Meiden, er moet me even iets van het hart Ik merk dat het ontzettend druk is geworden hier. De laatste paar weken helemaal. Ik kan niet meer bijhouden wie wie is, en wie welke behandeling heeft (als diegene die al heeft) en in welk stadium van het traject ze zitten. Ik ga me dus even terugtrekken van hier. Ik wens jullie allemaal heel veel succes! Dat dit topic maar gauw gesloten mag worden omdat iedereen zwanger is
Hey Eles, vervelend dat je PCOS hebt. Ik hoop dat je uit ons topic een hoop info kan halen. Maar zoals Elles het al schreef. Het word een beetje druk hier. Wij zijn PCOS meisjes zonder symptomen. (Normaal BMI, geen Acne, overbeharing etc) Misschien kan je beter in een ander topic gaan mee schrijven? Wij kunnen je geen adviezen geven m.b.t. diëten ed. Ik hoop dat je snel zwanger wordt.
Wat jammer Elles, maar ik begrijp je helemaal Ik hoop dat je snel een positieve test in handen krijgt nu je de juiste dosis hebt gevonden!
Jammer Elles. maar hoop dat je snel een positieve test in handen mag krijgen. Hier ook verder geen symptomen zoals overbeharing acne en bmi is normaal. Vond het daardoor ook vreemd te horen dat ik PCOS heb. Nu op het vervelende wachtbankje. Hoe komen jullie erdoor. hadden jullie door Clomid nog bijwerkingen na je eisprong.
Ik snap elles wel. Heb er ongeveer hetzelfde gevoel bij. Waar dingen voor de nieuwelingen nieuw zijn,zijn ze voor ons uitgekauwd. Wij hebben geen spanning van de eerste ronde,wij hebbem de dip van de 10e bij wijze van. Sommigen van ons moeten of zitten al in inseminatie trajecten,of hebben miskraam gehad...het gevoel en de manier van denken zijn anders. Niet lullig bedoeld,iedereen moet t ergens kwijt,maar ik snap goed dat sommigen de toevoegde waarde niet meer zien. Zelf ben ik hier ook een stuk minder actief.
PCOS is aangeboren hoor! Net als ADHD of Autisme kan je niets aan doen. PCO is niet aangeboren, dat heeft te maken met onder- of overgewicht!
Dat snap ik. Daar gaat het ook niet om. Misschien moet je even terug lezen.... Ik bedoel meer dat stress, spanning en een niet gezond/fit lijf wel degelijk invloed kan hebben op het al of al dan niet slagen van een behandeling/traject. Daarom wil ik ook zo graag relaxt de behandeling in gaan. Tsja, hoe lossen we dat op? Dat het erg druk word, kan ook misschien fijn zijn. Misschien twee topics maken? Of een club? Ik vind de drukte ook juist wel fijn .
Ik wil niemand bij zijn "eigen" topic wegjagen... Als jullie willen dat er een nieuw topic of club aangemaakt wordt, kan ik dat goed begrijpen. Ik hoor het wel..
Het is ook geen wegjagen hoor ik vind alleen de drukte lastig. En dat is niet te voorkomen omdat het een openbaar topic is, waar iedereen mee mag schrijven. We hebben alleen sinds deel 1+2 (en een stukje van 3 ) een beetje een vast clubje gekregen en er komen er zo veel bij nu!! Ik lees nog wel mee hoor, en post misschien heel af en toe nog iets.. Maar ik kan het gewoon niet meer bijhouden.
Ik snap het gevoel van een aantal dames wel, en moet zeggen dat ik nou ook niet veel inbreng heb met mijn 'ik heb weer een eierdoos die wil springen.. Op naar volgende ronde..' En misschien is het wel goed om de nieuwere hier gewoon een mooie plek te geven om informatie uit te delen. Ik merk zelf dat ik moeite krijg met iedereen uit elkaar te houden, maar zal proberen antwoorden te blijven geven op vragen waar ik antwoord op weet
Eens met de meiden hierboven. Het topic was ook bedoelt om elkaar een beetje informatie te geven en gezellig te kletsen. Er komen meiden en er gaan meiden. En met sommige krijg je een vriendschapband. Ik vind het soms ook moeilijker om te reageren op de eerste clomid ervaringen. Maar toen ik ook net in de mmm kwam wilde ik ook zoveel mogelijk informatie tot me nemen. Ik wist geeneens wat PCOS was. Gelukkig opende lieve Leen dit topic. Hahaha... En inmiddels ben ik zelf bijna een afgestudeerd Fertiliteitsarts hihihi.. Dus kom maar maar op met de vragen en gezelligheid hoor.. Alleen please geen zeurende en stomme opmerkingen
Het is wel erg druk om proberen iedereen te onthouden, maar ik weet nog heel goed dat ik er ook heel graag bij wilde horen en alle informatie zocht en opnam. En nog vind ik het heel prettig om bij een nieuwe dosis hoop te krijgen door meiden die verder zijn dan mij
Fijn om te horen meiden, ik begon me al een beetje thuis te voelen! Nou, daar komt weer een vraag: Zijn bij jullie de ovulatietesten altijd positief? Bij mij werden ze dat eigenlijk nooit... Soms een licht streepje, soms niks..
Ovulatietesten zijn met PCOS niet betrouwbaar, omdat je LH waarde eigenlijk altijd hoog is. Ik heb, voordat ik begon met clomid, hier wat mee geëxperimenteerd maar ik had altijd een licht streepje (maar nooit een eisprong). Als je clomid gebruikt kun je daarna wel ovulatietesten gebruiken, maar eigenlijk is het dan niet nodig omdat je door de echo's vrij precies weet of en wanneer je een eisprong hebt.
Wat light zegt, je ziet bijna altijd wel streepjes als je niet aan de medicatie zit Mijn ziekenhuis heeft een hekel aan de streepjes versies, die willen veel liever dat als je test, je de smiley/O testen pakt van clear Blue, tikje duurder, maar wel duidelijk of t wel of niet positief is
Helaas ik ben vandaag ongesteld geworden. Toch getest vanmorgen omdat het zo weinig leek. Test was uiteraard wit. Zo bellen voor een uitgangsecho.... Jippie mogen we weer een ronde clomid. Haal de bezemsteel maar uit de kast... Heksje MissLove komt er weer aan.
Oh ik voel me gewoon schuldig dat ik mee ben gaan praten hier! Het laatste wat ik wil is vaste leden (en al helemaal de starter van dit topic) hun plek "ontnemen". Ik begrijp goed dat jullie er al een tijdje inzitten, elkaar ondertussen goed kennen en daar veel steun uithalen. Ik wil jullie ook echt niet vervelen met "beginners vragen/problemen". Misschien moeten we de groep anders opsplitsen. Dat de nieuwkomers een nieuwe topic starten "PCOS-zonder andere 'symptomen' Starter" ? Of iets in die richting.
Nee joh! Niet nodig toch Misschien zijn het ook wel de hormonen die ervoor zorgen dat ik er even 'genoeg' van had Zoals eerder gezegd zijn we allemaal bij het begin begonnen en hadden wij ook veel aan leden die al verder in het traject waren. Hoop dat jullie dat ook hebben hoor! En ik zei al, ik hou het hier nog wel in de gaten hoor! Maar reageer niet meer zo actief als ik deed..
Laat je vooral niet afschrikken leaf Jullie kunnen meer met de info dan wij, en daar is ie oorspronkelijk ook voor gemaakt wij zullen gewoon van tijd tot tijd antwoorden op vragen geven, en zien hoe jullie langs de weg van het mmm lopen wij hebben bij ons de weg zo'n beetje al platgelopen de enige vraag die ik eigenlijk nog heb is; wat zijn de stappen als Gonal-f ook niet aanslaat bij mij (lees; telkens overstimulatie/onderstimulatie, ipv mooie groei) mijn vriend verwacht dat we na nog 2 van deze pogingen doorgaan naar een universitair ziekenhuis in de omgeving.. maar ik weet eigenlijk niet in hoevere hij daar met zijn gok goed zit.