PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik nam deze in de ochtend, was enige moment dat ik zeker wist dat ik bij mijn medicatie zou zijn.

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Dag 10 is wel vroeg voor een "vrij-advies" of hoe ze het ook zo mooi noemen. Meestal zie je al een of meerdere eitjes wat groter groeien en moet je na een paar dagen weer terugkomen.
    Ik nam de clomid 's avonds, want dat deed ik met de anticonceptie ook, minste kans voor mij om het te vergeten.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Coïtus Nana :D.

Troela ah top dat je het in de yoghurt 'lekker' vond smaken. Drink het voor de gein eens met wat water, dan snap je wat ik bedoel :D

Wabilla6 dagen voor NOD is echt erg vroeg. Daarbij kan de test nog vals positief zijn door de Pregnyl. Ik heb ook pas 2 dagen voor NOD getest aangezien mijn temperatuur ook hoog bleef. En dan nog kan er vanalles gebeuren. Een hele vroege test is best tricky. Dus probeer wat geduld te bewaren en test over een paar dagen pas weer. Moeilijk hè. I know :)

BentheDag 10 is normaal om te komen. Meestal laten ze je dan om de dag komen of zo. En zo niet, zeggen dat je gemonitord wilt worden. Op je strepen staan :). Als de eitjes groot genoeg zijn, krijg je inderdaad het advies om 'huiswerk' te doen / oftewel seksen / coïtus net hoe je het noemen wilt.
    Ik nam de Clomid ook altijd 's ochtends.

About moi Vorige week maandag hebben we het blijde nieuws al aan mijn ouders en zus verteld (ik werd gék en moest het gewoon met ze delen, zeker omdat ze zo betrokken zijn in het hele proces).
    Vandaag gaan we het aan de moeder van J. en aan zijn broertje vertellen.

We zien haar amper en alles draait eigenlijk altijd om haar so to speak. Ik ben bang dat ze zich voorbij praat of dingen op facebook zet (zet haar hele hebben en houden er op). Dus J. gaat ook met klém zeggen dat ze zich stil moet houden tegen íedereen en dat we zwaar in dubio zaten of we het haar zouden vertellen ja of te nee.

Dus fingers crossed dat ze zich stil kan houden. Wel spannend om te zeggen. Dan gaat het allemaal wat meer 'leven'.

4. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    Hallo

Bij mij is vorig jaar september vastgesteld dat ik pco heb, ik ben heel lang aan de pil geweest en toen ik stopte was ik meer niet dan wel ongesteld.
    Ik heb wel wat overgewicht maar ben nu eindelijk begonnen met clomid 50mg maandag heb ik een echo.. Ik vind het best spannend allemaal

5. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

coitus ja... voordat er een bepaalde tv serie uitgezonden werd denk ik dat we het allemaal gewoon platvloers sex noemde :p
    afijn huiswerk en klussen maakt het wat mooier verpakt :D Geeft nog wat te denken op de ochtend,de zoektocht naar een synoniem :p

anyways,thanks ladies voor t advies.

Leen: wat een leuk moment als je t mag gaan vertelleb!!! wat zeiden ze? hadden ze t een beetje verwacht?

Ik denk dak ook moeilijk mn mond zou kunnen houden. maar als eigenbehoud toch maar zou proberen te wachten tot een week of 10/12 :p

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Mijn ouders waren door het dolle heen. Mijn vader zelfs ook zichtbaar ontroert. Zo lief. Hij had die maand ook gedroomd dat ik zwanger en bevallen was van een jongetje.
    Maar mijn ouders waren dan ook erg betrokken. Weten wanneer ik wat had zeg maar.

Mijn ouders hadden het met name enorm gehoopt (voor ons). Ze weten wat voor moeite het heeft gekost.

De moeder van J. totaal niet. Ze woont 5 straten verder op, maar we zien haar zo'n 4x per jaar of zo. En maar klagen dat ze ons nooit ziet. Zo'n type is dat... En ze weet wel dat we in het ziekenhuis lopen om zwanger te worden, maar that's it. Vraagt er nooit naar. Maar wat ik zei, we zien haar ook amper.

Ben benieuwd of ze wel wat meer moeite doet om straks een band op te bouwen met de kleine. Mijn ouders willen heel graag 1 dag in de week oppassen. Maar dat hoeven we van haar niet te verwachten...

7. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    soms heb je zulke schoonouders, nja jammer dan als ze het niet de moeite waard vind, heb je meer tijd voor mensen die dat wel vinden.

Wel superfijn dat je ouders erg meeleven en al enthousiast zijn :)

mijn vader heeft gisteren gehoord dat zijn werk failliet is, dus hij en al zijn collega's moeten nu bij de bedrijven in de omgeving vechten om vacatures :( vind t zo zielig voor m.. hij schat zijn kansen klein in omdat hij iets meer als een jaar geleden een TIA heeft gehad.. :(

8. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
  9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Jammer meid... maar aan de andere kant: het kan nog alle kanten op.
    Dus ga opzoek naar een portie geduld :).

Zelfs mijn test van 2 dagen voor NOD vond ik best wel licht.
    Spannend. Ik duim voor je.

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ Wabilla

Ik denk dat je test van gister gewoon nog wat Pregnyl bevatte.
    Ik zou gewoon wachten tot NOD of een dagje daarvoor.

Succes met afwachten.

@ Leen. Super dat je ouders zo leuk reageerde. En ach.. Schoonmoeders... Daar zijn het ook schoonmoeders voor.. :D

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Wat zuur zeg Kitty :( Verdorie. Dat is helemaal niet leuk. Hopelijk komen dingen toch nog op hun pootjes terecht...

Hahaha, ja net wat je zegt :D

12. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    had wel te veel druppels gedaan urine en blijkbaar kunnen de test niet goed de juiste uitslag geven. is moeilijker en straffer van mezelf om niet te testen

13. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty dank voor je lieve berichtje. Ik hoop ook op beter nieuws woensdag. Vond het zitten in de wachtkamer tussen al die blije zwangere vrouwen ook lastig.
    Wat een rotnieuws van je pa, hopelijk vind hij toch nog een andere leuke baan.

@leen ik heb het nog niet over t vervolg gehad, maar als ik jullie zo hoor is dat waarschijnlijk spuiten ;) weet jij hoelang ze met de echo's doorgaan als er niets te zien is? Moet er woensdag op cd 13 meer te zien zijn? Knap trouwens dat je gestopt ben met roken, ik rook zelf niet maar lijkt me toch moeilijk.

Liefs

14. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos

15. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja er zat een meisje met grote glimlach op dr gezicht over haar buik te aaien. En toen ik verder mocht komen hoorde ik haar tegen dr vriend zeggen; nou die heeft ook nog geen grote buik, hoelang zal ze zwanger zijn etc.

Ja morgenochtend weer. Ben benieuwd!

16. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    jeetje, wat een doos..
    nja, misschien morgenochtend bij de balie aangeven? of er een plek is waar geen zwangeren zitten om te wachten?

17. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    20140218_123253.jpg

Meiden help....ik heb alweer steeds buikpijn links en richting de lies. Continue het gevoel dat ik ongesteld moet worden na mn eisprong. Gister alleen even niet en nu weer wel. Ik dacht doe even een ovulatie test en heb ze nog nooit zo knal gehad. Snap echt ff niks meer van mn lijf. Ik zit nu 6 dagen voor NOD. 7 febr bij gyneacoloog geweest en was mn ei 14mm en die zondag 9 febr was voor ons de beste klusdag. Hoe kan ik nu zo'n knaltest hebben?

Ik dacht dat ik de 10e een eisprong had gehad aangezien toen de buikpijn is begonnen (dag 20) van mijn cyclus. Sinds die tijd steken links in de buik en richting de lies, veel misselijk, darmen die van slag zijn. Me gewoon vooral in de ochtend en avond niet fit voelen. (grieperig) maar breekt niet door.

Wanhopig wordt je hier van. Zal ik dan nu pas mn eisprong hebben maar dat kan toch bijna niet? Aangezien de gynaecoloog zei 9 febr is de beste klus dag. Aan mn bloed was niks raars te zien. En gisteren weer moeten bloedprikken ivm (na de eisprong) de waardes te kunnen zien.

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ik zou voor het geval dat toch even knus gaan doen met je vriend ;)

14mm is geloof ik nog op de grens van krimpen/groeien. dus snap niet dat ze je toen al naar huis hebben gestuurd met dan en dan springt t. mij hebben ze toen dagelijks terug laten komen tot ie 17mm was minimaal. en dat vond ik al vroeg naar huis sturen met ovulatietesten.

het is in ieder geval een erg mooie streep! :)

en had je al uitslag van die bloedtest na de "verwachtte" eisprong?
    misschien straks even bellen voor nieuwe bloedtest volgende week :)

19. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Bedankt knutselkitty voor je reactie! Ja snap er niks van moet ik de gynaecoloog nou nog bellen aangezien die bloed test dan ook niet klopt misschien? Stel dat hij nu pas ergens springt dan klopt die bloed test van gisteren natuurlijk nooit! Hoezo wordt je zo onzeker. Gelukkig gister en eer gister nog gezellig gemaakt.

20. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ anoniem..

Bij mij waren de ovu testen ook altijd positief en heb heel vaak pijn in mn buik gehad.. Maar echt geen eisprong.

Bij PCOS zijn de hormoonwaardes verstoord. Het LH hormoon is zeer verhoogt , dit in tegenstelling tot het FSH hormoon.

Hoge LH waardes zorgen dus ook voor (vals)positieve ovulatie testen. Google maar.

Maak je niet druk. Voor de zekerheid nog even seksen vanaaf, maar luister gewoon naar de gyn. Het kan nl ook dat je ei niet gesprongen is, daarom gebruiken veel meiden hier ook pregnyl.

Meet volgende maand je temperatuur op. Dit geeft veel mee duidelijkheid en inzage in je cyclus. Hierdoor kan je exact zien wanneer je eisprong is geweest.

Succes meis

Deel Deze Pagina