PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wij hadden ook pre seed gebruikt en toen was het ook raak...
    Super Spannend Maria. Dit worden de langste 3.5 week uit je leven hihihi.. Sterkte alvast.. XXX ;)

Vandaag weer mn eerste werkdag, maar het valt me best zwaar..
    Iedereen kijkt alleen maar zielig , maar zegt verder niets.. Ik zit ook op kantoor met allemaal mannen, dus begrijp het verder ook wel.
    Wat een klotezooi zeg :( Wil het liefst gewoon weer onder mn dekentje op de bank kruipen, maar goed het leven gaat door.

Ik voelde me van het weekend overigens wel een stuk beter. Zijn veel de deur uit geweest en heb eigenlijk met best veel mensen hierover een goed gesprek gehad. En ik blijk echt niet de enige te zijn die een miskraam/missed abortion te hebben gehad. Het komt eigenlijk vaker voor dat ik van te voren had verwacht. Best wel van geschrokken, maar ergens ook wel opgelucht. Bijna allemaal hebben ze na hun MA een gezonde baby op de wereld gezet. Het komt dus uiteindelijk wel allemaal goed. Maar goed het geeft geen garanties voor mezelf.

Vanochtend de maca poeder met mn mango smoothie weggespoeld. Blegh, moet erg aan de smaak wennen.

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Lieve meiden,

ik ben een tijdje niet meer zo actief geweest..
    Heb wel veel meegelezen hier (Daantje, wat verschrikkelijk :( hoop dat je gauw weer alles op de rails hebt en het een plekje kunt geven.
    Maria gefeliciteerd! Geweldig zeg! Ik hoop dat dit een geweldige zwangerschap gaat worden.)

Het valt me soms gewoon allemaal best zwaar en ik merk, hoe meer ik hier op 't forum rondneus, hoe vervelender ik mezelf ga voelen.
    Vandaar soms wat periodes waarin ik wat minder reageer enzo.. maar lees wel veel mee.
    Nu ik weet dat ik snel ga beginnen met Clomid (zeer waarschijnlijk moet mijn mensturatie weer eerst opgewekt worden), merk ik dat ik toch weer veel hier ben :)

Goede tip trouwens van dat Maca poeder. Ik denk dat ik vanmiddag meteen maar eens naar de Tuinen ga :)

Verder wil ik toch ook even zeggen dat hier altijd zo'n gezellig en vriendelijk sfeertje hangt!
    Dat is in andere topics toch ook wel eens anders ;)

3. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ellis, ik heb dat ook soms hoor. Soms wil je er gewoon niet aan denken en niet mee bezig zijn. Geen probleem!

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nee inderdaad :)
    En dan ga je toch wat verder kijken dan alleen dit topic, en lees je weer over meiden die in ronde 1 of 2 al zwanger zijn enzo..
    Súper fijn voor hen, echt.. maar ja, dan gaat het wel knagen en dat voelt gewoon heel vervelend..

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ben bij de tuinen geweest, ze dacht dat ze ze niet meer had liggen, maar lucky me, van zowel poeder als capsules nog 1 doosje
    Na overleg met medewerker uiteindelijk voor capsule gekozen.
    En gelijk in de Etos ernaast nieuw potje foliumzuur gekocht. Had nog voor 1 week maximaal thuis

Daantjuh, lijkt me zwaar om weer op werk te zitten zo, maar toch knap dat je het doen. En wat betreft je mannelijke collega's, tja, mannen hebben daar wat meer moeite mee ;) sterkte op werk nog meid!

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja ik denk ook echt dat dit voor mannen als buitenstaander heel anders is dan voor vrouwen..
    Ik hoop dat je je toch nog een beetje kunt concentreren op werk, Daantjuh

7. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Zet hem op Daantjuh ik hoop dat je, je gauw iets beter voelt meid!
    Zware periode sterkte.

Knutselkitty denk dat je daar goed aan hebt gedaan de capsules.
    Ik ben vandaag gestart met poeder maar blegh wat onwijs vies zeg.
    Nu door de chocolademelk gedaan een grote beker en warm gemaakt en dat was te doen. Maar lekker is anders ;) haha

Xelles: geeft niks ik heb dat zelf ook! De ene keer kijk ik meer dan de andere keer en iedere keer denk ik wil er minder mee bezig zijn maar spiek dan vaak toch weer en klets dan weer mee. Doen wat voor jou zelf goed voelt!

Maria: voor jou gaat de tijd nu ook erg langzaam denk ik ofniet? 28 maart spannend zeg!

Laat de menstruatie maar aanbreken today dan kan ik snel starten met de clomid en weet ik of die voor mij aan slaat en of ik er goed op reageer. Spannend allemaal weer.

Schoonpaps op het moment op OK 3 omleidingen. Wat duurt wachten lang dan he.

8. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Thanks voor de tip. Waar koop je dat? Dan ik het vandaag nog gebruiken hihi :D

@Daantjuh: Sterkte op je werk!

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hmm ik weet niet waar, want ik heb het online besteld.
    Is net te laat voor jou ofnie?

Daantjuh
    Wat dapper dat je al bent gaan werken.
    Dit merk ik ook. Bijna alle vrouwen bij wie het mis ging gaat het de keer erop wel goed.
    Ik hoop zo voor jou dat dit ook zo is!

Hier: nou ik had me aangesloten bij een net ontstane clubje op deze site, met vrouwen die ook net begonnen met IUI.
    Maar daar wordt al gezegd dat ze een stop op de leden zetten en of alle zwangere vrouwen maar kunnen vertrekken om plaats te maken voor nieuwe vrouwen die steun nodig hebben. Komt toch een beetje lullig over. Ik ben nl. de eerste (en nog de enige) bij wie de IUI gelukt is.
    maar goed, vind het hier echt veel gezelliger en oprechter.

Ik denk dat ik nog steeds niet echt besef dat ik het ben die zwanger is. Dus als ik dat de komende tijd ff vol hou :p
    Hoop voor je dat de menstruatie snel doorbreekt! En beterschap voor je schoonpapa!

10. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Tot nu toe vind ik dit ook het enige gezellige groepje :D
    Al hoop ik spoedig ook bij leen's zwanger groepje te kunnen voegen!

Had soms zitten denken om een clubje te maken, maar dat is zoveel onhandiger dan zo'n topic qua bijhouden..

En ja, soms is t lastiger om bij te houden wie wat is/heeft zeker nu we het lijstje kleiner hebben gemaakt, maar ach, dan klik ik meestal even op een bepaalde username en spit ik paar van hun laatste Posts door! :)

11. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Ja dan is het net te laat. Heb vannacht/morgen ochtend m'n eisprong. Iig ook nog iets om te proberen mocht het deze ronde weer niet lukken. Maar hoop uiteraard dat het niet meer nodig is ;)

Heb trouwens echt weer zere tieten van de pregnyl. Had ik vorige keer ook. Ach ja, allemaal voor het goede doel ;)

@Anoniem: Nogmaals sterkte met je schoonpapa, knuff

12. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

vandaag weer echo gehad. maar mb ei zat er nog. hij was gi-gan-tisch. de gyn zei dat ie op springen stond en dat een keer extra klussen geen kwaad kon. maar mijn man heeft avonddienst en pas na middernacht weer thuis.
    Zou dat nog op tijd zijn???

Trouwens, ik heb ook maca in huis al een hele poos alleen nog noet gebruikt. gebruik je dat de eerste 3 weken?

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh spannend Benthe! Denk wel dat het op tijd is.
    Je bent toch 2 dagen voor - en 1 dag na je eisprong het meest vruchtbaar?
    Moet ie je vannacht maar wakker maken ;)

Ik ook net Maca poeder gekocht bij de Tuinen. Vroeg me ook af wanneer je daar t best mee kunt beginnen? En hoeveel lepels gebruiken jullie? Eetlepels of theelepels?

14. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @xElles: Bij mijn potje maca poeder zit een doseer schepje. Ik doe 1x p.d. een afgestreken schepje in m'n yoghurt.

@Benthe: Moet je mannetje je straks als hij thuis komt jou maar even wakker maken ;)

15. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel de macapoeder als de pillen bij de tuinen zijn uitverkocht!
    Kon daar geen pre seed vinden..

16. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL

@Wabilla,
    Ik heb vanaf dag 2 van de clomid tot ongeveer dag 9 van mijn cyclus enorme opvliegers. Zo erg dat ik er nauwelijks van kan slapen.
    Verder ben ik best prikkelbaar en zo na de helft van mijn cyclus veel afscheiding en vaak last van mijn borsten.

Deze week een goede domper gehad. Doordat mijn vriend een internationale zorgverzekering heeft ivm zijn baan moeten we zijn onderzoeken helemaal zelf betalen... Dat kwam voor 1 onderzoek dus al op 370 euro.... Pfff hoop maar dat hij niet teveel daarin hoeft te doen en dat het meeste gewoon bij mij blijft...

Ik loop op dit forum weer mateloos achter.. Laatste weken werken voor ik mijn baan verlies en merk dat ik steeds doodop ben en nergens aan toe kom... Ga mijn best weer doen!

Maria: Gefeliciteerd!:)
    Daantje: ik vind je een kanjer.

17. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Hebben er bij jullie meer mannen wat in.moeten leveren ? mijn man hebben ze nooit onderzocht.
    Overigens voelt hij de druk denk ik ook.... het lukt m nl nu ineens niet zo heel goed meer om succesvol te klussen zegmaar...
    beetje frustrerend...

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    mijn vriend heeft voor we met het traject begonnen zaad ingeleverd. geen idee meer wat de uitslag in getallen was, maar ze zeiden "goed".

en tja, met alle druk hebben ze wel ietsje meer moeite soms ja. die van mij weet dan ook dat ik een positieve ovulatie heb gehad bijvoorbeeld ;)

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn vriend moest ook een potje inleveren, een paar weken geleden.
    Ook geen getallen ofzo gekregen. Ze zeiden alleen dat het goed was. Zaad was iets minder beweeglijk dan ze zouden willen zien, maar de aantallen maakten dit weer dubbel en dwars goed.

Denk dat meer mannen daar wel last van hebben, als het een 'moetje' is..

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Daantjuh, hoe gaat het vandaag weer op je werk? Ja mannen zijn toch wat anders dan vrouwen. Aan de andere kant kan dit ook een voordeel zijn as in; bij vrouwen huil je misschien makkelijker uit..! Knap hoor meid.

Wat betreft de Maca: hoeveel doe jij er in? 1 theelepel is voldoende. Dan moet het wel meevallen met de smaak. In de smoothie proef ik het ook niet (doe je dan 2 stuks fruit? hoe meer smaken hoe minder je het proeft). Waar ik juist erg lekker bij vindt is yoghurt met Granola (zie mijn blog). Super makkelijk te maken en vliegt er hier doorheen.

Anoniem, sterkte met je schoonpa. Hopelijk is hij snel weer de oude.

Maria, serieus? Wat dom van dat andere topic. Ze weten toch ook wel dat er een natuurlijke afvloeiing is? As in, hier zijn voldoende meiden geweest die een blauwe maandag mee schreven. Uiteindelijk houd je toch een soort van harde kern over. Gewoon lekker hier en in ons andere topic blijven lullen :)

Kitty, ja wat je zegt ik ben het soms ook kwijt wie welke medicijnen heeft, maar goed dat zal ook niemand ons kwalijk nemen. Daarom vind ik het fijn als e.e.a. in de handtekening staat :). Ik vind het hier iig nog steeds hartstikke gezellig hoor.

Troela, ooh spannend op het wachtbankje. Heb je je best gedaan :D?? Fingers crossed!! Hopelijk geen Maca meer nodig voor jou haha.

Benthe, hopelijk vannacht nog gelukt :D. Wat betreft de maca: 3 weken dagelijks gebruiken en dan 1 stopweek. En dat herhalen. Stoppen als je zwanger bent zou ik zeggen (just to be sure, zijn de meningen over verdeeld namelijk).

Mijn vriend heeft ook in het begin van het traject zaad ingeleverd.

xElles, je kunt gewoon meteen beginnen met de maca hoor. En gewoon 1 theelepel per dag (10-15 gram)

Vissie, dan zou ik hem online bestellen. Kijk eens op Gekruid of Liebete.

Hier
    Haha, het is net of ik aandelen heb in de Maca :D. Maar dat is echt niet zo. Hopelijk werkt het op jullie net zo positief als hier. Ook goed om je wederhelft te voeren trouwens...!

Nu is het echt aftellen tot de eerste echo. Vrijdag is het zover. Vandaag precies 7 weken zwanger. So far so good.

Deel Deze Pagina