PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik ben in februari gestopt met de pil. En mn eerste cyclus was 33 dagen, die daarna 49 dagen en ik zit nog steeds in de 3de. Dag 88 inmiddels.

Ik twijfelde eerst ook om naar de huisarts tegaan, want ik had hier al wel over PCOS gelezen, maar ik identificeerde mezelf er niet mee.

Toen sprak ik een vriendin van mij die arts is en zij zei dat de pil maar 2 weken nog in je bloed zit. En dat cyclussen langer dan 35 dagen niet normaal zijn. En dat het normaal gesproken juist korter moet worden dan langer.

Maar ik heb ook bij de huisarts er een paar maandjes bij gelogen hoor. En maar goed ook, want ze wilde me niet doorverwijzen.
    Ik heb overigens wel voet bij stuk gehouden en doorgezeurd.
    Ik kon binnen 2 dagen terecht bij de Gyn voor een echo. En daar zagen ze de bekende blaasjes. Omdat het baarmoederslijmvlies goed was ben ik gelijk aan de clomid gezet. (na uitslagen bloedonderzoek)

Op CD 10 (7 dagen na 1e clomid tablet) was mn follikel 10MM
    op CD 15 was mn follikel 18MM. Volgens de Gyn springen follikels tussen de 17MM en 22MM, dus hoef deze cyclus niet meer terug te komen. Alleen om bloed te prikken. Nu lekker aan de bak dus samen met mn lief.

Volgende cyclus moet ik weer terug komen. Ook moet VL zn zaadjes laten testen.

Hij staat er lekker nuchter in en dat houd mij ook met 2 beentjes op de wereld. Hij is overigens wel super gelukkig met mn eitje.

Zelf doe ik ook aan temperaturen. Dus dat helpt wel mee om mn testdrang binnen de perken te houden.

m.b.t. de symtonen. Ik heb wel aanleg om wat steviger te worden, maar eet sinds een jaar minder koolydraten. En ik moet zeggen dat dat heel erg werkt.
    Verder geen andere symtonen.

Nou dit was mijn verhaal tot nu :)

2. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daantjuh: haha, er liegen blijkbaar wel meer mensen bij de huisarts ;) Maar fijn dat de Clomid lijkt aan te slaan. En nog wel bij het beginnen midden in de cyclus (als ik het goed lees).

@Leen: ja, mijn man zal mij proberen te beschermen, want mijn emoties kunnen nogal een rollercoaster zijn ;) Maar ik ga ook morgenochtend testen, mits ik vandaag niet ongesteld word. Gisteren was mijn temperatuur opeens een stuk lager, dus voor mij een bewijs dat de menstruatie er aan zit te komen, maar vandaag was het weer ietsje hoger. Maar mijn temperatuur is een nog ergere achtbaan dan mijn emoties, dus daaruit word ik ook niets wijzer. Voor de rest af en toe wat krampen in mijn buik en redelijk veel (lekkere) trek, dus ik heb lage verwachtingen voor morgen. Ik weet trouwens niet of ik het snel zou durven te delen mocht er toch een positieve uitslag zijn.......

3. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeps, klein geheimpje hier: ik heb toch net getest ;) Het woord test spookte zo door mijn hoofd en als je er 6 hebt liggen, is de verleiding te groot (A)

Vanuit een bepaalde hoek was er een nauwelijks zichbaar streepje te zien, maar dit zal wel het plekje zijn waar ze de te reageren stof hebben aangebracht. Je ziet het namelijk ook als je heel goed kijkt op een ongebruikte test (die ik heb iig). Kortom, ik ben nog niets wijzer en ben nog net zo onrustig als daarvoor ;)

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @Rosalinde hahahaha.. :D
    Wanneer is je NOD? Wel spannend....

5. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren, voor zover dat te zeggen is. Donderdag 18 juli had ik de laatste echo voor de vakantie met een follikel van 12mm. Als er een eisprong plaats zou hebben gevonden, zo dat rond de 22e zijn geweest, vandaar dat ik maandag als NOD aanhoud. Ik verwacht echter vandaag mijn menstruatie.

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos

Oew, stout hoor! :) maar ik geloof dat het beetje roze hoort te worden, als ik de testtopics mag geloven.. Heb je anders een fotootje? :)

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend... rond de 22e heb je dus ook een temperatuur verhoging gehad?

Mijn gyn houd zelfs een week na NOD aan als 1e testdag.

8. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Knutselkitty: Ik heb geen fotootje en hij ligt ook al in de prullenbak, dus ik kan geen advies vragen. Maar morgen nog maar een keer testen, dan mag mijn man ook 'expert' gaan spelen (niet dat hij het is, maar met zijn werk doet hij regelmatig lakmoesproefjes).
    @Daantjuh: in de vakantie heb ik niet echt serieus getemperatuurd, dus ik weet het niet precies. Ik had mijn oude thermometer mee, omdat die een stuk sneller is (maar onnauwkeuriger) en in de vakantie heb ik niet elke dag om 7u gemeten. Toch was er na de 22e wel een verhoging te zien, voor wat het waard is.
    Een week na NOD is wel lang, maar ws wel verstandig. In het zkh benadrukte de verpleegster ook dat ik niet te vroeg moest testen, maar een dag noemde ze niet.

9. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    @Rosalinde: Veel succes morgen dan, als het vandaag een heel licht streepje was, dan zou hij morgen in ieder geval al duidelijker moeten worden :)

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahahaha rosalinde toch. Morgen nog een keertje of niet??

11. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, morgen nog een keer, ondanks gepiep van mijn man ;) Ik heb hem trouwens maar niet verteld van die test vandaag. Testen liggen toch in het laatje met vrouwenzaken, dus hij weet niet precies wat ik daar allemaal heb liggen :)

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahahha same here. Heb hem ook even medegedeeld dat ik dat morgen ga doen. Niet dat ik er al te veel van verwacht....

En ik ben een emodier man....herken me zelf niet. Dus wellicht heeft het een reden of ik ga giiigantischhhh goed ongesteld worden hahaha

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik ga voor julie duimen...:) good luck morgen ochtend..

14. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend zeg! Succes met testen meiden! Ik mag donderdag weer voor een echo om te kijken of ik een goede fm heb...

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Zoals stiekem al verwacht heb ik hier een negatieve test in handen gehad. Nu wacht ik netjes tot zondag of tot mijn menstruatie...

16. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ahw, jammer Leen, nu is het afwachten..

Ik hoop dat het bij mij gauw losspringt.. al dat gerommel in mijn buik..

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier een temp gestijging, maar ook ook een positieve ovutest :(

Ach.. nog even doorseksen, maar het lijkt er op dat ik ook eindelijk op het wachtbankje ga!

Leuk ;)

18. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend, Daantjuh, en Knutselkitty natuurlijk ook.

Ik vind het toch wel heel eng om hier nu neer te zetten dat er bij mij vanmorgen twee streepjes stonden. Enerzijds ben ik dolblij, maar momenteel overheerst vooral de ongerustheid. Zal het allemaal wel goed gaan? En wanneer heb ik zekerheid?

Ik heb het ziekenhuis gebeld met de vraag of ik nu bij hen moet blijven lopen (want het was spontaan raak, zonder medisch ingrijpen) of contact moet opnemen met een verloskundige. De verpleegster zei dat er vanaf 6 weken een echo gemaakt kan worden en ging meteen eentje inplannen. 26 september staat er nu een afspraak. Hierover voel ik me niet echt happy. Het voelt voorbarig en te snel binnen twee uur dat je het weet al een afspraak in te plannen. Aan de andere kant is 26 september pas over 7 weken! Dat zou betekenen dat, mocht alles goed gaan, het al week 9+2 is :(. Ik wil graag eerder zekerheid of alles goed lijkt en denk erover volgende week als ik nog steeds positief test toch een verloskundigenpraktijk op te bellen.

Bovendien is mijn acupuncturist op vakantie, dus ik kan niet vragen of ik moet stoppen of doorgaan met de kruiden. Ik heb de apotheek waar de kruiden vandaan komen maar gebeld, en zij wisten het niet zeker, maar adviseerden toch maar voorlopig door te gaan.
    Kortom, vooral onzekerheid op dit moment :(

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Meid, nogmaals een proficiat van mij. 2 streepjes zijn 2 streepjes.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik wel zou stoppen met de kruiden, want die heb je voornamelijk gebruik om een menstruatie op te wekken. Daar zou ik zekerheidshalve vanaf blijven. Maar goed, ik ben geen apotheker.... Kun je niet even googlen op die kruiden?

Anders gewoon ook een andere verloskundige bellen en vragen of je eerder terecht kunt. Of het ziekenhuis terug bellen dat je dat te lang vindt aangezien je nu al een positieve test vast hebt.

Kei leuk! Hoe reageerde je hubby?? Weet hij het al??

Ik zit hier te stuiteren voor jou hoor!! :-D

20. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    aaaaah Wat goed zeg!!

Ik zou ook stoppen met de kruiden..

Gefeliciteerd.. :D Misschien kan je ook de huisarts bellen voor een verloskundige van andere praktijk.. Misschien kan je daar al rond de 7 weken terecht.

(Heeft mn schoonzusje ook gedaan) En heeft daardoor kunnen kiezen tussen 2 verloskundige.. En is bij de meest prettige gebleven

Super gaaf voor je!

Deel Deze Pagina