PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maria, je hebt er maar eentje nodig hoor! Waarom kreeg je eigenlijk iui?
    Ik begrijp nooit zo goed waarom een man vrouwenarts wordt.. alsof zij uberhaupt weten wij wat voelen of hoe wij denken..

@lets, hoe zit jij er nu in? Moet je nu weer spuiten of de eitjes te laten rijpen voor een nieuwe punctie? Ik schrok er wel van dat jou eerste kans er alweer opzit. Waar komt het door als er geen embriootjes ontstaan en hoe komt het dat die wel zijn ontstaan niet goed ontdooien? Hebben wij vrouwen met pcos slechtere kansen of is het gewoon pech? Trek je het nog?

@leen en daantjuh, hoe voelen jullie je?echt zwanger? Ze zeggen wel dat wij pcosers grotere kansen op miskramen hebben, maar als ik hier zo lees gaat dat allemaal wel goed. Goed om te lezen

@troela, zo blij als ik was met mn eerste spontane menstruatie vorige week, zo verdrietig ben jij nu. Je hebt permissie om je onuitstaanbaar te gedragen en veel chocolade te eten. Volgende keer weer een kans

@iedereen, succes met wachten. De aanhouder wint!

About me.
    Ik heb dus mn eerste menstruatie gehad, zeven maanden na het stoppen met de pil. De acupuncturist heeft aan de hand van mn tussentijdse afscheidingen en nu dan de menstruatie berekend dat ik misschien een cyclus heb van 24 dagen. Eerder is die niet goed doorgekomen omdat de energiewaardes te laag waren maar nu zijn ze goed. Volgens haar berekening zouden we afgelopen weekend in actie moeten komen. Of het zo is en überhaupt kan gezien de pcos weet ik niet. Maar we hebben de kans natuurlijk gewaagd, niet geschoten is altijd mis. Ik moest wel ff de afspraak voor het tweede zaadonderzoek verzetten naar eind van deze week omdat je drie dagen ervoor geen zaadlozingen mag hebben gehad. Heb het ziekenhuis gebeld dat ze het niet kregen omdat ik het zelf nodig heb. Is nu afwachten wat mn cyclus doet, was dit een eenmalige eisprong of wordt het vanaf nu beter? Volgens mijn arts kan pcos beter en slechter worden dus ik hoop daar op. Hoe het komt weet ik niet. Ik slik extra vitamines b12 en d chiro inositol, ben verder in tijd na het afvallen en stoppen met de pil en ik heb het idee om snel zwanger te worden laten varen. Volgens de acupuncturist kan het ook zijn dat je jezelf blokkeer als je er teveel mee bezig bent.We gaan het zien.
    donderdag nu het potje inleveren, vrijda laatste dag op mn oude werk, na 9,5 jaar, dan een paar dagen Istanbul, vrijdag 28 afspraak om de uitslag en plan van aanpak te bespreken en dan maandag starten op mn nieuwe baan.

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend zeg Vissie.. Zou mooi zijn als je hieraan een cyclus overhoudt. :D

Ik voel me echt super goed. Ik straal de hele dag. Mn haar heeft nog nooit zo goed gezeten. Mn krullen die ik via de krultang erin zet blijven nu gewoon de hele dag zitten ;)
    Verder 's avonds wel eerder moe dan anders. Mn Boobs zijn nog steeds verboden terrein, maar verder geen klachten hoor :D

Dit vind echt de grootste dooddoener die er is hè.. Elke dag een spuit in je buik zetten, 7 x per maand naar het ziekenhuis en dan durfen ze te zeggen dat je er niet zo bezig mee moet zijn?! :D

Nee, die gaat er bij mij niet in. Zwanger wordt je tussen je benen en niet in je hoofd :p

3. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Door al het wachten en het nog niet hebben van alle uitslagen ben ik de gehele dagen zo chagerijnig als de pest, totaal niet te genieten. Blegh. Sorry moet ff mn frustratie kwijt. Weer totaal niet het gevoel dat ik zwanger ben dus het zal helaas dan ook wel niet zo zijn. Nog een week wachten en de tijd gaat maar niet om voor mijn gevoel. Ben bang dat het dus toch verder de mmm in wordt. Zit nu op ronde 14 en ben al het wachten etc zo zat. Soms heb ik het gevoel dat ik het gewoon even op moet geven en op rust moet zetten maar aan de andere kant wil ik het ook zoooo graag.

Maria ik zal voor je duimen! Dus nu ook weer op het wacht bankje.
    Daantjuh super dat je, je zo goed voelt. Houden zo en er lekker van genieten samen. Voor je het weet zijn de weken om.

4. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me weer even hier, afgelopen dagen erg druk gehad en weinig op 't forum gezeten. Hier weinig nieuws, behalve dan dat ik vanmorgen mijn 1e echo had na de 150mg clomid. Helaas was er niets te zien.
    Woensdag weer opnieuw voor een echo. Ik vind het zo moeilijk, die echo's alleen al vind ik vreselijk en ik ben bang dat ook die 150gr. niet gaat werken. BLeeehhh... :(

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Ow joyce, balen meid! hopelijk is er woensdag beter nieuws!
    al zijn er gelukkig al enkele voorbeelden dat het na Clomid met een vervolgtraject ook goed komt :) maarja, of je nou van spuiten zo blij wordt :)

6. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    @Joyce: Hopelijk gaat er nog wel iets groeien. En anders 'lekker' over gaan op spuiten. Bevalt mij en vele anderen hier op het forum veel beter. Plus een beter resultaat. Want je blijft doorspuiten tot er een eisprong is. Succes!

Amen! Niks meer aan toe te voegen :D

@Anoniem: Wachten is ook gewoon niet humeur bevorderend. Mopper hier maar lekker van je af

@Daantjuh: Wat goed dat je je nog steeds helemaal toppie voelt! :)

Thanks! ;) Heb ik ook al gedaan. Vanaf morgen ga ik de volgende ronde weer vol goede moed in.

@Maria: Wat een knuppel van een arts :x Maar 84 miljoen zou toch genoeg moeten zijn. Succes op het wachtbankje samen met Kitty en de koekjes ;)

@Moeder overste: Hier net maca poeder in huis gehaald. Heb braaf naar je geluisterd :p

7. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eens even bijwerken met twee schermpjes;)

Hey troela, jij donderdag uitgangsecho, ik volgende week dinsdag, das redelijk dichtbij elkaar. Al gaat bij mij de eerste spuit er vanaf begin maart pas in...
    succes iig!

Wabilla, ik kan me voorstellen dat je het niet kunt laten...ik heb geen verstand van testen;) succes met het geduld hebben...t is vreselijk moeilijk

Maria, 84 miljoen!!!! Wauw!! Wat een mega-aantal! Nou maar flink duimen!

Kitty, arme vriend heb jij haha..

Vissie, wat lief dat je naar me vraagt, zal zo verhaal doen;) jij hebt t druk de komende dagen zeg...hopelijk wel een nieuwe leuke baan? Toch weer spannend he het zaadonderzoek!
    Sja er niet mee bezig zijn is nogal lastig...en als je icsi moet doen dan is het vrijwel onmogelijk;) Al ben ik er deze maand nu ietsje minder mee bezig...vandaar hier ook wat mindere activiteit
    Per goede blasto (bevruchting) is er een kans op zwangerschap van zo'n 40%, das wel en niet veel natuurlijk....

Daantjuh, wat goed om te horen dat je je supergoed vindt. Dus je bent nu zo'n echte stralende zwangere vrouw! Wauw!

Anoniem, we kennen allemaal die gevoelens..gewoon lekker hier neer knallen hoor van je afschrijven helpt een stuk!

Joyce, jij succes woensdag!

Moeder overste, druk op je nieuwe forum;) hihi vind het nog steeds zo leuk voor je!

Hier gaat alles zijn gangetje..vandaag even zo'n 900 euro aan medicatie voor de volgende poging opgehaald. zelf voorschieten omdat het een duits recept was..pff..leuk..wordt wel vergoed gelukkig.
    volgende week dinsdag uitgangsecho en na het opmaken van mijn pillenstrip (nog 9 of 10 pilletjes) en menstruatiedag 3 mag ik weer beginnen met de prikjes...
    ben er deze maand nu wel even iets minder mee bezig dus..kan toch niet veel anders doen dan wachten tot we weer kunnen beginnen.

8. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    @daan en troela; natuurlijk gaat dat niet als je in zon traject zit!

@lets, tis gewoon echt niet leuk he! Ga je er niet emotioneel op stuk, dan wel financieel.. ik vind het knap hoor, jouw doorzettingsvermogen.

9. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    dat doorzettingsvermogen heb jij ook hoor Vissie, dat weet ik zeker!
    Nu houd ik het gewoon prima vol omdat ik weer weet wanneer er weer actie ondernomen wordt.

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Wabilla, Pregnyl kan een dag of 10 zichtbaar zijn op testen. En 6 dagen voor NOD is wel héél vroeg. Er zit niets anders op dan af te wachten.

Maria, fijn dat de IUI gelukt is. Aan de zaadcellen zal het iig niet liggen haha :D. Sodeju. Fingers crossed. Ik ga kei hard voor je duimen hoor.

Vissie, nou dat klinkt wel hoopgevend zo allemaal zeg. Rosalinde is ook middels accupunctuur en chinese kruiden zwanger geworden. Dus ik heb absoluut goede hoop voor je. De eisprong uitrekenen is natuurlijk niet zo moeilijk, maar heeft ze daarbij ook rekening gehouden met hoe snel ze groeien bij jou?
    Hopelijk zijn alle uitslagen straks ook goed. En straks kun je al je aandacht op je nieuwe baan gooien :). Leuk!

Anoniem, het wachtbankje vond ik altijd verschrikkelijk. Zo irritant. Hopelijk hoef je niet de mmm in en is het nu raak. En mocht het wél nodig zijn, dan hopelijk slaat alles goed en snel aan. Sterkte meid.

Joyce, oh balen zeg dat er niks te zien was. CD10 nu? En wat gaan ze doen als 150mg ook niet (goed) aan slaat? Spuiten? Wat fijn is met spuiten is dat je de medicatie per dag kunt ophogen of verlagen (dan moet je alleen niet heel veel kleine eitjes hebben groeien zoals ik had...). HOpelijk woensdag beter nieuws.

Troela, wat goed dat je Maca gehaald hebt :D. Wat ik zeg, gooi hem maar in je smoothie ofzo of in je yoghurt met Granola :). Dat waren de enige manieren waarbij ik geen kokhalsneigingen kreeg... Even uitvogelen dus. Enne, drinken met water zou ik NIET doen. Been there, done that, never again :D. Dus 3 weken iedere dag 1 theelepeltje, dan een stopweek. Hopelijk werpt het bij jou net zo zijn vruchten af als bij mij :D.

Lets, nee ik ben eigenlijk helemaal niet veel meer online. Had het super druk afgelopen dagen. Dus nu even bij schrijven haha.
    En ik spreek je nog wel voor die tijd, maar alvast succes met je echo :).

Me,
    Nou, ik ben vandaag dus een week gestopt met roken en ben het zonnetje in huis. Qua zwanger zijn merk ik er niets van. Ja alleen mijn boobs doen ontzettend zeer en zijn gegroeid zo lijkt het. En niet alleen mijn boobs....

5 kilo aangekomen door medicijnen (vanaf juli) + stoppen met roken en 1 week echt gigantisch snoepen + een stoel gang van nada, nul komma nul = een ramp.
    Ik pas serieus bijna geen eigen kleding meer. Ik plof overal uit. Met name mijn buik. Maar goed, logisch als ik me afgelopen week heb laten gaan en mijn stoelgang me in de steek laat.

Dus daar maak ik me gruwelijk druk om (as in: kan het niet uit staan, voel me een eerste klas plofkip) en dan moeten de zwangerschapskilo's nog komen. Ben goddomme al 5-6 kilo zwaarder voordat er überhaupt wat in zat :x. Frustrerend.

Morgen 5 weken zwanger. Joehoee. Ik ben alleen 's avonds eerder moe (kan ook door het stoppen met roken komen) en droom wat vaag, maar slaap nog steeds als een blok. Niet misselijk of zo, dus verder voel ik me eigenlijk top.

Ben de weken aan het aftellen tot de eerste echo :D.

En ik duim voor jullie allemaal meiden!!! Hopelijk straks met z'n allen in het andere topic :D

11. wabilla

wabilla Actief lid

Apr 10, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Snapshot_20140217_1.jpg

Dames vandaag getest was niet met ochtend urine en kijk een ik zie llicht een streep ben IK NU PARA of

Attached Files:

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hoeveel dagen is dit na de pregnyl?

13. wabilla

wabilla Actief lid

Apr 10, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    nu is het de 11de dag

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Oeh spannend.. Ik teste 12 dpo positief (14 dagen na pregnyl)

Ff de komende dagen afwachten.. Ik duim voor je

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Nog paar dagen wachten Wabilla en dan nog eens testen.... Spannend. Fingers crossed :)

16. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wabilla, wat super spannend, stel dat je inderdaad zwanger bent, dan is het de vraag van hoeveel kindjes??!!!

17. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    @Wabilla: Ik zou zoals hier al gezegd wordt nog even een paar dagen wachten en dan weer testen. Want het is echt veel te vroeg en ook nog eens een grote kans dat je vals positief test door de pregnyl

Dat hoop ik uiteraard ook :) En erzat een maatschepje in het potje. Daar heb ik vanavond 1 schepje van in m'n yoghurt gedaan en vond het zelfs wel lekker eigenlijk (gelukkig)

Thanks. Jij ook! ;)

@Vissie: Hopelijk helpt de alternatieve geneeswijze en wordt je gewoon harstikke zwanger zonder de mmm in te moeten ;)

18. wabilla

wabilla Actief lid

Apr 10, 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daantjuh85 zal morgen nog eens testen met ochtendurine en eens zien wat het heeft.
    @Leen82 ja idd is het een restje van prygnel of toch een zwangerschap pff spannende dagen
    @Visie85 ja idd moest het toch zo zijn zwanger vraag is hoeveel babys maar daar denk ik nog niet aan eens zien of het wel effectief zo is

19. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    En had je getest wabilla?
    Je bent in ieder geval ongeduldig ;)
    Ik had zoals de anderen zeiden paar dagen nog gewacht

Heb zelf maximaal 2 dagen voor NOD getest, denk dat veel vroeger ook niet handig is

20. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

oh wabilla spannend hoor!

Ik heb net zelf de gyn gebeld, volgende week echo om te kijken of de clomid aanslaat...spannend wel.. echo is dan op dag 10.
    Geven ze dan gelijk voor n bepaalde dag al 'huiswerk' mee?
    Denk dat voor dag 10 starten met klussen daarvoor te vroeg is toch?

Oh en wanneer nemen/namen jullie clomid in? sochtends of savonds?

Share This Page