Ik ben alles even terug aan het lezen maar pitahaya.. Weet je wel wat je zegt? Dat je kwetst? Denk je niet dat onze instelling niet super positief is en dat we aan het knokken zijn voor een kindje? Wij slikken rommel, liggen om de dag met de benen wijd bij de gyno, moeten heel wat klappen van zwangerschapsaankondigingen incasseren, en uitspraken als: wanneer nemen jullie eens kinderen! Weet je wij zijn best hecht en geen probleem dat er nieuwe mensen bij gekomen zijn maar een beetje respect is wel op z'n plaats vind ik. Misschien moet je zelf wat langer bezig zijn voordat je snapt hoe wij ons voelen. Ik zal verder niet in de wij vorm praten maar ik voel me enorm op m'n tenen getrapt als ik lees wat je allemaal neer zet. Bah kan hier echt kwaad om worden. Ik hoef verder geen reactie op dit bericht want ik praat vanaf nu verder in ons hechte groepje want ik heb hier geen trek meer in. Dit hele topic wordt aangerand door al die zweverige teksten. Bah
PS andere nieuwe meiden welkom, wil jullie niet afschrikken haha maar ben echt even klaar met dat (denk er niet aan en je wordt zwanger, en het ligt aan je instelling bla die bla) Ik ben een maand door Afrika wezen touren, iets van 4 keer op vakantie geweest super relaxed zonder testen en temperaturen en gewoon de houding van ik zie wel.. En nog steeds geen baby. Zoals ze zeggen. Meningen zijn als oksels, iedereen heeft ze, maar veel stinken.
Gelukkig zijn we welkom.. Ik schrok al dacht o help.. durfde bijna niet te reageren. maar ik snap heel goed dat jullie al verder zijn.en al heel wat tegen slagen te verwerken hebben gehad. Respect voor hoe jullie er mee omgaan. Heb al heel wat terug gelezen vind het fijn om te lezen hoe jullie er mee omgaan.
Iedereen hoeft zich behalve pita ook niet aangesproken te voelen hoor. Het is fijn om info te kunnen delen me anderen die hetzelfde mee maken en ook in de steek worden gelaten door hun lichaam.
@Kitty Ik heb alvast heel ver vooruit gedacht, en gevraagd aan de gyn wat als de Clomid én de injecties niet aanslaan? Ze zei, dan ben je in dit ziekenhuis uitbehandeld
@ Catmommy Dat gaat echt niet gebeuren hoor. Echt bijna iedereen reageert op de FSH injecties. Dit is namelijk het directe hormoon wat zorgt voor de ei groei. Clomid is een kunstmatig hormoon wat de hypofyse aanstuurt om FSH te gaan maken. Het is alleen soms even zoeken naar de juiste dosering. Maar ik heb nergens hier op het forum gelezen dat het bij diegene niet gelukt was hoor. No worries. @Kitty Ook jij zou kunnen overstappen naar een ander middel zoals Menopur. Maar een lagere dosering zal ook wel werken waarschijnlijk.
Een oud vriendin van me was na alles en uiteindelijk IVF nog niet zwanger en toen ook uitbehandeld..was pas na traject van vele jaren hoor. Die is uiteindelijk naar een privekliniek gegaan en daar uiteindelijk zwanger geworden.. hoe en wat weet ik verder niet maar daar was de aanpak nog meer persoonlijk gericht zei ze toen. Ik hoop dat ik hier nog welkom ben, snap dat het begin van de mmm waar wij inzitten voor jullie niks meer is... maar het is fijn om de verhalen van ervaringsdeskundigen (helaas) te lezen en eventueel vragen te stellen. Hier is vanmorgen vriend met potje sperma naar ziekenhuis gescheurd, dus die is klaar. Ik moet vrijdag weer bloedprikken, stond hele lijst op dus hoop dat ik niet leeggezogen word (niet zo'n held met bloed hihi)
Volgens mij nemen ze maximaal 2 buisjes af? ik ben in ieder geval ook rampzalig met prikken zorg dat je wat suiker ofzo bij hebt, is goed als je onwel wordt (ik val beetje vaak flauw op zulke momenten) En je bent hier gewoon welkom hoor! lekker met de dames bespreken wat je tegenkomt in de mmm
Ze hebben bij mij de eerste keer 3 buisjes afgenomen volgens mij. Tweede keer waren het er wel 2. Ik kan er zelf ook echt niet tegen! Ik kijk dan ook de andere kant op. Ik werd al misselijk toen ik voelde dat het buisje warm werd! haha Hier ook een flauwvaller! Laat me een klein beetje bloed zien en ik voel me al duizelig en misselijk worden. Als kind viel ik ontzettend snel flauw!
Dames, mijn excuses. Ik had het echt niet zo bedoeld. Ik neem terug wat ik heb gezegd. Maar had er werkelijk mijn hele goede bedoelingen bij... Voel mij eigenlijk best wel rottig nu.
VOlgens mij heeft iedereen er nu op gereageerd Pita, wat mij betreft zand er over.....jij weet nu dat zulke opmerkingen opgeschreven anders overkomen dan bedoeld en de rest moet hormonen niet zo laten spreken..... Ik heb vanmorgen (voor diegene die het nog niet wisten) positief getest!!! Mijn ei was dus later als ik dacht en mijn lf misschien ook iets langer. Blij dat man lief dan superzaad heeft want mijn ei is dus op maandag pas gesprongen en zaterdag voor het laatst geklust....vraag me wel af...hoe nu verder? Maar daar kunnen jullie niets mee dus ga de vraag stellen in het pcos zwager topic maar lees hier echt nog wel mee! Dus meiden....HOOP HOOP HOOP!
Wauw!!! Gefeliciteerd Aimee! Ik ben nog nooit flauw gevallen en hoe vaker ik bloed prik hoe beter t word. Maar kijk wel netjes de andere kant op en mag graag druk kletsen met degene haha. Na de tijd voel ik me dan ook nog stoer ...het is wat haha.
Ik moest de eerste keer vier buisjes bloed inleveren. Mij helpt het altijd om te zeggen dat ik het spannend vind. Vrijwel altijd houden ze daar dan rekening mee en vragen ze wat je prettig vindt. In mijn geval is dat afleiding
Ik ga me hier ook redelijk terugtrekken. Kan het niet zo goed bijhouden..en het is vooral handig voor beginners en ook voor bedoeld. Ik kan mijn ei kwijt op andere forums hier. Verder loopt mijn traject ook heel anders dan dat van de meesten omdat het icsi is... Dus over chlomid ed kan ik nie meepraten. Ik lees nog wel af en toe mee, ben immers al actief vanaf pagina een of twee van topic 1. (Helaas al een oude rot aan het worden!!!) Mocht iemand overigens ook icsi moeten gaan doen of ivf (wat ik nie hoop voor jullie) en daar vragen over hebben, dan stuur mij maar een pb!!
Aimee gefeliciteerd! hier werd de eerste keer 3 buisjes bloed afgenomen. ben ook geen held. Kijk de andere kant op want vind het maar niks die naald..