PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    haha spambeer, maar mooi hoor ;)

mjah, bij mijn ziekenhuis zijn ze echt groot fan van ovulatietesten..
    hopelijk gaat t vanavond beter onder de lakens dan gisteren, ik heb gisteren vriendlief gestopt want gisteren ging t erg stroef, dus heb m verzocht toch maar op te houden

2. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Haha Leen hij doet het!
    Hier gaat het stoppen met roken met downs in het weekend zeg maar.
    Hoewel ik gister in huilen uitbarstte tegen mijn man (bij hem is alles goed en hij heeft echt moeite met stoppen) dat hij er niks voor over had. Echt zo stom van mij.
    Nu hebben we afgesproken om het gewoon echt niet meer te doen. Ook niet als we stress hebben of soms in het weekend. We kunnen het doordeweeks ook.
    En voor mij gaat het gevoel ook opspelen dat we er niet alles aan doen.
    Ben jij sinds je weet dat je zwanger bent gestopt of was je daarvoor al gestopt?

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Heee MamaLeen:D

Ik had met 7.3 weken een echo.
    Is 6 weken niet iets TE vroeg? Volgens mij begint in deze week het hartje pas met kloppen en dan heb je kans dat het nog niet te zien is op een echo. Zou je hem (just to be sure ) niet een weekje verzetten?

Ik ben echt super blij voor je..

@ Troela.. Ik kreeg ook vanaf 2e wachtweek beurse tieten.. :D
    Spannend!!

4. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leen, ook hier ff, super gefeliciteerd!!!

Troela, fijne vakantie en succes met wachten!

5. Dankbare mammie

Dankbare mammie Nieuw lid

Feb 10, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

ik heb me net geregisteerd en heb wat dingen van dit toppic doorgelezen.
    Allereerst @Leen: Heel hartelijk gefeliciteerd en aan alle anderen: PCOS is shit en het is fijn dat er medicijnen zijn die kunnen helpen en zo, maar t blijft anders dan je het zou wensen. Ik voel met jullie allemaal mee en wens jullie allemaal veel suc6 met zwanger worden.

Ok nu mijn verhaal:

Mijn vriend en ik wilden jong kinderen... Ik ben gestopt met de pil toen ik 21 was (2009). Voor ik aan de pil was, was ik onregelmatig en niet vaak ongesteld geweest. Na het stoppen was dit weer zo. Mijn vriend en ik waren lang bezig met het proberen. Na meer dan 2 jaar hebben we hulp gezocht. Met echos werd bij mij ook pcos vastgesteld. Ik had al eerder bloed onderzoek laten doen (niet in verband met kinderwens). Daar was mij verteld dat bepaalde waardes wel afweken, maar dat dit niet werkelijk ernstig was als ik meer dan 1 keer per half jaar ongesteld was.
    Andere 'symptomen' van pcos heb ik ook niet. Ik kreeg een middel om mijn ongesteldheid op te wekken en daarna chlomid. De dosis werd een paar keer aangepast en toen rijpten zich de eitjes goed, maar was er nog geen eisprong. toen heb ik pregnyl gespoten en toen was het direct raak. Na een probleemloze zwangerschap en geboorte, zijn wij hele trotse en gelukkig ouders van een heel mooi meisje, dat ondertussen 1 jaar oud is.

Omdat we graag meer kinderen willen en ivm de pcos, hebben we na de bevalling geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Na 7 maanden had ik op ntuurlijke wijze een positieve test...Helaas liep dit een paar dagen later op een vroege miskraam uit. Natuurlijk niet leuk, maar ik had hierna wel de hoop dat ik geen pcos problemen meer zou hebben...

Helaas mijn cyclus is weer veel te lang en ik heb positieve ovulatietesten terwijl ik geen ovulatie denk te hebben. Ik voel me nu heel teleurgesteld en wilde daarom hier mijn verhaal even kwijt. Ik ben natuurlijk heel blij en dankbaar dat ik een mooi meisje heb en geloof er ook wel in dat ik met hulp opnieuw zwanger kan worden, dus ik heb eigenlijk veel geluk vergeleken met sommige anderen en daar ben ik me ook van bewust. Ik wil hier daarom niet doen alsof ik zielig ben, maar ik was gewoon even behoorlijk down.

Bedankt voor t lezen van mijn verhaal. ik ga proberen hier vaker terug te komen en op de hoogte te blijven en mijn ervaringen te delen.

Veel liefs!

6. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Hallo dankbaremammie :)
    Wat fijn dat het al eens gelukt is!
    Lijkt mij vreselijk om een kindje te verliezen, al is t na paar dagen/weken al
    Ik ga je zeker volgen :) ben wel benieuwd hoe t gaat na nr 1
    Mijn vriend had t er al over: 'na een toekomste bevalling, hoe makkelijk kom je weer in het mmmcircuit?' Hij ziet mij tot mijn 30ste full time zwanger geloof ik :p

7. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Leen, ik ben het eigenlijk wel met Daantjuh eens. Ik had mijn eerste echo ook met 7wk en 3dg en toen hebben wij het hartje al mogen horen kloppen. Ik was daar persoonlijk erg opgelucht en blij mee. De eerste echo die er na volgt is pas rond week 12. Ik vond het wel fijn dat ik niet zo lang hoefde te wachten dat ik het hartje mocht horen.

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Ja daar zit wat in. Ik ging alleen van die 6 weken uit omdat mijn vriendin met 6 en met 8 weken een echo had. Vanavond maar eens overleggen thuis. Ik denk dat hij kei hard begint te lachen hahaha (om mijn ongeduld). En dan moet ik tellen vanaf mijn eisprong???

9. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leen, fijn dat je nu ook goed gevoel erbij heb! Spannend straks eerste echo, hier doen ze dat met 7 weken omdat je dan vaak ook hartje kan zien en dat een goed positief teken is. Met zes weken wel vruchtje te zien! Spannend, hopelijk blijf je jezelf goed voelen. Wel snel buikbanden gaan kopen he?!

Knutselkitty: spannende dagen weer! Hopelijk lukt het om wat plezier in bed te vinden, maar met die moetjes toch soms wel lastig!

@ Maria: lastig het rookdillema en ook vervelend de wrijving die erdoor ontstaat, ik heb toen wij weer begonnen gevraagd aan manlief, die af en toe rookte, om te stoppen, ondanks dat bij hem alles in orde was. Maar ik vond zelf in elk geval dat mijn traject heftig genoeg was en we beide moesten werken aan optimalisatie van kansen en daar hoort stoppen met roken ook bij. Hopelijk lukt het je om samen hierover op 1 lijn te komen, wat dat ook is...

@dankbare mammie: spannend dat je nog een kindje wil en vervelend dat je miskraam gehad heb. Ik heb zelf ook kindje van anderhalf jaar. Ook geen voorbehoedsmiddellen gebruikt na zwangerschap, wel tien maanden bv. Na die tien maanden direct na ziekenhuis gegaan en mocht direct starten met clomid. Begon weer met 50 ondanks dat ik vorige keer bij 100 zwanger was geraakt! Nu alweer elf weken zwanger van tweede wondertje met gebruik van 125 clomid. Hopelijk kan jij (net als iedereen) ook snel gaan genieten van zwangerschap.

10. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

Jan 26, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een echo gehad met 7 weken, toen termijnecho met 10 weken en toen zou ik met 12 weken voor het eerst het hartje horen kloppen bij de verloskundige. Omdat ze toen het hartje niet kon vinden hebben we zelf nog een echo laten maken omdat we toch wat bezorgd waren. Dus dat waren er 3 in het begin, maar wel erg leuk om nog een hele baby te zien.
    Nu met 20 weken echo zagen we alleen maar gedeelten.

11. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    De dag van je eisprong ben je ongeveer 2 wk zwanger (hoe gek dat ook klinkt) en op je nod ben je al 4 wk zwanger. Dus over 3 wk zou je mooi een echo kunnen doen en hopen op een prachtige hartslag!! Maar ik weet het.. dat duurt nog heéél lang. In het begin telde ik per dag en nu vliegen de weken om!

Dit begint een positief forum te worden! :D

Over de krampjes en alle andere pijntjes die je gaat voelen.. svhrik er niet van. Vooral in de eerste weken gebeurt er zoveel daar binnen! Alles moet opgerekt en aangelegd worden.

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Thanks voor je antwoord!!
    Ja krampjes voel ik heel veel en dat maakt het ook eng zeg maar. En ik heb zoveel moeite om mijn mond te houden.
    We hebben ook allerlei etentjes staan... Denk maard at ik afhaak want het valt meteen op als ik geen wijntje pak haha. Das pas erg he...

@maria, ja ik ben gestopt met roken sinds ik het wist. Maar ik hang hier af en toe in de gordijnen! We hadden afgesproken beide sowieso te gaan stoppen als het niet raak zou zijn.
    Mijn vriend rookt nu niet binnen, dus dat is wel fijn. Dat maakt het wat makkelijker.
    Maar ik ben wel een partij moe nu. Komt door het afkicken denk ik haha.
    Handig dat ik nu niet mag drinken, dat maakt het 'makkelijker'. Maar beide valt op dat ik het nu niet doe, dus ik moet wat sociale bezigheden verplaatsen of annuleren haha.

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Jaa geen wijntjes meer:( ik
    Zit al 5 weken zonder drank.. En ik dronk ELKE dag hahaha..

Moest wel ff afkicken ;)

Maar goed.. Alles went:)

Gister voor het eerst weer sex gehad. Ik durfde echt niet hoor hihihi..

Maar alles ging goed en geen bloedjes gezien.
    Sex was top! Alles is veel gevoeliger down there! :D

14. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Toch weer een succesverhaal ondanks pcos :D

Zelf zit ik op 8dpo en heb sinds de dag van de eisprong zeer gezwollen borsten en heel vel witte afscheiding en vocht. normaal niet zon last van. Kan halverwege de dag mn ondergoed al gaan wisselen :S
    Geen idee of dit positief of negatief is nog heel ff wachten met testen...
    en anders aan de clomid...

15. wabilla

wabilla Actief lid

Apr 10, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    ooooh leen zo mega blij voor je.!!!! Hopelijk voor ons ook binnenkort goed nieuws

16. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    En leen, al een <PCOS - zonder andere "symptomen" zwanger!> topic gemaakt? ^^

17. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Yesssss! Leen! Zooo vreselijk van harte gefeliciteerd!!!! :D :D :D

Liefs,

18. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Verslaafden hier;)
    Leen, echt nog steeds super voor je hoor!

Zo, ik heb hier geconcludeerd als je gaat sporten dat je zwanger raakt;) dus ik heb net een half uur start to run les 16 gedaan (heb m ooit afgerond maar had zo lang nie meer gerend... en ben weer 300 calorietjes kwijt;) hoop dat het helpt haha en anders helpt het wel tegen al het troosteten...zo nu naar de hm een shirtje kopen wat ik gisteren aan de kant heb laten hangen;)

19. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    sporten en zwanger worden...?
    dat wordt nog wat dan ;)
    maar ik vind t altijd knap als mensen zich er toch toe zetten om het te doen :)

veel plezier met je nieuwe shirtje :D

20. wabilla

wabilla Actief lid

Apr 10, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    dag dames voel me de laatste dagen toch wat emotioneel (denk hormonen) moet bij het minste huilen als het te maken heeft met kinderen. in vriendenkring weer 2 zwanger gun het van harte maar doet toch met me diep vanbinnen iets dat het makkelijk gaat bij andere en bij anderen dan weer niet. Maar ja de beloning is het grootste

Share This Page