PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Jeetje wat spannend zeg, dan duurt wachten wel heel lang he .. :-/ hopelijk goed nieuws!
    Mijn vermoedens zijn dus toch waar: heb hoogstwaarschijnlijk ook pcos. M'n testosteron gehalte is echt te hoog en daarbij de echo en de uitblijvende menstruatie. Ze moeten het nog wel bevestigen. Ze willen eerst nog een mri scan maken (staat een lange wachttijd voor hier in Spanje) en nog een nieuwe echo. Ik had NL ook een trage schildklier en verhoogd prolactine gehalte (dit is nu na twee maanden prima onder controle met medicijnen). Ze willen dus weten wat er zeg maar 'fout' gaat in de hypofyse dat die waarden niet goed zijn.. Pff

2. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    is niet leuk als je zo lang moet wachten op definitieve uitslag . De moed niet opgeven

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee is inderdaad vervelend.. Hoop alleen wel dat er niets aan de hand is verder, vind pcos wel genoeg hoor ;). Ik weet niet waarom dat testosteron gehalte zo verhoogd is? En wat ze daar aan kunnen doen? Want ben nu al 6 maanden niet ongesteld geweest en ik moet maar blijven wachten tot die mri die ik waarsch pas over een aantal maanden zal hebben.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend Lets...

Ik hoop het zooo voor je!!!

Ik hou je in de gaten!! X

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    waarom krijg je een mri? ik kan me dat niet herinneren hoor..
    ze hebben bloed geprikt en inwendige echo gedaan en daarop hebben ze hun behandelplan op gemaakt

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dat is omdat m'n prolactine gehalte ook verhoogd was (bij de eerste x bloedprikken in november) n schildklier traag. Ze willen dus weten waarom die hormoon waarden niet goed functioneren en of er iets in de hypofyse is (Turks zadel zag ik staan?). En dan kunnen ze ook bevestigen of het echt pcos is of dat er wat anders is/of op een andere manier te verhelpen is. Kregen jullie nog iets tegen t hoge testosteron gehalte? Of was dat niet aan de orde?

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Mijn testosteron is volgens mij niet gemeten. Tenminste.. Iig niet aan mij doorgeven.

Bij mij keken ze naar de FSH en LH waarde. Die moeten normaliter gelijk liggen. Mijn FSH was veel te laag en mijn LH waarde was te hoog.

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ohja daar hebben ze het bij mij niet echt over gehad verder, heb er wel wat over gelezen.. Bij mij zijn die waarden: 11,76 (LH) en 5,5 (FSH) wat volgens de bloed analyse binnen de juiste waarden ligt. Hoop ik dan dus :). Maar las dat hoog testosteron ook veel met pcos te maken kan hebben

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Dat had ik ook (ongeveer) PCOS dus..

Normaal ligt het 7 om 7 ongeveer

10. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Hoi allemaal,

Ik had dit verhaal al gepost bij een ander onderwerp. Maar ik dacht ik doe het hier ook eens.
    Ik ben 23 en ik woon samen met mijn vriend die al 2 kindjes heeft. Ik ben sinds april 2013 gestopt met het nemen van de pil. Helaas heeft de gyn 3 of 4 jaar geleden geconstateerd dat ik pcos heb. Ik had al vanaf de eerste keer dat ik ongesteld werd problemen met mijn cyclus. Soms werd ik een heel jaar niet ongesteld en de andere keer 2 keer in een maand. Ik heb geen overgewicht of iets dergelijks, wat wel vaak voorkomt bij vrouwen met pco.
    Toen ik stopte met de pil ( de diane ) werd ik eerst 3 maanden niet ongesteld en ben ik opnieuw naar de gyn gegaan. Omdat wij allebei een kinderwens hebben en ik er nu bijna gek van word zo graag wil ik het, hebben we een afspraak gekregen bij de fertiliteitsarts.
    We hebben allebei een volledig onderzoek gehad en bij mijn vriend was alles perfect in orde. Voor mij heeft de gyn in november clomid voorgeschreven. Dit zou bij mij een eisprong moeten opwekken waardoor ik hopelijk zwanger raak. Maar omdat ik nog geen goede menstruatie heb gehad ben ik er nog niet mee kunnen beginnen. Nu hoop ik dat ik in februari ongesteld word zodat ik de 3e dag met clomid kan beginnen. Op de 9e dag zou ik dan bloed moeten prikken en als t bloed een eisprong voorspelt, moet ik de dag erna een echo laten maken om de eitjes te meten.

Ik kan niet wachten op de woorden van de dokter dat ik een paar goede eitjes heb en n kans maak om zwanger te worden deze maand.

Groetjes!!

11. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Rosavise: Allereerst wat vervelend dat je ook pcos hebt. En hopelijk slaat de clomid snel aan en heb je snel een positieve test in handen.
    Maar ik vroeg me af waarom je dit verhaal post? Wil je mee praten met 'lotgenoten' of heb je vragen of wil je gewoon even van je af praten? Ik bedoel het niet lullig maar het is mij niet helemaal duidelijk..

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij Troela.
    Maar kun je geen medicatie krijgen om de menstruatie op te wekken?
    Dat is bij het gros hier gedaan namelijk.
    Dan kun je eindelijk beginnen namelijk :)
    Succes met alles. Hopelijk slaat de medicatie goed bij je aan als je kunt beginnen!

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok, dankje Daantjuh voor jouw info! Ik dacht dat t alleen aan de testosteron lag maar dan zal dat er dus ook mee te maken hebben. Testosteron hoog, kan ook duiden op een tumor (goedaardig), vandaar o.a. de MRI scan. Balen dat ik daar nu eerst op moet wachten.. :(
    Met pcos duurt alles lang hihi...

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    oei... nou ik hoop niet op een tumor..

:(

Wel goed dat ze het onderzoeken!

15. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Hoi, ja ik wilde eigelijk wel mee praten als dat mag. Haha. Ik heb me suf gezocht over van alles en nog wat op internet over pcos en zwanger worden en over clomid en zwanger worden. Ik vond deze site en dacht misschien is het fijn om met anderen te kunnen praten die in het zelfde schuitje zitten. Mijn ouders zij naar amerika verhuisd vorig jaar en mijn moeder weet niets van mijn zwangerschapswens. Dus ik dacht, mochten er vragen komen of dingen die ik kwijt wil.. Dan ben ik hier aan het juiste adres.

@Leen82
    Ik had van augustus tot november een regelmatige cylcus en de gyn had toen gezegd dat het misschien met n halve clomid al zou lukken.. Net toen ik t voorgeschreven kreeg, werd t weer onregelmatig. Maar ik ben net verhuisd en moet me deze week even aanmelden bij t ziekenhuis hier.
    Hoe kunnen ze dat opwekken? Ook gewoon met (hormoon)medicatie?
    En gebruiken jullie ook clomid?

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh jeetje joh wat ver weg. Vervelend dat je het nu niet met ze kunt delen.
    Ik heb Duphaston gekregen om de menstruatie op te wekken. Sommige dames een ander medicijn.
    Ik neem aan dat ze je ook gaan volgen middels echo's toch?
    Ik ben ook altijd aan het eikelen geweest met mijn menstruatie. Sinds ik ben gaan menstrueren vaker niet dan wel.

Ik heb ook een aantal maanden clomid 5g gehad. Dus 1 heel tabletje. Jij krijgt 25mg zo te lezen.
    Clomid werkte bij mij wel, maar ik had er helaas heel veel last van. Daarom ben ik nu sinds 2 cyclussen hormonen aan het spuiten. Hier reageer ik gelukkig veel beter op. Alleen is spuiten wel intensiever en pijnlijker natuurlijk haha.

17. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Welkom! En klets gezellig mee zou ik zeggen :)

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry reageer ff nie op de rest zit er een beetje doorheen. Jullie zijn wel keilief allemaal,

Jullie zullen het niet geloven maar we weten nog niks.
    Het lab heeft de hcg waarde nog niet, wel de oestradiool die is 0,15 en progesteron is 24, allebei laag. Maar de hcg is de belangrijkste en net die hebben ze nog niet. De huisarts en wij nog erg ons best gedaan deze vandaag te krijgen maar is niet gelukt en we moeten tot morgen wachten... Pff... Het zal wel niet zwanger zijn, maar ik wil t nu dan ook af kunnen sluiten...

19. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Ohhhh Lets wat balen allemaal :x Giga digihug!!

20. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Let wat balen die onzekerheid die aanhoudt en dat de andere waardes te laag waren, hopelijk snel definitief duidelijkheid...

@meis, heftige al die onderzoeken hopelijk geen tumor op de mri te zien. Bij mij was de testosteronwarde ook te hoog voor normale eisprong .
    dmv clomid weer eisprong gekregen!

Deel Deze Pagina