ik lees wel eens de "leuke uitspraken van je partner" maar aangezien de topic bij zwanger staat, plaats ik de mijn hier! gisteren weer even de slaapkamer samen bezocht, gaat hij met zijn koude handen op mijn buik, dus ik tik ze boos weg. "Moet je niet doen, ik help je alleen maar." huh? "Ja, mijn moeder heeft me geleerd dat eitjes losser raken door koude aanraking" ik ben geen gekookt eitje! xD
Daantjuhh dat is wel een goede om te vertellen. Denk dat ik ook zoiets op mijn werk ga zeggen en dat ik er dan verder niet over wil praten ofzo Hoelang zijn jullie inmiddels bezig met t hele ziekenhuistraject? Ik ben nu al verdrietig met steeds die tegenslagen pfff... Gaat jullie partner mee met de echo's? Of gaan jullie alleen?
@Joyce, wat een domper zeg...hopelijk vrijdag alsnog goed nieuws. Ik heb geen ervaring met chlomid, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar genoeg andere dames wel hier Wat een gedoe he met je werk, die echo's. Ik vond die smoes van daantjuh ook wel goed, dat je cystes op je eierstokken hebt dat je dat moet laten controleren steeds....lieg je niet eens @Maria, goed nieuws van je echo! Haha wat grappig dat onze ziekenhuisbezoeken steeds op dezelfde dag zijn. Jij ook succes vrijdag! Hopen op een snelle eisprong! @Knutselkitty, klus ze, of knutsel ze Haha wat een opmerking van je vriend over de eitjes laten schrikken door ze koud te maken hihi.. @Leen, hoe is het met je huiswerk @Tessel, ow wat lomp ook van je collega, ben je al zwanger....ik heb ook wel wat mensen die dat vragen, maar die weten niet eens dat we bezig zijn met het traject...voor de rest, zie je andere topic. @Moi (ik hou niet zo van het woordje ego) Vanavond om 22 uur zelf pregnyl zetten, maar dat is niet zo moeilijk of wel leen? ik ben alleen bang dat ik die ampullen omstoot ofzo...weet jij toevallig of ik ze nu al uit de koelkast moet halen of vanavond pas? Morgen een spuitvrije dag! (heerlijk, UITSLAPEN!!!) en dan vrijdagochtend punctie. begin m nu toch wel te knijpen! gelukkig ga ik er niet veel van mee krijgen
Half uurtje van te voren is lang zat. Ik vond het niet zo heel moeilijk. Dat vloeibare goedje opzuigen met die grote naald en bij dat andere ampul met het poeder voegen en inspuiten met die kleine naald. Heerlijk een spuitvrije dag! Wanneer krijg je de uitslag over eventuele bevruchte eitjes? En de terugplaatsing is ook meestal binnen een week toch? of 2 weken?
Spannend Lets. Wat je zegt, je krijgt er gelukkig zelf niet zoveel van mee . En lekker dat je vanavond de laatste spuit hebt. Goed vooruitzicht. Ik heb de 1e keer Pregnyl in het ziekenhuis laten zetten, dus weinig van meegekregen. Zijn ook van die breekampullen zag ik nu in het doosje. Geen idee hoe ik dat voorzichtig moet doen. Dus met Pregnyl heb ik in mijn uppie nog geen ervaring. Ja we zijn hobbymatig weer begonnen met ons huiswerk haha. Of welk huiswerk bedoel je . Morgen weer een echo. Ben benieuwd. Hahaha Kitty, moest erg lachen. Hopelijk werkt het positief hahaha. @Joyce, vanaf maart/juni loop ik mee in de mmm. Mijn vriend gaat eigenlijk alleen maar mee als een afspraak 's avonds of in het weekend (echo) valt. Verder belast ik hem daar niet mee. Heeft ook geen zin. Wachten duurt langer dan het onderzoek zelf. Iemand nog wat van Tessel gehoord? Ben benieuwd hoe laat ze uitslag van het 2e bleodonderzoek krijgt.
Ja kom ook al steeds voor Tessel kijken, ben ook benieuwd! Ik ben al een ervaren ampullenbreekster dus dat scheelt Gewoon een doekje pakken, de stip op de ampul naar je toehouden en dan naar achteren breken. En voor dit alles goed tikken zodat alle vloeistof beneden zit Leen, succes morgen met je echo! Zaterdag krijgen we te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en als alles goed is dan waarsch. woensdag de terugplaatsing.
Ik mag hopen dat t werkte, die handen waren echt te koud! Ik blijf duimen voor je tessel! Ooh wat hoop ik op goed nieuws voor je
Dag dames, ik kom even goed nieuws vertellen (want dat mag ook al eens). Het ziet er naar uit dat de Clomid 50mg zal aanslaan. Ik had de laatste dagen enorm last van menstruatiepijn en had deze morgen dan ook een knal ovulatietest + hogere temperatuur. Laat ons hopen dat er dus effectief in eitje is gesprongen of staat te springen! Dat zou voor het eerst zijn sinds mijn pilstop in mei! Ik duim intussen voor positief nieuws bij de andere dames! En proficiat aan de nieuwe zwangere! Leuk om te horen dat het hier toch vooruitgaat! X
Joyce ik ga altijd alleen naar de echo.Hij is alleen een keer uit nieuwsgierigheid meegeweest toen ik op een zondag moest en hij toch niks te doen had.. Lets succes met je 1e spuit.Waarom moet dat eigenlijk om 22.00? Want ik kreeg het dan wel in het ziekenhuis,maar heb verschillende tijden gehad...nooit 's avonds in ieder geval. June dat is goed nieuws!!Het is altijd fijn als de minste dosis al werkt ! Scheelt ook weer verloren rondes... Ben net weer geweest.. UPDATE--> (weet nog steeds niet veel meer hoor..) http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/489772-klopt-positieve-zwangerschap-altijd-5.html#post16414877
Lets heeft juist haar laatste spuit vanavond. Pregnyl . Vrijdag punctie! Wat een spanning Tessel. Hoop echt dat je maandag positief nieuws krijgt. Heb je zelf nog testen gedaan om te zien of ze oplopen? Fingers crossed. Hopelijk vliegen de dagen een beetje voorbij voor je.
Ooh oeps verkeerd gelezen. Ja soms weet ik ook niet meer wat bij wie hoort qua behandelingen enz Ik heb verder geen testen meer gekocht. Zondag eentje waar alleen pregnant stond en gisteren stond er 2-3 weken in het scherm
hihi Tessel, ik vergeef het je hoor, ik snap t soms ook nie meer allemaal... ik moet om 22 uur pregnyl omdat dat zoveel uur voor de punctie moet.. heb vanmorgen nl. nog iets gespoten zodat de eitjes juist NIET springen... Jeetje, jij houdt het echt spannend. Ik vind het al superspannend kan me nie voorstellen hoe spannend het voor jou moet zijn. en wat blijf je er nuchter onder zeg! Thanx dames, hopelijk helpt al dat duimen! Wilde eigenlijk gaan zwemmen met een vriendin, maar toch maar afgezegd, kan een buik vol blauwe en rode plekjes toch niet echt verklaren... pff ben alleen wel erg moe nu, en nu moet ik zelfs tot 22 uur op blijven haha, maar goed morgenvroeg geen spuitje dus dan slaap ik maar wat langer..zul je zien dat ik toch rond 8 uur wakker word...
Gaan ze bij een punctie de eiblaasjes/follikels die ze bij ons alleen op het echoscherm bekijken...eruit halen ? En dan samenvoegen met jou vriends zaad? Of werkt dat niet zo?Ik heb er geen verstand van hoor,maar vind het wel interessant. Doen ze dat alleen als het zaad niet goed is?Of ook bij andere problemen?
Jep, tessel, precies hoe jij t zegt, het zaad is niet goed, beweeglijkheid en vorm en hoeveelheid niet. Vandaar dat wij icsi doen. Bij icsi halen ze dus bij mij die eitjes eruit en dan zoeken ze 1 goed zaadje uit het sperma en dat injecteren ze met een heel klein naaldje ofzo in het eitje. Als dat lukt is het eitje bevrucht. Na een paar dagen laten ze dat dus groeien en dan krijg je een embryo of blasto (dat gedeelte snap ik ook nog nie helemaal) en die plaatsen ze dan 1 of 2 terug. ( verschil met ivf is dat ze het zaadje in het eitje injecteren, bij ivf leggen ze het erbij in een schaaltje) Is idd heel interessant en zo raar en knap dat het kan. Ben wel blij dat we hier en in deze tijd leven! Pff ben aan het wachten tot die laatste spuit erin mag, wil liefst in pyjama en gaan slapen, maar beneden heeft mijn vriend bezoek en ik moet dus nog naar de koelkast voor de pregnyl
Dat bedenk ik me ook weleens.Gelukkig dat we in deze tijd leven.Anders zouden de meeste hier helaas nooit moeder worden of er 5 jaar overdoen. Heb jij nu meer kans als de normale 20% per maand dat het lukt?