PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh en Anna Leigh: wat goed dat je gaat stoppen met roken!
    Jij bent echt bezig om je roer om te gooien zeg! Wat goed van je.

Ik rook ook nog steeds moet ik bekennen. Maar ik stop óf als ik een positieve test in handen heb, óf 1 september.

Hebben we nog iets om over te schrijven :)

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    @ Tessel: Lijkt me ook niet prettig om zóvaak terug te moeten, maar (even een cliché, hé?) het is 'voor de goede zaak'. ;)

Succes woensdag!!!

Ik ga zelf niet op vakantie, kan niet met het werk van VL. Wij willen in september/oktober 3 daagjes weg. :)

@ Leen: Fijn al bijna op vakantie! :)

Wanneer is je NOD, denk je? Of wanneer wil je gaan testen?

Mijn egoverhaal weer:
    Raar hé, die eisprongen, ik ga nergens van uit, vooral omdat het zó vroeg is, al op dag 11, dat is toch niet 'normaal', dus ik ga er gewoon van uit dat het niet zo was. ;)

Ga nu ook niet meer testen met ovu, want het is 2 dagen geleden, maak mezelf alleen maar gek, ben ik bang. Ik ga voorlopig he-le-maal nergens van uit.

Ja, stoppen met roken, kijk er ergens ook wel naar uit! Ik ga met champix beginnen een deze dagen, moet ze nog ophalen bij de apo, was niet op voorraad. Geloof dat ze ze morgenmiddag binnen moeten hebben, dus woensdagochtend maar even langs!

Vind het ook heel erg moeilijk, ben echt een stevige roker, maar heel apart, ik rook tóch al minder, en bij elke sigaret die ik aansteek krijg ik nu ineens 'klachten' (hoesten, slijm etc.), en dat is sinds ik het eerste gesprek op de rookpoli heb gehad...

Jij kan het ook, hoor!!! :D

Ik wilde ook altijd stoppen als een posi test in handen zou hebben, maarja, even eerlijk kan dát nog wel een jaar duren, en wil ik al die tijd blijven doorroken..? Nee, dat wil ik niet.

Ik ga er gewoon voor! Laat het nog wel weten wanneer dé dag is! :p :D

Hoe is het met de anderen hier? Iedereen fijn op vakantie, het is hier zo rustig! :)

Liefs,

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Mijn NOD is 11 augustus (a.s. zondag). Spannend dus. Ja wanneer ik ga testen? Geen idee. Misschien stiekem een paar dagen eerder al, maar denk dat ik dan weer een mooi witte test binnen heb...

Heel goed van je hoor. Ik wil er ook gewoon vanaf. Dus het boek van Allan Carr gaat mee op vakantie :).

Voor jou ook even afwachten. Hopelijk werkt je lichaam straks een beetje mee :).

Het is inderdaad rustig hier. Misschien zijn mensen het beu om er veel mee bezig te zijn. En het is natuurlijk vakantieperiode. Ben benieuwd. Geen idee. Of actief op een ander topic.

4. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ik leef nog en ben terug van vakantie ;) Er is alleen weinig te melden. Ik zit op het wachtbankje zonder verwachtingen. Rond vandaag is wel mijn NOD, maar ik ga nog niet testen. Het 'mag' ook nog niet van mijn man. Nouja... hij vind het onzin snel te testen zolang ik gezond leef en ik ga niet in m'n eentje testen. Mijn man is dan ook absoluut tegen voorbarig gedrag in dit opzicht. Hij vind het niet nodig nu al over namen te fantaseren (wat ik nu juist zo leuk vind), hij zou pas na drie maanden het nieuws aan directe familie willen vertellen en pas een paar weken vantevoren een babykamer klaar willen maken. Volgens mij ook om teleurstellingen te voorkomen.

Het lijkt me moeilijk om te stoppen met roken, hoewel ik me weinig kan voorstellen bij een rookverslaving. Roken heeft ook een negatieve impact op de kans op een zwangerschap, dus het is idd goed om zo snel mogelijk proberen te stoppen. Succes, Leen en Ana Leigh!

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Hallo Dames,

Ik ben Knutselkitty, 23 jaar, en sinds oud en nieuw bezig voor een kleintje.
    2 maanden terug had ik al even meegelezen en enkele posts gemaakt, ergens wel een vermoeden gehad, maar vandaag toch redelijke bevestiging gehad; ik heb PCOS.. net het informatieboekje doorgebladert. Zometeen afspraak met huisarts maken om dit verder door te bespreken.

nog een aantal puzzelstukjes vallen voor mij nu op hun plek, en hoop na een afspraak met huisarts in ieder geval met goede moed weer verder te kunnen gaan :)

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi meid, welkom terug.

Zoals al in je andere topic: rot voor je. Maar fijn dat je duidelijkheid hebt. Je gaf aan dat je het eerst een jaar zo moet proberen. Waarom wordt je niet geholpen? Omdat je nog jong bent? Overal pakken ze het anders aan trouwens.

Hou je ons op de hoogte?

7. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik vermoed omdat ik nog jong ben ja, maar zal dit ook zeker bespreken met mijn huisarts :)

Ondanks dat we er allemaal niet op zaten te wachten, ben ik blij dat er een groepje is waar ik me bij kan aansluiten

8. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @knutselkitty : Inderdaad, zoals Leen al zei, vervelend dat je PCOS hebt, maar fijn dat je duidelijkheid hebt. Wel vreemd dat ze je eigenlijk een jaar willen laten wachten. Bij mij was het eerder andersom -en ik was toen ook 23: bij het stellen van de diagnose kreeg ik meteen te horen dat ik maar meteen voor Clomid langs moest komen zodra ik zover was. Ik heb er toen juist voor gekozen het nog even af te wachten via een andere weg. De andere gyn waar ik nu bij loop wilde eerst een OFO doen voordat hij Clomid zou voorschrijven, dus het verschilt ontzettend.

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ha Rosalinde,

Stom dat ik je berichtje nu pas zie hier. Maar zoals gezegd: welcome back. En mannen zijn sowieso anders in deze dingen dan wij. Ik schuif ook geregeld namenlijstjes onder zijn neus haha. Hij keurt 9 van de 10 af, maar komt zelf met niets haha. Mannen....

Maar die nuchterheid heb ik ook wel nodig.

Spannend allemaal...

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hi Meiden,

Ik hoop dat ik hier met jullie mee mag kletsen? :)
    Ook hier PCOS geconstateerd zonder verder symptonen (behalve de lange cyclussen en verkeerde hormoonwaardes)

Ik heb wel beetje behoefte om hier met lotgenoten mee te kletsen.

Ik heb inmiddels al de eerste clomid pillen al op en heb vandaag de 2de follikelmeeting gehad.

En jaja.. Een eitje van 18mm op mn linker eierstok, dus zit eindelijk sinds een half jaar in mn vruchtbare periode.

Helaas mn baarmoederslijmvlies wat aan de zure kant, maar misschien trekt het nog bij??
    Spannend.. eitje kan de komende week dus gaan springen en moet volgende week mn bloed laten controleren op progesteron.

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Daantjuh, welkom :).

Goed dat de Clomid bij je aanslaat! Heb je binnenkort weer een echo? Mij hebben ze van a tot z toen in de gaten gehouden en mijn eisprong gevolgd. Ze zijn pas bij 20+ mm gesprongen.
    Ik zit nu op het wachtbankje. Duurt verschrikkelijk lang kan ik je vertellen. Dat vind ik nog erger dan alle tripjes richting ziekenhuis....
    Succes. Spannende tijd nu.

12. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Goede avond dames,

ik zat even mee te lezen met jullie.
    Ik heb woensdag een afspraak bij de huisarts want zit nu in mijn 3e cyclus vandaag op dag 40 en korter is deze nog niet geweest.
    De eerste keer was 59 dagen, de 2e keer 55 dagen en jah nu is het maar weer afwachten.
    Na hoeveel cyclussen gingen jullie naar jullie huisarts.
    De assistente gaf al meteen aan toen ik een afspraak wilde maken dat het een jaar kan duren voordat je cyclus weer helemaal normaal is, kwam echt zo over van het heeft nu toch geen zin om een afspraak te maken maar als jij het wil dan doen we dat.
    Ze gaf ook aan we kunnen ook een echo maken als je wil, dusja dat doet hij maar wil toch weten waar het aan ligt dat het zo lang duurt.
    Wat doen ze meestal zo de eerste keer, waar kijken ze na voordat ze kunnen zeggen je hebt pcos of we onderzoeken het of je het hebt.
    Ben wel sinds ik gestopt ben met de pil 28 februari 5/6 kg bijgekomen, terwijl een ander af zou vallen.
    Meer puistjes heb ik ook terwijl ik ze normaal alleen had als ik ongesteld moest worden.
    We merken het woensdag wel!

Ben eens benieuwd bij jullie of er binnenkort groot nieuws is :D

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Welkom - welkom :D

Ik ben na 4 rondes doorgestuurd en mijn 5e cyclus is dus begonnen na medicatie (Duphaston). Ik moet bekennen dat ik gelogen heb en gezegd heb dat we langer bezig waren. Daarnaast heb ik aangehaald dat ik vroeger ook vaker niet dan wel ongesteld was (en dat is echt zo).

We zijn doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar hadden we eerst een gesprek waarbij er vragen werden gesteld. Vervolgens is er bij mij een inwendige echo gedaan. Daaruit bleek meteen dat ik PCOS heb. Ze zagen allemaal vochtblaasjes bij mijn eierstokken. Vanuit daar is het behandelplan opgesteld.

Fijn dat ze voor jou ook meteen een echo kunnen doen. Als je PCOS hebt, zie je dat in de regel meteen.

Ik ben ook echt een PCOS-er, maar ik ben niet aangekomen na het stoppen met de pil. Ik moet wel altijd op mijn voeding letten, want het zit er zo aan bij mij....

Heel veel succes woensdag. Keep us posted.

14. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Daatjuh: welkom! :D Klint goed zeg!! :)

Roxannekuh: ook welkom!!

Ik ben in mijn laatste 'cyclus' (zat toen op ongeveer 90 van de uiteindelijk 155, maar is toen opgewekt) naar de HA gegaan, toen waren we 7/8 maanden bezig, maar mijn cyclussen werden alleen maar langer. Hij vond het eigenlijk nog onnodig maar voor mijn gemoedsrust mocht ik toch door naar de gyn, toen was het gelijk al duidelijk via de echo.

Ik ben ook 6 kilo aangekomen door het stoppen met de pil, en heb ook meer puistjes... sorry.. Wil je niet ongerust maken, het hoeft niets met elkaar te maken te hebben, hoor! ;)

Ik kreeg dus gelijk bij de eerste afspraak een inwendige echo, en moest bloedprikken voor de hormoonwaardes. Klein gesprekje gehad wat er eigenlijk op neer kwam, dat ik eerst maar eens flink wat kilo's moet afvallen én moet stoppen met roken. VL kreeg ook gelijk een potje mee voor semenonderzoek. :)

@ Leen: foei, niet meer liegen jij! ;) Hahhaha, nee hoor ik zou het ook doen, vooral als je zélf zo het gevoel hebt dat het niet goed zit..

Hoop zo voor je dat het nu al raak is met de clomid!! Duurt nog lang hé, 11 augustus, maar je komt er wel doorheen! Ga in de tussentijd nog eens wat leuks doen? Dan ben je wat meer afgeleid! :)

Ik ga zo maar eens tukken, trusten! ;)

Liefs,

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Uuuuhm of ik wat leuks ga doen vraag je...
    Morgen huis poetsen, studeren en mijn blog vullen. Woensdag een bijeenkomst van het uwv. Misschien ook een hele vroege test doen ;).
    Dus echt wat leuks doen: nee. Maar kan langza dingen gaan voorbereiden op de vakantie!! En da's wel leuk haha.

Slaap lekker. Ik lig er ook in.

Bye for now.

16. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daantjuh: fijn dat het zo goed lijkt te gaan en hopelijk moet je over een paar weken andere 'lotgenoten' zoeken ;)

@Roxannekuh: na het stoppen met de pil ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden en na zo'n 8 maanden ben ik naar de huisarts gegaan. Zij vroeg meteen of ik een eetstoornis had :S Nee, ik houd juist van lekker en goed eten, maar ben nu eenmaal gezegend met een laag BMI (zolang ik het niet laat versloffen). De HA liet wat bloedtestjes doen, waaronder voor vitaminegebrek (dus eetstoornis...). Toen daar niets uitkwam, heeft ze me doorverwezen en PCOS geconstateerd. Wel fijn dat bij jou meteen de mogelijkheid voor een echo zo snel al genoemd wordt, maar drie lange cycli na het stoppen met de pil is inderdaad niet meteen iets om je zorgen over te maken.

17. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, ik moet trouwens even mijn beklag doen over de nu toch wel erg overdreven scepsis van mijn man. Hij is dus tegen vroeg testen, maar hij noemt op de NOD of een paar dagen daarna vroeg. Bij een week overtijd vindt hij dat je eens een keer een testje zou kunnen wagen. Nadat ik zei dat er op de testen staat dat het vanaf de NOD kan, zei hij dat ze dat er alleen op gezet hebben om meer testen te verkopen :$

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    @Rosalinde
    Haha, volgens mij wil je man het gewoon zo lang mogelijk uitstellen, om zeker te weten dat niet paar uur later je regels beginnen :D

ik heb gisteren met mijn vriend afgesproken dat ik pas na 3 maanden een test doe, al moet ik zeggen dat ik met 2 testen deze cyclus mij best netjes heb gehouden, toch?

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    @Rosalinde

Hahaha OMG. Mánnen! Maar hoe voel je je? Heb je het idee dat het raak kan zijn inmiddels? Ik ga morgen testen hoor ;). Gewoon, omdat het kan. 4 dagen voor NOD... Baad het niet dan schaad het niet. Succes met die hubby van jou :-D. Maar wel lief hoor, hoe hij je wil beschermen voor een mogelijke teleurstelling.

@Knutselkitty, jij gaat pas testen 3 maanden na je NOD???? Ik mag hopen dat je 3 dagen bedoelt haha. Of 3 maanden (91 dagen) omdat dat je langste cyclus is?

20. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Nee, niet na NOD... ben je mal, na begin ongesteldheid.

Als ik morgen ongesteld wordt, is het weer 91 dagen. Gyn zei dat ik binnen nu (gisteren dus) en 2 weken ongesteldheid kan verwachten, zag ze aan mijn BMslijm.

Deel Deze Pagina