Ach Blondie, sterkte meid en hopelijk snel een plakker! Leen, spannend dat het nu echt loopt! Succes met wachten straks, ben je dan met vakantie? Ana Leigh, goed bezig meid! Ik ben 1,5 jaar geleden 10 kilo verloren en het voelt zooo goed om nieuwe kleinere kleding te kunnen kopen. Overigens baal ik nu wel een beetje dat ik alle broeken heb weggegeven, ik pas nu echt niet meer in de broeken die ik vorige zomer aankon!
Nee we vertrekken als ronde I net achter de rug is. Dus mogelijk zwanger op vakantie. En zo niet, dan heb ik toch een mooi vooruitzicht
Update: Vandaag wéér een echo gehad. Ei uit linker eistok is foetsie, dus wellicht gesprongen. Rechts zit er wel nog een die volgens de gynaecoloog ook nog kan springen (?!). A.s. vrijdag moet ik bloed laten prikken op progesteron. Mijn NOD zal rondom 11 augustus zitten dan. 20 augustus heb ik een 20 minuten gesprek om de bevindingen van de 1e ronde te bespreken. Wachtbankje is officieel begonnen nu...
Dat klinkt goed!!!!Spannend!! En nu geduldig op het wachtbankje blijven zitten,dat valt vast niet mee.. Zien ze dan op een echo eigenlijk altijd direct of je zwanger bent ??? Ook als het nog maar NET is (dus dat je het op een zwangerschapstest nog niet zou zien?) Ik weet nog niks,echo vandaag liet zien dat ze nog evengroot/klein zijn...woensdag weeeeeeeeer terug.. Je vroeg nog hoelaat bij ons de echo's zijn..op zijn vroegst is het 08.15 en op zijn laatst een uur of 16.30 en alles daartussen. Zo heb ik woensdag de afspraak om 10.45 omdat dat nog maar de enige tijd was.Dus heb nu toch maar een leidinggevende ingelicht, dat maakt het toch wat makkelijker met vrij nemen. Ben jij alweer op zoek naar een andere baan?
Hi, Bij ons zijn ma t/m vr echo's om 8.45 uur. Dan kun je binnen lopen. Wie het eerste er is, is het eerste aan de beurt. Hoeveel echo's heb je nu gehad? Ik 4 in totaal. Nu inderdaad 2 weken wachten. Ik moet zelf testen natuurlijk, of ik word ongesteld... Ik krijg daarvoor dus geen inwendige echo. Al zou je het dan wel moeten kunnen zien. Hoe reageerden ze op je werk?
Dank je Blondie! Hoe gaat het nu met jou? Laten jullie de wens even rusten of gaan jullie vooralsnog door? Jullie hebben nog geen ziekenhuis traject he?
@ Blondie: ah nee!!!!!!!! Wat ongelooflijk k*t.... @ Leen: bedankt voor je lieve woorden, je hebt he-le-maal gelijk, maar kon het zelf even nier meer 'zien/horen'. Ik ben nu 6 dagen 'ongesteld' geweest, dus nu zullen we de komende weken wel zien! Liefs,
Hi Ana Leigh, fijn dat je er weer bent! Ik was bang dat mijn goedbedoelde opmerking verkeerd was gevallen. Bedankt voor je berichtje. En ik moet je gelijk geven. Alle lieve woorden en goedbedoelde opmerkingen wil ik zelf ook niet altijd horen en zien. Het is míjn probleem en ik kan er meer mee als men zegt: ongeloofelijk klote voor je. Al werken die opmerkingen wel ook relativerend en ik denk er natuurlijk ook over na. Je hebt een D achter je laatste cyclus gezet. Waar staat die D voor? Goed dat je hebt gemenstrueerd. Heb je ook een eisprong gehad (gecheckt met ovulatietesten of zo?). Hopelijk is het snel raak voor je straks.
Oh nee hoor!! Ben een paar dagen weggeweest, en geen internet (is eigenlijk ook wel eens lekker!) Niets aan de hand! D staat voor Duphaston. Ik ben nét klaar met mijn menstruatie, en ik ga gewoon afwachten, de kans dat ik zwanger raak snel is heel erg klein, en ik ga me niet scheel betalen aan ovulatietesten waarvan ik geen idee heb óf ze uberhaupt een ei vinden (want die is er nog niet, ben ik bang) en ik heb ook geen idee wanneer. Wordt dus nu weer 'wachten' op hopelijk een volgende menstruatie. Liefs,
Gelukkig ! Ja ik werd binnen 2 dagen na laatste tablet Duphaston ongesteld. Voelde niets aankomen. Ineens was het er. Maar jij krijgt dus ook geen Clomid of zo? Hoeveel kilo moet jij afvallen voordat je daar wel voor in aanmerking komt? Ja ik gebruik ook geen ovulatietesten meer. Had geen eisprong, dus had ook weinig zin. Gelukkig nu met Clomid wel een mooie eisprong gehad. En nu zit ik op het verrekte wachtbankje... Dámn dat duurt lang. Hopelijk voor jou binnenkort weer een normale menstruatie. Of niet..... . Nog steeds -4 of wat is je nieuwe tussenstand??
Ola!! Vandaag weer echo gehad en helaas...nog steeds 11 mm dus dat gaat 100 mg Clomid worden de volgende ronde vrees ik.Zaterdag laatste echo..(jeeeh een keer niet onder werktijd ) Maar de gyn zei al ; heel klein kansje dat hij zaterdag gegroeid is (we zitten nu al op cyclusdag 15 ) En over mijn werk,die leidinggevende doet tegen mij dan wel begripvol,maar het zou me niet verbazen als er dezelfde dag nog een mail uit gaat naar hogerhand dat ze van me af moeten omdat ik bezig ben zwanger te worden het is bij ons ook crisis,maar ja..jammer dan..ik kan niet 3x per week een smoes verzinnen!!! (en dat maandelijks als het een beetje tegenzit) En Ana Leigh,je weet maar nooit he,de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. Misschien heb je straks wel gewoon een eisprong uit jezelf. Nog een stom vraagje misschien hoor.Maar wat ik mij afvroeg: ik ben dus al 11 maanden niet ongesteld..stel ik krijg een eisprong door Clomid, en ik word niet zwanger die ronde,word ik dan wel weer ongesteld?
Rot dat er nog niet veel gebeurt joh. Ik heb een eisprong gehad op dag 15. Toen had ik 2 eitjes van groter dan 20 mm. Als je een eisprong hebt, dan wordt na een week of 2 ongesteld. Heb je geen eisprong dan zullen ze dat op moeten wekken. Zaterdag even vragen dan! Maar goed. Dat moet bij mij ook nog maar blijken. Rond 11 augustus weet ik meer. Heb je een vast contract of een tijdelijk contract? Hoop niet dat ze spatjes gaan krijgen...
Wel vast,maar dat zegt bij ons bedrijf niks,het gaat slecht en er zijn er meer ontslagen met een vast contract. Maar ik heb sinds kort toch niet meer naar mijn zin door alle veranderingen,dus als ze ontslaan vind ik dat ook niet het einde van de wereld.Al hoop ik het niet natuurlijk hoor. Ik laat het zaterdag nog wel even weten en dan ga ik ook op vakantie en even en maandje niks aan Clomid en ziekenhuizen en zwangeschapsforum doen wanneer ga jij op vakantie? Verre reis was het toch?
Morning. Had ik op mijn werk ook. Zit sinds vandaag in de WW, maar zit al 2 maanden thuis. Goh, kei vervelend met dit weer.... Ben nu met opleidingen bezig dus besteed de tijd goed haha. Ooh goed vooruitzicht. Waar ga je heen? Wij gaan inderdaad ver weg. Naar Bali. We gaan beetje op de bonnefooi. Alleen het eerste hotel leggen we vast. Onwijs veel zin in weer. Wordt mijn 4e keer. Dus mocht ik 11 augustus geen negatieve test hebben, dan speelt mijn ronde grotendeels daar. Dan heb ik vooraf net 1 of 2 echo's gehad en zou ik op vakantie positief kunnen testen. Maarwe hebben afgesproken om geen testen mee te nemen. Even alles loslaten en samen genieten. De rest zien we daarna wel weer. Of ik ben net 6 weken zwanger als we gaan... Wie zal het zeggen...
Nee, nog geen clomid. We hebben het ook nog helemaal niet over behandelingen gehad, ik moet eerst stoppen met roken (ben ik nu bezig op de longpolie, binnen 3 weken ben ik gestopt heb ik besloten!) en dus afvallen. Nu terug naar BMI van 30, nu ruim 36. De gyn hoopt dat mijn cyclus misschien wel vanzelf terugkeert als ik weer afval. Het stomme vind ik nog wel (van mezelf) dat ik een driekwart jaar geleden dat gewicht (wat ik nu weer moet bereiken) woog... Maar ook door het stoppen met de pil ben ik 6 kg aangekomen.... Jaa zeker! Nu 4,5! Gaat niet echt snel, helaas. Maargoed: ik ga er over op houden! Spannend hoor dat wachten! Heb je een heel sterk vermoeden of het wel of niet raak zou kunnen zijn? Liefs,
Ik ben juist wat afgevallen door het stoppen met de pil. 4,5 kilo is al een mooi begin! Goed hoor!! En weet je, als het langzaam gaat, dan blijft het 9 van de 10 keer er ook af. Lekker salades eten met dit weer en zelf dressings maken... . Nee ik heb geen flauw idee. Voordat ik met deze ronde begon had ik zoiets van: zal echt niet raak zijn de eerste keer, eerst nog maar zien of het werkt. Maar toen ik er goed op reageerde kreeg ik dikke hoop dat het misschien toch zou kunnen. Nu nog ruim een week wachten. Ik voel vanalles, maar dat komt mogelijk doordat ik nu eens een eisprong heb gehad. Moet nog blijken of het een volwaardige is geweest, dadelijk even bloed laten prikken. En ik weet ook dat je lichaam / geest een leuk trucje uit kunnen halen door je vanalles te láten voelen. Dus ik hoop dat het raak is, maar ik voel me niet anders of zo. Ik denk eigenlijk dat het ronde 2 raak zal zijn. Dan zijn we op vakantie (Bali) rond mijn vruchtbare dagen en zou ik daar eigenlijk kunnen testen (maar dat doen we pas als we terug zijn indien nodig). Ach ja, en een kindje in mei krijgen is natuurlijk ook heel gaaf . Dus afwachten........
Ohh wat spannend!!! Ik duim echt heel hard voor je mee! Wanneer ga je nu op vakantie? Ik heb iets vaaaags!!! Ben nu dus op CD 12, maar gistermiddag had ik een kwartiertje enorme krampen/pijnscheuten onderin mijn buik, ik dacht écht dat het mijn eierstokken zijn... nu ook een zeurend onderbuikgevoel, maar wat kan dat in vredesnaam zijn dan??? Ik neem aan dat het niet meer van de 'ongi' is, dat is namelijk 5 dagen geleden (afgelopen), en een eisprong héb ik toch helemaal niet? *beetje vroeg ook lijkt me überhaupt*. Ik las bij iemand anders dat je bij PCOS ook geen baat kan hebben bij ovulatietesten omdat die áltijd positief zijn..? Wie helpt me ff? Liefs,
Is dat zo,dat ovulatietesten altijd positief zijn als je PCOS hebt??? Pfff..ben nu een beetje klaar met die echo's,ik moet gewoon voor de 5e keer terugkomen woensdag! Ze willen voor de laatste keer zien of dat ei om 11 mm blijft steken voordat ik een hogere dosis krijg ivm eventuele overstimulatie.Ik voel me nu echt mevrouw wijdbeens haha Gaaf hoor Leen,zo'n lange reis ! En gewoon een beetje zien wat er op je pad komt. Ik ga zelf anderhalve week naar Zuid-Spanje eind augustus.. Ana Leigh ook nog op vakantie? Lijnen op vakantie is helemaal afzien ...ik let normaal altijd op mijn eten,maar niet als ik op vakantie ben.
@Ana Leigh Ik vertrek 23 augustus op vakantie. Heel veel zin in. Ik laat me verrassen of we met 3 mensen op vakantie gaan of toch 2. Komend weekend weet ik hopelijk meer . Het is misschien dat toch je eisprong geweest? Zou wel erg vroeg zijn. Maar geen idee eigenlijk. Ik heb dit keer mijn eisprong wel gevoeld. Althans, dat denk ik. Kreeg ineens een pijnscheut links, kort maar krachtig. Dag erna op de echo's bleek ook dat mijn ei gesprongen was... Het klopt niet dat je met PCOS altijd een positieve ovulatietest hebt. Ik heb juist nooit een positieve ovulatietest gehad, maar dat komt omdat ik zelf sporadisch een eisprong heb. Dan zou ik 10 grootverpakkingen moeten gebruiken of zo en dat wil ik niet . Dus onzin. Gewoon gebruiken en testen . @Tessel Wat klote dat ze niet veel doen. Een vriendin van mij reageerde deze ronde een aantal echo's ook niet echt goed. Ongeveer zelfde grootte als jij hebt. Echter waren ze gisteren ineens flink gegroeid. Dus er kan nog wat gebeuren... Mocht dat niet zo zijn, moet je dan meteen weer een hogere dosis pakken of gaan ze eerst een menstruatie opwekken? Oh lekker dat je snel op vakantie gaat. Even lekker relaxen en afschakelen van alles.