Rosavise: Zoals hieronder aangegeven al super bedankt! Doet me goed, geeft me ff weer hoop. Zal hier blijven lezen en dingen droppen als ik vragen heb of ff mn verhaal kwijt moet!
@anoniem26 welkom in de clubje @Leen82 ja zal even doorbijten ben nu super zenuwachtig voor donderdag dan zal men gyne kijken of clomid aanslaat (hoop van wel)
Welkom Anoniem! Het clubje wordt steeds groter Het is ook even schrikken als je ineens de uitslag krijgt. We hadden toch gehoopt dat het allemaal 'vanzelf' gaat.. Nou, duimen voor je dat het niet al te lang duurt! @Lets, ah nee bah. Gaat t wel met je? Ik hoop dan toch zo enorm dat het de volgende keer wel raak is! Hier vanochtend zaad ingeleverd. Met een paar dagen hopelijk goed nieuws!
Hey meiden mag Ik hier ook mee kletsen? Ik heb gisteren de diagnose "waarschijnlijk pcos" gehad. Ik zal t verhaal ff vanaf t begin vertellen Ik ben in maart 2013 bevallen van een zoon (2e ronde spontaan raak met een cyclus van 32 dagen). Maar. ... Sinds de bevalling bloed Ik eigenlijk nog steeds. In hetbegin was het Soms een dag zonder bloed en soms 2 of 3 steeds een beetje meer. Maar nu zit ik al een aantal maanden vast (heel regelmatig naar Veel tevaak) op een cyclus van 12 dagen (7a8 Dagen bloed 4 a 5 "rust") en we hebben ondertussen ook een wens voor een tweede (heeft geen haast maar t zou wel heel welkom zijn) fysiek begin ik nu echt op te raken, elke week "ongi" zijn is zijn tol aan het eisen. Dus mijn eerste doel is om een wat normalere cyclus te krijgen. Ik heb geen eisprong (gezien Door echo's temp en testen). Beetje atypisch is dat ik regelmatig en vaak bloed maar typisch is dus geen ei. (Wel veel blaasjes En mijn bms is ook gewoon weer mooi dun terwijl dat juist niet verwacht werd. Het is ieg duidelijk dat mijn hormonen van de leg zijn. ps ben aan de prikpil geweest dokterin opleiding had mij niet goed geïnformeerd (en Ik had bete moeten nazoeken) Ben ook weer even aan de pil geweest Heb al provera kuur gehad Loop nu bij fa en gaan volgende week opnieuw progesteron kuur starten en daarna clomid Mijn vraag zijn er meer meiden met pcos die zo vaak ongi zijn?
Echt spannend Wabilla. Zijn jullie er ook zo veel mee bezig als ik? Dat je er bijna de hele dag aan denkt. Soms lees ik hier vanalles en maak ik mezelf al helemaal gek met alles wat er fout kan gaan. Terwijl ik heel goed weet dat er ook genoeg succes verhalen zijn! @ Meelanor, Ik ken wel n meid die dat ook had. Ook vanaf de bevalling van haar zoontje niet meer over gegaan.. Het was bij haar ook pcos maar zij had volgens mij een andere behandeling gekregen om t bloeden te stoppen en een normale cyclus te krijgen. ( ze had geen kinderwens meer). Lijkt me inderdaad vervelend om altijd te bloeden. Ik vind t al vreselijk als ik het 2x in een maand heb. En inderdaad te horen krijgen dat je dan ook waarschijnlijk nog eens minder vruchtbaar bent is dan al helemaal balen.
@ leen, je wordt echt zon moeder overste haha. Je blijft zo rustig over jezelf enweet kedereen als ervaringsdeskundige zoveel informatie en steun enzo te geven. Knap hoor. @Lets, wat kut zeg! Je moet maar zo denken dit was je eerste echte kans, vanaf nu ben je echt ergens voor aan het werk. Je hebt nog meer kansen. Ik begreep van de verzekeraar dat je inderdaad drie pogingen vergoed krijg, maar dat iedere punctie 1 als1 poging wordt gezien. Als uit de eerste punctie vijf goede embryo tjes kwamen,, heb je dus vijf kansen uit 1 poging. Mag ik je vragen hoeveel eitjes er bij jou goed waren en hoeveel embryotjes goed zijn? in ieder geval heel veel sterkte
Wauw, wat een uitbreiding qua meiden en weer veel nieuwe berichtjes. @lets: wat ontzettend balen zeg dat deze poging niet gelukt is. Heftig weer die teleurstelling, hoop dat je snel weer verder kan en jezelf daar weer toe kan zetten en dan wel succes heb. @meis: bij mij is verder niets aan testosteronwaardes gedaan, behalve dat zij waarschijnlijk zorgde dat ik geen eisprong kreeg en wat lichamelijke klachten had. Slikte daarvoor net als veel meiden de Diane pil tegen die klachten. Maar gelukkig lukte het bij mij met juiste dosis clomid om weer eisprong te krijgen. @ Maria: succes met vragenlijst! Hopelijk duidelijke antwoorden! Je loopt al snel naar buiten met meer vragen dan je erin komt, tenminste dat had in vaak! @daan: veel plezier vandaag, hopelijk is er iets moois te zien en ookal een kloppend hartje! Geniet ervan! @nieuwe meiden, vervelend zo de diagnose op je dak, hier gelukkig ook veel verhalen met goede afloop, hopelijk snel de juiste behandeling voor jullie die aanslaat met positieve afloop. Leen: aan het wachten tot maandag, spannend! Succes met je geduld! Meiden aan het begin van cyclus spannend weer nieuwe ronde, hopelijk zijn er snel mooie eitjes te zien. Hier niet zoveel nieuws, hier wel misselijk en overgeven. Maar ja dat is bevestiging van wonderlijke wat in m'n buik gebeurd! Dus ondanks het ongemak vooral blij met deze signalen. Morgen weer echo.
@Leen82 ben zo blij vannacht geen opvliegers gekregen aan 1 stuk doorgeslapen (had het ooo zo nodig , eens lekker doorslapen ) @Anoniem26 yep men eerste ronde clomid zaterdag was men laatste pilletje en maandag al opvliegers gekregen in nacht morgen voor echo terug @Rosavisie vind heel spannend onbewust ben ik er ook mee bezig hoor opzoeken of clomid succes verhalen heeft, vrouwen met pco hoe lang geduurt heeft om zwanger te zijn... Maakt men hoofd soms op ontploffen en is uiteindelijk ieder lichaam reageert anders op elk medicijn dus !!
Goedemorgen allemaal, Lets Wat een ontzettende domper zeg, vind het zo rot voor je. Nu het hele traject weer in! Maar probeer de moed er wel in te houden! Succes met icsi is hoog toch?? Wanneer denk je dat je nu ongeveer weer punctie kan doen?? Daantjuh Vandaag echo, zo spannend!! Hoe laat moet je, of misschien ben je al geweest?? Ik had ook helemaal geen klachten dus was ook erg zenuwachtig voor de eerste echo. Kijk uit naar je berichtje! Nana Fijn dat jouw 20 weken echo goed was, nu helemaal aan het genieten dus! Leen Bijna je NOD, duim duim duim voor je dat het deze ronde raak is! Wabillia Fijn dat je nog steeds meeschrijft meid! Aan alle nieuwe meiden Sorry ik kan de nieuwe meiden nog niet zo goed uit elkaar houden, ik lees zeker nog mee en hoop iedere dag weer op positieve verhalen. Voor diegene die net het traject ingaan: probeer positief te blijven, mij lukte dat sommige dagen wel maar andere dagen zat ik alleen maar te huilen op de bank omdat ik zo graag wilde. Maar op een dag komt het goed, daar ben ik van overtuigd voor jullie allemaal! About me Ik ben morgen precies 20 weken en heb morgen ook de 20 weken echo. Verder voel ik me heel erg goed, nergens last van. Geen kwaaltjes gehad in het begin en nog steeds geen kwaaltjes. Volgens mij begin ik de baby ook te voelen maar weet niet of dat echt de baby is...nog beetje vaag.
Oke 1 e ronde dus spannend allemaal! Hoop dat ook ik gauw mag beginnen hiermee. Gister zat ik er ff doorheen en deed niets anders dan huilen en nergens anders meer aan denken. Teveel mee bezig denk ik, is niet goed weet het maar ja zet het maar eens van je af als je enorm graag wil! Worden de afspraken, echo's, clomid etc allemaal vergoed door de zorgverzekeraar? Ik zit bij menzis extraverzorgd 3. Hoop toch niet dat ik dit allemaal zelf moet vergoeden! Wabilla laat je even weten hoe je echo was vandaag? Ben benieuwd! Lasvegas thanks voor je bemoediging! Spannend en al 20 weekjes zwanger wauw. Geniet ervan voor zover het kan
Meiden, Net terug van de dok en we mogen over op iui! Verder heeft hij me heel erg gerustgesteld en hij is er niet bang voor dat ik niet zwanger raak. Over mijn lf van 11 dagen hoef ik me ook geen zorgen te maken want dat is in principe gewoon binnen de grens. Echt spannend want dan hebben we ergens volgende week de iui!
Spannend Maria!! Fijn dat je volgende week als je eerste hebt. Anoniem bij mij werd alles vergoed, volgens mij gewoon uit de basisverzekering. Hou er wel rekening mee dat je het eigen risico betaalt moet worden. Ook voor je vriend wat betreft het zaadonderzoek.
Anoniem, ik betaal klein beetje voor de Clomid en ik heb ook eigen risico natuurlijk. oh en natuurlijk parkeerkosten bij ziekenhuis, ze hebben in januari de parkeerkosten hier duurder gemaakt @Lasvegas, oooh klinkt al goed hoor veel plezier morgen bij de echo! @Maria, spannend, hopelijk meer succes hierbij voor je. @leen, ik duim voor je
Oke bedankt. Dan wordt het inderdaad vergoed gelukkig. Behalve de eerste 360 euro maar ja dan hebben we het in 1 x maar gehad. En dat alles voor een goed doel denk ik dan maar.
nou je hoeft niet bang te zijn dat die 360 er zo doorheen is, ik had vorig jaar nog niet mijn max bereikt van eigen risico
En ik had juist vorig jaar m'n eigen risico al helemaal verbruikt, terwijl ik niet zo heel lang in het ziekenhuis heb gelopen. Zo zie je maar hoeveel het kan verschillen....