

@hier: ovitrelle zit er weer in... Denk toch maar dagelijks klussen tot dinsdag en dan ronde 6 opt gemakje maar afwachten...

18. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ana leigh is al bevallen
    Lasvegas twijfel ik even over

19. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    @boogy: morgen weer een FM!
    Hopelijk mag ik nu wel (als er niks te zien is natuurlijk) beginnen met primolut.
    Heb m pas morgenmiddag om 3 uur.

Mijn partner rijd vaak wel mee, maar blijft gewoon voor het ziekenhuis of in de wachtkamer wachten. Van mij hoeft ie er niet bij te zijn, en van hem hoeft het ook niet zo nodig.

Ik heb een eigen bedrijf, dus heb geen problemen met de afspraken. Ik kan alles zo plannen als ik zelf wil:D

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Veel succes iedereen en welkom nieuwe dames!
    Ik denk dat ik wat meer moet komen lezen, want ik kan bijna niet meer volgen.;)

Ik heb dinsdagochtend FM. Mijn man gaat mee als hij kan. Deze keer kan hij weer mee, want hij heeft nog een weekje verlof. Hij gaat dan ook mee binnen bij de gyn en kijkt echt mee op het scherm. :)
    Bij de IUI mocht hij zelfs mee in het spiegeltje van de gyn kijken hoe de zaadjes rechtstreeks in de baarmoeder werden gebracht. Leek me wel vies om dat vanbinnen allemaal te zien, maar mijn man vindt niet rap iets vies.
    Ik verwacht er dinsdag nog niet zoveel van, want het is dan nog maar dag 10. Waarschijnlijk moet ik dan donderdag ofzo nog eens terug. Zo was het vorige cyclus ook. Op 2 dagen tijd was mijn follikel toen van 14 mm naar 21 mm gegaan. Toen hebben ze direct pregnyl gezet. Ik hou jullie op de hoogte.

@ catmommy: inderdaad, het is gemakkelijker in te plannen als je zelfstandig bent. Ik heb een zelfstandige logopediepraktijk, dus ik moet wel telkens mijn patiënten verzetten of afbellen, omdat het nooit ver op voorhand duidelijk is wanneer de FM doorgaat. Soms denk ik dat ik het beter gewoon eerlijk zeg tegen mijn patiënten (tegen de ouders toch). Nu zeg ik soms dat ik ziek ben of gewoon dat ik naar het ziekenhuis moet, maar als het nog lang blijft duren... gaan veel mensen zich wel vragen beginnen stellen. Zeker als het vaak dezelfde personen zijn die ik moet afbellen, omdat het net weer zo uitkomt...

Deel Deze Pagina